Huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PrettyMuffin, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Vandaag naar de dokter geweest. Ga vrijdag beginnen aan ronde 10 (valt nog mee ik weet het) en begin er steeds meer last van te krijgen. Niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk. Zo krijg ik na m'n ei steeds meer last van allerlei pijntjes, omdat ik het zo graag wil.

Vandaag dus de stap genomen om naar de dokter te gaan in de hoop dat er in ieder geval serieus geluisterd zou worden. Niet dus. Ik moest me niet druk maken en de natuur z'n gang laten gaan. Ik heb een mooie cylcus, dus waar maak ik me druk om. De klachten die ik elke cyclus vanaf m'n ei heb werden gewoon genegeerd, ik vraag me uberhaupt af f hij ze heeft gehoord. Uiteindelijk een sperma onderzoek 'gekregen' zodat hij van m'n gezeur af was. Natuurlijk heel fijn, maar ik voel me gewoon totaal niet serieus genomen.

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil, maar moest het even van me af schrijven. Is het tegenwoordig normaal om niet serieus genomen te worden door je huisarts of ligt het aan het onderwerp?

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Volgens mij hebben meerdere huisartsen de instelling dat ze de zorgvragende niet snel serieus nemen! En dat geld echt niet alleen over het onderwerp vruchtbaarheid. Ik ben jaren niet naar de dokter geweest, en doe lichamelijk zwaar werk. en toen ik ging vragen hoe ik met mijn rug en schouders om moet gaan, werd ik gek aangekeken. dit terwijl ik scoliose heb en mijn moeder is al helemaal versleten aan haar gewrichten (artrose door bijna heel haar lichaam) terwijl ze net 50 is zonder zwaar lichamelijk werk. Joh moest mij niet zo druk maken..... En dat terwijl ik dingen niet meer deed omdat ik last heb van mijn rug... Dus nee dokters zijn soms best laconiek hoor! Maar natuurlijk niet allemaal.

3. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    nee is tegenwoordig heel normaal geloof ik. Die van mij geloofde niet toen ik zo vaak verkouden was en last van keelontsteking had. Toen heb ik flink op aangedrongen om naar het zkh te gaan en dat mogen ze niet weigeren. Dus ik zou als ik jou was flink klagen en dat je perse naar zkh wil.

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Corry het is toch niet te geloven :s Zal het door de kosten komen ofzo? Is het ondertussen wel beter met je rug?

Smurffin Ik ben niet zo goed in aandringen :p Hij is toch dokter en ergens zal hij wel gelijk hebben. Maar dan krijg je die standaard reactie 'ben er niet zoveel mee bezig, dat werkt', net of dat kan als je zo graag zwanger wil worden.. Maar even het sperma onderzoek afwachten en als dat allemaal goed is misschien nog een keer proberen naar het ziekenhuis doorverwezen te worden.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik denk dat t ook aan je huisarts ligt
    ik mocht na 7 maand al na de de gyn als ik dat gewild had,maar wij hebben toen besloten dit jaar af te wachten en dan na de gyn te gaan in jan ofzo
    denk dus echt dat t ook aan je HA ligt en anders vraag je even een andere ha wij hebben zo`n praktijk en dan kan je ook wel uitwijken na een ander
    succes ermee

en probeer t idd een beetje van je af te zetten je lichaam kan je flink voor de gek houden als iets graag wilt en ik spreek uit ervaring

6. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Nou huisarts van mij die vroeg gewoon of ik al gegoogeld had toen ik er kwam met heup klachten.. En dan gek vinden als mensen zelf maar gaan dokteren. Denk wel dat het per huisarts verschilt.
    Maar wel naar dat je met zo'n gevoel weer de deur uit moest lopen Prettiemuffin :(

7. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    sem doe mij jouw huisarts :p Knap dat je hebt besloten om he jaar vol te maken, ik baal echt hard dat we nou nog 3 maanden moeten wachten :(

kirzy of je al gegoogled had? Echt? Achterlijk :s

8. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Jaa joh ik zat hem ook echt met open mond aan te kijken of ik het nou goed gehoord had

9. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ja dat geloof ik..echt te raar voor woorden :s Al had ik de dokter heel goed kunnen vertellen wat ik allemaal wel niet gegoogled heb :p

10. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    ahaha ja echt he.. Nou hopelijk is het snel raak voor je! En zijn het goeie zwemmers van je ventje. Mijn duimen draaien voor jullie!!

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Twee maanden terug was ik ervan overtuigd dat ik blaasonsteking had, dit kan de assistent ook zien he? dus ik op vrijdag met een bakje urine naar de ha, assistente keek en zei dat het niks was. wat mijn klachten waren? nou eh veel plassen? en toen ik vertelde dat ik ook last had van mijn lies, kreeg ik de vraag of ik misschien ongesteld moest worden? ;)
    vervolgens zei ze doodleuk, bel vanavond de HAP maar als je klachten erger worden of niet over zijn??

ik voelde me zo afgeschoven.. terwijl ik echt nooit bij de ha kom.

12. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Jemig Smnee ook zoiets achterlijks.. Vreemd de omgang met mensen tegenwoordig bij de HA

13. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    kirzy dankjewel meid :)

smnee heeft ze echt alleen naar het bakje gekeken of wel even een klein testje gedaan? Super raar allemaal :s Uiteindelijk goed gekomen?

14. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    #14 Krulletje87, 19 sep 2012
    Laatst bewerkt: 19 sep 2012
    Nou dat gevoel heb ik dus ook..dat ik niet helemaal serieus genomen word, en uiteindelijk het gevoel krijg, zelf een zeur te zijn.. kom op.. betalen doen we ook..we hebben er recht op toch?..

Kga proberen volgende keer toch ook duidelijker te zijn, en te zeggen wat ik wil...Hoop dat t volgende keer bij jou ok beter gaat.

Net als ze tegen me zeide van t voorjaar dat bruinverlies tussen ongi door komt van de eisprong en hormonen..en stond na 5 min weer buite.(vanaf november 2011 al) Nu heb ik een miskraam gekregen in augustus, en nu lijkt t weer erop dat t tussedoor komt..dus ga er maar wweer naartoe denk, misschien nog maar eens ff aandringen op uitstrijkje..(gewoon mn zelfvertrouwen terug krijgen)pfff huisartsen belachlijk..ben er afgelopen week wel geregeld geweest i.v.m (vage klachten wat duiden op spanning volgens huisarts) maar wil gewoon duidelijkheid!!

15. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    tegenwoordig kunnen ze ook al door de telefoon kijken wat je heb pffff word steeds gekker en wij maar meer betalen :( heb een keer gebeld omdat me zoontje zo pijn aan zijn arm had was erop gevallen zeggen door de TEL ooow ik hoor het al dat is gekneusd doe meer koelen en hoog houden savonds me zoon zo pijn op na de hap aandringen op een foto ja hoor mooi arm gebroken pff ben gelijk na een andere ha gegaan en die neem me siereus gelukkig word steeds gekker hier in holland

16. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Pff, het is wel een beetje zo hoor tegenwoordig. Ik herinner me nog toen er wel dokters waren die om je bekommerden al hoe stadser het is.. Hoe meer dokters en hoe meer patiënten een dokter binnen zijn praktijk heeft hoe onpersoonlijker hoor! Volgende keer gewoon een afspraak maken en dan zeg je niets meer en niets minder dan ik wil een verwijzing naar de gynaecoloog klaar. Ongeacht of die gaat gillen dat je te vroeg bent of wat dan nog je hebt wel de kans om het gesprek aan te gaan met iemand die dag in dag uit met dat onderwerp bezig is. Wat ik ook heb gemerkt is dat huisartsen zich minder bekommeren om alles wat draait om seksualiteit(Family planning, geschikte anticonceptie vinden, soa' testen en uit smeertjes en ga zo maar verder). En ik heb een gynecoloog voor veel minder en al veel vaker gezien voor ieder klein kwaaltje en door hun vind ik echt dat je minder afgescheept word en veel veel sneller duidelijkheid kan krijgen, succes en een dikke knuf!

17. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Misschien raar vraagje.. maar doen gyn ook uitstrijkjes?..want als ze me afwijst, ga k gewoon naar de gyn als k toch nog op nacontrole van curretage moet;)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ze liep weg met bakje dus dat hoop ik toch. Ik had last, en heb maandag gebeld voor een afspraak, kon toen ook donderdag pas terecht. Uiteindelijk was de pijn weg.. Zal wel zwakke bekken hebben ofzo. Verbaast me steeds weer hoe de omgang tegenwoordig is, bij de huisartsen.

19. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    krulletje duidelijk zijn lost naar mijn zin weinig op, als hij geen zin heeft om die verwijzing te regelen gebeurt het niet :( Zo gek is het inderdaad toch niet dat we gewoon duidelijkheid wilen? Geen idee trouwens, maar ik denk dat de gyn wel uitstrijkjes doet ja..

dolfina niet te geloven joh :s Ergens wel fijn dat er zoveel klachten zijn, kunnen we niet gaan protesteren ofzo XD

void ik zit ook te twijfelen of ik misschien de volgende keer naar de vrouw toe ga ipv de man, zal dat uitmaken? Dankjewel :)

smnee is in ieder geval iets, mensen worden steeds luier :s

Vraagje, is er een manier om buiten de dokter om met een gynaecoloog in contact te komen? In Belgie is het doodnormaal om elk jaar naar de gyn te gaan, is dat in Nederland mogelijk? Of moet dat echt via de dokter?

Ik ga de uitslag van lief maar even afwachten, maar als alles goed is bij hem ga ik denk ik toch echt weer zeuren bij de dokter..

20. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Gewoon maar blijven zeuren....net zo lang ze ons zat zijn, en toegeven;)...Hoop dat t voor mij ook gaat lukken, want meestal als k er dan ben, durf k weer niet te zeggen, wat me dan altijd dwars zit en wat ik will.. wat een figuur ben ik dan ook he;)..

Deel Deze Pagina