Ik ben het helemaal zat.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sterre82, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik moet het gewoon even van me afschrijven en zal het zo kort mogelijk houden.
    Ik werk al 8 jaar bij deze baas en hij is altijd een beetje la-la geweest tegenover zijn personeel maar sinds ik zwanger ben werkt hij me alleen maar tegen...bewust al dan niet bewust.
    Hij laat me constant zelf dozen sjouwen, bukken, staan en geen fatsoenlijke stoel + tafel waar ik normaal aan kan gaan zitten (ik werk in een inpakbedrijfje) Ik heb al heel veel vreselijke bandenpijn en 2x licht bloedverlies gehad waarvan ze na onderzoeken denken dat het puur stress is vanuit het werk. Ook word ik de hele tijd alleen ergens in een hoekje van de hal gestopt terwijl de rest bij elkaar staat en/of zit. Gister heb ik zelfs 'ruzie' met hem gekregen omdat ik even stond te praten met een collegaatje. Ik mocht niet gaan staan praten, was kinderachtig en flauw en moest hem dankbaar gaan zitten zijn in mijn hoekje dat hij aangepast werk voor me regelde en ik kwam nu wel heel ondankbaar over :$:x
    Natuurlijk is er nog veel meer gebeurd maar ik ben het zó zat! Ik moet nog 4 weken werken en heb gelukkig volgende week een weekje vakantie maar ik kan er wel mee janken. Gisteravond dacht ik nog dat ik het wel nog even langs me kon neerleggen maar ik ben nu al de hele dag bezig met denken 'morgen moet ik weer :( '

Ik zou me zo graag ziek willen melden voor de laatste paar weekjes maar wil ook niet thuis gaan zitten.
    Ik vind het zo erg dat ik in deze situatie zit. Ik wil juist graag blijven werken e.d en nu word het me gewoon bijna onmogelijk gemaakt door mijn eigen werkgever..hoe krom is dat?!

Ik heb 4 weken langer zw-verlof omdat ik nog zoveel vrije dagen heb staan en heb i.i.g besloten dat ik die tijd ga gebruiken om een andere baan te zoeken want hier wil ik absoluut niet meer naar terug.

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Allereerst, wat naar dat je baas zo doet.. Wat kunnen sommige mensen toch bot zijn..

Ik denk dat je hierover het beste je ARBO-arts kunt bellen. Of naar de arbo bellen en vragen wat je hiermee kunt.
    Deze houding is niet normaal en ook echt buiten redelijkheid..

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb geen contact gehad met een arbo arts, weet niet eens wie dat moet regelen, mijn baas? Of het UWV? Heb wel zitten googlen maar kan niet echt iets vinden.

4. Gabber

Gabber Niet meer actief

Hallo,

Ik kan me goed voorstellen dat je daarmee in je maag zit!!
    Dat zou ik ook hebben, en aangezien je een vaste aanstelling hebt, en al zo lang daar werkt, zou ik als ik jou was zelf contakt opnemen met de arbodienst!!!!!

Dit kan ook van jou uit komen, hoeft niet persee een oproep via jou werkgever te zijn, want de arbo is er voor jou en voor je werkgever!! En niet alleen voor je werkgever, wat veel mensen wel denken.

Ik zou als ik jou was zelf een afspraak maken bij de arbo en zeggen dat er haast bij is! En ik denk dat als je daar rustig jou verhaal doet vertellen dat je arboarts hier wel een oplossing voor heeft.

En verder proberen je niet te druk daarover te maken, er is nog werk genoeg te vinden, want als het mis zou gaan met kindje en dit zou de reden zijn, zou dat heeeeel erg zijn!

Veel sterkte en als je wil mag je ons op de hoogte houden.

Ik ben eens benieuwd!!

Liefs Helma

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe moeilijk het ook is, hou het nog heel even vol. Dan ben je van die gozer af!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Patroeschka: Hahaha ik moest wel even lachen om jouw berichtje...hihi 'die gozer' is al bijna 62.

Gabber: Ojee, dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk. Ik ben weleens voor iets anders naar de arbo arts geweest (reuma) en toen begon hij al te zeuren dat het hem geld kost en daarom liet hij mij zo min mogelijk oproepen toen. Ik dacht dat het nu anders lag en dat het nu via het uwv zou gaan. Ik denk zelfs dat het beter is niet te doen om niet nog meer olie op het vuur te gooien. Ik ben bang dat de situatie dan helemaal ondragelijk word en voor die paar weekjes heb ik dat er niet voor over.

Pff wat een ellende zeg.

7. 4days

4days Niet meer actief

Je kunt je ook gedeeltelijk ziek melden. Dan ga je bijvoorbeeld nog maar de helft werken. Gewoon zeggen dat het te zwaar voor je is. En als hij niet ophoudt zou ik stoppen hoor. Beter thuis zitten dan zoveel stress. Straks krijg je nog weeen ofzo!

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Jee dit is niet leuk zo.. bah.
    Heb je het hier met je vk of gyn over gehad?
    Dat jij banden pijn en bloedverlies krijgt door het werk vind ik al niet normaal.
    En nu veroorzaken ze zelfs stress bij jou.
    Ziek melden kun je idd wel doen..Het word dan via het uwv verder geregeld en zei bepalen of je wel of niet in de ziektwed mag blijven... eventueel halen ze er een deskundige arbo van hun bij.
    Het uwv zal je vragen wat de reden van ziekmelding is.
    Als jij dan aangeeft dat je al aangepast werk hebt maar dat je daardoor nog steeds erge banden pijn hebt en bloedverlies hebt gehad door het werk dat je moet doen gaan hun kijken of ze je in de ziektewed willen laten of dat ze je werk laten weten dat ze nog lichter werk moeten hebben voor je of dat je gedeeltelijk de ziektwed in blijft.
    4 weken duren erg lang op deze manier en straks veroorzaakt het nog een hoge bloeddruk door alle stress.
    Kijk goed uit.. je bent al heel ver gekomen met werken.. denk nu aan jezelf en je kleine

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sorry ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik zit dus al gedeeltelijk in de ziektewet. Heb wel contact gehad met het UWV maar omdat toen nog niet duidelijk was waar die klachten vandaag kwamen is er verder niks aan/mee gedaan. Uiteindelijk heb ik met het UWV afgesproken dat ik tot mijn verlof zoveel % in de ziektewet zou blijven en dat er verder niks meer zou gebeuren. Als het niet meer zou gaan mocht ik 100% de ziektewet in gaan. Daarna werd dus duidelijk dat het stress was.

10. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Heb misschien makkelijk praten, maar als het nu zo gaat, waarom zou je dan niet gewoon naar 100% ziektewet gaan..
    Het voelt misschien niet goed, maar het is wel beter voor jezelf en je kleine!

Deel Deze Pagina