Hallo dames, Ik ben vandaag precies 12 weken... tot nu toe was er nog niet veel te zien van buik, maar nu...! Ik keek net van opzij in de spiegel en schrok me wild... ik zie echt al een buik ! En kan m niet inhouden! Kan dit al met 12 weken? PS : ik vind het niet erg hoor, ben er blij mee dat ik n buik krijg, maar ik vraag me alleen af of het normaal is met 12 weken opeens zo'n groei te zien... liefs mamatoB
Ja dat kan best wel zijn, al zal het eerder van je darmen zijn dan van de baby (aangezien die mss een 10 cm groot is en niks weegt)
Hallo, Ik had het al heel snel. Met 7 of 8 weken konden mijn broeken niet meer dicht. En nu heb ik ook echt al een buikje, kan hem ook niet inhouden. En hij voelt erg stevig. Ik vind het erg leuk! Groetjes
Ik denk ook niet dat het alleen van de darmen is eerlijk gezegd. De baarmoeder groeit toch op een gegeven moment ook boven je schaambeen uit. Dan ga je onderaan de buik zien, en dat is ook wat ik nu heb. Uiteraard zijn de darmen ook omhoog 'geduwd' maar ik geloof niet dat dat de enige reden is. Bij de eerste echo van tien weken zei de VK dat ze ging proberen via de buik met het apparaatje, maar dat als de baby nog te ver weggestopt zat, ze het vaginaal zou moeten doen. Maar zodra ze dat apparaatje op mijn buik zette was ie al meteen zichtbaar, dus zat ie al ruim boven het schaambeen... ook was ie al best wel groot voor 10 weken toen... dus ik denk zeker dat het niet alleen de darmen zijn De onderkant van mijn buik voelt ook al heel stevig inderdaad! liefs mamatoB
Ik heb hetelfde hoor. Ik ben nog geen 12 weken en ineens is mijn buik dik. Hij was eerder al opgezet door mijn darmen, maar nu is het duidelijk meer dan dat. Logisch toch...want volgens de boekjes komt je baarmoeder aan het eind van week 12 boven het schaambeen uit en dus zal er in je buik ook wel wat aan darmen enzo verplaatst worden. Ik vind het wel een raar gezicht hoor..ineens zo'n buik.
ik heb ook al een buik en nog maar 10 weken, v.k. zegt dat het heel normaal is en bovendien is het onze tweede
Ik heb ook al een buikje en hij word ook steeds groter! Vooral 's avonds en na het eten. hij is alleen nog niet mooi rond omdat het nu nog alleen mn darmen zijn en een heel klein beetje baarmoeder.......maar het is wel een fijen bevestiging van je zwangerschap!
Het is inderdaad heel verschillend! Ik zelf heb net sinds vorige week INEENS een klein buikje. Hard en niet in staat meer hem in te houden. Ik was op de dag dat ik dat zag exact 16 weken. Er zijn ook vrouwen die het met 20 weken pas hebben. Ligt geloof ik ook heel erg aan de ligging van je baarmoeder. Die kan voor- of achterin je buik liggen.