Sopann, rammelende eierstokken!!! Ja ik weet wel hoe het komt, ik heb ms en vooral in warmere periodes slaat dan de vermoeidheid iets harder toe maar komt wel weer goed als het wat afkoelt. Nu vind ik het heerlijk! Heb dus wel wat ervaring met zenuwen die gekke dingen doen . Net geluncht met m'n opaatje en straks eten bij mijn ouders. Nu eerst even m'n zusje helpen met haar kleine. I. slaapt en man is thuis.
Vivian, lief dat je het vraagt. Het gaat goed maar de kleine meid slaapt overdag amper en als ze al slaapt is het max 45 minuten. Ze wil alleen vastgehouden worden. Het is wel echt een schatje hoor maar wel erg vermoeiend een kindje dat niet zelf in slaap kan vallen en het liefste de hele dag op de arm zit. Ze doen er heel veel aan maar inmiddels zitten ze qua slaapjes soms wel met de handen in het haar.
Ah wat zwaar! Helpt een draagdoek niet voor je zus? MS is ook heftig. Heb je de variant dat het alleen maar slechter gaat of die van twee stapjes vooruit, drie weer achteruit? Ja het kleppert behoorlijk Zonder cyclus is het alleen maar oefenen ben ik bang. Het liefst hebben we max. anderhalf jaar tussen T.eije en zijn broertje of zusje, maar dan mag het binnenkort wel raak zijn. Bij T ging het héél snel. Eerst een mk, toen direct weer een cyclus en daarin weer zwanger.
M'n zusje heeft een ssc, daar zit haar kleintje regelmatig in . Ik heb de vorm met opstoten (ontstekingen zenuwstelsel) waarna er weer herstel optreedt. Echter is altijd de vraag in welke mate je herstelt en welke restklachten er blijven. Tussen de opstoten door (laatste is gelukkig van bijna 2 jaar terug) heb ik wel wisselend last van vermoeidheid en onder invloed van verschillende factoren heb ik last van restklachten van schubs uit het verleden. Wel heb ik voor de zwangerschap erg aan mijn conditie kunnen trekken met mijn fysio en het gaat erg goed alleen met warmte en bijvoorbeeld rond menstruatie en tijdens stressvolle perioden heb ik wat meer last van bepaalde klachten (bijv. vermoeidheid, zenuwpijn, gevoelsstoornissen). Zwangerschap was erg fijn want had amper ergens last van, pas toen mijn cyclus op gang kwam kreeg ik weer wat klachten. Verder mag ik in mijn handjes knijpen met hoe het gaat sinds de bevalling (na de bevalling is de kans op een opstoot groter de eerste 4 maanden). Lekker dooroefenen en duimen dat een broertje of zusje snel mag volgen! Spannend!
Oh dat klinkt naar omstandigheden best oké Ik heb in mijn studententijd bij een gezin gewerkt waarvan de man dezelfde vorm heeft als jij. Hij heeft een paar flinke optaters gehad de laatste tijd, maar is inmiddels ook alweer ruim 25 jaar gediagnosticeerd met MS. Fijn dat het bij jou tot nu toe zo goed gaat! Hier echt een heftige nacht. 24.00/03.00 en nu is meneer weer klaar wakker. Misschien een beetje onze eigen schuld, omdat hij gisteren niet echt heeft kunnen slapen overdag. Hij heeft twee hazenslaapjes gedaan. Gelukkig komen die dagen niet zoveel voor
Gaap...... Morge Arual heftig Joh MS.. Ik ken het niet heel goed hoor. Maar wat ik zo van jou lees is het echt niet fijn... Sopan balen van jullie nacht joh.. Hier heeft Fernando ook heel slecht geslapen continu aan spoken geweest veel huilen. Om 00.30 gevoed en om 4,30 daartussen paar x eruit geweest omdat hij huilde. Toen heeft hij van 4,30 tot7,00 bij ons in bed gelegen. Na ik liep veelal rondjes door de slaapkamer met hem op de arm.. Hij trok ook continu aan zijn oren. Dt doet hij meestal al tandjes doorkomen.. Als het komende nacht weer zo gaat moet ik hem misschien eens een zetpil geven. Hij heeft gister een broodkorstje gegeten hij vond helemaal geweldig. En gelukkig maar 1 x aan kokhalsden geweest
Hallo dames. Iedereen leuk weekend gehad.?... Hier is Fernando al paar dagen helemaal uit zijn ritme veel huilen en zit ineens weer op 7voedingen die waarvan hij 3 in de nacht drinkt :O pfttttt. Hij is erg moeilijk tevreden te houden. Ellendige sprongetjes
Mooi vivan! @hier ff egoberichtje.. Hier dikke ziekenboeg.. Ik 1 dag buikgroep gehad,manlief nog steeds. Dani inmiddels ook super ziek.Quinn gelukkig kei gezond. Zorg dus voor alles in mn uppie momenteel (niet dat ik dat nog niet deed hoor). Maar zo'n zieke man die de baby niet ff kan overnemen is toch lastig. ZO! Nu ga ik ff verder knutselen voor Quinn zijn verjaardag.nog 14 dagennnnnnn!!!!!!! (vieren het over 13 dagen)
Momof, jeetje wat vervelend al die zieken! Wel fijn dat Quinn niet ziek is!!! Supermom, gewoon doorgaan, pas je ook wel een beetje op jezelf? Natascha, wow klinkt als een heftige nacht pfff... Hier ook ineens wat meer voedingen. Gisterenavond ging ze goed slapen maar werd wel 2x wakker 's avonds voor een voeding (en ging dan weer gewoon lekker slapen), ze eet ook ineens best veel dus ik denk dat ze mijn productie een beetje op wil krikken, misschien een groeispurt. Sopann, ik heb nu ruim 4 jaar de diagnose. Nu gaat het inderdaad gelukkig erg goed. Na de eerste grote optater kon ik niet veel, toen nog een tijd met krukken gelopen maar keihard ertegenaan met de fysio heeft zijn vruchten afgeworpen. Daarnaast zijn zenuwen (en de laag eromheen) bijzondere dingen, soms heeft het ook echt tijd nodig om ook maar iets te weten van het definitieve herstel. Maar het had allemaal veel minder gunstig kunnen lopen (heb in de dagbesteding gewerkt met mensen met ms en heb ook familieleden met ms) en ik ben dus erg dankbaar voor hoe het nu gaat en ik duim heel erg hard dat het zo blijft gaan. De dingen waar ik nu last van heb zijn soms onhandig en echt niet fijn maar kan wel normaal functioneren en alles doen. Ik moet alleen wel heel erg goed op mijn grenzen letten en daar ben ik niet altijd even goed in. Hier alles goed, I. doet nu haar 2e slaapje dus ik ga even verder met mn was en eens bedenken wat we vanavond gaan eten.
Motor beterschap daar bij jou. Arual.. Ja joh en vanmorgen heel vroeg was zijn bedje helemaal doorweekt en vies van de poep en plas. Dus dat mocht ik ook verschonen terwijl hij alles bij elkaar gierde hah was gezellig. Ohhh groeispurt zou ook goed kunnen hij staat al poosje stil in zijn groei heb ik het idee. Hij al zeker dik 3maand in maat 74..
Ach wat sneu voor het mannetje en voor jou Natascha! Oh erg is dat he om met beddengoed bezig te moeten zijn als ze zo huilen.
Jaa zielig. Ik zal vannacht. In de vluchtigheid zijn luier niet goed om hebben gedaan. Want dit was nog nooit gebeurd. Zo hij heeft weer 2stukjes broodkorst weggewerkt. Nu ff wat bv geven..
Hey Meiden hoe is het hier? @ Jamie hoe is het? Hier is Luca wat verkouden maar meer nog niet gelukkig. @ Natascha: Heb ik ook wel eens gehad he we zijn niet perfect. @ Arual: Heftig hoor wat jij hebt... @ Hier: Luca is gisteren gestoken door een wesp!! :x Gelukkig ging het al snel goed met hem ook al was dat beest dood heb er uit frustratie nog lekker een paar keer op gestampt!!! Was echt zielig. Zondag zijn we als afsluiter van de vakantie nog naar Bobbejaanland geweest was erg leuk, Luca heeft zich ook goed vermaakt. Vind het wel weer fijn dat de kids naar school zijn iedereen weer in zijn ritme hier.
Vivian aan das sneu he. Gelukkig laten die wespen verder niets achter. Ik heb van die speciale wespen pleisters in huis.. Ppfft vannacht weer tot zeker 1.00 opgezeten met Fernando. Hij gierde alles weer bij elkaar aan zijn oren trekken zo zielig. Hebben hem rond. Half1 maar zetpil gegeven ik wist het ook niet meer.
@Natascha Kan toch geen kwaad, even wat minder hard groeien? @Vivian Alles weer goed hier @school jaaaaaa heerlijk.. dochter is weer naar school! ff rust in de tent! @hier nou dikke frustratie. Gister ha gebeld wat betreft mijn cyclus en dat ik constant pijn en kramp en steken heb die met de maand toenemen maar mijn cyclus er niet is. Moest overlegd worden met de ha. Ik moest tussen 11:30 en 12:00 terug bellen.. Deed ik, geen gehoor. Bel ik na 12 , was het nog niet overlegd en zou ik terug gebeld worden rond 1 uur. Nou dat is niet gebeurt. Belde ik toen straks op.. kreeg ik een bandje dat ze niet bereikbaar zijn en men tussen 16:30 en 17:00 kan bellen met vragen die niet kunnen wachten. Ben best pissed want ik ga al zo lang door van de pijn. Heb intussen van huisarts geswitcht die alles op de bv afschoof, weer terug geswitcht naar mijn oude huisarts en krijg ik dit. Ik ben het beu en wil onderhand antwoord. Weet ik wel... loop al vanaf eind mei hiermee, wat is dan nog een extra dag maar ja als je je ha belt voor zo iets verwacht je toch antwoord. Sorry voor mijn geklaag Ik weet ook niemand of niets dat ik kan bellen met mijn vraag zonder doorverwijzing. Hoor van sommige "bel de vk" maar ik zou niet weten wat ik haar zou moeten vragen
Momof jeetje wat raar zeg en totaal niet netjes dat ze zo met je omgaan.Hoop dat je pijn snel minder word. Nee hoor niet erg dat hij even stil staat met groei.