teveel aan zwangerschap denken

Discussion in 'Zwanger worden' started by mijn wens, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijn wens

mijn wens Lid

Jul 20, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben hier nieuw ik heb namelijk een vraag,
    Wij willen graag een 2de maar ik zit met een paar dingen
    en ik hoop hier andw. te mogen krijgen.

- Als je teveel aan zwanger worden denkt is het dan mogelijk dat ik niet zwanger kan worden?

- Vaak ben ik ook zo bang dat ik niet meer zwanger kan worden ookal heb ik een zoontje van bijna 2..

Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd en ik weet dus ook niet of het
    invloed heeft op de zwangerschap of om zwanger te worden.
    Wanneer is het nou een Obsessie?
    Ik denk er elke dag aan hele dag door lijkt het en als ik ongesteld bent is het wel een teleurstelling..
    Kunnen jullie mij andwoorden geven? ik hoop het echt.

groetjes

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    helaas niet echt... behalve afleiding zoeken...
    merk dat ik er ook eigenlijk veeeel te veel mee bezig ben...
    het is wel zo dat als je er teveel mee bezig bent dat het stress veroorzaakt, waardoor je eisprong erg kan worden uitgesteld e.d...

verder weet ik het ook niet zo goed...
    hoop in elk geval dat je er een weg in vind :)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk er ook wel elke dag aan hoor, maar als je iets leuk vind, dan denk je er toch automatisch vaak aan?;)
    Ik vind het vooral erg spannend, de 1e keer dat ik stopte met de pil duurde het 96 dagen voordat ik ongesteld werd, bij deze pilstop gelukkig maar 34 dagen, daar ben ik dus al erg tevreden over.
    Probeer je gewone dingen ook te doen, succes met zwanger worden.

4. mijn wens

mijn wens Lid

Jul 20, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja sorry ik mag ook niet klagen dit is mijn 2de maand dat we het proberen dus ja wat is dat eigenlijk helemaal niks.
    En het is mijn grootste wens om nog 1x zwanger te mogen zijn dus denk ook dat het normaal is dat je er aan denkt, zal juist raar zijn als je er helemaal niet aan denkt! hoe lang zijn jullie al bezig?

5. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Moet heel eerlijk zijn dat in de maand dat ik ff afstand nam van ZP (is met 2 weken gelukt haha) en bezig was met verhuizen ik zwanger ben geworden...
    Bij mij ook raar gegaan omdat ik mijn eisprong had toen ik 'overtijd' was dus wel lekker geklust maar met het oog op dat ik elk moment ongesteld zou worden haha
    Dus op dat moment totaal niet mee bezig!!

Daarvoor constant mee bezig geweest

6. mijn wens

mijn wens Lid

Jul 20, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien toeval of misschien heeft het er toch mee te maken moeilijk dus... met mijn zoontje had ik dit totaal niet ik zag wel wanneer ik ongi werd of zwanger en nu wacht ik er op en denk ik er elke dag aan dus dat is wel vreemd.. dit is mijn 2de maand moet vrijdag of zaterdag ongi worden maar ja misschien is mijn cyclus ook nog niet helemaal op gang, ben wel al ongesteld geweest de 1ste maand en jeeeeh leek wel of er een bom ontploft was haha

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha nou komt gewoon goed hoor!

8. mijn wens

mijn wens Lid

Jul 20, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik hoop het we gaan het gewoon afwachten en als je er niet wilt aan denken gebeurt het juist dus ik moet gewoon wat rustiger worden.

9. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Hier dus het zelfde probleem. Ik ben er iedere maand weer mee bezig terwijl ik mezelf voor hou die maand er niet aan te denken. Lukt niet helemaal....
    Dat komt miss ook omdat wij al ruim 2,5 jaar bezig zijn. Mijn vriend heeft me ook duidelijk gezegd het komt of het komt niet. Zo werkt het volgens mij niet, maar ik laat het voor nu maar even rusten.
    Hoe kom ik nu van deze gedachtes iedere keer af. Ik ben idd ook een poosje van ZP afgeweest, ik heb geen temp opgenomen en ook geen ovusticks gebruikt. Maar ik ben wel super allert op elk lichamelijke activiteit (ik zeg dan ook tegen mezelf dat ik daar niet op moet letten, maar de wens is te groot...) Zo voelde ik een week na mijn eisprong ineens een korte maar heftige ongisteek, zou zweren dat ik ongi zou worden haha! En nu ben ik helaas sinds dinsdag ongi, maar heb nog steeds pijnlijke borsten, wat ik anders nooit heb.
    Dat zijn allemaal weer dingen om je druk over te maken haha, maar super irri!

Meiden, veel succes met zwanger worden en zijn:D Wij blijven het nog even proberen tot ik er echt 'klaar' mee ben;)

Liefs!

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik geloof er niet in dat je beter zwanger zult worden als je er minder mee bezig bent. Heb zelf zo'n 4 jaar wegens gezondheidsproblemen moeten wachten en was helemaal klaar met wachten. Wil vanaf dat ik 21 ben al zo graag (ben nu 37) maar de situatie was er gewoon niet voor dat het kon. Nu was ik dus klaar met wachten en ben in 1 poging gewoon zwanger geworden (ben er nog steeds erg verbaasd over). Wel heb ik niet getempt of ovulatietesten gebruikt maar wel zat ik met vriendinnen in babyboekjes te bladeren omdat zij zwanger zijn. Wist precies wanneer ik moest "klussen" (vind het wel echt een stom woord) en dat hebben we 2 keer gedaan. En meteen gewoon raak. Heb aan niets anders kunnen denken dan aan zwanger worden en met 2 zwangere vriendinnen heb je het ook over niets anders dan over dit onderwerp. Ik denk dat ook geluk mee zal spelen en gewoon ook hoe je lichaam werkt of reageert.

Ik denk dat conceptie een ingewikkeld iets is waar je zelf toch echt geen invloed op hebt. Er zijn zoveel factoren nodig om het goed te laten gaan. Zowel afhankelijk van je partner dan van jezelf. Dit lijkt me meer een reden waarom de een zo zwanger is en de ander er langer over moet doen.

Gewoon er lekker mee bezig zijn maar wel op een ontspannen manier. Je moet jezelf niet gek maken al zijn die 2 weken wachten wel iets om gek van te worden.

11. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Ja.... er teveel mee bezig zijn KAN het belemmeren, maar... als je er eenmaal met z'n tweeën voor wilt gaan, dan is het heel erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Het lijkt wel of alles en iedereen om je heen zwanger is of wordt.
    Ik was er ook wel mee bezig (sinds begin 2009) en met ovutesten, maar eind januari (2011) had ik zoiets van: laat maar zitten. Even niet meer! En ja hoor... ben nu zwanger :)

12. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    oja nog een tip: koop niet tig zwangerschapstesten :) heb namelijk aan mezelf gemerkt dat ik tig testen doe *ben soms helemaal overtuigd dat de test niet goed is en dan altijd dus een 2e...*
    is moeilijk om dan te wachten, maar dan heb je niet steeds de teleurstelling :)

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    :$het is allemaal zo herkenbaar wat jullie schrijven...
    wij zijn nu in ronde 10 en merk dat ik het elke maand nog frustrerend vind als ik ongi word maar het lukt me eigenlijk niet om er minder mee bezig te zijn...en als mensen dan zeggen je raakt moeilijk zwanger omdat je er teveel mee bezig bent, kan ik echt boos worden...want als het daar aan zou liggen heeft niemand meer de pil nodig toch??? natuurlijk brengt het wel wat stress maar kan me echt niet voorstellen dat het een zwangerschap tegen houdt..
    ik probeer er vaak de eerste paar weken niet echt mee bezig te zijn, maar zodra ik denk vruchtbaar te zijn en de klok de dagen aftikt ben ik er echt wel mee bezig hoor...

daar doe je niks aan....

14. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    haha ja teveel mee bezig zijn,, wat is teveel idd!? de eerste paar maanden was ik er echt teveel mee bezig, kon aan niets anders meer denken,, nu heb ik zoiets van we zien wel.. ben deze maand ook lekker op vakantie geweest en heb er eigenlijk nauwelijks aan gedacht, eenmaal terug thuis weer wel, maar wel stukken minder! alleen die laatste week is gewoon altijd killing, je voelt vanalles maar tot nu toe nog iedere x ongesteld geworden helaas.. ach ja het komt wanneer het komt zeg ik maar.. maar toch baal ik ook weer iedere keer als ik ongi word hoor. probeer nu ik toch nog vakantie heb veel leuke dingen te doen en dan ben ik er niet zoveel mee bezig.
    Heb ook veel vriendinnen die nu zwanger zijn of net bevallen zijn,, dan is het niet altijd leuk als je nog zowat de enige bent die niet zwanger is maja..

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Ik herken jullie gevoelens heel erg.
    Vooral ook het er veel mee bezig zijn.
    Bij allebei de zwangerschappen was ik er niet/weinig mee bezig. Ik liet het even rusten... Ik geloofde toen ook niet dat ik zwanger kon zijn. Eerste keer vroeg zelfs mijn leidinggevende of het zo zou kunnen zijn...omdat ik vreselijk moe was.De 2e keer viel ik van de tandartsstoel van de duizeligheid.
    Ik was er namelijk mee gestopt om steeds testen te kopen,maar toen moest ik wel;).

Probeer je gedachten te verzetten. Denk niet te snel aan onvruchtbaarheid (werd hier depri van)

Hoop dat je supersnel zwanger wordt!!
    Pas op met steeds die testen te kopen hoor. Ik deed het ook.
    Ik liep zo lang mogelijk door....totdat ik wel moest testen,omdat er teveel kwaaltjes kwamen.

Share This Page