Borstvoeding en werk!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Minny, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en in principe is alle melk die hij krijgt van mij. Zit op ongeveer 4 a 5 borstvoedingen per dag/nacht.

Ik werk 2 hele dagen en dan kolf ik rond 12 uur. 1 keer per dag dus. Ik combineer dit met mijn lunchpauze, heb een half uur pauze en ben dan in totaal ongeveer een uur weg. Nu weet ik niet hoe ze er op mijn werk na 9 maanden mee omgaan, maar ik denk dat het kolfrecht na 9 maanden wel voorbij is.

Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan met het werk? Gewoon door blijven kolven in eigen tijd of gestopt? Bij hoeveel voedingen zou je het kolven 8 uur kunnen uitstellen? Denk dat ik de borstvoeding wel heel langzaam wil afbouwen...

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik doe momenteel hetzelfde als dat jij doet. Eén keer per dag kolven op het werk, net als jij werk ik 2 dagen per week.
    Alleen heb ik niet op een bepaald tijdstip pauze, ik kan dat zelf indelen. Zo voeg ik dat samen, ik zit in mijn kolfkamertje met boterham, kopje thee, krantje en kolfapparaat.

Ik ben van plan hiermee door te gaan tot aan mijn kerstvakantie. Dan is Eva 10 maanden. Nu geef ik nog vier voedingen overdag. Dan hoop ik op 2 a 3 te zitten en zonder kolven moet dat lukken. Aangezien ik nu hetzelfde naar verhouding doe, 1 keer kolven op het werk en 2 keer voeden als ik thuis ben.

Met één jaar wil ik op één ochtend- en een avondvoeding zitten. Hopelijk zijn dan ook de nachtvoedingen verleden tijd ;).

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoe weet je nou wanneer je niet meer hoeft te kolven op een werkdag?
    Ik denk dat mijn linkerborst het wel volhoudt, maar rechts is veel actiever met produceren.

En wat gebeurt er met mijn productie als ik 2 dagen niets doe overdag?

Ik heb geen idee hoe dat afbouwen werkt en hoe het nu verder moet. Hij drinkt op dit moment nog ongeveer 4 keer bij mij op een dag.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben nu net naar 1x kolven gegaan ipv 2x. Ik moet even zien hoelang ik het hier blijf doen. Misschien rond een jaar ofzo zonder kolven tijdens werktijd.
    Ik heb kolfrecht tot een jaar dus dat is wel lekker!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar ik denk dat er geen voedingen meer overdag moeten zijn om niet meer te hoeven kolven. Of zie ik dat verkeerd.
    Ik kan nu best lang zonder kolven. Maar meer dan 8 uur is best lang..
    Maar vind het ook zonde om het straks in mijn eigen tijd te doen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik weet niet... er zullen toch wel meer vrouwen zijn die rond een jaar nog 3x per dag voeden? Ik denk dat je productie dan ook aardig stabiel is.
    Hier voel ik het wel na 6 uur zonder kolven, ze dronk hier tot voor kort ook nog vrij vaak.
    Ik kolf in principe al in eigen tijd maar krijg dat wel betaald. (werk in de kraamzorg)

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wat dat betreft is het eigenlijk maar kort tot 9 maanden kolfrecht. Hoe doen anderen dat dan? Of voeden die dan al veel minder?

8. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik werk 4 dagen en kolfde in eerste instantie 3x per dag (net zo vaak als hij voeding kreeg).

In oktober was hij 6 mnd en kolfde ik nog 1x per dag en kreeg hij er 1x KV bij.

Nu ben ik net gestopt met kolven en krijgt hij 2 flessen kv.

Ik ben nu een week gestopt met kolven en heb het idee dat mn productie wel erg snel terug loopt. Meneer lijkt flinke honger te hebben terwijl hij vaker drinkt dan voorheen.

Ben bang dat de borstvoeding dus gauw afgelopen zal zijn.

Deel Deze Pagina