Hoi hoi Ik geef BV en wilde dit graag 2 maanden volhouden! Maar na dagen geschreeuw van de krampjes en er niet achter kunnen komen wat ik kwa eten moet laten hebben we besloten om Tijn voor hij de nacht in gaat een FV te geven. En dan bij mijzelf afkolven en weg doen. Nu kregen we het idee dat Tijn veel tevredener was hierdoor, huilde stuk minder en sliep beter, dat we de middag voeding ook vervangen hebben voor FV. (Nu moet ik er wel bij zeggen dat BV mij altijd tegen heeft gestaan, doet zeer(veel kloven), voelt voor mij heel bindend, maar wilde het echt voor Tijn) Nu mijn vraag, krijgt Tijn nu niet te veel of te weinig? Hij krijgt ongeveer(ivm borstvoeding op verzoek): * 5 keer BV * 2 keer FV 120 water 4 scheppen.(14 en 23 uur) Tijn is 4 weken en was 1,5 week geleden al 4300 gram(op BV). Ik krijg niet het idee dat hij te weinig krijgt want hij lijkt een heel voldaan en tevreden binkie, heeft genoeg poepluiers en plast ook genoeg! Vraag me eerder af of hij niet teveel krijgt,, maar dan was hij toch minder vaak voor de BV gekomen? Heb volgende week een afspraak bij het consultatiebureau, zal het daar natuurlijk ook ff vragen! kus miek
Lijkt me ook niet dat hij teveel krijgt. Combi BV en FV werkt vaak prima. Vraag me alleen af of je je afgekolfde melk echt weg doet of bewaard in koelkast/vriezer?
bedankt voor jullie reacties meiden! Ik blijf twijfelen, en we zijn dus gewoon even aan het af tasten! Tijn spuugt namelijk steeds veel melk uit, zowel na de BV als de FV! En niet een mondje terug geven, nee soms echt hele scheuten! Toch maar even wachten tot di bij het consultatiebureau! Wendy, ik gooi de afgekolfte BV weg! Zie het nut van bewaren niet in, hij krijgt nu toch al FV! kus miek
Door de afgekolfde melk te bewaren kun je die later geven als je borstvoeding terugloopt bijvoorbeeld. Zo krijgt je kindje langer de voordelen ervan mee. Iedere ml is er 1 wordt gezegd. Weggooien is dus eigenlijk zonde!