Borstvoeding en doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door EenLoesje, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EenLoesje

EenLoesje Nieuw lid

1 feb 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Mijn zoontje is op 18-9 geboren en groeit en ontwikkeld heel goed, ook volgens het consultatiebureau. Hij krijgt volledig borstvoeding, overdag gekolfd en 's ochtends en 's avonds 'live'. Hij drinkt zijn flesjes en de borst goed leeg en is dan ook tevreden, geen echte reden tot acute zorg dus.

Wel wat ongemak, want mijn zoontje sliep met 12 weken door en hield dit vol tot aan 16 weken. Nu word hij 's nachts ineens weer 1 en soms zelfs 2x wakker voor een voeding. Wat kan ik er aan doen, om er voor te zorgen dat de avondvoeding weer zoveel is, dat hij (en ik ook) de nacht weer lekker echt door kan slapen? Ik vond het wel heel fijn dat hij dat deed namelijk.

Liefs EenLoesje

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Rond deze leeftijd zien we dat vaker: kindjes gaan ontwikkelen en de wereld om hen heen ineens veel meer ervaren. Je ziet dit soms ook terug in het drinkgedrag: geen tijd om aan de borst te gaan: de wereld moet ontdekt!
    De hersenen maken ook een groeispurt door nu: dit zien we vaak terug in slaapgedrag: vaker wakker worden hoort daar bij.

Soms ook gaat een en ander gepaard met mama die een andere dagindeling heeft, weer start met werk, kindje naar opvang...allemaal dingen die meespelen hierin. Ook iets onder de leden hebben kan dit beeld geven.

Vaak gaat het vanzelf weer over!
    Succes!

3. EenLoesje

EenLoesje Nieuw lid

1 feb 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Dat het vanzelf overgaat blijkt. Het lijkt wel alsof mijn zoontje het berichtje gelezen heeft :). Vanaf deze week slaap hij namelijk weer zeer regelmatig lekker door ;)

Deel Deze Pagina