bijna 3 maanden,4 voedingen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by linda81, Aug 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Morris wordt volgende week alweer 3 maanden!
    Nu denk ik zo dat ik wel kan overstappen op 4 voedingen?
    Hij spuugt de laatste tijd meer en hij zeurt nooit om eten hij haalt die 4 uur dus makkelijk.Ik moet hem voor de laatste voeding altijd wakker maken
    Ik ben het vandaag voor het eerst aan het proberen met 5 uur ertussen.
    Hij krijgt volledige bv en tot nu gaat het goed hij groeit ook prima.Wat zouden jullie doen?Jullie horen wel hoe het vor de rest van de dag EN NACHT verloopt!

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Persoonlijk vind ik dat heel erg weinig voor die leeftijd. Het is erg belangrijk dat kinderen op die leeftijd op verzoek gevoed worden, kv-schema's/ritme's zijn bij bv echt niet van toepassing. En waarom 5 uur tussen een voeding opleggen? Eet en drink jij zelf ook 5 uur achter elkaar niets? Ook al vraagt hij niets, 5 uur ertussen lijkt mij echt teveel. Ook is je kindje prima tevreden,en slaapt goed. Je kan ook op jouw verzoek een keer extra voeden, en bijv. tussendoor geen speentje gebruiken om zijn zuigbehoefte weg te zuigen,dit kan namelijk hongersignalen onderdrukken.
    Nu is elk kind natuurlijk verschillend maar 4 voedingen met krap 3 maanden vind ik echt heel weinig, waarmee ik je absoluut niets wil aanpraten! Uit jouw woorden maak ik op dat je een heel tevreden kindje hebt, en dat is natuurlijk alleen maar goed!

Normaal gesproken krijgen kinderen op die leeftijd tussen de 6-10/12 voedingen per dag.
    Mijn zoontje dronk op die leeftijd ong. 8-9x per dag, voedingen van ong. 30 minuten.

3. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik dat best wel weinig vindt 4 voedingen met bv. Kids hebben hier in principe best wel vlug fv gekregen omdat bv niet ging, maar op die leeftijd hadden ze echt nog 5 voedingen,en dat dan met fv terwijl dat veel meer verzadigend is in principe dan bv. Toen de jongste 3 mnd was adviseerde ze me op het cb ook dat ik wel naar 4 flessen mocht, maar ik vond haar gewoon te jong nog ze hebben het op die leeftijd zo ontzettend nodig, en als je al bv geeft dan helemaal volgens mij.
    Daarbij zal ongetwijfeld ook je productie een stuk achteruit gaan als je nu al terug gaat naar 4 voedingen per dag. Een kind huilt niet altijd om eten dat heb ik met mijn eigen kids wel gemerkt, en merk ik ook met de jongste, die zou ik bij wijze van spreken zo kunnen laten gaan, dan roept ze 6 uur later nog niet om haar fles of wat dan ook, dus dat zegt ook niet alles.

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Zo,bedankt voor de antwoorden!
    Maar het gaat erg goed! Het schijnt wel zo te zijn dat mjn bv net slagroom is,mijn kinderen hadden alletwee al binnen 1 dag gele bvpoep.Dat is ook heel bijzonder.
    Morris drinkt per voeding 15-17 minuten 1 borst per keer.
    Hij heeft om 16.00 een beetje fruithapje gekregen en voor de rest hoor ik hem niet zeuren,dus om 17.00 uue weer gevoed,nu nog tot 22.00 uur,of zelfs 22.30Groetjes Linda

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Fruithapje vind ik persoonlijk nog een beetje vroeg voor die leeftijd :oops:

6. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Kan natuurlijk heel goed dat jouw bv goed vult. Alleen jij weet hoe je kind(eren) het op je bv doen, dus als jij denkt dat ze meer dan genoeg drinken dan moet je het gewoon zo doen zoals het voor jou goed voelt.succes vanacht ;)

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    vind ik ook, je productie kan er wel onder gaan lijden. Ik heb altijd op verzoek gevoed en volgens mij zit ik nu met bijvoeding en al zeker nog op 4 voedingen.

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Linda: jammer dat je het huilen van je kind als zeuren betitelt, en dat met 2 maanden.
    Fruithapje met 2 maanden begrijp ik ook niet..... aangezien de darmen dit nog helemaal niet kunnen verwerken.

Maar jij bent de mama uiteraard,jij beslist.

9. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai Jingels,dat van dat zeuren daar bedoel ik mee:eek:m eten zeuren.Toen ik het typte zinde het me ook niet maar wat moet ik anders neerzetten..
    Beetje jammer want ik ben helemaal verliefd en gek op Morris ook als hij huilt.
    Niet zo snel oordelen aub .
    :x

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    En Morris is volende week 3 maanden en hij heeft maar 10 minihapjes gehad.
    Kun je je nu met jezelf gaan bemoeien!

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean is bijna 5 maanden en heeft meestal nog 5 volle voedingen en dan nog drinken voor het slapen gaan, dus eingelijk 6. Maar dat kan ook weleens 7 of 8 zijn of 4/5.
    Dean vraagt ook niet echt om eten.. dus meestal geef ik zelf en hij neemt altijd gretig.

Niet om me er mee te bemoeien maar de darmen van een baby zijn met 3 maanden nog niet rijp en klaar voor vaste voeding. Maar die keus is aan jou, natuurlijk.

12. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Hoi Linda,

Als het goed gaat en morris doet het goed op deze 4 voedingen dan gaat het toch goed?
    Volg je instinct en waar jij en je gezin zich prettig bij voelen. Succes

Ik neem aan dat jij net als alle moeders je kind niet laat stikken van de honger ;)

Annemarie

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik voed m'n dochtertje (ook bijna 3 mnd) 6 à 7 keer per dag, meestal op verzoek, overdag is dat meestal elke 3 uur. 's Nachts slaapt ze soms al 9 uur achter elkaar. Persoonlijk vind ik 4 keer ook erg weinig maar het kan uiteraard dat je kindje veel melk binnenkrijgt per voeding.
    Als ik afkolf en ik geef L een flesje dan drinkt zij 120 ml, dus het kan best zijn dat je kindje meer drinkt en daarom minder vaak voedingen nodig heeft? Zolang hij goed bijkomt en voldoende plasluiers heeft, is er geen probleem volgens mij.

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Waarom gelijk zo aanvallend?
    Ik en Jingels geven gewoon onze mening :rolleyes:
    Dat is vaker op een forum,aktie is reactie.
    Maar goed ga er verder niet op door,jij bent zijn moeder en jij zal wel weten wat je kindje nodig heeft.

Succes verder.

15. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Nathalie Ik vond de tekst hier boven ook vrij aanvallend over komen. Maar dat is mijn mening.

16. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai Nathalie,dat was voor Jingels bedoeld.iedereen mag zijn mening geven,maar ik vind dat ze nogal overdreven doet om het woord zeuren.
    was misschien een ongelukkige woordkeus.
    Nogmaals ik wil geen scheve gezichten en IEDREEN bedankt voor de reacties!

17. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Nog 1 dingetje.Het is niet zo dat ik Morris nu elke dag een fruithapje ga geven hoor,ik had zon reclamepotje gekregen en de houdbaarheidsdatum is overmorgen verstreken.
    Hij had misschien 1 vierde van zon potje op.Morgen nog een beetje en dan wacht ik tot hij sowieso 4 maanden is.
    Dat vind ik persoonlijk ook vroeg genoeg.
    Zo nou,de groetjes allemaal! :D

18. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Succes! Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan!

4 voedingen vind ik zelf erg weinig, te weinig en zeker voor een kindje van nog geen 3 maanden.

Mijn dochter drinkt minimaal 3, meestal 4, héél soms 5 flesjes van 160-200 afgekolfde melk en drinkt minimaal 3 keer aan de borst (echter niet zo lang).
    Ze is vorige week begonnen met bijvoeding: ongeveer 80 gram zelfgekookte groente/aardappel, een paar muizenhapjes fruit, een enkel rijstwafeltje. Van haar flesje voor de nacht (ook afgekolfd) maak ik een papje. Mijn dochter is nu zes maanden!

19. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    En toch vind ik het echt raar dat je je kindje nu al een fruithapje geeft. Waanzin eigenlijk. Waarom in hemelsnaam? Omdat je het zelf zo leuk vindt? Je kind heeft het echt niet nodig! Het doet eerder kwaad dan goed.

20. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    KUN JE NIET LEZEN! :x

Share This Page