nog steeds niet echt vast voedsel

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mamzie, Nov 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Erik is nu 7 en halve maand.
    Maar vast voedsel wil er nog steeds niet echt in bij hem.
    Fruit gaat iets beter dan groentes maar de laatste tijd dat ook niet echt meer.
    Het is altijd maar iets van 4 hapjes en dan wil ie niet meer.
    Maakt niet uit of het uit potje is of zelf maken of rapley. Hij wil het gewoon niet.

Hij is echt een borst kindje. Wil ook geen fles.
    Als ie honger heeft dan wil ie alleen maar de borst en niks anders.

Vast voedsel mengen met borstvoeding helpt ook niet.

Wat kan ik nog meer doen?
    Of is ie nog steeds niet echt toe aan vast voedsel?

Ben het zo beu om eten te blijven weggooien :(

2. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Sven is pas echt goed gaan eten met negen maanden. Daarvoor was het bij toeval wat hapjes naar binnen of dingen die hij echt heel lekker vondt gingen wel. Hij eet nu echt heel veel. Zeker s avonds. Als je het in zijn tempo wil blijven doen is het gewoon geduld hebben. Het komt echt.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik maak heel weinig klaar, ik gooi hoogstens een keer een aardappel of een brocolliroosje weg. Eten doet Annika ook niet, flessen gaan prima en brood en liga ook, maar verder nog niet.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je hoeft je in elke geval niet druk te maken... de bv is het eerste jaar wel voldoende. Daar zit in ieder geval het belangrijkste in, aldus mn kinderarts (behoorlijk bv-minded)

Maar kan me voorstellen dat je het vervelend vind. Ik zou het proberen los te laten... vaak is het met slecht eten hoe meer je pusht en aandacht eraan besteed hoe erger het wordt. Ik zou hem gewoon savonds wel bij jullie aan tafel zetten, dus mee laten doen in het familiegebeuren en verder wel aanbieden maar niet pushen. Verder is het ook per kind verschillend. Mn dochter is nooit een grote eter geweest... pas toen ik zoiets had van je bekijkt het maar en ze gewoon alles mee at zonder dat ik rekenign met haar hielt ging het beter maar nogsteeds eet ze relatief weinig terwijl mn zoon vanaf dag 1 eet als een bootwerker.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ben ik iig wat gerustgesteld.
    Ik zal me er niet meer zo druk om maken en zeker niet pushen.

Mijn man is heel erg bang dat Erik een heel klein ventje later word. Hij is nu al niet een van de grootste ( 66 cm en 7,5 kilo )

Maar daar kan je nu toch niks van zeggen he?

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Welnee, ieder kind zijn eigen ritme.
    Bovendien jongens schieten vaak na hun 16e pas de lengte in, dan krijgen ze nog even een groeispurt.

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn meiden zijn nog steeds (te) klein volgens het cb. Ze zijn nu 5 en 2,5 jaar oud. Je kan er zo weinig van zeggen helaas. Als Erik het verder goed doet zou ik me geen zorgen maken hoor.
    Het vaste voedsel eten komt vanzelf wel.

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    laat hem zelf zijn ritme bepalen. het heet niet voor niets bijvoeding.
    hier heeft het ook even geduurd.
    nu sinds een week eet die af en toe wat brood. alleen nu wil die niet echt meer aan de borst.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Volgens mij heeft dat niet heel veel invloed hoor.
    Als je veel eet wordt je echt niet langer. hooguit dikker of te dik.
    Ik denk dat dat vooral genetisch is bepaald al.

Mijn jongens waren met de geboorte al erg lang en dat zijn ze nu nog (oudste 2 zijn bijna 2 mtr).
    Maar een vroeger schoolvriendje van mijn oudste...die was toen echt zo'n klein onderdeurtje, die is dus ook opeens de hoogte in geschoten en is nu langer dan ik (en ik ben 1.83)

10. saar

saar Fanatiek lid

Hier ook een tragere start.
    Eerst werd er wat geproefd en veel weggegooid, toen werd alles goed gegeten en nu hebben we weer iets nieuws...
    Alles vis of vlees wordt opgegeten en de patatjes en groenten worden overboord gegooid. Soep en spaghetti zijn wel favoriet.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    BEdankt voor de reacties :)

Gelukkig heeft de lengte van nu niks te maken met hoe groot ie later word :D

Wanneer mag de kleine eigenlijk soep hebben? En dan bedoel ik zowel eigen gemaakte als soep uit blik

12. saar

saar Fanatiek lid

Liene heeft vanaf een maand of 9 soep beginnen eten, wel steeds zelfgemaakte.

Share This Page