borstvoeding en zwanger willen worden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mimi1982, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    ik geef al een jaar borstvoeding aan ons meisje en we willen heel graag voor de 2de gaan mijn cyclus is al geruime tijd weer gewoon 28 dagen dus dat gaat goed.
    maar nou vroeg ik mij af of er hier mama's zijn die zwanger zijn/waren en die nog borstvoeding gaven aan hun andere kindje.
    mijn vorige zwangerschap heeft erg veel van mijn lichaam geeist ik heb alles behalve een leuke zwangerschap gehad.
    dus zit eigenlijk nog een beetje te twijfelen of ik wel door moet gaan met borstvoeding als ik weer zwanger ben het liefst ga ik natuurlijk nog een hele tijd door dus wil graag positieve maar natuurlijk ook negatieve verhalen of zwanger zijn en borstvoeding geven.
    groetjes mimi

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben zwanger geworden tijdens borstvoeden, toen net op overschakeling van 2 naar 1 voeding. Dat nog een maand of 4 gedaan en toen wilde M niet meer. Was ik eerlijk gezegd niet rouwig om: mooi dat het ook haar moment was en het ging pijn doen. Verder heb ik nooit het gevoel gehad dat de BV zelf iets zwaars is. Wel dat je zelf alle voedingen moet doen, met name snachts. Maar dat was toen niet meer aa nde hand.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

:D:p

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lach mee met ZG ;) :D

@TS: ik zou het zelf denk ik lekker op z'n beloop laten, want wat Salapio al zegt: kan goed dat je kleintje zelf wel verder af gaat bouwen, omdat het allemaal toch wat anders gaat smaken ook dan.
    En als het voor jou toch (te) zwaar is, heb je dikke kans dat het allemaal sowieso wat terug gaat lopen en je op die manier op een natuurlijke versnelde manier kunt gaan afbouwen...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :) whahahaha :)

Nou ja ... euhm ... iets minder letterlijk nemen dus ... :p

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me aan bij Rozemarijke, gewoon even kijken hoe 't gaat lopen.

Zelf ben ik ook zwanger geraakt terwijl ik nog bv gaf, inmiddels 34 weken verder en de bv gaat nog steeds super. Ik ben erg blij dat ik ben blijven voeden. Milan merkt heel goed dat er binnenkort iets gaat veranderen aan de gezinssituatie en hangt daardoor heel erg aan mij. Met de borst kan 'ie echt even tot rust komen!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had tijdens mijn zwangerschap mijn zoon aan de borst en toen zusje er was hebben we lekker getandemt.

8. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik ben de 1e ronde zwanger geraakt en heb mijn dochter nog een maand lang bv kunnen geven (totaal 13,5 mnd). Toen werd ik (weer) extreem misselijk en kon ik niets meer binnen houden dus moest ik mijn reserves voor mezelf en de kleine beeb bewaren :( Ik had zelf nog niet willen stoppen met 13 mnd, maar aan de andere kant vind ik het ook wel best zo. Mijn dochter is het overigens nog niet vergeten hoor 'haar borstje'. Zo heel af en toe probeert ze nog aan te happen als we bijv. samen in bad zitten ;)

Wat ik btw wel gemerkt heb (dmv ovulatietesten) is dat mijn ei veel later kwam dan ik had verwacht. Niet in het midden van mijn cyclus, maar pas op dag 19 (terwijl ik een gemiddelde cyclus van 29 dgn had).

Succes met zwanger worden :D

Deel Deze Pagina