Mijn zoontje van zes weken clusters van 18.00 tot 21.00 en valt vervolgens in een diepe slaap om vervolgens tussen 03.00 en 05.00 zich te melden voor de volgende voeding. Ik weet niet wat mij overkomt, met mijn dochter gebeurde dit niet rond deze leeftijd Ik ben bang dat de productie achteruit gaat en geef hem daarom in zijn slaap rond 23.00, maar dit zijn maar enkele slokjes. Wat is het beste? Hiermee doorgaan of laten slapen?
Ik vind het idd wel lang voor zijn leeftijd. Ik denk dat een droomvoeding voor je gaat slapen niet gek is. Let goed op de hongersignalen, in principe geven kleintjes die elke drie kwartier af. Als je dan aanlegt is de kans het grootst dat hij actief drinkt. Maar mocht hij echt maar enkele slokjes blijven nemen, kun je het ook aan hem zelf overlaten. Zeker als je in totaal ng op minimaal 8 voedingen op een dag uitkomt. En dan lekker zelf op tijd je bed in duiken en genieten van je slaap.
Ik heb tot 8-9 maanden op mijn verzoek gevoed voordat ikzelf ging slapen. Soms maar een paar slokken, maar als je goed op de slaapcycli let en aanlegt op het moment dat ze in een lichte slaap zijn drinken de meeste kindjes instinctief zonder echt wakker te worden.
Bedankt voor de reacties! Aan minimaal 8 voedingen komen we wel, het zijn er vaak meer. Ik zal eens beter naar de slaapcycli kijken, wie weet of daar nog wat winst te behalen valt. Ik denk dat ik iig voorlopig maar door ga met voeden in de late avond.
Een tegengeluid.. Ik heb mijn kindjes nooit wakkergemaakt of aangelegd als ze sliepen. Mijn jongste was behoorlijk klein en heb het weleens geprobeerd maar ze drinkt echt niet. Ze sliep met 3-4 weken ook van 's avonds 20u tot 04.00u. Ik kreeg daar ook vaak commentaar op maar mijn kindjes wilden niet anders... Ze groeide meer dan voldoende en mijn productie leed er niet onder.
Mijn kindje is nu 5 weken en slaapt sinds 3 weken van 23.00 tot 7.00 ... Ik krijg haar op mijn verzoek echt niet aan het drinken. Aan mijn productie merk ik niets. Alleen knallende borsten in de ochtend, maar dan haalt ze de 'schade' weer in dus geen probleem.