Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank voor het welkom :D, ik heb er zin in om met jullie te gaan kletsen. Er wordt hier gezellig gekeuveld. Zal even inkomen worden, maar ik doe m'n best om de draadjes op te pikken.

Mag ik al even jullie mening vragen?

Volgende week vrijdag moet ik voor het eerst een lange middag/avond weg. Ik zal zeker 6-8 uur van huis zijn. Benjamin is dan 5 weken, en hij zal dus een flesje moeten drinken. Daar gaan we vanaf deze week mee oefenen.

Ik heb net voor het eerst sinds de geboorte weer gekolfd, uit de 'lege' borst die Benjamin net had gedronken. Daar haalde ik 60-70 cc uit, van die lekkere romige achtermelk. Wat denken jullie, hoeveel zou ik moeten kolven voor een volledige voeding? Gelet op deze hoeveelheid, en op zijn leeftijd? En dan moet ik twee tot drie voedingen hebben klaarstaan.

Ik merk dat ik hier toch een beetje uitben ;)

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Hallo allemaal,

Graag zou ik met jullie mee willen kletsen.
    Onze zoon Thijn is een week geleden geboren. Na de nodige opstart problemen lijkt de borstvoeding nu goed op gang. In het begin moesten we hem om de 3 uur wakker maken voor een voeding. Nu wordt hij alweer regelmatig zelf wakker. Na ruim 200gram te zijn afgevallen zit er nu weer 130 gram bij aan. Alles lijkt dus te werken. Heel fijn.

3. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hoi meiden,

Welkom MizzBunny, MrsHair en Teske, leuk dat jullie komen meekletsen!

@Jamie, Wat vervelend dat het met je dochter niet zo goed gaat. Hoop dat ze de wachttijd kunnen verkorten en dat ze zich snel weer wat beter voelt.

@Ingrid, balen dat je steeds zo’n zware menstruatie hebt.. Kan je daar niks tegen gebruiken ofzo?
    Ik ben vandaag of morgen ook weer aan de beurt (of niet ;))
    Leuk dat T en A allebei een leuk team hebben! Dat maakt het vaak nog leuker hè?

@Arual, aah, heerlijk, een paar dagen weg! Geniet er lekker van!

@Natascha, wat vervelend allemaal.. Hoe is het nu met jou en met je opa? Hoop dat het allemaal gauw weer wat beter gaat. Digiknuf voor jou.

@Vivian, leuk!! Ben wel superbenieuwd hoor :p

@Mrs Hair, lastig inschatten wat je nodig gaat hebben.. Ik heb de eerste weken gekolfd. J dronk op die leeftijd ca 100cc per flesje. Maar wel om de 2 uur. Ik las in je topic dat je nu zo’n 6 voedingen per dag hebt, dus dat is niet helemaal vergelijkbaar. Zou toch zeker niet te volle flessen aanbieden, aangezien ze uit de fles toch meestal sneller drinken dan uit de borst.
    Zou hem sowieso voeden vlak voor jezelf weg gaat, dan kan hij er zeker 2 uur tegenaan. Denk dat ik zelf zou zorgen voor 3 of 4 flesjes van 100cc, dat je zeg maar een flesje reserve hebt. Maar dan kijk ik dus puur naar wat mijn zoontje nodig had/dronk op die leeftijd… Lastig hoor..

@Hier, Drukke dagen achter de rug. Zondag voor het eerst met Julian met de trein geweest! Was naar Eindhoven geweest, dus 2 x bijna 2 uur met de trein. Was eigenlijk net te lang, maar we hebben het overleefd :p
    Gisteren weer naar cb geweest. Heeft zijn 14 maanden prik gehad. Hoef nu pas rond 2 jaar weer terug te komen. De 18 maanden controle slaan ze over als het niet nodig is.

Vandaag 14 maanden BV!! *TROTS :D*

Fijne dag verder allemaal!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    hahahahaha
    je mag er wat mij betreft gerust over doorpraten hoor :D:D:D
    Super leuk :D

@Mrs Hair
    Pfoe dat zou ik zo niet weten hahaha
    Ik voedde mijn zwaar hongerige kind op verzoek dus ik zou zo niet weten hoeveel voedingen hij toen kreeg.

@Teske
    Welkom! :D
    Gefliciteerd!
    Fijn dat de bv goed loopt!!

@Augustusmama
    Eindhoveeeeuhhhhh Vlakbij mij :p
    Super goed!!! 14 maanden :D

@Hier
    Net Dani dr paarse muur lichtgrijs geschilderd...
    Van de week gaat er donkergrijs vinyl in dr kamer ipv fuchsia roze vloerbedekking.
    Alle frutsels gaan dr kamer uit zodat ze een heel basic kamer heeft die niet te druk is en makkelijk schoon te houden!.
    Ik hoop dat dat haar bolletje wat rust geeft tot we aan de beurt zijn bij het ggz.

Het zal voor mijn oog en hoofd ook een geruststelling zijn,vele malen minder zooi. Erg fijn!

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    wat een stilte...
    ik kan niet super goed typen dus hou t kort..
    gister 4 hechtingen in mn duim gekregen omdat er tijdens het afwassen een glas kapot sprong.

hoe ist met iedereen?

xxxx

6. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Oef momof flink veel pijn zeker ?Hier alles prima. te komen weer een tandje door bij Fernando dus hij eet wat minder en drinkt wat meer.
    Verder sport ik 2x per week doe groepsles Zumba het is echt heerlijk om er ff uit te zijn.

Fernando gaat vlgs mij beginnen met kletsen...... Dacht dat het nooit nou gebeuren hah en hij vind het ook leuk om te dansen van gaat hij staan en op en neer wippen echt geweldig..

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden even snel mijn schoonvader is donderdag opgenomen met een hersenbloeding/ infarct nog niet duidelijk vandaag krijgen we de uitslag dus ben niet aanwezig. Tot later!

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ai pijnlijk Momof!

Teske welkom!

Natascha, hoe gaat het nu met de onrust die jullie een tijdje hadden met Fernando?

Augustusmama, wow 14 maanden! Met recht trots!

Momof, dan waren wij ook vlak bij jou op vakantie (Valkenswaard)?

Vivian, klets maar lekker door over die bruiloft!!! Geniet van de voorpret!!!

Wij weer terug van een korte vakantie. Het was erg leuk, het ging super. Eerste 2 dagen even wennen in een vreemd bedje maar daarna ging het prima. Thuis meteen druk aan de was en opruimen. Gisteren kwam mijn broer en vandaag is man weer werken.
    Vanmiddag naar de tandarts, heb nu al de zenuwen!
    Kleine meid sliep uit tot na 9.00 dus ik mocht uitslapen. Was vergeten een wekker te zetten dus schrok me rot. Hopen dat ze dit ritme aanhoudt tot we overgaan tot wintertijd, komen we meteen goed uit :D.
    I. brabbelt heel de dag bababababadadadada daaaaa daaaa, heerlijk! Ze lijkt ook gericht bepaalde klanken te maken (beer, dag dag). Ze tilt nu ook haar buikje van de grond. Ze is heel druk en enorm bezig met ontdekken.

9. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Viviane sterkte meiss.Mijn opa zit nu sinds week in revalidatie centrum nu herstellen van de hersenbloeding ...

Arual leuke vakantie gehad dus,
    Wat leuk joh dat kletsen gezellig is dat. Enne heerlijk uitgeslapen jij..
    De nachten gaan stuk beter met Fernando hij komt natuurlijk wel nog steeds voor voedingen maar we zitten geen uren meer wakker gelukkig...

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vivian, ik denk dat wij tegelijk aan het typen waren, had je bericht gemist :(. Heel veel sterkte!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    inmiddels minder pijn
    lijk maar kan nog weinig..
    Quinn kan zelf staan zonder optrekken.. duurt niet lang meer voor hij loopt! :D

Attached Files:

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou Momof, ben je mooi zoet mee! Lijkt me een vervelende plek qua trekken van de huid.

Knap van je mannetje!

I. slaapt weer lekker. Die had vannacht een feestje ;), kletste van 23.00-2.15 de oren van ons hoofd met haar dadadadabababababa. Superschattig, maar niet om die tijd natuurlijk, wilde net mijn bed in gaan! Als we wegliepen was het brullen geblazen dus uiteindelijk om 2.00 ben ik haar maar in slaap gaan voeden. Ze is verder supervrolijk en lijkt er totaal niet moe van, ik daarentegen... gaap. Straks met zusje en baby bij mijn ouders eten, gezellig! Mijn moeder is pompoen aan het maken voor de meisjes dus dat wordt smullen. Nu eerst een bakkie koffie!

13. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Momof oef dat ziet er gruwelijk uit.

Arual oh dat geklets top maar niet midden in de nacht please.
    Oh jammie pompoen is Fernando ook dol op.
    Hij eet nu al 2 dagen slecht zijn warme prak er komt weer tandje aan zag ik. Dus heb voor vnaaf danoontje gekocht als hij dan weer slecht eet. Mag hij voor het eerst een toetje proberen.

Wij eten stamppot boerenkool met spekkies en rookworst jammie

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Arual
    wel schattig dat geklets hahaha
    Quinn doet midden in de nacht vaak een schaap na.. alle dieren zeggen BAAAAHHHHH volgens hem.

@Natasha
    lekkkkkkeeeerrr

@Hier
    nie veel te vertellen...
    kan niks dus maak ook niets mee hahaha

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi allemaal,

Alweer even niet geweest.
    Hier gaat alles goed.
    Wel weer een drukke week.
    Man van maandag tot vrijdag in Engeland geweest en tot overmaat van ramp werd T woensdagavond ziek en heeft zijn hele kamer ondergespuugd.Ik was zelf al niet helemaal fit en kon wel janken toen ik het aantrof.Als ik ergens niet tegen kan dan is het een kotslucht blehh.
    Moest donderdag gewoon werken dus 's morgens mijn moeder gebeld en die wilde wel komen voor Thijs.Ik vind hem nog net iets te jong om de hele dag alleen te blijven en dat wilt die ook niet.Ook logisch wanneer je niet lekker bent.
    Gelukkig alweer aardig opgeknapt en nu hebben ze een weekje herfstvakantie.

@jamie:zijn je hechtingen er al uit?
    Is het mooi genezen?

@arual:klinkt als een lekker weekje!!
    Heerlijk hoor!!

@vivian:hoe is het met je schoonvader?
    Weten ze al iets meer?

@natascha:bij jou alles goed?

@augustusmama:eek:ok alles goed??

Alle nieuwe leden welkom.

Tot later.

Gr Ingrid.

16. vivianbraak

Hey Meiden sorry maar gaat hier momenteel echt niet... :( Schoonvader is opgenomen op een gesloten afdeling hij is vannacht gaan dwalen, uit het raam geklommen weg gelopen etc etc. Kortom compleet de weg kwijt!!! Geriatrie kan pas over 3 maanden onderzoeken of hij geen dementie of zoiets heeft ivm met net doorgemaakte herseninfarcten... Maar waarschijnlijk hebben de infarcten het proces versneld ... :(:( Kortom zwarte bladzijdes in ons leven zeker met de bruiloft op komst.. :( Tot later meiden als de rust een beetje is weder gekeerd. Liefs Vivian

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik reageer even alleen op jou Vivian. Een hele dikke knuffel voor jullie. Wat ontzettend heftig en triest. Heel erg veel sterkte.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lieve Vivian,

Heel veel sterkte met je schoonvader.

Een dikke digi knuff van mij en Eva.

19. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Wat heftig Vivian... Wens jou (en je gezin) heel veel sterkte voor de komende tijd.

Dikke digi knuf van hier

20. vivianbraak

Hey Meiden Thanks!!!

Mijn schoonmoeder kon het niet aanzien dat hij op een gesloten afdeling zat en heeft hem weer meegenomen! :$ Hij heeft weer geprobeerd uit te breken met de toiletrolhouder de glazen proberen in te slaan... :(

Ik snap haar beslissing wel het is ook moeilijk om je partner zo te zien en waarschijnlijk moet zij iets meer overtuigd worden. Maar goed er rust even goed weer zorg op ons wij wonen nu eenmaal een straat verder. Begrijp me niet verkeerd wij doen het met liefde maar het is wel veel natuurlijk. Vannacht om 4:00 uur ging de telefoon hij had last van zijn katheter of ik even wilde kijken. Natuurlijk wilde ik kijken ook al werk ik nu niet zorg is toch mijn vak. Omdat hij een dagzak had en nog geen nachtzak zat deze veelste vol geleegd dus en hup weer naar bed.

Jos en ik zijn toch door alle zorgen echt vermoeid nu we gaan vrijdag dan ook even lekker uit eten we zijn echt even toe aan tijd voor elkaar!!!

Ik ben heel benieuwd hoe het proces gaat verlopen... Hij is momenteel weer erg tegendraads thuis ik hoop dat hij niet weer gaat dwalen etc vannacht.

Echt heel heel erg moeilijk om iemand zo snel te zien afglijden..

Luca doet het igg goed en hoe is het met jullie? :D

Share This Page