Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben nog steeds aan het bijlezen haha, vind ik altijd leuk, maar wel vast een vraagje. Ik voed natuurlijk nog maar een weekje en Kate krijgt elke keer beide borsten. Tussendoor verschoon ik haar, zodat ze wakker wordt voor de 2de borst. Hoe merk je dan dat ze die 2de borst eigenlijk niet meer hoeft? Dan hoef ik haar tussendoor in principe ook niet meer wakker te maken.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is ;).

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @jamietje, clusteren! Kan wel even duren. Had de oudste 3-4 maanden s avonds bijna non stop aan de borst.
    Jongste s avonds wel onrustig maar die wil niet altijd dan de borst en ze valt al eerder in slaap.
    Nu ook al dus zal naar boven.

@Hanna, als ze de 2e niet wil, weigert ze die wel. Als ze straks wat ouder is blijft ze wakker na de voeding en kun je gelijk de 2e aanbieden als ze die wil.
    Oudste dronk hier altijd 2 borsten, jongste heeft meer dan genoeg aan 1.

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    #303 ChocoChick, Sep 21, 2012
    Last edited: Sep 21, 2012
    Lionne: jammer dat je de bv hebt moeten opgeven meid. Hopelijk groeit je kleintje nu wel goed!

Red: wel zwaar dat je kleintje overdag niet goed in bedje slaapt, of in de draagdoek als je stilzit. Hopelijk wordt dat nog beter. Ons meisje is echt van de ene op de andere dag beter gaan slapen overdag en sinds een paar weken ligt ze 's avonds rond 20 uur op bed ipv rond 22 uur. Hemels.

Hanna: als mijn dochter genoeg heeft gehad stopt ze met drinken. Tegenwoordig gebeurt dat wel eens omdat ze dan afgeleidt is ofzo... Als ze de kans krijgt en doorgaat totdat ze genoeg heeft gehad "drinkt" ze zo'n 45 minuten aan allebei de borsten... ;)

Ik ben nu met dochter lief aan het logeren bij een nichtje die vlak bij het ziekenhuis woont waar m'n man nu ligt. Die heeft dinsdag een niertransplantatie gehad. En wat is ons meisje toch lief!! Ik zou verwachten dat ze vervelend zou worden van een hele dag in het ziekenhuis maar niets is minder waar. De kleine schat is zo lief!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ohh!
    hij heeft in ieder geval wel heerlijk van 1 tot 7 geslapen! Whoei
    werd alleen wakker met erge stuwing hahahaha
    Heeft dat clusteren ook effect op t slapen? Of heb ik "geluk gehad" vanacht?

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, vaak wel! Oudste sliep ook snel door en ik stond s morgens ook op knappen. Maar vanaf 6 maanden was het weer gebeurt met de pret.
    Jongste clustert niet echt en die komt eerder s nachts.

@chocochick, heftig zeg voor je man! Super van je kleine!
    Ik hoop dat R binnenkort het licht ook gaat zien ;) Al heeft ze gistermiddag als een blok geslapen van 12.15-16.15u.

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    even snel uit mn hoofd, sorry als ik iemand vergeet:

vivian, goed gegroeid dus!

jamietje, heh balen zo'n nacht, hoe gaat het nu,

lionne, ah jammer meid dat het niet is gelukt!

hanna, ik zou sowieso in het begin 2 borsten blijven aabieden, doordat ze zo jong zijn, zijn ze gewoon snel moe en vallen ze snel in slaap...maar door ze wakker te houden, ook tijdens het drinekn ( zal ze ooke ffectiever gaan drinken) anders heb je ook kans dat ze steeds maar beetjes gaat drinken en dat bijv om de 2 uur blijft doen oid...
    Ik wreef meestal onder het voetje of wat ruwer over zn bolletje..en idd verschonen tussedoor..
    Als mn kids echt niet meer willen stoppen ze gewoon met drinken

red, heftig zulke nachten, klinken als die ik net achter de rug heb van 2 weken lang :(

@hier, fiiijoeeew, eindelijk begint alles weer btj back to ormal te gaan....ik laat oudste vaker drinken overdag en vannacht heeft ie weer sinds 2 weken van 2030 tot 0330 geslapen!!! en daarna kwam ie om 7u
    Hij lijkt ook echt gegroeid, dus denk ehct een spurt met een inhaalslag van drinken in combi van mn lagere prodcutie...
    Nu als ie drinkt, ookal is het na 1 of 2 uurtjes, drinkt ie toch flink, en geeft ook wel es wat terug...dus thankgod dat het eer normaal is...

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @miis

Het was meer de avond.mijn nacht was juist fijn! 6uur onafgebroken slaap! :D

@red

Hij vind t blijkbaar fijn dus maakt t voor mij.minder erg maar als ie t overdag doet ist wat vermoeiend hahaha

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    FF snel tussen alle bedrijven door, Chocochick, veel sterkte en beterschap voor je man, hopelijk gaat alles goed en wil het allemaal met de medicijnen enz. Heftige tijd denk ik, fijn dat je kleine zo lief is!

Hier is de kleine inmiddels 65,5 cm en 8090 gram....maatje 62 hebben we dus de deur uit kunnen doen. Ze gaat ook in haar ontwikkeling nu zo hard. Voedingen blijven 's avonds nog een rommeltje, overdag komt ze a 3 / 4 hr, 's avonds elke 2 uur / chronisch aan de tiet. Clusteren blijft dus nog een beetje. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik een avonddienst heb straks en ze het met een flesje moet doen...

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Druk hier!

@chocochick: beterschap voor je man en veel sterkte voor jullie! Heftig hoor!

@jamietje: heb jij dat, niet van de baby, maar van de buurman wakker liggen;)

@red88: 2 lijkt mij niet altijd makkelijk, ik wil dolgraag nummer 2, maar met zulke verhalen;)

@hanna: gewoon aanbieden, ze valt in slaap aan borst 1, maar dat wil nog niet zeggen dat ze genoeg heeft. Ik ben zo ver dat Hidde aan 1 borst genoeg heeft, dat is ook wel makkelijk.

@miis: rust in de tent. Fijn!

Ik merk hier dat kolven op mijn werk steeds minder wordt. De eerste sessie in de ochtend is goed (meestal 200-250cc) en de tweede is bagger (100cc?). Gelukkig drinkt Hidde nu maar 2 flesjes per dag van 150cc, en dat red ik ook wel, maar het voelt zo gek. Vooral links is echt weinig, vanmiddag nog geen 30 cc eruit na 4.5 uur tussen het kolven! Ik werk maar 3 dagen, dus die andere 4 kan ik hem lekker zelf voeden gelukkig! Wij hopen weer op een rustige nacht, maar met de tandjes lijkt dat niet echt te gaan gebeuren...

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mopje, maaaar het kan zijn dat jouw kindje op die manier dirnkt snapje...
    Netals dat je productie vaak einde van de dag wat minder is, zou zomaar kunnen dat jouw kindje sochtends veel dirnkt, dan weer minder..en daarna weer meer..
    Want jouw kindje zit al aan de bijvoeidng toch? dus dan is het DENK IK anders afgesteld...dan drinken ze bepaalde voedingen minder...

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Klinkt logisch! Hij drinkt thuis rond een uur of 11 en dan om 3 uur. En altijd maar 1 borst. Soms wil hij dan extra om 5 uur en ik heb dan gewoon genoeg. Ik moet me er ook niet teveel zorgen over maken, de koelkast staat nog vol voor maandag en nog een flesje voor de pap. En de vriezervoorraad is ook nog niet op;)

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja onze buurman heeft t al 2x geflikt!
    1e keer zagen en schuurmachine (in de badkamer die grenst aan onze bsdkamer en dus lekker doordreunt) en de 2e keer met n hamer...
    heb manlief opgedragen aan de deur te gaan de volgende keer.

13. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @red. Ok, ik maak haar ook altijd tussen de voedingen door wakker zeg maar door haar te verschonen en soms drinkt ze dan nog flink aan de 2de borst en soms bijna niet. Ach, ze is ook pas anderhalve week :). Nog niet eens!
    Maak je je kleintje ook niet wakker als ze langer dan 3/4 uur slaapt? Ik doe dat nu overdag wel, in de hoop dat ze leert dat ze overdag meer moet drinken dan 's nachts.

@Chocochick. 45 minuten aan elke borst? Jemig. Wordt je het dan niet zelf zat op een gegeven moment?
    Hoe is het nu met je man? Moet hij lang in het ziekenhuis blijven?

@Jamietje, oh van 1 tot 7 is echt lekker zeg!! Kate clustert ook al wel wat, maar slaapt helaas nog niet 6 uren achter elkaar.

@miis. Ja he, nog wel ff beide aanbieden. Ze is idd nog zo klein en nog snel moe. Bedankt!
    Wat fijn dat het weer wat normaler gaat. Hoe laat leg je hem altijd echt op bed?

@Mopje, ik denk idd wat miis zegt, dat je kindje misschien zelf ook wel minder drinkt later op de dag. Maar ja, dat weten we nooit zeker he haha. Toch wel onzeker hoor, dat borstvoeden.

@Jamietje. Idd, gewoon er wat van zeggen hoor!

Hier gaat het wel goed. Afgelopen nacht was bagger, zit eraan te denken haar rond half 11 in het badje te doen, zodat ze lekker loom wordt, dan rond 11 uur voeden en in bed. Hopen dat ze een aantal uren achter elkaar lekker gaat slapen. Pff. Die nachten kunnen je wel opbreken hoor. En vanmiddag ook niet echt de mogelijkheid gehad om bij te slapen.
    Aankomend weekend zit ook echt vol met visite (behalve de avonden), zie er wel wat tegenop, maar goed.

Ik zit nu ook op dag 10 trouwens, maar hier nog van regelen niks te merken. Kan van 't weekend natuurlijk ook nog. Hebben jullie dat rond die tijd wel echt gehad?

Fijne avond allemaal!

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @hanna mom

Ja t was 1malig...:(
    Onze vent sliep na zijn bad en voeding van 0:00 tot 2:35,gevoed en toen wakker in bed gelegd maar toen hij bijna sliep werd hij onrustig en heb ik hem maar op mijn buik in slaap laten vallen (5:25 ofzo) en zijn net samen wakker geworden.na de voeding werd ik heerlijk ondergespuugd(ieuw)

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi meiden,

Is het oke dat ik ook mee kom schrijven op dit forum?.

Ik ben 28 aug bevallen van een dochtertje Eva,zij is ons derde kind.We hebben nog een zoon van 8 jaar en een dochter van 6 jaar dus een lekker druk huishouden met alle sportclubjes en verplichtingen.

Ik zag al 2 meiden van ons "klaagtopic"voorbij komen,

@Jamietje en @VivianBraak.

Hier loopt de BV goed.Ik ben nu wel begonnen om per keer 1 borst aan te bieden ipv 2 borsten dit op advies van de wijkverpleegkundige en het bevalt erg goed.Ik ben nu met een 1/2 uurtje klaar met voeden en dan zit ze gewoon helemaal vol want er komt regelmatig wat melk terug.Niet grote hoeveelheden maar wel dusdanig dat ik denk van dit is wel genoeg.

Ik ben ondertussen wel helemaal gesloopt moet ik zeggen.Mijn man is een aantal dgn voor zijn werk naar het buitenland geweest en komt vanmiddag terug en ik ben nu gewoon 24/7 bezig met de baby.Voeden,verschonen,troosten ed.Ik heb vanmorgen echt even een potje zitten janken want ze was alleen maar aan het dreinen en ik moest echt gewoon even een bak koffie en een boterham eten.Ik was gisteren geeneens aan avondeten toegekomen en heb een gevulde koek naar binnen gewerkt en 2 glazen melk.Knap je ook niet echt van op.De nachten gaan wel beter.Gisteren heb ik haar om 21 uur op bed gelegd en ze werd om 2 uur wakker en iets voor 3 uur lag ze weer in de wieg en ging direct slapen tot vanmorgen 7 uur.Nu ligt ze ook lekker in haar wieg te slapen en straks even voeden en even lekker naar buiten toe.

Eva zit ondertussen wel onder de hormoonpukkels.Ze ziet er erg charmant uit moet ik zeggen haha.
    Gisteren begon ze al voorzichtig een beetje te lachen dus dat is wel super schattig.Nog even en ze zal voluit lachen.Haar zus Anouk ging ook al met 4 weken gericht lachen.Ze ligt ook regelmatig al een beetje te kraaien en met haar armen en benen enthousiast te zwaaien.Vaak moet ze daarna dan wel huilen omdat ze dan teveel prikkels krijgt.Ik merk wel dat haar ontlastingpatroon ook begint te veranderen.Eerst poepte ze na iedere voeding maar nu spaart ze het min of meer op en krijgt ze in de late middag enorme buikpijn en huilbuien en loopt dan uiteindelijk helemaal leeg.Is wel zielig want ze heeft er dan echt last van.Over d'r buikje wrijven geeft wel verlichting.

Ik ga nu nog even snel een was ophangen voordat Eva wakker wordt.Vanavond ook nog een club kraamvisite.Ik heb er als ik heel eerlijk ben weinig zin in.Ben 's avond gewoon op en wil dan even lekker op mezelf zijn.Maar ik laat het toch maar doorgaan en hopen dat ze niet te lang blijven plakken.Rond 1 uur is mijn man weer thuis want hij is zojuist geland en dan kan die ook weer een beetje bijspringen pfff.

Tot later,

Gr Ingrid.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Heeeeej ingrid!
    Ik ken t..mijn vent was vorige week een avond weg en de kleine ging uitgerekend toen moeilijk doen..ik was doodop!

Mijn manneke kan ook heeel lief lachen..smelt ervoor!

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Hanna, ik heb haar de eerste 6 weken om de 3 uur wakker gemaakt maar ze sliep ook weinig overdag.
    Ze doet nu meestal s morgens een hazeslaapje, s middags een flinke slaap en verder nog 2 hazeslaapjes in de draagzak. Ze drinkt dan vaak s morgens en s avonds vaker en laat haar dan s middags gewoon liggen en zit er 4-5 uur tussen. Maar over de dag door krijgt ze nog minimaal 7 voedingen binnen dus ze komt niks te kort.
    Hier inmiddels wel een dag en nachtritme dus dat is niet het probleem.

@Mopje, ik had het met de oudste erg druk en vond dat erg pittig. Nu met 2 ook en volgens mij is het niet drukker dan zo druk als ik het toen had (klopt m'n zin nog haha).

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @anouk, welkom! Ik vind het ook erg pittig als ik er alleen voor sta.
    Het begint hier nu wat makkelijker te worden en heb af en toe weer even een momentje voor mezelf. Maar vooral de eerste weken was ik de hele dag aan het vliegen. Als ze nu wakker is, vindt ze het ook prima om even in de box te liggen of in de wipstoel en dan kan ik gewoon m'n huishouding doen terwijl ze toekijkt.
    Alleen de oudste is nogal een draakje momenteel, hopelijk is die fase ook weer snel voorbij.

19. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Hoi meiden!

Weer terug van weggeweest: hebben een weekje vakantie gevierd in een huisje in de Provence in Frankrijk.... Was heerlijk! Zalig weer, naar het strand geweest, ect. Met de jongste ging het eigenlijk prima, hij is wel flink aan het regelen geweest 's nachts, soms kwam hij wel om de 3 uur.... Gaap! Hopelijk gaat het nu we thuis zijn weer beter.
    Helaas wel weer last van spruw: had gelukkig nog een kuurtje nystatine staan dus hoop dat we er snel vanaf zijn.

Heb niet alles teruggelezen, niet zo veel tijd (staaaapels vakantiewas...) Ga het vanaf nu weer keurig bijhouden!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Welkom Anouk!

Dat zal wennen zijn een kleintje terwijl de oudsten 6 en 8 zijn! Snappen ze het beetje dat jij best wel moe bent? Man ook nog eens weg:(

@eefje: heerlijk zo'n vakantie in de nazomer. Nu weer terug in het hollandse regenweer;)

In 1 week zijn er 2 tandjes doorgekomen en nummer 3 staat op springen, dat is dus al dagen onrust 's nachts! Lang leve de troostborst;) ik heb wel al een paar dagen veel meer melk rechts dan links, en moet rechts echt kolven omdat hij maar 1 borst drinkt en rechts dus niet leeg drinkt. Wel goed voor mijn voorraadje in de vriezer die wat leeg begon te raken. Werkweek begint weer morgen!

Share This Page