Hallo allemaal, Ik heb een dochter van 6 maanden. Vanaf de eerste dag dat ik haar in mijn handen had startte de wens naar een 2de kindje. Aangezien ik uitsluitend borstvoeding gaf is mijn menstruatie pas de 4 maand doorgekomen. Een maand later (cyclus van 28 dagen) kreeg ik weer mooi mijn menstruatie. Ik was blij om deze regelmaat en wou de komende maand starten met klussen, maar toen viel de menstruatie plots weg. Ik ben momenteel 2 weken over tijd. Vandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was helaas negatief. Mijn dochter drinkt nog altijd van de borst maar we zijn stillekes aan begonnen met groente- en fruitpap. Hierdoor zijn de nachtvoedingen ook weggevallen. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik lees vaak dat de 2de menstruatie zvaak op zich laat wachten. Maar kan dit ook bij een derde?? En blijf de menstruatie lang weg bij jullie. Iemand tips om mijn ovulatiedag toch te kunnen bepalen in zo n situatie? Veels liefst,
Bij mij duurde het 8 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Toen nog vier rondes beetje onregelmatig en langere cyclus dan ik gewend was en daarna was het weer zoals ik voor mn zwangerschap gewend was. Het kan best zijn dat je cyclus nog aan het opstarten is en dat het nu even wat langer duurt. Met de nachtvoedingen eraf heb je wel grote kans dat je cyclus weer goed op gang komt. Wel lastig, hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt! Eisprong bepalen lijkt me nu ook erg moeilijk, zo zonder houvast.
Ik heb tot 14 maanden borstvoeding gegeven (tot 2 weken terug, snik ). Pas met 11 maanden voor het eerst ongesteld en cyclus direct wel regelmatig... Ik ben overigens met 4 maanden al wel begonnen met groente en fruit.
Ja, hopelijk beterd het nu door de voedingen die verminderd zijn. Ik ben van 8 voedingen naar 4 gedaald. Daarom vind ik het raar dat ik toen ik nog 8 voedingen gaf 2 maal wel gewoon mijn menstruatie heb gehad en nu deze maand, nu ik net minder bv geef, geen menstruatie meer heb. Ik denk dat ik ook geen tweede test meer wil doen, maar wat als ik oo een dag toch zwanger ben. Dan ga ik het lang niet weten, want ik had bij mijn eerste kindje geen symptomen.
Misschien sla je gewoon een cyclus over. Als ik jou was zou ik pas weer testen op de dag dat je de volgende keer ongeveer weer ongesteld zou moeten worden... Aantal voedingen zegt denk ik ook niet alles, ik zat namelijk al een poos op 3 voedingen voor ik pas weer ongesteld was... Succes. Balen hè, onzekerheid!
Ik geef al 14 mnd bv en Nog steeds geen cyclus helaas. .... Ik denk dat Door jouw bv het allemaal wat onregelmatig is. Denk wel dat je al vruchtbaar bent!