Borstvoeding geven begint bij mij echt een ramp te worden. Ik moet hem voeden met een tepelhoedje,want hij pakt mijn tepel niet. In het begin ging het nog wel aardig,maar nu wordt het steeds rampzaliger. Hij trekt eerst minimaal 6 keer het hoedje van mn tepel en zuigt hij ongeveer 5 keer opnieuw vast voordat hij echt goed vastpakt om te gaan drinken. Vaak begint hij dan te huilen tussendoor en dat drama wordt elke keer erger en het gaat me behoorlijk tegen staan. Nu wilde ik heel graag brostvoeding geven,maar niet ten kosten van mezelf. Ik wordt steeds onrustiger en dat werkt natuurlijk ook door op hem. Nu wil ik dus over op de fles, ik ben nu begonnen met 1 fles in de namiddag ipv de borst. Maar dit gaat me veel te langzaam. Kan ik dit misschien anders aanpakken of moet ik het nog maar even uitzingen en kan het gewoon weg niet sneller? Advies graag!
Heb je gekeken naar wat de oorzaak kan zijn van het onrustig drink gedrag? Wil hij het tepelhoedje niet meer? Hebben jullie spruw? Schiet de melk niet snel genoeg toe? Over afbouwen kan ik je niks vertellen, misschien kun je via de zoekfunctie van het forum de info vinden die je zoekt?
Kim, als eerst gefeliciteerd met je zoon SAM! wat vreselijk dat het drinken niet lekker gaat! Misschien een consult van een lactatiekundige? Het begin is echt super moeilijk en moeizaam, maar na verloop van tijd wordt het echt makkelijker... sterkte en probeer wel van alles te genieten! knuffel
Bel zometeen eerst eens met iemand van VBN of LLL. Dat zijn ervaren moeders die een opleiding gevolgd hebben om juist ook bij dit soort situaties informatie te geven. Een lactatiekundige is nog beter. Eigenlijk zou geen enkele moeder tepelhoedjes moeten gebruiken zonder begeleiding van een lactatiekundige! Nu niet stoppen hoor! Dit is een moeilijke periode, maar het gaat beter worden!
Als je er onrustog van wordt en je er niet goed meer bij voelt zou ik er mee stoppen. Misschien dat je het kan blijven combineren? Bij het cb hebben ze lijstjes hoe je het af kunt bouwen.
langzaam stoppen geeft het minst risico op borstontsteking en zo. Maar in principe, als je borsten snel reageren, kun je net zo veel voedingen vervangen als je zelf wilt. Dus ineens stoppen kan ook, maar dan zul je wel een paar keer tussendoor iets moeten afkolven.
Hoi Kim! Weet je heel erg zeker dat je met de borstvoeding wilt stoppen? Zo ja, dan moet je dit volgens mij heel rustig aan doen, steeds na een paar dagen een voeding meer vervangen door een flesje. Zal eens kijken, volgens mij kan je op internet wel een soort schema hiervoor vinden. Maar weet je eigenlijk niet zeker of je wel echt wil stoppen met de borstvoeding, dan wil ik je het advies geven om een laktatiekundige te bellen, die komt dan bij je langs en samen kijken jullie wat er moet veranderen/ wat je kunt veranderen zodat je kleintje wel weer goed aanhapt en drinkt. Bij ons is er ook een twee keer langs geweest, en heeft ons ook bij de borstvoeding geholpen. In ieder geval succes. Groetjes Bolbuikje. Hier bijvoorbeeld in dit toppic staat een vb van het vervangen van een voeding door een flesje
Ik zou ook de hulp inschakelen van een lactatiedeskundige. Ik herinner me ook de eerste 6 weken met Liene, dat was gewoon zwaar. Pfff, voelde me moe, verdrietig, uitgeput... Maar echt waar, na die 6 weken werd de bv een feest (en nu nog steeds). Dus mijn advies is... zoek hulp en probeer vol te houden. Hoe gaat het nu?
Ik lees net op een ander deel van het forum dat je bent overgestapt naar kv. Hopelijk bevalt dit je beter. Geniet van Sam!