Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #2001 Anouk2005, Feb 16, 2013
    Last edited: Feb 16, 2013
    Oke,ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren want ik loop schandalig achter.

@augustusmama;pittig hoor 10 voedingen op een hele dag.Gaat het al iets beter?.

@Red:nog gefeliciteerd met Danique haar verjaardag en met je eigen verjaardag gisteren.
    Veel plezier vandaag!

@Eefje:Gaan de nachten alweer iets beter?

@hummeltje:vervelend dat jullie nog ziek zijn.Nu maar hopen dat al die bacillen en virussen binnenkort eens een keer weg zullen zijn.Ik wordt ook lamlendig van al dat gesnotter en hoesten om me heen.
    Beterschap!!

@vivian:gelukkig is het vloeien minder geworden.
    Juist leuk om met het gezin weg te gaan en uiteten te gaan.
    Waarom twijfel je?.

@miis:gefeliciteerd met je theorie.Die heb je alvast in je zak.Nu nog het roze papiertje!
    Lekker idd Tapas eten.Poosje terug ook met een goede vriendin gedaan,was heerlijk.
    Hoe gaat het nu met de BV?.

@jamie:spannend vanavond!
    Succes!!

@hier:alles gaat goed met Eva.Slaapt lekker door en drinkt goed.Heeft nu een aantal keren een flesje KV gedronken en ging zonder moeite.Ze krijgt nu 1 flesje van 150cc+5 schepjes.Lijkt me voorlopig meer dan genoeg.Langzaam opbouwen en niet overhaasten.Verkoudheid is gelukkig ook weer over.T en A zijn ook weer aardig opgeknapt.Werken is afgelopen week ook goed gegaan.Ik zit er al weer aardig in moet ik zeggen.
    Kom zo even terug want Eva wordt wakker.

Gr Ingrid.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    lekker vroeg vandaag hahaha
    Vevrelend voor je man.. die hoest.
    wat Leuk! Uit eten met de kids!

@Miis
    Zo heel verhaal hahha
    Beetje duidelijk en goed gaan plannen dus!

@Hummeltje
    Me2!!!!!!!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zijn we weer...
    Kinderen nog 1 weekje naar school en dan de voorjaarsvakantie.Vrijdag tm maandag gaan we dan naar CP Sandur.
    Ik ben benieuwd hoe dat met Eva zal gaan en of ze een beetje zal kunnen slapen in een vreemde omgeving.
    We willen ook naar het zwembad met Eva.Zal de 1ste keer zijn voor haar in het zwembad.In bad gaan vind ze nooit heel erg leuk dus ben benieuwd hoe ze daar op zal reageren.
    Ik ben er wel aan toe om even een paar dagen weg te zijn.Ieder weekend staan er continue kinderen aan de voordeur te bellen of ze zitten hier allemaal binnen.Ik voel me soms bijna een gast in mijn eigen huis.
    vanavond leuk filmpje kijken en voor de rest niet al teveel plannen dit weekend.Morgenochtend nog wel even met Anouk naar de handbal.Is altijd een mooie gelegenheid om even als gezin te gaan.Thijs kan daar lekker een balletje schoppen bij het voetbalveld en het zijn gezellige ouders van Anouk haar team en weer even showen met Eva.Ze vroegen pas al wanneer ik haar weer een keertje zou meebrengen.

Allemaal een gezellige avond.

Gr Ingrid.

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hallo dames,

Ik hoop dat ik hier ook iets mag meeschrijven. Ik ben een kersverse moeder, mijn ventje is vandaag 10 dagen oud. Ik wil heel graag borstvoeding geven maar het loopt nog niet helemaal lekker helaas. Eerst bleek dat het tongriempje van m'n lieffie te kort was en daardoor niet goed kon aanhappen. Nu is zijn tongriempje geknipt en het aanhappen gaat al een heeeel stuk beter! Mijn melkproductie is nu aardig op gang maar nog niet toereikend genoeg om hem volledige borstvoeding te geven. Tijdens het drinken valt hij snel in slaap en echt effectief drinken doet hij na de eerste 5 minuten niet. Ik moet dus bijvoeden met kunstvoeding. Ik heb contact met een lactatiekundige, zij heeft mij geadviseerd om te beginnen met het slikken van domperidon. Zijn er hier meer mensen die dit gebruiken of gebruikt hebben? Ik vind het een beetje eng om te slikken, aangezien het in de moedermelk terecht komt en in de bijsluiter staat dat kleine kinderen het niet mogen hebben... Ik wil zoooo graag alleen borstvoeding geven, ik doe er alles aan, kolven enz enz maar het lijkt niet te helpen, zoooo frusterend... Hebben jullie tips voor mij of kunnen jullie mij een hart onder de riem steken ajb, dan kan ik er weer vol tegenaan gaan!

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi welkom hier en klets maar mee.

Ik heb domperidon bij de oudste geslikt vanwege relacteren. De hoeveelheid was 3 x 10 mg en dat komt in moedermelk terecht maar is veilig.
    Nooit nadelige effecten van gehad en gezien bij mijn kindje alleen de voordelen ervan gezien dat ik geen kunstvoeding meer nodig had.

Nadeel was alleen toen bleek dat ik onverwachts zwanger was van ons cadeautje dat ik per direct gestopt ben met de domperidon en dat met de zwangerschapshormonen maakte dat mijn melk zo op was. Maar toen had hij 10 maanden gehad dus super tevreden mee.

Over domperidon met jonge kinderen, mijn jongste heeft reflux en krijgt hiervlor Ranitide en Motilium. Motilium is namelijk Domperidon, dus als kinderartsen dit geven zou ik me daar geen zorgen om maken en lekkker gaan slikken.
    Ik hoop voor je dat je je kindje volledig kunt gaan voeden.

6. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is lekker joh een weekje cp.
    Er even uit en leuke dingen met elkaar. Moet zeggen dat de kids vaak wel goed slapen. Ik deed vaak wel zn eigen matras meenemenvoor in het campingbed wat eenbeetje zn eigen geurtje heeft.

Wij willen ook weer gaan eind Maart.

Jij ook een fijne avond.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb goede ervaringen met domperidon, ken geen kinderen die er last van kregen als moeder het slikte. Het wordt ook al voorgeschreven aan jonge zuigelingen met reflux, en die krijgen een veel grotere dosis binnen dan via moedermelk.

Maar ik vind wel dat er vrij vroeg domperidon geadviseerd is eerlijk gezegd. Is de lactatiekundige al komen kijken bij een voeding? Hoe vaak leg je aan? Hoe is de groei van je kind? Heb je al traditionele dingen geprobeerd zoals fenegriekthee, pap van mungbonen, cashewnoten, Salus 14 thee, kikkererwtenschotel etc.?

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Goedemorgen..
    Ff gauw op mn tel laten weten hoe het gister ging.
    Om een lang verhaal kort te houden is de bedoeling dat ik mijn dochter haar vragen beantwoord en haar dus 1x zie. En er werd letterlijk gezegd dat het de bedoeling was dat er daarna niet meer afgesproken werd en als ze nog vragen had,me wel zou schrijven maar er was totaal geen bedoeling dat ze me daarna nog zag. Dat werd pijnlijk duidelijk gezegd

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL

Jee meid toch.
    Als je het helpt zet je lange verhaal hier maar neer.

Mijn eerste gedachte voordat je nu iets gaat doen is, neem tijd en denk even na en geef het een plek.
    Het is je dochter natuurlijk maar jij bent geen speelbal :(.
    Dus vandaar dat ik zeg doe niets overhaast. Hoe oud is ze nu? Wil zij verder geen contact of wordt haar dit opgelegd?
    Er zijn genoeg vragen dus denk echt ook aan jezelf dan er mogelijk te snel op in te gaan.
    Sterkte x

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ik kan er wel n lang verhaal van maken maar ja dat is allemaal praat eromheen.
    T kwam er op neer dat hij heel zielig was omdat hij alleen een kid had opgevoed en ik volgens hem nooit iets met haar te maken wilde hebben.De laatste keer dat we spraken over ontmoeten etc(3,5 jaar trg) moest ik maar met zijn ma om de tafel. Nou ja dat werkt gewoon niet omdat wij niet eens in dezelfde ruimte kunnen zitten.

Dat ik van mijn 15 tot mijn 23e alleen maar gezeik en ellende en geen eigen leven (huisje etc) had, telt allemaal niet mee. Terwijl dat de reden was dat ik geen contact ging zoeken.. wat had ik dat kind nou te bieden? Een hectische moeder die zelf in de shit zit???

Ik heb uitgelegd dat ik zelf weet (mijn vader op mijn 10e ontmoet) hoe het een kind zn leven op zn kop kan zetten om ineens een extra ouder te hebben. Dus ervoor koos om dat niet te doen.
    De redenen waarom ik in eerste instantie niet wilde dat ze bij haar vader ging wonen kan ik niet tegen haar vertellen (ookal moedigd haar vader haar dat wel aan).
    Ik ga toch niet zeggen dat mijn moeder en haar toenmalige vriend junks waren, zonder geld,helft vd tijd stroom of water afgesloten, hele dagen zuipen en blowen. Dat mijn dochter haar vader constant zijn eigen vader in de haren vloog en vochten.
    Ik kon niet anders. Ik kon haar nooit opvoeden zelf. Niet in die situatie!
    Volgens hem waren er andere opties maar die wilde ik niet zien volgens hem. Maar niemand in mijn omgeving toen heeft me een andere optie laten zien! Niemand heeft me geholpen (behalve mijn oma, die ving me op toen mijn ma me uit huis flikkerde). Hoe moet een 15 jarig meisje in godsnaam zelf verzinnen hoe ze een huis,geld etc gaan krijgen om voor een kind te zorgen. Support van mijn ouders was er niet.

Maar goed.. leuk achteraf gepraat!
    Ik ga haar ontmoeten, haar vragen op een kindvriendelijke manier beantwoorden en ja dan moet ze me maar niet of krijgt ze niet de echte waarheid. Ik ga een 11 jarig kind niet de harde lompe waarheid vertellen. Dat komt wel als ze ouder is en ze wil me nog zien. Ik ga een kind niet verzieken met die informatie en daarbij kan een 11 jarig kind dat niet op een volwassen wijze beoordelen.

11. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    momo, meeeeid wat heftig :(:(:(
    jouw moeder gevoel zal alles goedmaken op die dag, zeg wat je hart je ingeeft...
    Ik kon al heel veel hebben op die leeftijd, maar elk kind is anders. Ik weet wel dat toen ik 12 was, er ook dingen waren die oudere mij wilde besparen, maar dat ik zelf al heel goed wist of dahct hoe het zat en liever dat had willen horen. Maargoed sterkte meis, ;)

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @miis
    Ja dat kan ook. Maar je zegt het zelf..
    Ieder kind is anders en ik ken haar niet dus weet niet wat ze aan kan.
    Ik vind niet dat ik een 11 jarig kind zulke dingen hoeft te vertellen.
    Het is emotioneel heel zwaar. Ik doe mijn best om gewoon voor ogen te houden dat ik het beste voor haar gedaan heb. En daar mag ze me voor haten.. hopelijk snapt ze het ooit!

13. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee wat zul je je rot voelen. Voelt nog als een trap na kan ik me zo voorstellen.
    Let goed op en denk goed na wat je zegt, je kind is 11 en ja dat is jong maar ze kunnen ook al heel wijs zijn. Soms zijn ze verstandelijker als we verwachten.

Ik werk in de kinderpsychiatrie en wil niet zeggen dat ik het nu goed weet hoor, maar dat is wel mijn ervaring.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ik ga haar de kindvriendelijke versie geven.. later hebben we het er wel over als ze groter is.(Hopelijk)

15. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vertel het haar en maak het niet anders als het was. Zeker op kindvriendelijke manier en echt Momo, ookal houd haar vader nu het contact verder af.. ze zal echt je pure eerlijkheid voelen en dat zal ook voor een deel echt blijven hangen en dan komt er ooit wel de dag dat ze zelfstandig genoeg is enniet meer afhankelijk is van haar vader om zelf haar eigen keuzes te maken.

Hou je taai :).

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Thnx!
    Het komt wel goed, daar heb ik vertrouwen in :)

17. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja idd, weet je een kind voelt ook aan als jij zeg maar in jip en janneke taal gaat praten, en zij al wijs genoeg is..dan voelt ze zich niet serieus genomen..

en je kent haar niet maar weetje je bent haar mama...en het geeft niet als je bepaalde dingen verteld zoals ze zijn...dat is wat zij wilt weten...laat haar voelen dat jij het uit liefde hebt gedaan, en laat haar vooral voelen dat jij achter die keuze stond en nog steeds staat..dat dat het beste was...

En uitleggen dat ze je altijd alles kan vragen ook in de toekomst en je haar altijd eerlijk de waarheid zal zeggen..
    Ik bedoel ik zou in elk geval haar niet de twijfel geven of het wel echt zo is zoals je zegt. Je kan natuurlijk altijd eerlijk erbij zeggen dat je sommige dingen liever later wilt uitleggen omdat ze nogal ingewikkeld zijn.

succes!!! komt goed@!!

18. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

De lactatiekundige is geweest, wel was dat voor zijn tongriempje geknipt was. Ik moet 3x per dag 2 tabletjes slikken. Het advies van de lk is elke 3 uur kort aanleggen, tussendoor kolven en nakolven, nu nog aanvullen met kunstvoeding. Ik heb geen andere middeltjes geprobeerd en m'n kindje groeit niet voldoende op bv alleen omdat ik gewoon te weinig melk heb nog, hij viel zelfs nog steeds een beetje af, vandaar de aanvulling met kunstvoeding.

De reden dat ik bang ben om domperidon te slikken zijn deze gebeurtenissen sinds ik het slik:

Ik had mijn baby vrijdagavond aan de borst laten drinken en gekolfde melk gegeven. Halverwege de avond, net na deze voeding werd hij erg suf, ik kreeg hem niet wakker en uiteindelijk heb ik zelfs een ambulance laten komen omdat hij echt niet meer reageerde. Er bleek na onderzoek niks te vinden en halverwege het onderzoek werd hij wakker en was hij weer zichzelf. Er is geen oorzaak gevonden, alle testen waren goed. Uiteraard ben ik hier heel van geschrokken. Nu durf ik de tabletjes eigenlijk niet meer in te nemen omdat ik bang ben dat het voorval van vrijdag misschien door de domperidon is gekomen. Overigens heb ik het gisterochtend wel ingenomen en hij heeft gister aan de borst gedronken en afgekolfde melk gehad en daar is hij niet suf oid van geworden.

Hij heeft gisternacht, gistermorgen en gisterenavond na het krijgen van (afgekolfde) borstvoeding al zijn voeding eruit gespuugd, met grote golven. De andere voedingen heb ik hem kort aangelegd en heeft hij wel wat borstvoeding gedronken aangevuld met kunstvoeding, dat is er wel ingebleven. Hij heeft nog niet eerder zo gespuugd. Ik ben vrijdagavond begonnen met het slikken van de tabletjes. Vannacht heb ik hem geen moedermelk meer gegeven, en alle voeding is erin gebleven. Ik heb straks weer overleg met de lactatiekundige

19. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    inge, hoeveel afgekolfde melk geef je hem?

kan het zijn dat het teveel is en hij daarom zo heftig spuugt?
    zijn er allergieen in de familie ?

snap dat je geschrokken bent zeg...hoogstwaarschijnlijk wa shij zo suf omdat hij te weinig melk binnen krigjt dan? ik bedoel mss zn suikerspiegel te laag? of was dat goed?

hoe bijvoeidng geef je en wanneer?

ik snap eigenlijk niet dat de lk adviseert om de 3uur...hij is dan waarshcijnlijk te moe om goed te drinken, zou om de 2uur niet beter zijn/?

20. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik krijg nu zo'n 50/60ml uit beide borsten samen. Ik moet wegen voor het aanleggen en na het aanleggen om te kijken hoeveel hij met 5 minuten per borst binnenkrijgt. Die hoeveelheid + de gekolfde melk moet ik aanvullen met kunstvoeding tot 80/90ml. Hij krijgt de kunstvoeding en gekolfde melk met een medela calma fles. Zijn suikerspiegel was goed, dat hebben ze gecontroleerd. Allergieën ben ik niet mee bekend, alhoewel, ok heb zelf als kind koemelkallergie gehad.

Share This Page