Ik ga afbouwen... Lang verhaal..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bluesky, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je bent gewaarschuwd, het is een lang verhaal. Ik wilde het eerst in bv en trots zetten, maar daar vond ik het toch niet passen... Vandaar een nieuw topic.

Nou ja, ik ga dus afbouwen... Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het genoeg is geweest. De hele kerst periode heb ik zitten dubbe, maar ik doe het toch. Ik heb al veel langer gevoed dan ik ooit gedacht had! Ik was al blij geweest als ik de 3 maanden gehaald had! Maar bijna 9 maanden? Als iemand me dat had verteld had ik ze vierkant uitgelachen... ;)

Maar wat ik al zei, het is mooi geweest, ik wil mijn eigen lichaam weer terug, een beetje aankomen (of in elk geval niet verder afvallen, ik zit nu op 48 kilo met kleren aan) en weer eens een hernieuwde kennismaking organiseren met mijn libido. ;)

Ik heb nu, geheel tegen "de regels" in, de avondvoeding van 23.00 afgebouwd, overdag krijgt Jitte nog 3x bv. Het zag er vorige week nog zo uit:
    ('s nacht bv op verzoek)
    7.30 bv
    9.00 fruit
    11.00 bv
    12.00 halve boterham met een flesje kv 180/6 wat niet op gaat.
    15.00 liga/rijstwafel/cracotte
    16.45 bv
    17.30 warm eten + volle kwark na
    19.00 flesje 180/6 (gaat bijna nooit leeg)
    23.00 bv

Nu wil ik het zo gaan doen
    ('s nacht nog bv op verzoek zolang als het duurt)
    7.30 bv
    10.00 Fruit + bv
    12.00 Brood + flesje 180/6
    15.00 Liga/rijstwafel/craqotte + bv
    17.30 warm eten + toetje
    19.00 Flesje 180/6 met rijstebloem (Mevrouw blieft geen bambix pap, heb vanavond 1 schepje rijstbloem erdoor gedaan en dat ging goed)
    23.00 Flesje 180/6

Wat ze van de flesjes drinkt is goed, soms gaan ze leeg maar vaker niet, ik heb geen zin om bij te maken, dus dan maar wat weggooien. Meestal laat ze zo'n 40/60cc staan. Ik ben met de voeding van 23.00 begonnen omdat ze die slecht dronk en dus weer vaker in de nacht kwam. En ik trek het gewoon niet meer. (ik voel me echt heel slecht om dit te zeggen, maar het is gewoon zo) Ik kolf nu om die tijd zolang als het nog kan, maar ik kolf maar hooguit 60cc, dus lang zal het niet duren denk ik... Aan de andere kant kolf ik al een hele tijd maar 60cc (soms 80) per keer op mijn werk en dat blijft ook stabiel…

Te zijner tijd, volgende week ofzo, wil ik de borstvoedingen van overdag 1 voor 1, met steeds een week ertussen gaan vervangen door thee, water of diksap. Daarom pak ik het nu al samen, zodat ik ook wat meer rust krijg. Ik loop de hele dag te denken dat Jitte nog iets moet eten, terwijl ze zowat om de anderhalf à 2 uur iets krijgt. En op deze leeftijd hoeft dat niet meer, denk ik. En het drinken van de bv gaat ook niet meer zo geweldig. Allles is leuk, behalve drinken. Voor Jelle komt dan ook weer wat meer tijd, hij heeft dat echt nodig ook.

Maar goed, eerst bovenstaand “schema” maar eens proberen en dan kijken of Jitte overdag beter eet als er wat meer tijd tussen zit. Het klinkt nu allemaal heel geweldig, maar eigenlijk eet ze nog niet zo heel veel. Nog geen halve boterham, een half potje warm eten als ik geluk heb (100gr) en een paar hapjes kwark. Ja, liga, rijstwafels, craqottes en fruit eet ze als een bezetene… Zet haar een banaan voor en ze slobbert hem wel naar binnen… ;)

Jeetje, wat wil ik nu eigenlijk zeggen met dit hele epistel…. Niks eigenlijk… ;) Ik wil het gewoon voor mezelf op een rijtje zien, denk ik. Commentaar en tips mogen, hoeft niet! ;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, je hebt die kleine 9 maanden borstvoeding gegeven! Gewoon lekker doen wat goed voor jullie is! Je hebt het gewoon echt helemaal super gedaan! Trots op jezelf zijn!

En gewoon rustig de tijd nemen om bewust afscheid te nemen van deze laatste tijd!

Fijn in ieder geval dat je alles even op hebt kunnen schrijven, even alles kwijt kunnen!!

Dikke knuffel!

Liefs, Hanneke!

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hoi Bluesky,

Over het schema kan ik weinig zeggen want zover zijn we hier nog niet.
    Maar wat een heftige maar dappere beslissing om te stoppen met de borstvoeding! Je dochter heeft bijna 9 maanden mogen genieten en nu kies je weer voor jezelf. Dat zal zeker ook een positieve invloed op haar hebben.
    Zelf ben ik ook aan het afbouwen nadat de borstvoeding niet meer lekker liep en vind het best moeilijk. Ik herken het dubben en twijfelen, wel dan weer niet, wat als, maar.. (beetje dubbel op zo he ;))
    Wees trots dat je het bijna 9 maanden hebt volgehouden en ga vooral genieten van de nieuwe periode die komt en de tijd die je nu /straks voor beide kinderen hebt. (en nadat je je libido hebt hervonden) :D

liefs

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jeej, negen maanden is heel wat zeg! Echt iets om super!trots op te zijn.

Heb er zelf net een maandje op zitten dus negen maanden klinkt als een eeuwigheid in mijn oren. Maar (als ik het goed heb onthouden) werk je hierbij ook nog en dan is het, vind ik, helemaal een geweldige prestatie~!

Wens je veel succes met het terugvinden van je libido (is vast gewoon in winterslaap en niet verhuisd ofzo) enzo :)

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Super toch dat je zo lang bv hebt gegeven. Kun je trots op zijn.
    Ik heb net zelf de 6 maanden gehaald, ben ik ook al trots op, hihi!
    Ga genieten van de nieuwe periode die komt.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dank je wel! jullie zijn echt schatten! Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen...

Blij dat jullie begrijpen hoe moeilijk het is om zo'n beslissing te nemen. In mijn omgeving ben ik maar raar omdat ik al "zolang" bv geef. (een collega is zelfs pas gestopt omdat ze weer moest werken, ik kan sat dan weer niet begrijpen)

@hanneke: Trots ben ik zeker! Dat heb ik toch maar mooi gedaan... Al voelt het niet echt als een prestatie, maar dat herken je vast wel.. ;) Het word gewoon zoveel makkelijker na verloop van tijd.

@Kouf: Dat getwijfel herken ik wel hoor... Als, dan, maar... Het hele assortiment is hier voorbij gekomen. En eerlijk gezegd heb ik dan aan manlief ook niet zoveel, die vind dat ik het zelf moet weten. Daar heeft hij wel gelijk in, maar een beetje tegengas of juist steun kan toch heel fijn zijn. Heel dubbel allemaal.

@Valhalla: Nog maar 8 maanden te gaan... ;) Nee, zonder gekheid, wat ik al zei, het word echt steeds makkelijker. Bij ons kwam de omslapg met een maand of 3, toen kon ze wat langer op een voeding doen en sliep ze de nachten redelijk door zonder voedingen. En mijn libido is zo laag, dat het in de kruipruimte ligt, volgens mijn man, dus ik ga van de week maar eens op zoek! :D

@Lon en Tijn: Ook 6 maanden is iets om trots op te zijn, hoor! Dat is al langer dan de meeste vrouwen bv geven! Het betekent dat je niet zomaar opgeeft en dat is zeker een pluim waard!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    meid je heb al genoeg liggen piekeren en voor jullie is het goed op deze manier.
    9 maanden is niet niks en daar mag je heel trots op zijn.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Pluim voor jou!! :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Harstikke goed toch, 9 maanden?!! Super. Hoop dat ik het ook zo lang ga volhouden.

10. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Hardstikke goed hoor!!

En heel knap dat je de beslissing hebt genomen.
    Ik kon het steeds niet, dus heb bij de eerste 2 gevoed tot ik weer zwanger was en de productie stopte(ongeveer een jaar) en de derde heeft maar liefst 2 jaar gehad.Gewoon omdat ik niet de beslissing kon en wilde nemen.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, zeker gezien je gewicht kan ik me goed voorstellen dat het genoeg is geweest zo :) Super dat je het zo lang hebt volgehouden hoor!

12. raspberry

(Want wat was het ook alweer; slechts 25% van de vrouwen haalt de 6 mnd? Petje af dus! :D)

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Gefeliciteerd met 9 maanden borstvoeding, en succes met afbouwen!

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Heel knap dat je al 9 maanden hebt volgehouden. Kan het goed voorstellen dat je toch lang hebt liggen twijfelen. Je moet denk ik alleen maar trots zijn dat je al zo lang geeft.

Ben zelf nu 5 maanden aan het geven en wil nu nog niet stoppen, maar geef ook al langer dan ik ooit had gedacht. Kon niet stoppen toen ik weer moest werken en ben blij dat ik nog volhoudt maar of ik zelf de 9 maanden ga halen dat weet ik nog niet.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    9 Maanden is toch super Bluesky? Niets om jezelf schuldig over te voelen, maar meer iets om jezelf een pluim voor te geven. Misschien is het een idee om jezelf te trakteren op een oncomfortabel maar oh zo sexy lingerie setje als je afgebouwd hebt en misschien steekt dan je libido ook haar hoofd weer door het luik van de kruipruimte. ;)

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmmm.. JE brengt me op een idee... :D Misschien moet ik maar eens een hintje of wat richting mijn man gooien.. Eind deze maand zijn we 11 jaar bij elkaar en gaan we een nachtje weg (puur toeval dat dat gelijk valt, meestal vergeten we dat soort dingen) dus dat is een mooie gelegenheid om eens wat leuks te kopen... :D Het schijnt dat je in Dusseldorf leuk kunt winkelen! :D

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bluesky,

Ik weet nog met hoeveel verdriet je de BV van Jelle beschreef en dat je het met je 2e kindje anders ging doen. En dat deed je!! Dit pakt niemand meer van jullie af, goed is goed.( en wees trots ;) )

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel herkenbaar idd :D! Maar moet zeggen, dat ik op het moment wel een beetje trots op mezelf ben ivm de oudste twee. Die maanden die ze gekregen hebben, hebben ze mooi wel door mij gekregen! Terwijl ik dat gevoel helemaal niet had toen ik stopte.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, hoe gaat het nu?
    (als je hier tenminste nog wel mee leest ;))!

Liefs, Hanneke!

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, ik lees nog mee... ;) Ik heb het alleen erg druk de laatste weken, steeds heen en weer in de auto voor ditjes en datjes... kapper, cb, boodschappen, werken, familiebezoeken, verjaardagen... En door dat rotweer word alles een onderneming van heb ik jouw daar.. ;)

En jij mag met recht trots zijn! 2 kinderen zo goed als volledig aan de borst, met alles wat er speelde... Petje af hoor!

Maar het gaat goed... Al ben ik nu weer aan het twijfelen... Klinkt dat bekend? ;)

Jitte krijgt nu nog om (ongeveer) 8.00, 10.30 en 15.30 borstvoeding. Alleen die voeding van 15.30 wil ze maar een paar slokken en dan heeft ze genoeg. Ik had eigenlijk bedacht om de voeding van 10.30 af te gaan bouwen, (zodat de voedingen wat eerlijker over de dag verdeelt waren) en daar in de plaats thee te geven bij het fruit, maar ik heb haar vanmiddag een paar slokjes water uit een beker gegeven en dat dronk ze wel. Ze krijgt natuurlijk rond 13.00 een fles van 180/6 die bijna leeg gaat, dus dan zal ze om 15.30 niet veel dorst hebben. En ik wil haar ook niet veel later gaan geven, want dan lust ze weer geen avondeten.

Ik denk dat ik de ochtendvoeding er nog even in hou, is eigenlijk wel makkelijk en zolang als het gaat wil ik ook de 2de voeding erin houden. Gewoon voor de antistoffen en de gezelligheid... :D

Ik heb al tegen mijn man gezegd dat hij Jitte maar geen flesje bv meer moet geven om 15.30 als ik ben werken, want bij hem word dat altijd later en dan wil ze helemaal niks eten. Dan moet hij op de avonden dat ik werk maar wat water,diksap of thee geven. Scheelt mij ook weer kolven, want dat word ook lastig op het moment omdat ik tot 19.00 alleen verantwoordelijk ben op de afdeling en er eigenlijk niemand is die mij officieel kan vervangen. Er is dan wel een Helpende en als het iemand is die er al lang werkt laat ik met een gerust hart mijn pieper achter, maar ik sta de laatste tijd steeds vaker met net gediplomeerden zonder ervaring.

@Jingels: Oh, ik schaam me rot... :) Ik had helemaal gemist dat je gereageerd had....

En dat je dat nog weet... Ja, dat was wat... Maar gelukkig is het nu beter gegaan, al voel ik me nu naar Jelle toe nog wel eens schuldig. Vooral als hij ook "bosje wil tlinken" en ik dus nee moet zeggen... Al had hij me van de week te pakken onder de douche, hij hapte ineens naar mijn tepel, zoog 2x en keek me heel verbaasd aan dat er niks uitkwam... Nog een keer proberen, maar nee, er kwam echt niks... Hij is het echt verleerd. Ik moest zo lachen om zijn gezicht... Hij heeft er trouwens niet meer om gevraagd, dus ik denk dat hij het nu wel snapt. Nou ja, wel fijn, dan hoef ik ook niet steeds nee te zeggen..

Kortom: We puzzelen nog even verder... Zometeen haal ik met al mijn gedoe het jaar nog... :D

20. raspberry

Klinkt iig goed allemaal. En idd: een leuk setje is wel een mooie afsluiting van een periode BV! M'n schoonzusje deed dat toen ze stopte en heb mezelf voorgenomen dat ik ook een mooi setje mag als het hier straks (wanneer dat is weten we nog niet, maar ik hoop eigenlijk wel binnen een half jaar) helemaal over is...
    (Alleen al omdat ik nog moet zien welke cupmaat ik straks heb en of dat wel dezelfde is als voor de zwangerschap ;)).

Deel Deze Pagina