hee meiden, ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik willen graag nog een pretecho laten doen, zouden het heel leuk vinden als we dan het geslacht zouden weten. Nu is eigenlijk de enige mogelijkheid volgende week,maar dan ben ik net 18 week, is het dan al mogelijk of is dat echt nog te vroeg? Wanneer konden ze het bij jullie zien? groetjes suus
ik hoor dat sommigen het al zien met 15 weken maar de meeste buro's geven een richtlijn aan en als je na die richtlijn komt en ze zien nog niets dan mag je gratis terugkomen
Zoals als Tascha al zegt: krijg je geen 20 weken echo? Meestal krijg je die en dan kijken ze ook meteen naar t geslacht van jou kindje als jij aan geeft om t geslacht te willen weten....meestal wordt je voor de 20 weken echo door gestuurdt via je VK.
hee, ik krijg weleen 20 weken echo, maar het echobureau waar ik dat laat doen heeft tijdens het telefoongesprek gezegd dat het niet altijd kijken naar het geslacht van het kindje, maar alleen naar de hartjes en niertjes ed. Vind ik wel jammer, want hoeveel moeite is dat nu? maar daarom wil ik graag een pretecho nog laten doen. groetjes
ja, ik snap het ook niet helemaal, dacht dat dat er gewoon bij hoorde. Maar het was ook een erg onvriendelijke vrouw aan de telefoon, misschien dat de echoscopiste wel daarnaar kijkt, laten we het hopen.
hee meiden, ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar dit zinnetje zie ik net staan op hun website: "De 20-weken echo is niet bedoeld voor het bepalen van het geslacht van uw kind. " dus nu weet ik het niet meer.
Op zich als je een pretecho laat maken met 18 weken heb je best een grote kans dat ze het kunnen zien hoor, maar ja vaak garanderen ze het pas na de 20 weken (dus dat je terug mag komen als ze het niet zien..)
Bij mij zagen ze het al bij de 12-weken echo. Wel erg vroeg dus... maar dat is geen 100% garantie. Ze gaan er bij de 20-weken echo niet speciaal naar zoeken, maar vaak zien ze het al heel goed hoor. Als je het tevoren vraagt, dan doen veel echpscopiste wel een beetje extra moeite om het te zien.
hee Suus, Vind het idd raar dat ze dat zo zeggen. Hoe groot is die moeite nou? En wat de andere ook zeggen, het geslacht is toch ook belangrijk om te zien of er wel alles op en aan zit? Erg strange. Mijn schoonzusje is laatst met 16 weken en 2 dgn geweest en toen sprak de echografiste haar vermoeden uit dat het een jongetje was. 4 weekjes later met de 20 wkn echo was het nog steeds een een jochie , dus het kan al met 16 weekjes te zien zijn. Bied weer perspectieven toch? Wij mogen 3 april voor de 2d echo. Ben dan ruim 17 weekjes, dus zou mooi zijn als ze het al kunnen zien dan! Trouwens vind het sowieso leuk om mijn kindje weer even life te zien en je krijgt een DVD mee en wat foto'tjes kan ik de oma's en opa's ook weer blij maken. HaHa Succes met je beslissing !
Bij het papier dat ik van de verloskundige mee kreeg, staat ook duidelijk vermeld dat de 20 weken echo puur bedoeld is voor het eventueel signaleren van afwijkingen en niet bedoeld is als pretecho of geslachtsbepaling..... Ik heb op 2 april deze echo gepland staan en ik ga er wel naar vragen, ja heb je nee kun je krijgen. Maar heb ook al verhalen gehoord dat sommige echoscopisten heel bot reageren als je vraagt of ze er naar willen kijken. 't Is maar net wie je treft denk ik....
@Suus: je kan ook eerst de 20 weken echo afwachten en als ze het dan kunnen zien hoef je om die reden geen pretecho meer te doen.. zien ze het niet dan kun je altijd nog daarna voor een pretecho gaan.........
Ik wacht ook de 20weken echo af, als ze dn niet erheen kijken of de beeb ligt verkeerd dan kan ik nog altijd een pretecho laten doen ergens. Als ik het namelijk met de 20 weken echo kan zien dan bespaar ik me dat geld wel hihi
Hahahaah, Dat is dus ook helemaal ons idee. Krijgen we het wel te horen dan is het geweldig, en ander gooien we er nog een pretecho tegenaan!
hee meiden, bedankt voor de reacties, ik denk dat ik idd de 20 weken echo even afwacht en als ze er dan niet naar kijken, laat ik nog een pretecho doen. Op zich heb ik geen voorkeur, als het maar gezond is,maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel nieuwsgierig ben. groetjs!
Wij willen sowieso nog een pretecho (3D) maar die willen we pas op ongeveer 26 weken hebben, dus als we het bij de 20 weken echo niet te horen krijgen doen we gewoon tussen door nog extra een 2D echo voor geslachtsbepaling....