Over 2 maandjes vervalt mijn kolfrecht. In mijn pauze kan ik niet kolven, hooguit de druk eraf halen op het toilet ofzo. Ik ben nu dus al mijn 2 kolfmomenten aan het verschuiven op de dag en dat gaat goed. Ook kolf ik leeg voordat ik naar mijn werk ga. Afhankelijk van hoeveel hij 's morgens heeft gedronken, kolf ik dan 50-100 cc totaal. Nu vraag ik me het volgende af: ik kan hem overdag die 50-100 cc meegeven, maar daar redt hij het natuurlijk niet op. Hij krijgt thuis nog nachtvoeding(en) en daarnaast nog ongeveer 3 voedingen. Moeten we hem overdag dan nog meer melkproducten aanbieden? Zo ja, wat dan? Onze voorkeur gaat uit naar een zuur melkproduct, zoals karnemelk of yoghurt. KV liever niet, maar mss kunnen jullie me overtuigen. Overigens is hij dol op water, dus drinken op zich doet hij genoeg. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Hoeveel dagen werk je? Als je bijv. 3 dagen werkt, zou je in je vrije dagen wat extra kunnen kolven. Voor mezelf denkend, ik kan nu prima een uurtje of 6 zonder kolven en krijg dan amper stuwing. Ik zou dan kolven s morgens voor ik wegga en bij thuiskomst. Hier drinkt ze dan 1 borst en kan ik de andere kolven wat hier praktisch weer een voeding oplevert. Eventueel s avonds nog wat extra en dan zou ik op 2 voedingen komen. Een bakje yoghurt erbij en gewoon water/thee bij het brood. Maar ik weet niet of dat voor jou haalbaar is?
Ik werk momenteel nog 3 dagen. Het is ook maar voor een korte tijd, want de verwachting is dat we in april/mei gaan verhuizen, dus dan is het maar voor een paar maanden. Door de week sta ik er echter alleen voor (manlief werkt in het buitenland) en dan vind ik iedere avond kolven een beetje teveel. Bovendien worden mijn tepels een beetje gaar van veel kolven. Maar zou het wel kunnen proberen natuurlijk. Overigens kolf ik nooit zo heel veel. Nu ik ft kolf op mijn werkdagen, kolf ik maar zo'n 350 cc in totaal. Hij dronk voor de bijvoeding 2x 180 cc. Nu bij zijn fruit ongeveer 50 cc. Dan tussen de middag 100 cc en dan einde middag een grote voeding, de rest zeg maar. Weet dus niet of ik twee voedingen bij elkaar zou kunnen kolven. 1 Zou wel moeten lukken. Die kunnen ze dan eventueel over 2 keer verdelen en dan karnemelk bij het brood of yoghurt in de middag?
Volle yoghurt/griekse yoghurt zou mijn voorkeur hebben vanwege de vetten. Karnemelk is een mager product en voegt dus weinig toe. Misschien kun je dan die melk bij z'n fruit weg laten en water/thee geven. Dan kun je de melk s middags geven en een keer yoghurt. Ik ben bij de oudste met 10 maanden naar 1x kolven gegaan, die kreeg ze dan s middags tussen 1 en 2 voor het slapen gaan. 's Morgens kreeg ze dan fruit met water of thee, rond 12u boterham met water en dan voor het slapen gaan een fles melk. 's Middags rijstewafeltje met wat fruit en water en dan als ze mij zag weer bv.
Ah ok, nooit bedacht dat karnemelk "mager" zou zijn. Gaan dan idd denk voor melk tussen de middag bij het broodje en dan later in de middag voor yoghurt. En sowieso voor volle producten. Vind magere/halfvolle producten voor kids zo'n onzin.
Het is voor mij al even geleden, maar met 9 maanden kreeg Eva 's ochtends een voeding aan de borst, tussendoor fruit met diksap/water, 's middags brood en een borstvoeding en later in de middag een soepstengel ofzo met wat sap. En voor het slapen gaan nog borstvoeding. Het duurt nog 2 maanden, dus er kan best nog wat veranderen. Eva kreeg trouwens vanaf 10 maanden op het kdv zelfgemaakte drinkyoghurt uit een beker, want ze wilde niet meer uit de fles drinken en borstvoeding wilde ze niet uit een beker. Een maand later kreeg ze van mij ook alleen maar 's ochtends en ' s avonds borstvoeding. Ik heb tot 1 jaar gekolfd in mijn pauze, kan dat bij jou echt niet? En ik kolfde altijd 's avonds voor ik ging slapen. Vond het niet zo'n grote moeite, maar Eva sliep ook altijd door en ik kolfde heel makkelijk.
@snoopy: nee, in mijn pauze gaat hem niet worden. Heb maar 30 minuten en moet daarin ook eten. Bovendien wordt de kolfruimte dan een probleem. Kolf nu in een ander gebouw, maar die ruimte wordt ook voor andere zaken gebruikt. Soms moet ik nu al uitwijken naar onze serverruimte. Dat geeft mij teveel regelstress en te weinig rust in de pauze. Maar jij gaf dus ook maar 1 BV overdag, helder. En idd kan er nog zoveel veranderen, maar het is hier privé er druk momenteel en hou er dan van om zoveel mogelijk vooruit te plannen of er althans op voorbereid te zijn. Voor hetzelfde geld wil hij straks helemaal geen BV meer. Hij is nu al drastisch aan het minderen. Neemt vaak nog wel een kleine slok, maar meer omdat ik hem aanleg. Hij is echt dol op water, dat lust hij altijd wel.
Ik zou liever op de vrije dagen ook een kolfmoment inbouwen en dan hopelijk genoeg bv hebben ipv yoghurt geven. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Met 9 maanden ging ik naar 1x kolven overdag en 1x na de ochtendvoeding. Zo had ik ongeveer 300cc voor bij de oppas. Ik vond het trouwens ook vreselijk om hem kv te geven toen hij opeen de borst weigerde, maar hij dronk het zonder morren op... Je zou het toch kunnen overwegen, wellicht is het voor je kleintje wel fijner dan yoghurt.
Ik heb gekozen voor 9 maanden excl borstvoeding en ben toen gestopt met kolven en ben 1 flesje kunstvoeding gaan geven. Gaf zelf nog 2x daags borstvoeding (sochtends en om voor het slapen gaan). Welgeteld 2 maanden en ben toen overgegaan op volle koemelk. Komen hier geen allergieen voor en dat ging super. Ik vond het niet zo'n fijn idee dat ze kv nodig had maar van de andere kant was 2/3e borstvoeding dus de goede stoffen kreeg ze toch wel. Ik wilde niet allemaal andere tijden gaan kolven om voorraad te hebben voor dat ene flesje per dag... Uiteindelijk wel 17 maanden borstvoeding gegeven (toen zwanger en 'moeten' stoppen). Dus volgensmij heeft ze genoeg goeds gekregen en hoef ik me niet zo druk te maken over die 3 pakken kv die we versleten hebben
Ja, waarom eigenlijk geen kv? Ik heb het net ergens anders ook al neergezet, moedermelk is béter, maar kv is niet slecht!
Ik beweer ook niet dat KV slecht is, maar het is niet onze eerste keuze. Bovendien heeft onze knul erg gevoelige darmen en wil ik proberen zo min mogelijk van voeding te wisselen. En aangezien yoghurt deel is van zijn "eindvoeding"...