Ik zit met een vraag.. Straks wil ik borstvoeding gaan geven. Nu ga ik na 10 weken weer voor 2 dagen werken 1 dag 8 uur en 1 dag 10 uur. Wat ik mij nu afvraag is het mogelijk om dan s'ochtens voor het werk te voeden en dan tijdens het werk niet te hoeven kolven? Ik snap dat ik dan de dagen dat ik niet werk wel zou moeten kolven om een voorraad te hebben voor de oppas. Maar ik zie het niet zitten om tijdens het werk te moeten kolven.. Wel heb ik tussen de middag een uur pauze dus zou dan evt kunnen kolven. En hoelang duurt dat ongv?
Wat super dat je borstvoeding wil gaan geven! Wat betreft jouw constructie....Je zou het kunnen proberen. Maar ik denk dat als je zulke lange dagen werkt, het niet makkelijk gaat worden. Je zal waarschijnlijk te maken krijgen met borsten die het er niet mee eens zijn en heel gespannen zullen worden. Neem van mij aan, dat werkt niet prettig Daarnaast moet je goed in de gaten houden dat je productie niet achteruit loopt. Want je borsten werken via een vraag/aanbod principe, zeker de eerste 6 maanden. Stelregel is eigenlijk dat (in een ideale situatie) het aantal voedingen dat je live zou geven, je ook moet kolven op je werk...Heel veel voeden dus op de dagen dat je thuis bent! Hoelang een kolfbeurt duurt, is eigenlijk van een aantal dingen afhankelijk. Om te beginnen, jouw borsten. De ene borst doet het beter op de kolf dan de ander. Daarnaast, het type kolf dat je gebruikt. Wil je optimaal je tijd gebruiken, kan je het best kiezen voor een dubbelzijdige electrische kolf. Dat stimuleert je borsten gelijktijdig en dat werkt het best. Ik deed ongeveer 20 a 25 minuten over een kolfbeurt. Maar kolven moet je ook leren, in het begin kan het wat langer duren. Uiteraard is het je eigen keuze, maar toch ben ik wel benieuwd wat de redenen zijn dat je het niet ziet zitten om te kolven. Ben je op de hoogte van het feit dat kolven een recht is? Geen gunst van je baas? En het dus eigenlijk niet nodig is dat jij in je eigen tijd de voeding van je kindje regelt? 1/4 van je werktijd mag je gebruiken om te kolven of bij je kindje te zijn. Kijk ook eens op www.borstvoedings.com, daar kan je heel veel informatie vinden Succes!
Waarschijnlijk gaat dat niet. Meestal stabiliseert de borstvoeding pas na een maand of 9. Dat zou betekenen dat je productie nu dusdanig achteruit gaat dat je melk snel op is. Je kindje is er echt nog een beetje te jong voor. Als je niet een hele grote behoefte hebt om te voeden, kun je het proberen. Wil je graag langer dan 3 mnd bv geven, zou ik het risico niet nemen.
bij mij zou het niet lukken. In het begin niet omdat ik dan tsjokkievol zou zitten, en nu niet omdat ik dan moet gaan clusteren als ik thuis kom. we hebben normaal overdag 2-3 voedingsmomenten in de tijd dat ik normaal zou gaan werken, maar als ik ga werken moet ik minimaal 3 keer kolven. En dit is dan puur om te zorgen dat de productie op pijl blijft en ik dus savonds/snachts niet hoef te gaan clusteren.