Borstvoeding en zwangerschap, veel drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jeswil, Feb 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeswil

Jeswil Nieuw lid

Feb 18, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 6 weken zwanger en voed mijn 1e kindje van 20 maanden nog steeds s ochtends en s avonds. Dit ging altijd heel goed, maar sinds ik zwanger ben wil hij het liefste de hele dag drinken en wordt ik er steeds geprikkelder van. Ik zou graag nog doorgaan met die 2x per dag, maar ben het gezeur beu, waardoor ik twijfel of ik niet beter kan stoppen. Mijn productie is goed en hij is zeker niet aan het droogdrinken. Hoort dit, ik hoor vooral verhalen dat kinderen minder vaak gaan drinken.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als je nog zo pril zwanger bent kan het zijn dat je kindje een dip ervaart in voeding, toeschieten of melkstroom. Hierdoor gaat het regelen.
    De dip of het droog drinken wat je wel hoort in zwangerschap is vaak iets later in de zwangerschap. Maar ook niet alle moeders ervaren dit.

Als je kindje al op die leeftijd is kun je ook duidelijke afspraken met hem maken: neem vaste voedingsmomenten en niet meer de hele dag door bijvoorbeeld, of een dagdeel waar je niet continue ter beschikking staat.
    Kijk ook goed naar je kindje: heeft het iets onder de leden, is het bezig met een verandering of ontwikkeling? Dan heeft het jou en jouw melk nog even heel hard nodig!

Succes en goede zwangerschap gewenst!

Share This Page