Jouw schatje is nog erg klein Nena (nog gefeliciteerd!) Ik zou er 's nachts nu maximaal 5 uur tussen laten (was het advies van de kraam in de eerste week). In die tijd zette ik een wekker voor vijf uur na de laatste voeding, meestal kwam ze een halfuurtje eerder dan dat.
Ik heb mijn zoontje wel altijd laten slapen. Toen de kraamhulp er nog was heb ik m wel wakker gemaakt maar zodra die de deur uit was heb ik m lekker laten liggen.Zoals jij ook zegt....hij vond het echt niet leuk om wakker gemaakt te worden en viel na 1 minuut drinken ook altijd gewoon weer in slaap. Hij is NOOIT 's nachts wakker geworden en sliep meteen van 11 tot 7. Ik heb ook al snel (ik denk toen hij 2 maanden was) die late voeding er af gelaten en sliep hij van 8 tot 8. Het is een gezonde baby die goed op lengte en gewicht is. Dus als je het mij vraagt.....lekker laten liggen! Een goede nachtrust is ook belangrijk. Stel ze valt af of komt niet genoeg aan kun je de nachtvoeding altijd weer oppikken toch!?
Ik ben MOE!!!! R. komt al aantal nachten precies elke 2 uur... Soms echt voor de tiet, maar vaak door vieze luier (hij heeft zoveel poepluiers) en dan wil hij wel de borst om in slaap te vallen, de speen is niet goed genoeg. Zo gauw ik TSR heb (na 30sec ongeveer) laat hij weer los en laat alle melk lopen, om vervolgens in slaap te vallen en mij laat hannesen (schrijf je dat zo?) met doekjes en lekkende borsten....Hij maakt de langste slaapruk van ongeveer 8 uur tot wanneer wij naar bed gaan. Overdag slaapt hij ontzettend goed, zelfs in de cosleeper. Ik leg hem overdag vaak op zijn buikje. Nu dus met mijn kleine meid er ook bij: ik hou maar rustig dagje, met helaas veel tv kijken voor haar... Voel me al gelijk schuldig als ik dit type, dus wrs ga ik nog wel de hort op met haar. Iig boodschappen doen en naar de paarden met de hond. kolven: nog steeds niet gedaan. Wat ik vorige keer deed was gewoon steeds kleine beetjes aanbieden na de 100 cc, vaak zat ze nl na tijdje vol maar had ze nog wel zuigbehoefte (fles is makkelijker dan de borst). Dus geregeld werd er bv opgewarmd en toen dat klaar was, hoefde ze niet meer...
Luca heeft dit ook een nachtje gehad, daarna was alles weer zoals het voorheen was. Luca slaapt ook wel eens op zijn buik en dan ben ik gewoon in de buurt. Wij hebben een reiswieg, dus ik neem de mand in de middag mee naar beneden en leg deze dan in de box en daar slaapt hij in. Kan ik hem mooi in de gaten houden. En hey een dagje tv is ook niet zo erg!!! En ik kan ook wel een paar uurtjes slapen hahaha! Geen probleem! En dan mag ik al niet klagen ..
Ik ben stiekem een beetje jaloers op jullie mini babytjes Zo lief nog! Geen tips voor die leeftijd en slapen, Hidde werd standaard om de 3 uur wakker, bijna op de klok. En ik kolfde tot 2-3 maanden, dus dat was extra zwaar, beneden flesje opwarmen en een schreeuwend kind boven... @chocochick: genieten van je 4 weken! Heb ik in de zomer gehad. 7 weken elke dag samen heerlijk!
hoi!! Hier beide buikslapers vanaf het begin, onegveer vanaf 5/6 wkn ook snachts, beide erg sterkte nek, heb beide wel aerosleep in de wieg gehad voor mijn gevoel gewoon @hier, nou nou de jongste had gister eindelijk es 2x 4uur ertusse( 21-01-05)...alsnog 2 nachtvoedingen, maar hij lijkt minder hongerig, vandaag opzich ook wel om de 2,5/3 uur gedroken... Sliep al om 1815, net tot 21, gevoed..en sliep gelijk verder dus ben benieuwd wat ie doet ik duim dat ie weer snel klokje rond gaat slapen hihihii
Hier ook de aerosleep, indd gewoon gevoel Al kan hij al wel zijn hoofd van links naar rechts draaien dus ik ben wel niet zo bezorgd meer. Klokje rond dat wil ik ook ! Nou meiden hier gaat het allemaal nog steeds zijn gangetje!
R. kan ook goed zijn hoofd draaien als hij op zijn buik ligt, ik heb hem vannacht ook een slaapblok zo laten slapen. Wel idd in zijn cosleeper met aerosleep. Vandaag is mijn meisje met oma mee dus ik lig heerlijk nu in bed met R. slapend op mijn buik. Ik hoopte zelf ook te kunnen tukken maar ik heb Suits (super leuke serie!) afgekeken; verslavend! Maar nu wachten tot januari voor nieuwe afleveringen...
2 ken ik helemaal niet! maar wat voor genre is het allemaal? is modern family echt leuk? heb wel es afleveringen half gekeken, maar ik zat er dan niet in, en dan gaat mn interesse eruit...
wij zijn nu helemaal verslaafd aan six feet under, we zijn nu al bij seizoen 4! Verder totaal anders, je moet er van houden, Merlin, van de BBC. Ik heb ook heel veel op de bank gelegen met Hidde op mijn buik, TV zacht aan en hij sliep Nu lukt dat niet meer
six feet under: fantastisch! Alles al gezien Modern family vinden wij ook ontzettend leuk. Ik kan me voorstellen dat als je het op tv ziet en je hebt reclames erbij dat je dan afhaakt. Misschien ook niet jouw humor. De andere series zijn dramaseries denk ik? Je kan kijken op imdb.com voor omschrijvingen en waarderingen.
ohja thanks, ga ik es doen! opzich vond ik Mf wel grappig! maar soms heb je bij series dat zo'n eerste aflevering je gelijk pakt... en soms heb je echte en paar nodig om er in te komen, of het te waarderen! @hier, nou ik heb trouwens overdag sinds ene paar dgn niet meer ehct echt op de klok gekeken...zoals vandaag eigenlijk best vaak gegeven...en net 1845 dronk hij heel veel, terwijl het nog niet eens 3 uur voorbij was...dus aan de melk ligt het niet! We gaan weer voor een nacht met veel slaap gaaaap hihi
R. heeft hele avond vanaf 7 uur geslapen, eerst op mijn borst, toen op die van papa. Net borsten gegeven en nu ligt hij heerlijk in zijn puckababy in de cosleeper. Ik ga nu ook slapen; hopelijk een paar uur achter elkaar...Vandaag is R. bijna de hele dag wakker geweest terwijl hij normaal bijna de hele dag slaapt, dus ben benieuwd wat voor effect dat heeft op de nacht! truste!
Wij hebben weer 2 redelijke nachten gehad, en nu is meneer weer helemaal vrolijk aan het spelen Ik heb hem nu 2x extra gevoed rond 5 uur, omdat hij wat aan het zeuren was. Maar dan wil hij niet meer goed drinken om 7 uur voor het slapen gaan en gaat klieren wat is wijsheid...
mopje, kan hij dan niet gewoon later drinken als 07u? en dus later slapen? bella, hoe is jullei nacht nog gegaan? @hier, baby is toch nog verkouden en heeft er last van met ademenen, voor het eerst in zn jonge leventje ben ik echt 4uur lang met hem bezig geweest, van 19 tot 23 Hij kon maar niet slapen, dus in de draagzak genomen, heeft ie een haze slaapje in gedaa..hij moest ook zure melk spugen, doet ie ook nooit...dus ehct het idee dat hij niet lekker was.. uiteindelijk 2230 voor het laatst gedronekn.. en jeeeh pas 0345 werd hij wakker, echt sinds 2 weken dat hij er 5 u weer tussen liet...had hem naats mij laten slapen vanaf toen...en 7u kwam hij alweer...wel weer gelijk gaan slapen...arm kindje
Ons manneke vond dat ie toch maar eens meer moest eten snachts...meldde zich on half 3 en om 5 uur. Hij was klaarwakker en hongerig. Hij groeit echt mega hard! opt cb gewogen maandag: 4800 gr precies (met 3w 1d...geboortegewicht 3935)
Miis: aaaah, wat zielig dat hij verkouden is! Als zijn neus echt heel erg verstopt zit en zoutoplossing werkt niet, kan je aan huisarts xylometazoline vragen: werkt heeeeeel erg goed maar mag je maar een week gebruiken. Ik heb dat bij mijn dochtertje gekregen toen het echt niet meer ging met drinken... Wel fijn dat hij even lang heeft geslapen! Jamietje: echt veel aangekomen zeg! Leuk is dat he? Hier was mijn mannetje met 2 weken al bijna een kilo aangekomen, ik ben benieuwd wat hij maandag bij het cb weegt en hoe lang hij nu is. Hij kan vanaf het begin alleen maar de groot vallende maat 56 aan en zit nu alleen nog maar in 62. Mopje: als je voedt op verzoek zou ik hem gewoon geven wanneer hij komt, dus als 5 uur dan 5 uur en niet geven om 7 uur omdat jij hem in bed wil leggen, toch? Slapen: hier op het begin heerlijk geslapen, 21:30, toen 00:30, 4:00 en vanaf toen minder helaas: 5:30, 7:00 en 9:00. Hij kwam na 4 uur eigenlijk niet echt voor de borst maar had beide keren een poepluier en dat vindt hij echt vervelend! Verder is mijn dochtertje erg aan het hoesten dus ben ook een paar keer bij haar wezen kijken maar ik voel me eigenlijk vandaag beter dan gister. Ik heb om 8:00 uur vanmorgen ook nog wat geprobeerd te kolven, ik krijg helaas geen TSR ook al ligt R. naast me, en heb dus maar 50 cc gekolfd. Maar goed, dit kan vanavond mijn vriend dan voor het eerst aan hem geven om te oefenen! Volgende week wil ik namelijk een avondje weg voor een nascholing.