dan kan hij het ook hebben/krijgen...even het spugen in de gaten houden.. merk je wel dat door het vele kolven en aanleggen je productie toeneemt? heb je al stuwing gehad?
Productie neemt zeker wel toe, vooral 's ochtends heb ik lekkende borsten en eerst kwam er veel minder melk als ik kolfde, maar heel snel wordt het niet meer. Loop wel erg achter, baby was al 5 dagen oud toen hij pas voor het eerst goed kon aanhappen, productie kwam daarvoor dus ook niet geweldig op gang. Heb een behoorlijk heftige kraamweek achter de rug, maar wil het nog niet opgeven!!
ja denk wel dat het goed komt hoor!!! je kindje moet gewoon even de kracht krijgen goed te leren drinken en dat kan hij dus pas sinds zn tongriempje geknipt is... ik zou nu zoveel mogelijk live aanleggen, wnat de fles drinkt veel makkelijker voor een baby...dus grbuitk ie minder kracht... ik zou alleen bijvoeden erna, wnat kijken naar je kolfproductie kan zo weinig zeggen, aangezien kindjes veel effectiever kunnen drinken en dus jij bijv 50 kolft maar hij 80 drinkt... hij moet even de kans krijgen goed en krachtig te leren drinlken, maarja als je hem ook nog vaak de fles aanbied kan ie "lui" worden...snap je wat ik bedoel
Misschien elke 2 uur laten drinken nu en even niet meer extra bijvoeden. Dan kan hij er regeldagen van maken. Ik vind het verschil tussen kolven en wat je nog moet bijgevenniet zo groot meer. Ze drinken vaak meer dan je kolft. Elke 2 uur stimuleert. Wel goed blijven opletten op zn plas enpoepluiers en deze kun je ook wegen he.
ja idd dat lijkt mij ook een heel goed plan...want je kindje is nu 10 dgn, en dan heb je meestal de eerste regeldag te pakken..dus dan is het ook logisch dat je melk iets minder is, maar dan moet je die kleine lekker heel vaak aanleggen en at stimuleert alleen maar meer...(hopelijk) tot hoelang moet je dat volhouden dat advies van de lk?
@hier oh dames, trouwens..mijn zoontje wil echt niet meer bij me drinken! vanmorgen 3x geprobeerd maar nee, het duurt hem ook te lang ofzo...ik ga het straks weer proberen
nou dames zoon wilt gewoon niet drinken...gaat ook steeds bijten en ik zeg dan streng nee of auw..en dan gaat ie huilen..wilt gewoon niet .. mn moeder gaf mij bv tot 11 mnd..omdat ik toen ook niet meer wilde ... Wel gek hoor..nouja ik blijf het proberen vanavond ook eerst borst aanbieden Hij slaapt trouwens toch redleijk vaak nog 3x per dag vanmorgen 1,5 uur vanmiddag 2uur en leg hem net weer op heel moe... zo'n verschil oudste sliep vanaf 9 mnd nog maar 1 x
Ja klopt, qua drinken zitten we nu op dag 5, maar hij kan goed drinken, hij kakt waarschijnlijk alleen snel in omdat ik nog niet voldoende melk heb voor hem. Om te kijken hoeveel hij drinkt moet ik voor en na het aanleggen wegen, zo kan ik zien hoeveel hij uit m'n borsten heeft gedronken en hoeveel ik moet bijgeven. Ik kolf nu tussendoor en na, dus heb het vandaag zo kunnen doen dat hij overdag nog geen kunstvoeding heeft gehad maar alleen afgekolfde melk heeft gehad. Geeft wel een goed gevoel! Ben benieuwd of hij goed is aangekomen morgen. Hij heeft zijn geboortegewicht nog niet terug... Ik geef hem voeding met een calma fles om ervoor te zorgen dat hij niet lui wordt, hij moet met deze fles met zoveel moeite doen om melk te krijgen als aan de borst.
oh beter!! ja soms is het moeilijk geduld te hebben als het een langzaam stijgende lijn is ...zeker als je net bevallen bent kun je snel onzeker raken erover!! ik wreef altijd tijdens het drinekn wat "ruw" over zn bolletje om hem wakker te houden..ook btj kriebelen onder zn voetje ( klinkt sneu maar t helpt wel ff) Als ik tegen hem ging praten of tegen een ander dan viel hij namelijk juist in slaap, hielp niks haha.. ik was in het begin bij de eerste ook wel vaak 45 min bezig, deed dan verschonen tussendoor met nat doekje ..klinkt ook sneu maarja...hij moest ff wakker worden Ohja en onder zn kinnetje wrijven tijdens het drinken, dat stimuleerde hem door te drinken
Als jenog geen kv nodig hebt gehad kun je hem denk ik gewoon met regelmaat aanleggen hoor! Kijk naar zn groei morgen en als hij gegroeid is lekker doen. Misschien staat hij dan even stil in groei maar bekijk dat even over een paar dagen. Mits genoeg plas en poepluiers. Dat geeft jou ook een hoop rust wat betreft het kolven en kun je dat lekker laten zitten.
He dat is echt .. piep .. Wat drinkt hij nu wel? Lijkt me heel frustrerend. Kolf je nu wel af? Als hij gaat stoppen, stop jij dan ook of ga je dan gekolfde melk aanbieden? Succes .
ik ben die kolf zo zat...ik heb ook nu geen spray in huis en anders kan ik helemaal niet kolven..maar ik ga hem vannacht of vanavon bij eerste kik gewoon aanleggen...dan drinkt hij wel altijd..en neemt dan ook de tijd...dus ik verwacht dat hij dan wel drinkt...en morgen ochtend gewoon weer proberen... Als hij eerder wakker wordt als de oudste doe ik het in zijn kamer...dan gaat het vast wel.. Hij drinkt sowiso 2 flesjes kv, ik gaf dus daarbij nog 1 vaste borstvoeding..en vaak nog een 2e bv wanneer dan ook. Ik hoop dat ie gewoon wilt blijven drinken, tis zo gezond voor hem..
@inge, heb wel bij elmar kraamzorg gezeten en via hen bij de lactatiekundige Mieke terechtgekomen... Haar achternaam is me even ontschoten maar je kunt ook gewoon contact met haar opnemen. Moet je maar even op hun site kijken. Weet niet waar je woont, maar bij mijn cb hebben ze ook een lactatiekundige.
@miis, wat vervelend zeg! Zou toch jammer zijn als het zo zou eindigen... Kun je geen syntocinonspray gebruiken voor de voeding? Mijn jongste heeft s avonds ook wel eens dat hij boos wordt als hij op mijn tsr moet wachten. Die spray scheelt dan een groot drama!
Hoi hoi, Daar ben ik weer. Vanmorgen naar eigen huisarts. Hij vond het maar een vreemd verhaal, misselijk duizelig etc. Moet van hem met de pil stoppen (bijwerking misselijkheid) en kijken of het helpt. Ook moest ik bloed laten prikken en daar krijg ik de uitslag hopelijk snel van) en thuis nog een zw-test doen. Als dat allemaal goed is, is het mijn evenwichtsorgaan. Het is nu gewoon afwachten. Ik wacht eerst wat de uitslag van het bloed is en hoe mijn lijf reageert op het stoppen met de pil. Als er niks veranderd doe ik wel weer een testje.