Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hooooooooooooi

    ik mis het oude "borstvoeding en trots" topic....dus even een nieuwe aangemaakt!
    vele die daar al meekletste zijn inmiddels alweer zwanger en of bevallen en weer aan het voeden! Leuk om te weten hoe het met jullie allemaal gaat!

    dus iedereen is welkom met vragen en verhalen en gezelligheid! :)
     
  2. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Dusss ik begin maar alvast

    ik heette eerst anders :D

    anyway, jongste is alweer 3 mnd! dus we zitten midden in de regeldagen!
    Tis dat het zo'n slaapkop is anders kon ik hem vaker aanleggen, maar meer als 1 of 2x lukt niet, dus ja...zal wel langzamer gaan als normaal...

    kan het me allemala niet meer goed herinneren hoor!
     
  3. Sannebc

    Sannebc Niet meer actief

    Hé, wat leuk, een 'nieuw' topic. Het 'oude' heb ik wel eens doorgelezen, maar ik had de moed niet om me aan te melden. Voelde me een beetje een indringer.. ;)
    Nu durf ik dus de stap wel te wagen...
    Ik ben op dit moment nog mama van 4 kinderen, over een weekje of 2/3 komt de vijfde er bij.
    De oudste heb ik helaas geen bv kunnen geven, de andere 3 wel. De jongste van bijna 2 heeft 15 mnd gehad.
    Ik heb alweer heel veel zin om te gaan starten en ik ga zeker weer voor de 15 mnd!

    @miis, elk kind is weer anders hè... ik zie dat je al een zoontje hebt van bijna 2 en dan nu een baby. Vaak denk je stiekum toch dat de bv periode wel ongeveer hetzelfde zal verlopen, ik tenminste wel.
    Hoe lang heb je je oudste gevoed? Lukt het om te voeden terwijl hij er bij is of gaat hij allerlei stoute dingen doen? Ik zie er mijn dochter van bijna 2 wel voor aan en zal echt maatregelen moeten nemen waarschijnlijk...
     
  4. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Gezellig kletsen over bv, ik doe mee! Ik voed nu al 7.5 maand. Grappig om te zien hoe je kindje ook steeds anders gaat drinken. Als ik nu mijn BH los maak gaan de handjes al naar mij toe en maakt hij een heel schattig geluidje:)
     
  5. Bloem2

    Bloem2 Niet meer actief

    Gezellig, ik doe ook mee!
    Ik heb twee dochters. De oudste is 3 jaar en de jongste is 6 maanden. De oudste heeft 6 weken bv gekregen, en wat was ik blij toen ik stopte. Het liep totaal niet. Toen ik zwanger was van de jongste had ik echt zo'n houding van: als het ook maar een beetje gaat lijken op mijn bv ervaring van de oudste dan stop ik er meteen mee. Maar het liep gelukkig anders :). Ik heb in het begin heeeel af en toe gedacht pffff, wil ik dit nog wel... Maar gelukkig heb ik volgehouden, inmiddels al 6 maanden lang. Ik geniet er zo van. Wat is het makkelijk en wat is het fijn. Echt nooit gedacht dat ik zo over bv zou gaan denken :D
     
  6. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    welkom ladies!

    sanne, wauw straks mama van 5!! respect! wat een gezelligheid thuis! hoe oud zijn de andere kids? en jongens meisjes?

    mopje, ja lief is dat heh, dan hebben ze er echt trek in hihi

    bloem, je kan je dan ehct zo trots voelen heh, dat je het toch hebt doorgezet...vaak zijn het ook die eerste weken wat het 'pittig" maakt, maar je kan je op zulke momenten niet voorstellen hoeveel leuker het wordt!

    @ik, dus 2 zoontjes,
    Mn oudste heeft tot 5,5/6 mnd volledig bv gehad daarna ben ik gaan combineren tot 7,5 mnd. want we wilde echt zooo graag 2 kindjes kort op elkaar en ik werd maar niet ongesteld!
    Maar ik was eigenlijk van plan langer te voeden, vodn het dan ook erg rot om te stoppen, maar was echt in 2strijd.

    gelukkig kan ik nu gewoon doorgaan tot wanneer we willen :) Mij n streven is om met 1 jaar af te bouwen.

    Is bij beide allemaal wel vlekkenloos verlopen, dus ben er wel blij mee ( ik bedoel geen borstonstekingen, of spruw of moeilijk opgang enz enz)

    Hier geen problemen met het voeden ...de jongste is ehct super verliefd vanaf dag 1, en ons voedmomentje is vooral de oudste zn moment....dus dan komt ie lekker bij me zitten ook mee knuffelen en ga ik een boekje voorlezen...

    allereerste weekjes zat ik gwowon lekker met hem op de grond in zn kamer om blokkentorens te bouwen...
    hij heeft nog geen enkel moment het gevoel gehad dat zn broertje een last is...baby slaapt natuurlijk erg veel..dus het viel me allemaal erg mee..
    ben ook wel ehct van het vele voorbereiden en veel praten enz!
     
  7. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Leuk!

    Op dit moment ben ik zwanger van de 2e. Over ca 3 weken zal ik ingeleid worden ivm zwangerschapsdiabetes.

    Onze oudste is 27 maanden en krijgt minimaal nog 1 keer per dag een voeding. Dit is meestal de avond. De laatste dagen vraagt ze weer vaker en krijgt tussendoor ook nog een slokje.

    Over een week of 3 ben ik dus een tandemmama! Dochter bereidt zich al voor op het drinken met de baby. Als ze aan de ene borst ligt zegt ze *naam* die drinken, Baby die drinken.

    Ben dus erg benieuwd hoe het straks echt zal gaan!
     
  8. eefje85

    eefje85 Bekend lid

    28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi meiden!

    Gezellig, zal hier zo nu en dan eens meekletsen!

    Mijn oudste wordt bijna twee en mijn jongste is nu bijna vier maanden. Het valt me tot dusver erg mee, twee kindjes! Had het zwaarder verwacht. Nou zijn ze allebei ook superlief dus dat scheelt :)

    Mijn oudste heb ik maar kort gevoed omdat het allemaal niet zo soepel liep en daar heb ik het een tijd best moeilijk mee gehad. Toen ik zwanger was van mijn tweede zoontje heb ik me dus heeeel goed voorbereid en ik ben heel blij en trots dat het nu zo goed gaat :D (Op wat kleine ongemakken als spruw na) Heb geen streefdatum in gedachten, we gaan door zolang het leuk blijft.
     
  9. eefje85

    eefje85 Bekend lid

    28 dec 2009
    592
    4
    18
    @ Miis... Heb het idee dat mijn zoontje vooral 's nachts regelt ;) Net een periode achter de rug dat hij in de nacht elke drie uur wilde drinken... Nu lijkt hij er weer wat meer tijd tussen te laten, hopen dat dat doorzet!
     
  10. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hey,

    leuk een topic voor de bv moeders onder ons! Magk mee kletsen?

    Hier nu al 8 maanden! en trots dat ik ben, want het was en is niet makkelijk....bij ons meisje maar 3 maanden en toen door niet genoeg informatie en andere zaken op gegeven...
     
  11. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mijn dochterje is bijna 9 maanden. Dus ik dacht met al die bijvoeding en zo, laat ik maar wat af gaan bouwen. Nou, mooi dat ze 's nachts weer ging regelen. Ze kwam opeens wel weer 5 keer op een nacht.
    Lol.
     
  12. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    welkom, gezellig!

    leuk te lezen dat het bij de 2e kidnjes dan wel lukt in combi met je mee rinlezen en informatie heh!

    Nijn, wat grappig dat ze dat al zo goed weet, dan zal het vast meevallen...en omdat zij alleen nog savonds drinkt, heeft ze toch haar momentje nog...en dan alleen van haar!
    je kan altijd nog zoiets zeggen als, overdga is het babymelk..en savonds *dochters* melk...zegmaar wat...dan voelt ze zich nog heel speciaal!

    Eefjuh, ja dat lijkt hier dus ook, snachts en dan gelijk weer om de 3 uur, hij sliep al heel snel echt door, maakt sowieso een ruk van 20/21 tot bijv 5/6 en laatste keren 7uur...maar dus nu komt ineens weer om 3/4 uur en dan gelijk weer 7/8 uur en dan om de 3!

    antares, wat fijn dat het zoveel beter gaat heh!

    agter, haha oeps :p....als de bijvoeding eenmaal doorgaat kan je zelf ook aansturen, om het een btj af te bouwen..maar ik lees ne hoor vaker dat vanaf de bijvoeidng het weer even veel vaker dirnken is...wat wil je nu gaan doen?
     
  13. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier moet ik ryan dwingen bijna om te drinken..hij moet toch zijn aantal cc drinken halen...maar hij wilt niet echt meer. Heeft er de tijd niet voor, veel te druk enz....terwijl ik al op de slaapkamer zit en die donkerder is.....

    Iemand tips?
     
  14. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje had met die leeftijd ( 5-7 mnd) wel echt dat snel afgeleide drinken...
    drinkt hij zn melk ook uit een flesje? kan dat bepaalde voedingen hij dan liever uit een fles/beker wilt zodat ie lekker veel kan zien?

    kan het zijn dat er tandjes op komst zijn?
     
  15. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hij heeft vanaf begin bijgevoed gekregen met de fles... Ook ben ik sinds 3 dagen weer gestopt met zijn avond fles, want hij dronk hem toch niet leeg....en nu slaapt hij dus gewoon op mijn melk ook door.....heel fijn natuurlijk hij krijgt dus geen fles meer!

    Maar hij krijgt nog wel 1a2 keer per dag een flesje (suikervrije) ranja...hij wil dus niet bij mij drinken maar hij wil wel drinken om het zo te zeggen..blijft ook echt jengelen totdat hij dat flesje krijgt!


    Tandjes...hij kwijlt wel..er zitten enorme bobbels....dus ja zouzomaar kunnen..maar dit is wel iets wat eigenlijk vanaf begin al is geweest...zo onrustig drinken enz.
     
  16. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    maar je geeft geen melk in zn flesje?...
    aan de andere kant, wat voor zuivel geef je nog meer?
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Leuk! Ik doe ook mee.
    De oudste heeft 23 maanden bv gehad en stopte in de zwangerschap.
    De jongste is nu 2 maanden. Even wat opstartproblemen gehad maar loopt als een trein.

    @antares, heeft mijn dochter ook gehad en ging vanzelf weer beter.
    Hier haalde ze s nachts de schade in en zonodig kolfde ik overdag wat bij om mn productie op peil te houden.
     
  18. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee, hij wil geen melk (geen afgekolfde bv of fv die hij anders wel altijd lekker vond....:(

    Hij krijgt altijd na het avond eten joghurt, kwark ofzo...
     
  19. Ukkepukke

    Ukkepukke Actief lid

    8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh, ik wil ook meekletsen :)
    Ben nog maar een groentje, maar ik kan vast veel leren van jullie ervaringen.

    Op dit moment geef ik volledig bv aan m'n 1e kindje, morgen 12 weken.
    Ben er goed voorbereid ingegaan, maar wel heel flexibel: we zien wel hoe het gaat. Bv liep meteen al super, op een borstontsteking na (au) gaat het van een leien dakje. Gaat zelfs zo lekker dat Uk alleen boob wil en geen fles :s.
    Ik weet nog niet hoe lang ik door wil voeden, daar twijfel ik iedere dag weer over.
     
  20. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    gezellig!

    antares, mijn zoontje weigerde melk vanaf 1 jaar...tis wel lastig omdat jouw zoontje nog jong is...

    mss is het tijdelijk!? lust ie thee? mss thee met melk?
     

Deel Deze Pagina