Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    bella, oh wat een goeie tip, die ga ik onthouden!!!
    succces vanavond, zal vast goedkomen, als je er niet bent en iemand anders geeft het...al drinkt ie alleen dat...dat is toch alweer wennen...je kan ook vlakvoor je gaat voeden dat kolven...!

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Miis: haha, ik weet nooit wanneer hij komt en als hij wil eten heb ik geen tijd meer om te kolven! Maar vanmorgen heeft hij kort na het kolven toevallig gedronken en haalde nog heeel veel uit die borst, liet zelfs weer los en spoot in zijn gezicht... Het kolven had dus echt niet veel eruit gehaald. Misschien toch maar weer de oxytoxine neusspray halen, ik krijg nl ook pijnlijke tepels/borsten van dat kolven terwijl het niet stroomt.

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    bella, ja echt irritant is dat heh...ik moest de spray nog ophalen, maar wilde wel wat kolven...pfff heb gewoon een uur lang gekolfd heh...ja wel met tussenpozen..maar toen eindelijk kwam het pas...ehct evrschrikelijk...ik ga dan bijv fotos van de bevalling kijken of heel sterk denken ana het moment dat ik hem op mn buik kreeg maar het mag nooit baten, heb ehct babies zuigtechniek nodig ofzo

Maar je kan toch bijv na 2 uur sowieso ff kolven...en dat geef je dan wannee hij komt..en laat je daarna nog live verder drinken...ik doe het steeds zo
    En om voorraad op te bouwen, kolf ik dan e late avond voeidng, alleen meneer heeft die weer terug genomen sinds 2 weken, dus dat is echt kut

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    die van ons draagt ookal 62..gaat zooooo snel!

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    Kleine tut vertikt nog steeds de fles, maar vanochtend geef ik haar groot gelijk - de melk heeft een hele rare bijsmaak gekregen! Pas twee dagen oud en goed koud gehouden achterin de koelkast, dus waardoor t nu komt???

(ps, verse melk is eigenlijk heel lekker, vind t helemaal niet erg om even de temperatuur voor te proeven :D )

6. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik vind de bv helemaal niet lekker: soort zoet karton smaakje. Maar het klopt dat de smaak veranderd in de koelkast en het wordt helemaal vies als het uit de vriezer komt! Dan twijfel je echt of het nog wel goed is, maar mijn dochter dronk het destijds met smaak op...

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik vind de melk (vers) wel lekker zoet! En vandaag kreeg ik de opmerking van mijn man dat hij ook wel een bordje bambix van moedermelk wil in de ochtend, want dat is toch wel heel lekker:D

Over het drinken om 7 uur, hij is dan wel echt moe, om half 7 na het eten (hij heeft om 6 uur zijn etem meestal op) zit hij in zijn oogjes te wrijven. Dan in bad en dan de borst, hij weet dat dat komt, doen we al maanden zo. Dus niet de borst geven en zo op bed leggen is geen optie, naar beneden spelen ook niet, ook omdat we hem wel een beetje een ritme willen geven nu hij ouder is. Nu drinkt hij of een paar slokken en valt in slaap of gaat klieren... Misschien vandaagniet om 5 uur voeden, we zien wel hoe het loopt!

Ik kijk vaak naar filmpjes van Hidde op mijn iPhone tijdens het kolven, het liefst met geluid!

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    mijn dochter van 9 wilde ook wel eens moedermelk proeven hahaha

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Hij wilde weer drinken om 17:15 en ligt nu te slapen;) avondeten dan maar wat later... De dag is eigenlijk iets te lang voor hem!

10. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben Hanna Mom, moeder van 2 prachtige kindjes, 1 van 3 en een half en 1 van een week. Bij oudste borstvoeding geprobeerd, maar was 2 weken echt drama. Nu toch maar weer geprobeerd en het loopt als een trein! Vandaar dat ik hier maar eens om het hoekje kom kijken als jullie dat goed vinden. Ik ben van plan alles wat door te lezen en dan lekker mee te gaan kletsen.

Ik hoop veel van de ervarende moeders hier te kunnen leren!

Liefs,
    Hanna Mom

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je mee komt kletsen Hanna mom!

Ik vind mijn melk echt smerig. Juk. Maar gelukkig denkt mijn meisje daar anders over. Vers uit de borst, uit de koelkast en ook uit de vriezer lust ze het graag!

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Welkom Hanna! Fijn dat het nu zo goed gaat! Heerlijk.

Vannacht ben ik slim geweest: R. en ik zijn tegelijkertijd met dochter naar boven gegaan, om 7 uur lag ik al met hem in bed maar hij was een beetje aan het sputteren, dus ik wat tv kijken en hem entertainen. Toen laatste keer tiet om half 9 en gelijk in puckababy gedaan en in de cosleeper (wakker!) gelegd. Hij viel netjes in slaap en toen ben ik ook gelijk gaan slapen dus al om 9 uur zoiets! Hij kwam toen pas weer om half 2!!! *toink!!!* Dus ik heb eindelijk weer eens een blok van 5 uur echt achter mekaar geslapen en voel me nu een ander mens. Hij kwam daarna om 4 uur en kwart over 6 en half 8, maar de laatste keren niet echt drinken, meer paar slokjes en weer verder tukken... Nu alweer ruim een uur aan het slapen in de draagdoek.
    Over een uurtje komt mijn baas op kraamvisite, gelukkig is het huis netjes, alleen ik moet er nog even fatsoenlijk uit gaan zien ;)... Verder vandaag maar eens op winterschoenen= laarsjes jacht voor mijn dochter en ik heb winterjas nodig maar twijfel of ik er een ga kopen met een speciale vak voor de draagdoek. Iemand daar ervaring mee?

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    #293 ratatosk, Sep 20, 2012
    Last edited: Sep 20, 2012
    Whoops dubbel.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Voor mijn oudste maakte ik bambix-borstvoeding pap en dan likte ik de lepel weleens af, oh, jammie :). Ik begreep echt niet dat hij ook zonder moeite zijn kv-flessen dronk (ik had niet genoeg melk voor hem).
    Vanochtend heeft hij nog een klein beetje gehad. Ik had voor mijn doen enorm veel gekolfd en hij had al heel geïnteresseerd naar het kolven gekeken en liep mij en mijn flesjes toen overal achterna :). Dus ik vroeg of hij melk wilde en dat wilde hij wel. Volgens mij vond hij het best lekker.

Normaal kolf ik niet 's ochtends maar voor het slapengaan, maar ukkie drinkt al drie dagen de hele avond tot een uur of tien en daarna weer rond 12-1 uur. Regel- of clusteravonden dus! Dus ik had besloten om gisterenavond niet te kolven, ook al dronk hij voor het laatst om acht uur. Ik dacht dat hij rond twaalf uur toch weer zou willen drinken.. Om half vier maakte hij me wakker! Ik had dus echt een plofborst rechts maar dat had ik niet in de gaten dus ik gaf vrolijk de linkse borst omdat ik die extra wil stimuleren...
    Daarna ging ik even plassen en toen voelde ik die kanonskogel wel hahaha! Hij heeft daar toen nog een beetje uit gedronken en toen viel hij weer lekker in slaap tot een uur of half zes.
    Om half acht stond ik beneden en heb ik dus maar even leeggekolfd: 145 ml rechts en 45 ml links. Een superopbrengst voor mij!

We hebben toen nog even een flesje geprobeerd met 20 ml ofzo maar die breastflow fles is het niet voor hem. Hij krijgt er niks uit. Manlief goot de melk over in de tommee tippee en ukkie klokte het zo achterover. Weten we dat ook weer :).

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Wij ook tommie tippee gisteren gebruikt toen R. eerste flesje kreeg: great succes; alsof hij nog nooit anders heeft gedaan!

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Hanna Mom: Welkom! Fijn dat het nu zo goed gaat! Wel een bedrijvigheid zo met 3 jonge kindjes onder de 4 jaar lijkt mij. :)

Nou meiden ik had vandaag een dat meen je niet momentje! @ Jamietje , Luca aapt jou manneke na! Vandaag naar het cb geweest Luca woog bij zijn geboorte 3790 gram, nu gewoon 4800 gram !! :$

Wow! Verder maar 1cm gegroeid 54cm nu. Nou ik denk dat ze in het zkh niet zo goed gemeten hebben in het begin, maar geeft niks.

Nou mijn manneke doet het dus goed op de bv! :D

@ Bellabella: Lekker he die paar uurtjes kunnen tukken, je bent dan echt een ander mens.

@ Bv proeven: Nee dank je geen behoefte aan bbrrrrr :p

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat gaat lekker met al die bolle babies! Hier net zo!
    En dat allemaal van mama's melk.

18. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik kom gedag zeggen. :(
    Helaas groeide mijn dochter niet goed op de borstvoeding en zijn we nu over op de kunstvoeding.

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @hanna, welkom!
    @Lionne, jammer meid!
    @bv proeven, een klein beetje vind ik niet verkeerd. Oudste alleen een slokje en die krijgt wekelijks pannenkoeken met mamamelk.
    Papa vindt dat toch een beetje raar dus die eet ze met water (heb hier nooit melk in huis). Ik van beide wat.
    @groeien, hier weegt ze nu 6790 gram, bij de geboorte 3930 gram en de eerste 6 weken was ze 2kg gegroeid!

Hier verder pittig. Oudste is een draakje, jongste lief en rustig als ze goed heeft geslapen. Maar slapen overdag is niet echt een succes.
    Draag haar veel bij me maar zodra ik ga zitten wordt ze wakker.
    Probeer haar als ze diep in slaap is soms weg te leggen maar meestal wordt ze dan ook weer wakker. Als ik geluk heb doet ze 1 slaapje in de kinderwagen, dat kan een half uur zijn of een paar uur.
    Nu was ze vanmorgen flink overprikkeld doordat we op de psz bleven , in de draagzak in slaap gevallen en heb haar weggelegd en ze slaapt nog lekker. Oudste ook dus ik vlieg even door t huis heen.
    Borstvoeding loopt overigens als een trein. Nachten wisselen wat, ga nu vaak om half 9 al met haar naar boven, valt ze tussen 9 en half 10 in slaap en komt ze rond een uur of 2 en 5/6 uur.
    Als ik later naar bed ga, valt ze beneden op schoot in slaap en is dan weer wakker als ik naar bed ga. Dan blijft ze na de voeding ook weer wakker en duurt het lang voor ze gaat slapen. Is 't zo maar weer 12u geweest en als ik pech heb is 1 van beide rond 6 uur wakker en kan ik niet meer slapen en zijn m'n nachten erg kort.

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    #300 Momof3, Sep 20, 2012
    Last edited: Sep 20, 2012
    Ik ben kapot!! Buurman besloot om om half 3 te gasn hameren en klussen vanacht..manlief dacht dat de hond de bijkeukendeur sloopte...klik licht aan,ik wakker.. daarna sliep ik eindelijk en werd t manneke wakker,hem eten gegeven maar hij wilde pas rond 5uur slapen..vanmorgen goed geslapen in bed en de wandelwagen,maar gister en vandaag echt veeeeeeeel wakker geweest.
    sinds n uur of 4 wil ie alleen nog maar bij mij zijn
    En eten eten eten eten eten.
    krijg m niet in bed gelegd...dan ist flink brullen.
    Ik lig nu met hem op mn borst op de bank..hij slaapt zo tenminste nog wat

Regeldag???

Share This Page