Borstvoeding en weer zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yvonne02, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Ik geef mijn dochter van ruim 6 maanden nog steeds borstvoeding. Ze krijgt zo ongeveer om de 5 uur een voeding, 4 voedingen op een dag en ze slaapt s'nachts door.
    We zijn aan het bijvoeden op de rapley methode, en krijgt dus nog niet zo veel veel binnen. De hoofdvoeding is dus echt nog de borstvoeding.
    Nou zouden we wel weer graag voor een tweede kindje willen gaan. Alleen ben ik nog niet ongesteld geweest. Heb wel zo'n menstuatie gevoel in m'n buik en een pijnlijke onderrug en bekken. Ben ook best best misselijk met vlagen. We gebruiken geen anticonceptie.
    Zijn er meiden die in het zelfde schuitje zitten?
    Wie is er wel zwanger geworden zonder eerst ongesteld te zijn geweest?
    Is er met mijn voedingsschema wel een kans om zwanger te raken of is die kans nog steeds erg klein?

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Yvonne!

Hier nog volledige borstvoeding en wij willen ook graag snel
    weer zwanger worden.
    Nu ben ik toevallig dinsdagavond ongesteld geworden voor de 1e keer!
    Hoe blij kan je zijn met een ongesteldheid :)
    Het zet nog alleen niet echt flink door moet ik zeggen.
    Nu hopen dan er snel een duidelijke cyclus is.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je tijdens borstvoeding wel kan menstrueren, maar dan zonder eisprong. (of juist andersom)

Ik had ook een tijd menstruatieachtige krampen, hoofdpijn, gevoelige tepels, rugpijn voor dat het echt doorzette.

Ik voed nog op verzoek en mijn dochter sliep door vanaf 6 weken. De laatste 2 weken komt ze echter weer voor een voeding snachts.
    Ze krijgt ongeveer 6 voedingen per dag en dan om de +/- 4 uur.
    Ik ben 3 weken geleden weer aan het werk gegaan, wie weet dat dat er ook mee te maken kan hebben. Ik heb wel eens gelezen dat als je langer van je kindje gescheiden bent dat dan de cyclus ook sneller weer op gang komt. Toch kolf ik ook om de 3 uur op mijn werk.

Ik hoop dat we snel zwanger mogen worden!
    Groetjes Bibi

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben pas met 12,5 maand weer ongesteld geworden. Maar er zijn wel mama's die 'ondanks' BV weer zwanger zijn geworden hoor. Maar gemiddeld begint je cyclus pas weer met een maand of 14 ... Zeker met nachtvoedingen (die ik nog regelmatig heb ;))

4. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Hoi Bibi,

Wat fijn zeg dat je weer ongesteld bent! Daar kun je dan echt blij mee zijn! Ik hoop ook dit tekenen zijn van een aankomende menstruatie en dat de cyclus dan weer opgang komt.
    Aan de ene kant is niet ongesteld zijn wel erg fijn, een voordeel van borstvoeding, maar tegelijkertijd ook een nadeel! Want het mag van mij wel weer komen!

Ik hoop dat het ook bij jou gauw lukt!

Groetjes, Yvonne

5. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Dat duurt dan nog best lang zeg, 14 maanden!
    Misschien is mijn "voordeel" dat ik geen nachtvoedingen meer heb.....en dat het dan iets sneller komt?! :)

6. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Best kans dat als je dochter meer vaste voeding neemt
    je sneller weer een cyclus krijgt....
    Het scheelt al wel dat ze snachts niet meer komt!
    De symptoompjes die je hebt zijn een goed teken :)

Gemiddeld met 14 maanden is wel lang he...!

7. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik type langs je heen :)

8. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    up

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik zal datgene wat ik getypt had bij het andere topic wat hierover ging hier ook nog even plaatsen.

Ik kan er wel een beetje over meepraten. Dat je nog niet ongi bent geworden komt waarschijnlijk omdat je nog bv geeft. Er zijn verhalen van meiden waarbij het wel 1 jaar of zo weg bleef. Voordat je ongi wordt heb je wel je eisprong gehad dus het kan best zijn dat je toch een keer zwanger raakt maar niemand kan dan precies zeggen wanneer omdat je niet weet wanneer je je ongi kunt verwachten.

Ik geef ook nog bv en mijn zoontje word 2 maart 1 jaar. Ik geef nog maar 1x bv (alleen s'ochtends) en ik merk nu dat mijn cyclus terug op orde begint te komen. Ik temp ook en voorheen weikte mijn tempcurve af van normaal gesproken en nu is hij beter. Ook qua eitemp merk ik nu beter verschil als voorheen toen ik nog 3x per dag bv gaf. Nu geeft de temp duidelijk mijn ei weer en dat was voorheen niet zo. Ik ben van mening dat door de invloed van de hormonen en de bv dat mijn cyclus anders is geweest. Ik werd alleen wel vrij snel weer ongi na mijn bevalling. Maar ook zonder ei kun je ongi worden dus ik weet niet of de tijd daarvoor ik ook een eisprong had want toen tempte ik niet (dat doe ik pas weer 2 a 3 maanden) en ik voel niks qua ei.

Bij mij was het dus de oplossing om te minderen met de bv.

Share This Page