Weinig poepen en bijvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by 0Marleen0, Mar 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en krijgt nog borstvoeding, zo'n 6 tot 8 keer per dag/nacht. We zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden, dit gaat nog niet zo lekker, fruit gaat goed, brood misschien 2 hapjes en groente nagenoeg niet. Op zich maak ik me daar nog niet zo'n zorgen om, dat zal wel komen.
    Maar hij poept erg weinig, bij volledige borstvoeding poepte hij 1 keer in de week, de ontlasting was zacht, wel gingen er veel scheetjes en krampjes aan vooraf. Nu is dit nog steeds zo, snachts is hij erg onrustig, het eerste deel van zijn ontlasting is ook hard, daarna komt een berg zachte poep.
    We zijn al verschillende keren gestopt met bijvoeden, maar omdat hij met alleen borstvoeding ook weinig poepte haalt dit niet zoveel uit en moeten we erg lang wachten op een poepluier.
    Van de kinderarts hebben we nu lactulose gekregen, dit hebben we 3 dagen gegeven maar nog geen poep.

Zijn er hier mensen met ervaring, moet zijn lichaam langer wennen aan bijvoeding en lost het zich vanzelf op, of toch doorzetten met laxeren?

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb weinig ervaring met slecht poepende kids, maar wellicht zou je de voeding aan kunnen maken met een beetje olijfolie? Een vriendin van mij had het met haar kids ook enorm en zeker als haar kinderen banaan aten. Konden ze bijna niet meet poepen, zo verstopt zaten ze. Peer wil nog wel eens lekker doorlopen ;)

3. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Ik geef borstvoeding, dus dan zou ik hem een lepeltje olie moeten geven steeds, ik doe het nu door zijn eten, maar dat eet hij bijna niet. Banaan krijgt hij inderdaad nog niet. Pure pruimensap geprobeerd maar dat lust meneer niet.
    Het blijft lastig, zaterdag heeft ie gepoept, ook hard. Misschien toch maar lactulose en hopen dat hij niet meer krampen krijgt.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat zou mosschien wel kunnen via een lepeltje, ja. Wellicht ook eens denken aan een probiotica?
    Hoe gaat het nu?

5. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Vandaag contact gehad met de kinderarts, we waren toch begonnen met lactulose, maar dit hielp helemaal niets. Erg harde ontlasting en erg onrustig en niet meer willen eten. We krijgen nu een recept voor forlax, hopelijk werkt dit wel, het is zo zielig en erg slecht voor onze nachtrust!

Probiotica gebruiken we al.

6. Mylo

Mylo Nieuw lid

Apr 8, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, mijn dochtertje heb ik tot 6 mnd borstvoeding gegeven inmiddels krijgt ze de fles en vast voedsel! Voor dat ze vast voedsel en de fles kreeg had ze al last van haar darmen en ontlasting!

Tegenwoordig weet ik wanneer ze onrustig word zij moet poepen....ook hoor ik het aan haar manier van geluiden maken en huiltjes!
    Bij mij werkt het om op dat moment om dan met vaseline en een flexibele thermometer zachtjes in haar poepertje te bewegen op en neer te gaan met de thermometer!

Wat ook effect had bij mij was om wat olijfolie in haar holletje te spuiten met een spuitje!

Ze kijkt me dan heel bevrijdend aan, dit is zo ongeveer een ritueel geworden. Gelukkig helpt het mijn kleine meisje en daarna is dan ook alles weer goed.
    Ik heb nu ook een middeltje van de reformwinkel om haar darmen te resetten, dit moet ik nog gaan gebruiken hopelijk werkt het!

Anders moet ik evt toch bij huisarts langs gaan misschien is haar poepertje te klein! 😊😃

7. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Het is idd zielig om die kleintjes zoveel moeite te zien doen. Hier heeft hij er ook snachts erge last van, de huis tuin en keukenmiddeltjes werken niet, ik vind het nu wel genoeg geweest en ga het met de forlax proberen!

Share This Page