Hoe veel cc bv heeft mijn mannetje nu gedronken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Robin88, Apr 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Ik heb mijn mannetje zojuist voor en na een voeding gewogen en hij was 180 gram zwaarder. Hoeveel cc BV is dit ongeveer?
    Ik heb alleen afgekolfde melk in de vriezer dus ik kan het niet nawegen!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    180cc, maar maakt het uit?
    belangrijker is of hij er tevreden mee is, goed plast en goed groeit. en het ene kind doet dat met 120cc, en het andere met 200cc...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat zegt niks.. Je zou zeggen 180cc.
    Maar kreeg laatst een onderzoek te lezen waarin stond dat voor en na wegen niks hoeft te zeggen. De waardes wisselen blijkbaar sowieso al, met die kleine hoeveelheden is de meetfout te groot..

Maar het maakt verder ook niet uit, soms heb je ook meer waterig, andere keer geconcentreerder, etc. Dus ik zou op de tevredenheid en plasjes afgaan!

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Het wegen is totaal onbetrouwbaar. De test is ook weleens uitgevoerd met flessenkinderen. Men wist dat er precies 180 ml naar binnen ging en op de weegschaal was dan toch een flinke discrepantie te zien terwijl er verder geen veranderingen waren (geen schone luier of andere kleertjes dus)
    Het advies om te wegen voor en na een voeding is dus zinloos.

Als je het gewicht van je kindj per sé bij wilt houden, kun je beter een weegschaal huren en max. twee keer per week wegen om de groei bij te houden. Dat geeft een veel beter beeld.

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Je mag er vanuit gaan dat dit dan ook ongeveer 180ml bv is.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,782
    18,930
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Robin88: Wat is de reden dat je dit wilt weten? Je ziet wel dat je verschillende antwoorden krijgt. Ik hoor ook bij de club die denkt dat wegen niet nodig is. Ik vraag me vooral af welke vraag er achter deze vraag zit. Was je gewoon een keer nieuwsgierig? Of maak je je zorgen?

7. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Korter drinken door de 4 maandendip en pure nieuwsgierigheid wat hij nou ongeveer binnen kreeg! Tijdje geleden heb ik hier de vraag gesteld hoeveel ik hem nu in een flesje moet geven, en dacht dat ik misschien met wegen erachter kwam hoeveel hij ongeveer dronk!!!
    Maar zo te horen werkt het dus niet zo :D

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,782
    18,930
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Nee, zo werkt het inderdaad niet. :) Mijn oma vertelde dat zij vroeger 'verplicht' moest wegen voor en na elke voeding. Ze werd er doodzenuwachtig van. Bij mijn moeder (haar eerste kind) heeft ze we eens de husarts laten komen, omdat ze door dat wegen steeds dacht dat ze niet genoeg dronk. Huisarts wierp één blik op Hollands Glorie Met Spekrollen en was zo snel weer weg als hij gekomen was. "niet meer wegen mevrouw" ;)
    Ik ben blij dat wij het niet meer hoeven. Hoewel ik inderdaad ook wel eens nieuwsgierig bem geweest hoeveel hij nu eigenlijk binnen kreeg.

9. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    @Tupp, boh daar zou ik ook bloednerveus van worden hoor!!
    Hier ook lekkere dikke wangen en de nodige rolletjes dus zorgen hoef ik me echt niet te maken. Volgens het cb is meneer ook beetje aan de zware kant maar daar trekken we ons dan ook weer lekker niks van aan :p

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland

Lijkt me dan een niet zo nauwkeurige weegschaal. Bij de theewinkel kunnen ze toch echt op de gram nauwkeurig 50 of 100 gram afwegen ;). Zou toch wat zijn dat je een taart maakt en met je weegschaal de ene keer 150 gram suiker toevoegt en de volgende keer 200 graam :D

Ik denk dat je er best vanuit kan gaan dat je kindje 180 heeft gedronken. Heel prima dus. Maar niet te vaak doen, want soms drinken ze ook minder ;) en ik weet niet hoe nauwkeurig jouw weegschaal is. Plasluiers, groei, tevredenheid zijn ook hele goede indicatoren voor goede productie ...

11. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Het is een babyweegschaal van tefal, ga er vanuit dat hij redelijk nauwkeurig is!
    Is de eerste keer dat ik het gedaan heb in de hoop een beetje te weten wat ik in een fles kan doen. Met de fles blijft hij namelijk proppen tot de fles leeg is ;)
    En vond het gewoon eens leuk om te doen :D

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,852
    113
    @robin88: ik had ook zo'n babyweegschaal van Tefal en die heb ik in het begin ook regelmatig gebruikt. Tuurlijk zal het niet super nauwkeurig zijn, maar als hij na een voeding 180 gram zwaarder is, is het toch duidelijk dat hij voldoende heeft binnengekregen.

Share This Page