Hallo. Sinds een paar dagen kolf ik voor de laatste voeding omdat ze naar mijn idee s avonds niet genoeg binnen krijgt uit de borst voor de nacht. Ala ze aan de borst drinkt voor de laatste voeding om half 11 drinkt ze vaak maar 5 a 7 minuten en daarna valt ze in slaap aan de borst. Ik merk als ik af kolf, ik kolf dan 30 minuten en dan heb ik rond de 125 cc. Dit geef ik haar nu s avonds uit de fles en die drinkt ze dan bijna helemaal leeg. Dus mijn conclusie, ik denk dat ze te weinig drinkt s avonds als ik naar de verschillen kijk met als ze aan de borst drinkt of als ik kolf. Nu dacht ik, kam ik de laatste voeding vervangen door fles voeding zodat ze sowieso genoeg binnen krijgt voor de nacht. Ik hoor het graag!
Hoi, Hoe oud is je kindje? Bedoel je dat je 30 minuten kolft en haar dan de 125 geeft in de fles in plaats van de borst? Ik zie zo op basis van wat je schrijft geen reden om over te gaan op een andere voeding. Je kindje drinkt en valt in slaap. Maak je haar zelf wakker voor de late voeding of komt ze uit zich zelf? Een fles kunstvoeding is geen garantie dat je kindje doorslaapt. Wanneer je flesjes gaat geven zal je lichaam minder gaan aanmaken omdat je kindje dan minder bij jou aan de borst zal drinken. Jammer wanneer het gewoon goed gaat, toch? 125 kolven in 30 min. (elektrisch, dubbel of enkelzijdig of met de hand???) is niet slecht hoor! Ik zou dus zeggen: gewoon zo doorgaan. Komende dagen wordt het warm, het kan zijn dat ze bij gaat regelen: niet erg: wij drinken ook meer met dit weer! Succes!
Ze is nu 4 weken. Ja ik kolf het af, 125 cc en dat geef ik via de fles. De laatste voeding krijgt ze om half elf. Ze is dan nog wakker, en de nachtvoeding komt ze zelf. Als ik haar het flesje geef komt ze s nachts 1x. Geef ik haar de borst komt ze 2 of 3x. De 125 cc gekolfte melk is uit 2 borsten elektrisch. Groetjes
Oke, Dank je voor je toelichting. Ik zie nog steeds geen reden om over te stappen op andere voeding. Misschien dat je kunt zien of ze die late voeding effectiever wil drinken, door haar meer bij de les te houden en actief te laten drinken: stimuleer haar, aai over de bol. Praten, dat soort dingen: zodat de pauzes niet te lang duren en je haar eigenlijk helpt herinneren dat ze aan het drinken is. Of probeer haar actief te houden door een keer extra van kant te wisselen wanneer ze wat meer pauzes neemt. Veel succes!