Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vivian, leuk!!!

Sopann, hoop dat het of doorzet of afzwakt, zo kwakkelen is niet prettig!

Natascha, goed! Ze gooide 2 dagen de korstjes meer op de grond dan dat erin ging. Vandaag werkte ze bijna een hele boterham weg. Korstjes zelf afgehapt/gesabbeld (snap echt niet hoe ze dat doet zonder tanden) en nog stukjes aangegeven. We waren wat laat met lunchen dus ze had vast trek.
    Nu ligt ze lekker te slapen en ik zit even op m'n kont. Wilde eigenlijk even naar de stad maar nu toch geen zin dus even de wassen aan het wegdraaien zodat ik tijdens de hitte geen was hoef te doen! Vanmorgen boodschappen gedaan en even wat winkels afgeweest.

Man is vandaag vrij dus lekker een dag met z'n drieën.

Ik geniet nog even van het koele weer. Mijn lijf zal wel weer gaan tegensputteren als het zo warm wordt, maar vaak een koele douche nemen om mijn zenuwen een beetje tevreden te stellen.

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik wil over weekje beginnen.Fernando heeft al 4tandjes.
    Maar ik vind het eng moet ik gelijk met stukjes brood beginnen of met korstje.?.
    Ben zo bang dat hij niet goed kauwt en dat achterin keeltje komt haha..

Het is hier al aardig warm trouwens met wel een lekker windje.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb haar laten sabbelen op een korst de eerste keer. Beetje kennismaken.
    Het zal even oefenen en wennen zijn maar het kokhalsreflex is enorm sterk dus als het te groot is dan zal hij het weer naar voren werken. Zou er in ieder geval voor zorgen dat hij goed rechtop zit, maar hij zit in de tripptrapp toch?
    I. kauwt het allemaal echt weg, zo grappig zonder tandjes, verbaas me er iedere keer over! Vanmorgen weer watermeloen, daar trekt ze echt een heel gek gezichtje bij maar blijft wel dooreten.

Ze slaapt nu al 2 uur en ik heb al die tijd (afgezien van een was opgehangen/droger uitruimen) helemaal niets gedaan :).

Hier is het nog wel lekker koel, nu ze op bed ligt laten we alles nog even lekker doorwaaien.

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Aaahh oké dan begin ik eerst ook met korstje en daarna brood.Ik eet zelf dat hele donkere brood met pitten. Denk da ik voor fernando tijgerbruin ofzo haal. Ja Fernando zit in de triptrap..

Oohhh heerlijk bijna 2uur Niksen. Hahahah watermeloen Miss voelt het wat koud? Of is de structuur wat raar voelt haha

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik ben even bekoeld wat zijn die ringen allejesus duur!!!

Jos wilde een paar kopen koste gewoon bijna 2000 euro hallo!!! Ja doooooeeeeeiiii dat doe ik dus echt niet hè! Ze waren kei mooi 14 kr witgoud met een briljant maar zijn ring moest je zoeken aan zijn vinger. En bij de ringen waarbij ik zoiets van leuk maak er dan maar het dubbele bedrag van ppfffffff!!!!!!!!!

Ik moetbhet even laten bezinken... Omg..

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hee wat leuk Vivian! Wanneer trouwen jullie? :) Wij zijn afgelopen januari getrouwd. Toen was ik 36 weken zwanger (achteraf denk ik wel eens dat we echt niet goed wijs waren ;)). Was een prachtige dag :)
    Hahaha ja, ringen zijn wel enorm duur. Wij hebben bij de plaatselijke edelsmid een actie getroffen. Herenring was gratis. We hebben beiden de bovenste rand roodgoud en dan een verdikte onderste rand in witgoud. Mijn ring heeft 5 diamanten. Uiteindelijk waren we 1350,- kwijt. Alleen het feest was duurder (we hadden receptie en daarna besloten diner met 22 personen).

Verkoudheid gaat beter. Minder pijn en meer slijm en snot. Goed teken ;)

T.eije meldde zich vanochtend pas on 05.15 uur!! Ik had echt enorme stuwing. Nou heeft ie één borst leeg, maar de andere nauwelijks. Ik wil eigenlijk ook niet kolven, want ik neig al naar overproductie en dan stimuleer ik het alleen maar.

Vandaag héél rustig aan doen. Morgen ook. Ik heb een voorraad boeken. T.eije kan zichzelf altijd goed vermaken, of hij slaapt gewoon, dus ik kom wel aan lezen toe denk ik :) Hij is zo heerlijk makkelijk! Zelfs tijdens deze megasprong. Ik moet gewoon goed naar hem kijken en luisteren, dan gaat het al stukken beter. Hij wordt nu wel snel groot trouwens! Ineens is alles van 68 te klein. Wel bijzonder dat de broekjes nu ook 74 moeten zijn. Tot nu toe had hizijn truitjes altijd een maat groter dan zijn broekje.

7. vivianbraak

@ Sopann: Leuk! Wij trouwen 11-12-13 om 14:00 uur gemeente en 15:00 uur kerk :D Dus 11,12,13,14,15 Hahahahaha. We gaan toch zo'n bedrag uitgeven maar moest er wel echt even een nacht over slapen. Maar we gaan nog wel elders kijken want het wauw effect heb ik nog niet gehad. En dat vind ik toch wel belangrijk. Fijn dat de kleine het zo goed doet!

@ Hier: Niks noppes nada geen bijzonderheden. Gisteren nog nieuwe schoenen voor Luca gekocht. Welke maat hebben die van jullie? Luca 21 ik vind dat hij grote voeten heeft!! Maar goed iig omdat hij nu zo rond stapt merk leren schoenen gekocht maar hij moet er niks van weten! Hij gaat huilen en weigert een stap te verzettend.... En nu? Hij moet stevige schoenen aan maar hij wil er niks van weten...

8. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Wat een leuke datum en tijden Vivian! :D
    Achterlijk duur hè? die trouwringen.
    Wij zijn daar toen ook erg van geschrokken, maar we zijn nog steeds superblij met onze ringen :)

@hier, Zo maar even naar het dorp fietsen voor het bloedheet is.
    En dan vanmiddag maar even kijken of ik zin heb om nog bezig te gaan met de verjaardagstaartjes voor Julian, nog een weekje, en dan is hij alweer 1!!
    Julian gaat trouwens schoenloos door het leven ;) maarja, hij loopt nog niet. Wel stapjes langs de tafel, maar verder nog niet.

voor de rest, voel mezelf niet erg ok :( hoop dat dat volgende week over/minder is, want zou zo zonde zijn als ik niet van Julians verjaardag kan genieten..

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    sorry.. reageer later een keertje.
    Quinn gister ineens koorts.. wel vrolijk en actief en goed eten en drinken.
    Geen vlekjes of bultjes.
    39,5 had hij.. na een badje 39,4.
    Maar heel snel steeg het naar 39,7 dus heb ik hem een zetpilletje gegeven omdat hij heel onrustig sliep.
    Volgens internet is de koorts pas op zijn piek als heel zijn lijf warm is en als zijn voetjes en handjes nog niet zo warm zijn als zijn hoofdje, moet de koorts nog stijgen. Hij had koele voetjes, zijn handjes waren wel warm dus het was aan het stijgen.
    Ik heb super onrustig geslapen. Steeds even opgestaan en gaan kijken. Voel me zelf ook niet lekker.. ontzettende hoofdpijn.

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Momof, ach arme Quinn :(. Hoop dat jullie niet allebei ziek worden, knuf!

Vivian, wat een prijzen! Maarj dat wow-effect is ook wel erg belangrijk!

Augustusmama, hoop dat je niet ziek wordt!

I gisteren onrustig van 20.00-21.15, kon niet in slaap komen maar hartstikke moe. Toen wel tot 7.00 geslapen en werd 'zingend' wakker.
    Ze ligt nu te slapen dus ik ben mn spullen aan het pakken en ga zo even naar een vriendin die haar badje vol aan het laten lopen is. Even nog hondenvoer inpakken en als ze wakker is dan gaan we.

Hoop dat de kindjes een beetje slapen met die hitte!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Thnx!!

12. vivianbraak

@ Jamie: Ach germe arme Quinn en helemaal met dit weer. Kindjes met koorts niet in bad zetten is niet goed. Jij ook beterschap!!

@ Augustusmama: Leuk hoor ik ben zo niet goed in taarten bakken dus ik bestel hem wel. 1 Jaar is zo'n mijlpaal!!! Ja en die ringen dat zegt Jos dus ook luister als het goed is dragen we ze een leven lang. Ik ben ook al weer aardig bekomen diamant's are à girls best vriend zullen we dan maar zeggen ;) Indd hopen dat jij je snel ook weer ok voelt!

@ Hier: Ik heb hier voordat het te heet word ook maar snel ff de bedden verschoond en de was gedaan. Doe straks alleen nog ff de badkamer dan houd ik er mee op. Hub zit nu in het buitenland voor het werk komt vanaf retour en dan gaan we ff naar mijn schoonzus is 4 weken op vak geweest even kijken hoe het er mee is :D

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    wat een nacht!!

Quinn gister nog koorts dus zetpilletje omdat hij daar de nacht ervoor ook lekker mee geslapen had.
    Een uur later wakker en brullen en krijsen en niet slapen. Soms van vermoeidheid even een dutje gedaan en dan weer brullend wakker.
    Ik om 2 uur de ha-post gebeld, die zeiden gewoon warm houden. (Quinn zweette heel erg maar voelde koud aan).

Om 4 uur was hij gekalmeerd en hadden we inmiddels 3 uur geknuffeld en bv gegeven ( als ie ziek is krijgt hij zoveel bv als hij wil). en toen kon ik hem in een slaapzak in bed leggen en heeft hij lekker nog tot half 9 geslapen. Nu is de koorts weg!

Heavy hoor.. moet echt onzeker zijn als ik de ha-post bel.. anders ben ik een vrij nuchter persoon die heel kalm kan reageren op zulke situaties. Mijn man zei ook dat hij me echt een goede moeder vond en respect voor me had en blij was dat ik wist wat ik moest doen.
    Ik was om half 2 ook nog met Quinn lekker in de douche geweest maar ook dat mocht niet baten. Arm kind.

14. vivianbraak

@ Jamie: Goed gedaan meis, dikke knuff voor Quinn!

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    :D
    Thnx
    ben blij dat hij zich beter voelt

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamie:Vervelend zeg van Quinn.
    Beetje hetzelfde als dat wat Eva vorig weekend heeft gehad.
    Ineens hoge koorts,niet willen slapen en ook afkoelen.
    Ze knapte wel weer snel op.
    Nu wel 2 ontstoken oogjes.
    Vanmorgen even bij huisarts geweest en een beetje twijfel tussen bacterie/virus/allergie.
    Omdat we zondag met vakantie gaan wel een oogzalf meegekregen.
    Baat het niet schaadt het niet.
    Eva heeft ook nog steeds last van luieruitslag met een schimmel die in niet weg krijg.
    Nu hormoonzalf erbij om licht erbij te smeren.
    Die hitte weet wat met die kindjes.

Beterschap met Quinn!!

@vivian:leuk de voorbereidingen voor jullie bruiloft.
    Kost zeker veel geld maar als het goed is is het voor een leven lang haha.

Gistermiddag vrij genomen en nog veel moeten kopen voor de vakantie.
    Was helemaal kapot toen ik thuiskwam pfff.
    Heb nu wel het meeste.
    Nog wel een pak luiers ed halen en dan is het wel prima.
    Vandaag nog even wat nieuwe strandlakens wassen en alvast starten met inpakken.
    Wat een voorbereiding allemaal.
    Zal blij wezen als we straks in het vliegtuig zitten.

Kom straks nog even terug.

John gaat zo met de kinderen naar de bios.
    Daar is airco en heb ik even mijn handen vrij.

Gr Ingrid.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Zo dat is flink klote!!
    Dan helpt die hitte niet mee :(
    Hopelijk gaat het snel beter met haar.
    Vind het maar niets als die kleintjes ziek zijn

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je herkent ze ook gewoon niet terug wanneer ze ziek zijn.
    Eva huilt zelden tot nooit en als ze dan ziek is ligt ze echt te kreunen en te huilen.
    Zooooo zielig gewoon.

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zo ik heb ons binnen opgesloten haha. Alles dicht en waaiers aan..

Vivian leuk joh al die voorbereidingen op jullie bruiloft ik hoop ook te trouwen ooit haha..

Ingrid pft nog ff flink bikkelen voor de vakantie dus haha.
    À en wat sneu joh ontstoken oogjes is echt vreselijk..

Momof eng hè als ze zo ziek zijn vooral als ze koorts hebben en koud aanvoelen.. Idd geen gekke dingen doen om koortsstuip te voorkomen..
    Net wat potjes tomaat met aardappel in vriezer gedaan. Heeft Fernando nog niet eerder gehad durf het steeds niet aan omdat hij best heftige reflux heeft gehad. Maar ga het na het weekend toch maar proberen denk ik.
    Morgen eerst maar eens rode bietjes proberen had ik vorige week al ingevroren haha

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo!
    Sneu zieke kindjes en dan ook nog met die hitte erbij!

Vanmorgen tijdens het ochtendslaapje vast gekookt en erna lekker met hond en kind naar mijn ouders gegaan. Babynichtje was er ook. I. heeft overdag 2,5 uur geslapen en nu net even wat onrustig met inslapen maar het is ook 30 graden op haar kamertje.
    Nu filmpje kijken met man.

Deel Deze Pagina