Hoi dames, Ik merkte vandaag al dat mijn rechterborst wat pijn deed. Bij het omkleden savonds en dus bh uit voelde ik een grote knobbel/schijf en een zichtbaar rode plek op m'n borst. Ook lijkt het alsof mijn tepel schuin afgevlakt is. Het voeden doet ook heel erg pijn aan bij mijn tepel. Ook aan de linkerkant doet het voeden zeer, al is het aan die kant altijd al wat gevoelig gebleven. Links heb ik overigens geen pijnlijke rode plekken of knobbels. Ik heb dit nog nooit eerder gehad en zoon is bijna 15 maanden en voed hem nog geregeld snachts. Wie kan me verder helpen? Liefs Mamzb
Zou kunnen dat het een beginnende borstontsteking is. Wat mij helpt (op aanraden lactatiekundige) een warm compres erop voor en tijdens voeden (hittepit/warm washandje), masseren, zachte borstcompressie tijdens voeden, eetlepel sojalecithine 3x per dag door yogurt oid. Bijvoorbeeld te krijgen in gezond en wel winkel. En even rustig aan, zeker als je ook koorts hebt.
toevallig vorige week een borstontsteking gehad... ... ik had ook harde plekken, daarnaast was het pijnlijk rood en warm en kreeg ik na een dag ook koorts. Hou dat in de gaten. Als het na 24 uur niet minder wordt, dan moet je naar de dokter voor een kuur.
Sorry voor de late reactie. Het is gelukkig weer weggtrokken na een dag of 2. Heb je tips opgevolgd. Dank je wel!!