Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Natascha
    Ik ken het!
    Mijn schoonouders voeren hun hond ook gewoon met de pot mee :S
    Ik kan daar echt helemaaaal niet tegen.
    En dan gewoon tegen mij zeggen dat mijn honden slecht te eten krijgen :S
    Terwijl mijn honden puur en alleen vlees krijgen (HALLOOO het zijn carnivoren!!).
    Schoonpa zegt : "honden zijn gedomesticeerd en zijn aangepast aan de mens dus kunnen ze best ons eten hebben".
    My god!!!! echt! Vent... doe normaaaaaaal

Sorry hoor :p Kan me dr echt zwaaaar over opvreten.

2. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Momof hahah vreselijk hè ..

Wow Fernando is een draakje vandaag egt waar gieren brullen..
    Overal in bijten ......

Weet ook niet watm ik ermee moet hou ik hem vast strekt hij over en giert nog harder leg ik hem in box of op grond draait hij naar zijn buik word hij weer boos omdat hij niet terug kan draaien...
    Zet ik hem in de stoel word hij boos omdat hij wil draaien.
    Whahahaha kans wel een meisje zijn drama king :p

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hahahaha
    Leuk he.. gekke kindjes

Ons manneke heeft net alweer in het badje gezeten.. zich heerlijk vermaakt! Nu ligt ie k.o. in bed. Helemaal moe van het spelen.
    Ff wat drinken en dan verder met wassen en poetsen etc.

4. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Het is hier lekker weer maar niet warm George voor badje.Staat flinke wind

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh hier ist echt super warm

6. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Momof jij woont zeker onder in NL??

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rijst met kip deed het altijd erg goed bij onze setter.

Onze hond krijgt nu een brok, en niet eens eens geperste :). Ze kreeg kvv maar bleef ontzettende darmproblemen houden. Daarna een geperste brok gaan geven (farmfood) en nu zit ze op dieetvoer van de dierenarts terwijl ik dus eigenlijk liever vers/geperst wilde geven dan en geextrudeerde brok maar ze doet het hier nu goed op met af en toe ziek als ze wat van straat eet. Groenten van de kleine meid kan ze wel goed tegen :D.

Net geshopt maar alleen een broek gekocht. Zus en ik liepen niet heel erg op het gemak haha, bang dat de baby's hun mama wilden of niet zouden drinken.

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik kom maar even meekletsen in het kletstopic... Eigenlijk ook omdat ik niet NOG een topic wil openen over de horten en stoten waarmee de borstvoeding hier gaat.
    Het gaat al vanaf de geboorte op en af, met dipjes, borstweigeren, borstontstekingen etc.
    Nu met het warme weer drinkt ze minder en al helemaal niet graag aan de borst. Ze drinkt de toeschietreflex weg en wil dan weer rechtop. Ik word er echt een beetje moedeloos van. Vanochtend ook weer... even wat slokken en dan grommen dat ze er vanaf wil. Bijna als weigeren zeg maar...
    's Nachts is ze een en al overgave aan de borst... echt fijn! Ik leg haar overdag dus maar vaker aan in de hoop dat heel veel toeschietreflexjes dan in ieder geval voor de nodige vocht zorgen, maar in feite is dat natuurlijk alleen maar voormelk die ze wegdrinkt... Bij de achtermelk komt ze denk ik niet. Ik denk dat ze 1 a 2 voedingen op een dag en dan 1 's nachts echt volledig drinkt. Oftewel, borsten helemaal leeg. De rest zijn slokjes en TSR. Laatst afgekolfd en uit een flesje gegeven... daar was iets meer animo voor.

Ik zit nu, na de zoveelste 'dip', echt te overwegen om haar 's ochtends/'s avonds en 's nachts de borst te geven en dan overdag een flesje afgekolfde melk of kv. Had nadat het weer even goed liep echt geen zin meer om te kolven... Maar wat moet dat moet misschien.

Bah :(

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Natascha
    Ja hahaha Half uurtje van Belgie af.

@Arual
    Onze honden vinden groenten ook super leuk hahaha

@LieveMamaTrix
    Welkom!
    Wat vervelend zeg. Is ze misschien te afgeleid dan tijdens de bv? Snachts is er natuurlijk weinig te beleven. Misschien drinkt ze daarom wel door?

@Hier
    Jammer.. bewolking vandaag maar nog steeds heerlijk warm.
    Ik zit hier in een "Friends" marathon. Had alle 10 de seizoenen gedownload dus kijk al anderhalve week veel Friends.. Geweldig hahahahah

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamatrix, herkenbaar het korte drinken en dan weer rechtop willen. Hier op dit moment overdag ook weinig voedingsmomenten dat ze echt even goed drinkt. Alleen in de avond drinkt ze goed (en vaker).
    Misschien een fase? Druk met ontwikkelingen?
    Met de fles drinkt ze overdag ook niet super. Gisteren bij mijn moeder 50 cc en toen wilde ze echt niet meer.

Voor jou niet minder vervelend. Net als het weer een beetje liep.
    Je bent een vechter, volg je gevoel.
    Hier is het momenteel ook best intensief, al drinkt ze snachts niet maar zou het ook echt niet willen missen.
    Heb ook al veel geprobeerd (eerder voeden, beetje rekken, wel een droomvoeding en geen droomvoeding) maar het verandert niets aan haar drinkgedrag overdag (wat nu ruim een week zo is) dus ga er maar in mee en voed op verzoek, ookal is het maar een paar slokken.

Sorry geen tips maar wel een dikke knuffel en schrijf hier gerust van je af!!!

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ah, dat is lief! Het is fijn om het even uit mijn systeem te hebben getikt ;). Maar jij zit dus in een soortgelijk schuitje... Niet tof! Maar inderdaad... je kunt bijna niet meer doen dan je kindje volgen.
    Ik ben maar weer even gaan kolven, want ik ga denk ik heel veel spijt krijgen als ik er definitief de brui aan ga geven. Heb er zo voor geknokt...
    Maar ze heeft inmiddels als 2 flesjes borstvoeding van 120/140 cc op. Dus in ieder geval weer iets meer dan een slokje binnen.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet leuk om te kolven maar als het even wat meer lucht geeft voor jullie en je daardoor weer even 'op adem kan komen' is het misschien wel even een goede optie!
    Heb laatst ook 2x een flesje afgekolfde melk laten geven, echter drinkt ze dan niet echt meer.
    Hoe gaat het vandaag?

En met de andere dames en kids?

Man heeft late dienst vandaag dus is net de deur uit.
    Kleine meid besloot de dag lekker vroeg te beginnen (echt al maanden niet voor 7.00 wakker geworden maar vandaag dus wel). Net nog wel even geslapen en nu ligt ze even lekker te spelen op de grond.

13. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Olaaaaaaa. Ben ik weer.

Gister verjaardag van vriendlief gehad dus we druk. Ook te druk voor Fernando die was compleet overstuur...
    Vandaag naar cb geweest hij is nu 8.3 kilo en 71cm..
    Alles prima dus. De vlg controle pas weer 19 december..

Mamatrix mooie foto zeg..

Arual dat is voor jou dan wel vroeg hè.

Ik heb zoete aardappel en bloemkool gekocht straks eens ff wat van gaan klaar maken voor Fernando kan er direct wat de vriezer in.

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Groeit lekker Natascha!
    Ach arm ventje, gaat het vandaag alweer wat beter?

Ik wilde ook zoete aardappel halen (van de week waren ze op) om te proberen.
    Courgette en aardappel gingen er goed in, daarna maar in bad gedaan want ze was een beetje moe en ging aan haar oren trekken met een stuk courgette in haar handen ;).

Ze ligt nu lekker te slapen. Vanmiddag even wandelen en misschien even naar de winkels voor wat boodschapjes.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Grrrrrr
    Typ n heel bericht..issie ineens weg
    zucht

nog een keer:

Gister ruzie gehad over een buggy die ik wil aanschaffen.. zo'n vouwbuggy die mee kan op de fiets. Manlief ontplofte omdat ik NOG EEN buggy wilde kopen. (hebben een mutsy transit met buggy inzet maar die kan niet mee op de fiets).
    Ik heb vrij kalm gezegd dat het maar een klein bedrag is voor mijn comfort en dat van zijn zoon. Zo zitten wij niet de hele dag binnen als hij de auto heeft. En vooral met dit weer is het toch heerlijk als ik op de fiets kan stappen om met de kids wat te ondernemen.
    Gister dochterlief aan de lijn gehad (die is 3 weken bij vader) en die kon niet wachten om met ons te gaan fietsen.

Nou gister zou iemand een kuub zand komen ophalen maar die mailde vrij laat dattie niet kwam en dattie het vandaag nog zou proberen..
    Zondag worden er 70 stoeptegels opgehaald dus volgende week is mijn tuin schooooonnnn :D:D:D
    Dan kom ik wel ff foto's spammen :p

16. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Momof mannen snappen dat niet hè :p

Ooohh hopen dat ze die bult zand snel op komen halen.

Fernando heeft flink gedronken vannacht hij is vreselijk verkouden wil continu drinken nu maar lukt hem bijna niet arm menneke.
    Hij is nog nooit echt zo verkouden geweest

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Natascha
    ff in de gaten houden hoor..
    Mijn manneke was rond de kerst ook mega verkouden, geen koorts of niets.
    Toen ik naar de huisarts ging voor een neusspraytje voor hem, kreeg ik te horen (na onderzoekjes) dat hij RS virus had.

@Hier
    nou! om 20:00 nog ff naar de action geweest. Heb van manlief een transportrek en rieten mand voor voorop de fiets gekregen :D
    Dus die heb ik net ff helemaal gemonteerd en meteen ook lichtjes (mijn fiets is een afgetrapte oma-fiets die ik van mn pa gehad heb).
    Dus ik ben helemaal mega super happy.
    Nu ga ik lekker douchen en naar bedje.

Truste!!!

18. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Momof ik zal erop letten...

Oohh wat leukkkk nu is je fiets een " kermis-attractie???

Hier weer heel de nacht in de weer geweest met Fernando.
    Denk dat ik de chamodent maar op zijn slaapkamer Ga zetten totdat ook de bovenste tandjes door zijn..

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Och Natascha, arm mannetje!
    Zie er wel een beetje tegenop hoor, zo sneu als ze last hebben ergens van.

Momof, foto??? :D

Gisteren was ze wederom om 6.15 wakker en savonds zo moe dat ze gewoon op de commode met slaapzak aantrekken al in slaap viel.
    Ze werd nog wel wakker vlak voor ik de deur uit ging (verjaardag) maar papa heeft haar weer in slaap gekregen :). Bij thuiskomst maar even aangelegd en vanmorgen zat ze weer in haar 'oude' ritme.

Vanmiddag lekker naar mijn ouders wandelen en daar eten. Verder een beetje aanrommelen vandaag en lekker knuffelen met de kleine meid.

Natascha, heb een zoete aardappel liggen (voor I.). Wilde een recept met pompoen uitproberen maar die hadden ze niet. Jij tips?

20. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Arual gelukkig kreeg papa haar in slaap.

Ik heb zoet aardappel met bloemkool gemaakt.. En dat ging er super in ;)

Vnaaf gewone aardappel moet zo nog ff groente halen bij supermarkt denk sperzieboontjes of doperwten of pompoen hahah heb ook nog courgette , teveel keuze dus :p

Share This Page