Borstvoeding en weer zwanger worden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Thauma, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vorige keer ben ik zwanger geraakt via IVF (icsi). De kans dat het de komende keer vanzelf zal gaan is niet zo groot. Toch zouden we het wel eerst willen proberen voor we weer het medisch traject ingaan, want (a) dat is toch een stuk leuker en (b) weinig klinieken laten je toe in een traject als je ondertussen borstvoeding geeft.

Nu zit ik even een dubio... onze zoon is nu drie maanden. Vanaf ongeveer 6 maanden zouden we wel weer willen proberen. We zijn al wat ouder en omdat het traject best weer een tijdje kan duren zou het zonde zijn lang te wachten. Dan lukt het misschien helemaal nooit meer!
    Nu weet ik dat nachtvoedingen je menstruatie tegenhouden / je cyclus nog stil leggen (of hoe ik dat ook moet formuleren). Als de nachtvoedingen min of meer over zijn of minder zijn, schijn je weer vruchtbaar te worden.

Ik zou liever niet willen stoppen met borstvoeding om nog een keer zwanger te kunnen raken.
    Hoewel ik het de enige reden voor alsnog vind om te stoppen (immers, zowel bv als broertje/zusje vind ik in het belang van ons mannetje) wil ik graag nog een hele tijd doorgaan. Liefst tot 9 maanden, of wellicht tot een jaar ofzo. Maar op dit moment komt hij nog een keer of 3 per nacht.
    We zitten pas op 3 maanden, maar hoe groot is de kans dat hij dat zelf gaat afbouwen? En wat zouden we zo rond de 6 maanden kunnen gaan doen zodat hij wel langer kan wachten tot zijn volgende maaltijd?

Ik ben vast niet de enige die hiermee zit, dus ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi thauma,

Onze dochter bouwde uit zich zelf de nachtvoedingen af.
    Ook kreeg ze op een gegeven moment niet meer direct de borst maar gingen we haar gewoon troosten en weer terug op bed leggen.

Wij wilden ook gelijk voor een tweede gaan, maar denk dat de bv het bij mij tegen hield. Toen onze dochter een jaar werd ben ik met de bv gestopt en daarna gelijk zwanger geraakt.

Maar er zijn ook zat vrouwen die wel zwanger zwanger raken tijdens de bv periode.

3. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Je kunt het nog even een paar maanden aankijken. Sommige vrouwen worden wel weer vlot ongesteld, ook met nachtvoedingen. Na mijn eerste bevalling werd ik weer ongesteld na vier maanden, toen gaf ik nog exclusief bv, inclusief heul veul nachtvoedingen. Twee maanden later was ik weer zwanger.
    Als je baby niet vanzelf afbouwt, kun je de nachtvoedingen best minderen vanaf zes maanden, bijvoorbeeld door terug te brengen maximaal één. Hoe precies weet ik ook niet, geen ervaring mee.

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier werd ik met 10mnd voor het eerst ongesteld (en nu voor 2de x) en toen waren juist de nachtvoedingen weer ernstig ingevoerd door meneer (en ook dat nog steeds).
    ik denk niet dat die nachtvoedingen echt een reden zijn wat altijd je cyclus terug brengt.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik gaf geen nachtvoedingen meer,maar wel nog echt volledige borstvoeding aan jongste dochter. Zij was 7 maanden.En hop, zwanger van zoon.
    Ik dwnk dat bv geven op zich geen punt is.Maar het is heel persoonlijk hoe je lijf er mee omgaat denk ik. Sommige vrouwen krijgen weer snel een cyclus, bij anderen duurt het langer.

Mijn meiden gingen zo rond de 18 weken doorslapen.
    Dus geef het nog even?

6. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier ook zwanger geraakt toen dochter 10 maanden was ondanks borstvoeding. Voeding liep wel heel rap terug

Deel Deze Pagina