bella, welkom en nog gefeliciteerd met de kleine! waarom nu al kolven...met het flesje wennen of voorraad opbouwen kan toch ook met week of 5/6? ik heb mij ooit laten vertellen dat de melk in die eerste weken nog zo belangijk is...dat ze daar alles van binnen krijgen..en andere samenstelling is als tegen de tijd dat ze het gaan rinken..maar mss klopt dit niet hoor
Hey Meiden, Mag ik ook mee schrijven? Ik ben nog lekker bleu op bv gebied dus kan wel wat adviezen gebruiken! Liefs
Dank Miis! Zijn jullie kleintjes ook wel eens erg onrustig aan de borst? R. zuigt maar zo gauw ik tsr heb laat hij mijn tepel los en laat de melk uit zijn mond lopen en begint een beetje te mekkeren om vervolgens weer de tepel te willen en deze weer los te laten en wat te trappen met zijn beentjes. Ik merkte dat het soms te maken had met een boer die dwars zat, maar hij gaat het nu steeds vaker doen. Ik hou geen shirt droog! Iemand die dit herkent of weet wat er aan de hand kan zijn? Ik heb nergens last van verder en ik kan bij hem geen witte aanslag oid vinden dus spruw lijkt me niet..
mijn vriendin zag ook niks direct ind e mond, maar bleek wel spruw te zijn kan het dat je toestroom erg hard is? mss na je tsr ff in een doek laten lopen en dan rustig laten drinekn
Misschien wel ja, maar dat weg laten lopen gebeurt nu dus al vanzelf omdat hij loslaat! Bij spruw neem ik ook aan dat hij het altijd doet en niet alleen bij enkele voedingen?
Welkom Bella en Vivian! Gefeliciteerd met jullie kleintjes... Alles goed gegaan? @Bella, mijn tsr was in het begin ook te sterk voor mijn zoontje. Zodra ik 'm voelde, koppelde ik zoonlief even af en liet mijn tsr weglopen. Daarna kon hij weer rustig drinken! @Miis, hoe is het met je zoontjes? Geen koorts meer, hoop ik? Is jouw oudste ook zo verwend op zijn verjaardag... Pfff... ik zou echt niet weten wat ik straks voor sint en kerst weer moet kopen! Hier weer geoefend met de fles. Maar meer dan 50cc krijg ik er echt niet in Denk eraan om met 5,5 mnd te beginnen met bijvoeding... Moet nl weer beginnen met werken als hij precies 6 mnd is. Ik vind het wel een prettig idee dat zoontje dan tenminste nog wat fruit oid binnenkrijgt als ik er niet ben.
bella, oke nou ik vraag me dan af waarom hij onrustig blijft na het uitlopen van je tsr?! eefjuh, ja wij gaven het keukentje van ikea met toebehoren, loopfietsje gekregen, krijtbord, brio treinbaan, klei, groot duplo pakket met div dingen, kassa (fisher price, die is leuk en simpel ) verder veel kleding en geld en bonnen ik vind het wel handig, die treinbaan bijv kun je uitbreiden dus zo kun je altijd voor feestdagen een extra wagonnetje of baanstukken kopen. Nou duplo is ook nooit weg en voor zn keukentje kun je ook nog steeds wat erbij kopen.. Bijv nu heb ik die pluche dingen van ikea...maar ik wil uiteidnelijk mooi houten etenswaren, dus telkens wta kleine dingetjes met de feestdagen trouwens ben jij er altijd bij als je een flesje geeft? als je zorgt dat je er sowieso ff niet ben bij het uit bed halen ...laat fles door je man geven..teriwjl jij ffin de badkamer rommelt of een boek leest op bed ... soms drinken ze veel beter bij anderen! ik gaf i het begin vaak het flesje vanuit d ebox...raakte hem niet aan zegmaar...
Hallo dames Ik breek even in hier.... Over een paar weken is het zo ver en ik kan niet wachten. Hoop dat het net zo goed gaat als bij de eerste. Doel is in ieder geval 6 maanden en dan zie ik wel verder als die 6 maanden er maar in zit. Heb er zin in
kimmeding, spannend meis..veel succes met de bevalling! bij mij voelde het zo vertrouwd aan direct aan de borst! eefjuh, oh nou gelukkgi waren ze na de ochtend allebei goed vrolijk..jongste is zonde rkoorts aar bed...oudste met verhoging ..maar die zit met die rottandjes..dus heb ik pcm gegeven! wel snotterig allebei
@Kimmeding, veel succes, spannend! @Bella: hier ook hoor, diverse spulletjes hier zijn al voorzien van een paar witte spetters door het ik-zuig-aan-en-laat-weer-los, bij voorkeur daarbij nog even met mijn wang de tepel een onvoorspelbare richting in duwend. Leek toch met de tsr te maken te hebben, en eigenlijk gaat het vanzelf steeds beter (nu bijna 10 wk). Ook lijken mijn borsten wat minder vaak ongepast te spuiten... @Eefjuh, als je de gouden tip gevonden hebt laat m hier dan ook weten! Mijn mop kan uitstekend uit een flesje drinken, heeft ze diverse malen bewezen, maar ze vertikt t nu gewoon! Nam ze vorige week nog na een uur brullen de fles van oma, en dan een keer zelfs 180 cc (3 flessen) achter elkaar, inmiddels gaat ze sabbelen zonder te drinken of gewoon krijsen als de fles dichtbij komt... We zijn met vier weken begonnen met oefenen, een paar keer per week, en op t beste moment was ze bijna zo enthousiast als bij de borst - das war einmal... Als een tweede kindje lijkt op mijn dochter, zal het met die eventuele zuigverwarring wel loslopen, en ga ik vanaf de stuwingsdagen 1x per dag een flesje bv geven... (misschien dat de calma spenen dan wel een succes zijn) Vandaag ben ik uit de cursus weggebeld door schoonmama omdat mop Echt Niet wilde drinken maar ondertussen wel echt honger had, als ik zo moet gaan werken schiet t niet op . Ook een lepeltje wil ze niet, ze bewaart de melk in haar mondje en gooit m dan weg, cupfeeding heb ik dit weekend geprobeerd met matig succes (naar schatting 30 cc in haar, 20 cc in haar kleren, een tweede portie wilde ze niet), en is ook geen techniek die ik zomaar aan een ander toevertrouw. help?
Kan iemand me helpen? Gister en eergister had ons klein mannetje regeldagen. Nou heb ik sinds gister weer stuwing rechts maar links is rustig en zacht.(produceert wel) hoe kan ik dit rechttrekken?
MadeInUSA, tja. Er zijn legio tips die hier nooit hebben gewerkt: melk warmer/kouder, verse melk, tshirt aan dat naar jou ruikt etc. Redelijk werkt hier: rondlopen tijdens het drinken. Bij S wisselt het sterk, soms drinkt hij behoorlijk op mijn werkdagen, soms nauwelijks. Op zich is dat niet erg: meestal halen ze het 's nachts weer in. Het kan wel lastig zijn voor de oppas, zeker als je kindje heel boos er om wordt. Als je niet al te ver van je werk woont zou je thuis kunnen voeden. Jamietje, meestal komt dat vanzelf weer goed, eventueel de minder goed producerende borst een dag lang steeds als eerste aanbieden.
als jullie je productie op willen krikken, na hoeveel dagen merken jullie verschil? mn regeldagen zijn voorbij, maar heb het idee dat het weer terug loopt...luiers zijn droger en hij kotm 2x snachts ( rond 2u en 6u zegmaar) maar overdag laat ie er gewoon 3 uur tussen zitten...
@MadeInUSA... Haha, had ik de tip maar! Nee helaas, maar we blijven volhouden. Zoontje pakte hier de eerste keren de fles ook heel goed, maar nu dus niet meer. Ik vrees dat het even doorbijten is tot ze aan de bijvoeding gaan, of uit een beker kunnen drinken. Heb vandaag een intakegesprek op het kdv gehad en heb daar afgesproken dat ik de komende tijd 1x live ga voeden en 1 flesje meegeef. Hoef toch pas over 1,5 maand te beginnen met werken. @miis... kan het niet komen omdat je zoontje ziek was, dat hij gewoon niet zo'n trek heeft? Dan haalt hij het de komende dagen wel weer in. Anders maar weer om de 2 uur voeden, kijken of dat effect heeft. Hier vannacht om 22.00, 3.00 en 6.30... Hij heeft geloof ik even een groeispurtje Leuk trouwens, al die cadeaus! Hier ook veel duplo, houten treinrails, boekjes, houten garage, kleertjes. Keukentje is ook een goed idee, maar daarmee wacht ik maar even tot de box weg is... Het staat nu al zo vol @jamietje, je kunt ook wisselvoeden: beginnen en eindigen met je "slechte" borst. @kimmeding, succes met de bevalling!
Kom ook weer even langswaaien Enorm vervelend als je kleine de fles niet pakt, hier zijn we uiteindelijk uitgekomen op de medela calma...en de speen dan zo in haar mond dat deze haar gehemelte raakt, dat is de enige manier waarop ze hem pakt. Als ze hem dan eenmaal heeft drinkt ze er de afgelopen dagen weer goed uit... Vond het echt kl*te om te zien dat ze zo boos werd van de fles, maar toch maar volgehouden Ik snap van mijn bv soms helemaal niks, kleine is met de tijden aan het schuiven, lijkt er op alsof ze eerder naar bed wil, dus hier zijn we mee bezig. Ik heb geprobeerd de laatste voeding dan op mijn verzoek te doen, maar ze komt dan strak op haar eigen schema alsnog (dus rond 03:00) terwijl ze eerder van 23:00 tot 05:30 wel sliep met deze voeding. Dit doen we dus maar niet meer. Met kolven is het hier vandaag niks, gisteren kolf ik 250 cc, nu kolf ik 60 cc, waar dat verschil nou in zit weet ik niet @Jamietje, bij een groot verschil leg ik ook de 'slechte' borst eerst aan om vervolgens het toetje bij de goede te doen. En daarbij kolf ik dan sowieso nog wel 1 x dd dubbelzijdig. Hebben jullie dat trouwens ook een standaard goede borst? Bij mij is mijn rechter veel fanatieker dan de linker haha
Mijn rechter is soms echt enorm terwijl de linker er dan nog normaal uitziet. Dat had ik bij mijn oudste ook al.
Flesje: wat bij mijn dochtertje hielp was haar in de wipper zetten en dan het flesje geven. Misschien helpt dat bij jou ook?
@Miis: misschien is hij overdag te druk met nieuwe dingen ontdekken en dat hij daarom slechter drinkt en het nu 's nachts gaat inhalen? Dan wisselen ze de dag en nacht weer om. Ik zou hem idd proberen vaker aan te leggen overdag en dan kijken of hij dan alsnog 's nachts wil?
@ Miis en Eefjuhh bedankt! @ Kattekit: Ja mijn rechter is fanatieker dan mijn linker hahaha! Tenminste dat idee heb ik he! @ Jamietje: Luca had hier gisteren ook een regeldag ik heb echt uren op de bank door gebracht. Mijn re-borst had iets stuwing deze heb ik vaker aangeboden en het is nu weer ok! Meiden vraagje ik heb vandaag van avent de handkolf gekocht. Dit om iets op voorraad te hebben en omdat ik de 28e een bruiloft heb van mijn schoonzus. Echter ik vind het een beetje pijnlijk... Herkend iemand dat? Ik heb het nu alleen even gedaan bij wijze van oefenen maar vond er niks aan.. Tips?