Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Vivian, wat heftig zeg!
    Ik begrijp je schoonmoeder wel, soms is een gesloten afdeling nodig maar geen plek om blij van te worden. Ik hoop dat het etentje jullie goed doet! Nogmaals heel erg veel sterkte!

Hier alles ok, slapen gaat lekker maar ik merk dat ze de afgelopen 2 dagen wat onrustiger is en ze houdt me enorm in de gaten (als ik even weg loop). Verder is ze wel onwijs vrolijk en brabbelt wat af. Afgelopen week veel afgesproken met vriendinnen want ik vind het zo zonde als dat verwatert. Maandag naar het tuincentrum geweest waar I. de kerstafdeling natuurlijk prachtig vond (en de konijntjes). Morgen op kraambezoek bij een vriendin dus ook in de ochtend nog even op pad voor een cadeautje.
    Ook aan de slag met een taart voor een vriendin voor volgende week dus ben lekker bezig.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Arual: Lekker hoor!!

@ Hier: Gisteren uit eten geweest was kei leuk. Enne rode wijn en tia Maria gaan niet samen ppffff. Heb het niet vaak maar heb hub laten rijden :p

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hebben jullie even jullie gedachten een beetje kunnen verzetten?
    Haha gelukkig kon man nog rijden.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Haaaaaaaaaaaaj
    Sorry voor de afwezigheid.

hoe ist hier?

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier alles goed!!
    Eva gaat lekker en de andere kinderen ook.

Vanavond lekker tapas eten in Delft met mijn beste vriendin.
    Lekker een avondje weg.
    Heb er zin in.

Tot later.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaaaaaai, paar drukke dagen gehad maar hier ook alles goed. Net naar babyshower van vriendin geweest. Had een buik-taart gemaakt en superlieve reacties gekregen! Alleen toen kreeg ik bericht dat mijn moeder met spoed naar de verzorgingsinstelling van mijn opa moest en ben ik naar huis gegaan zodat mijn moeder weg kon. Maar was erg gezellig.

Met I. alles goed, vrolijk meisje! Vandaag even wat slaap aan het inhalen na een super drukke dag gisteren. Straks bij mijn ouders eten.

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Leuk!

@Arual
    Oh vervelend.. hoe ist nu met je opa?

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Momof, lief dat je ernaar vraagt. Slecht en heb alvast afscheid genomen de dag erna. Het kan binnen een paar dagen zijn... kan ook nog weken duren. Net nog even snel iets langs gebracht en hem nog even een kus gegeven maar was niet echt aanspreekbaar.
    Ben nu thuis en toch wel erg verdrietig, zo erg hem zo te zien. Vooral omdat hij zelf ook aangeeft dat hij dit niet meer wil.
    Kleine meid slaapt dus laat de tranen maar even stromen.
    Afgelopen weken al wat meer verdrietige berichten gehad die me meer aangrijpen dan ik had verwacht dus het spookt allemaal nogal door mn hoofd vandaag.

Hoe gaat het met jou, je dochter en de hulp eromheen?

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @arual:
    Sterkte met je opa.
    Is altijd moeilijk om afscheid te moeten nemen van iemand waarvan je houdt.

Knuff.

10. vivianbraak

@ Arual: Sterkte meis :( moeilijk hoor!

@ Hier: Luca doet het super! Verder alles rustig op het vrijgezellenfeest na dan zoals jullie misschien hebben gelezen maar dat is nu opgelost.

Met mijn schoonvader gaat het redelijk. Het is inmiddels duidelijk dat hij aan het dementeren is, best hard maar we weten waar wij aan toe zijn. Hij kan doormidden van thuiszorg en medicatie etc nog thuis blijven nu. Hij krijgt best veel kalmerings medicatie. Voor de mensen die er bekend mee zijn 3 x daags Haldol en 3 x daags oxazepam. Maar goed het gaat goed zo dus dat is fijn.

Vanavond naar mijn schoonzus om versiering etc te bestellen voor de zaal. Zaterdag mijn jurk ophalen!! :D laatste doorlas joehoeeeeeee.

Tot later!

11. vivianbraak

@ Ingrid: Hoe was het etentje?

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vivian, wat een nare situatie met je schoonpaps. Heftige meds maar als hem dat rustig maakt en hij met hulp thuis kan blijven voorlopig dan is dat wel heel fijn!
    Kreeg het inderdaad mee van je party, jammer dat er bij jullie aangeklopt is, dit had met de organisatie opgelost moeten worden. Lijkt me geen fijn gevoel geven als nummer 3 ook nog aan klopt bij jullie.

Thnx voor de lieve reacties, het is afwachten maar wel erg verdrietig.

Ingrid, was het gezellig in Delft?

Man was vandaag vrij en ik ben lekker met zuslief op pad geweest. Kon wel wat afleiding gebruiken.

13. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hallo dames, hoe gaat het?

Hier is de kleine meid weer naar het cb geweest en heeft haar eerste prikjes gehad. Zooo zielig, ben zelf niet zo huilerig aangelegd maar had gisteren wel tranen in mijn ogen toen mijn meisje haar prikjes kreeg en erg moest huilen. Toch fijn dat troosten dan zo makkelijk is door een borst aan te bieden. Traantjes waren toen snel gedroogd.
    Verder zag ze er volgens de verpleegkundige uit als hollands welvaren en weegt ze alweer een dikke 5 kg.

Ons meisje geeft vaak mondjes voeding terug en de verpleegkundige raadde ons aan om voor elke voeding een paar lepeltjes nutriton te geven. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mizz Bunny, nutriton kan ook voor problemen zorgen. Ze kunnen er krampjes van krijgen. Ik dacht zelfs begrepen te hebben dat ze daar nu een beetje op terugkomen. Hier ook veel mondjes terug, kreeg met 2 weken al het nutritonadvies en heb dit niet gedaan en eerst gekeken wat de algemene adviezen bij reflux zouden doen (heb zelf ook reflux). Hier was het afdoende om haar na een voeding lang genoeg rechtop te houden en alles waar ze op lag (bedje, waskussen, box, kinderwagenmatras) op te hogen. Ze spuugde dan nog wel maar leek er geen last van te hebben. Pas sinds kort spuugt ze helemaal niet meer, alleen soms komt er met een boertje nog wat terug.

Ah sneu he die prikjes? ik vond het ook vreselijk om te zien. Wel fijn zo te kunnen troosten nadien he?
    Fijn dat ze zo lekker groeit! Heerlijk!

15. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Nou als nutriton voor krampjes kan zorgen ga ik het niet geven want die heeft ze al genoeg.
    De boel aan een kant ophogen is wel een idee dus dat ga ik doen.
    Haar rechtop houden na de voeding doe ik al maar lijkt niet echt te helpen.
    Ga denk ik maandag de huisarts maar eens bel.
    Ze geeft namelijk de gehele dag mondjes terug en het ruikt soms ook heel zuur. Zelfs als ik haar rechtop tegen mijn schouder hou loopt het haar mondje uit. Daarbij heeft ze flinke darmkrampjes, heel zielig om te zien.

Het vele wassen en strijken vind ik niet erg maar vind het zo zielig voor mijn meisje.

16. vivianbraak

@ Mizzbunny: Ik herken jou gevoel! Mijn hub gaat mee als hij prikjes krijgt ik kan er zooooo niet tegen! Met nutriton heb ik geen ervaring dus ik kan je ook niet adviseren.

@ Arual: Hoe is het verder bij jullie?

@ Hier: Gisteren is de pastoor bij ons geweest i.v.m huwelijk dat is zo'n mooi mens! Echt heerlijk! Is nog een latertje geworden ook haha. Onze ringen zijn klaar hebben wij gisteren te horen gekregen deze gaan wij maandag ophalen spannend! Ben heel benieuwd hoe het geworden is. Zaterdag mijn laatste door pas van de jurk. Ik heb me toch een de kriebels het is nu echt bijna!!! :D:D:D

@ Hoe is het met de rest?

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mizzbunny, sneu hoor. Als je denkt dat ze er last van heeft kun je altijd naar de huisarts gaan. Als je toch wilt gaan indikken kun je ook pure johannesbroodpitmeel halen bij de reformwinkel.

Vivian, ohhhhh sssspannend!!!! Ben zo benieuwd hoe je eruit zal zien op de grote dag!
    Geniet van de voorpret!!!

Lief dat je het vraagt, weinig verandering dus we hobbelen gewoon door.
    Net even een ommetje gemaakt, visje gehaald en broodje gegeten met de kleine meid. Ze ligt nu te slapen dus ga vast koken en even rommelen in het huishouden.

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Vivian Oohhh zo gaaf dat trouwen. Ik ben hee, benieuwd naar je trouwjurk spam natuurlijk..

Mizzbunny. Sneu he dat spugen hier hebben beide kids ook flinke reflux gehad en in zo'n mate dat ze ook medicijnen kregen.
    Fernando was al dik 8week vanaf de geboorte aan het gieren van de pijn maar de ha wou eerst niets doen. En uiteindelijk nadat ik flink boos was kregen we zatac. Nou serieus dat maakte het alleen maar erger en ik had al aangegeven dat ik nexium wou maar ik moest dus eerst zatac proberen. Na een paar dagen dat het huilen alleen maar erger werd kwamen we erachter dat er dus alcohol in het medicijn zit. Nou dat in combi met wrs zijn kapotte slokdarm was het dus vreselijk. Toen kregen we nexium en binnen 2a3 dagen al verbetering dit heeft hij een maand gehad. En toen was de pijn weg. Het spugen bleef maar geen pijn meer. En nu sinds 7maand ongeveer bijna geen gespuug meer.

19. Hi dames,

Mag ik ook met jullie meekletsen??
    Ik heb vandaag voor het eerst ons mannetje succesvol aangelegd :D Helemaal blij, maar tegelijk ook een beetje in de war… Zal ook wel door de kraamtranen komen, maargoed…

Was ik gister nog aan het janken omdat ik bang was dat de borstvoeding nooit op gang zou komen, ga ik nu zitten janken dat het wél op gang is en dat ik er zo nerveus van word….

Opeens bedenk ik me hoe heerlijk die kunstvoeding was. Gewoon elke drie uur wakker maken, luier verschonen, voeden, knuffelen en weer verder laten slapen…. Met borstvoeding gaat dat hele schema nu veranderen en ik heb nog geen idee hoe dat gaat lopen en hoe ik straks zelf een ritme aan de dag moet gaan geven zonder de gezette tijden zoals de kraamzorg die heeft aangeleerd aan ons.

Daarnaast maak ik me ook direct zorgen over de voedingswaarde van mijn melk en of ons mannetje wel voldoende binnenkrijgt, of hij wel écht iets binnenkrijgt enz, enz.

Kennen jullie dat soort gevoelens van toen je net begon met bv?? :)

20. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Blokje welkom.

Ja hoor iedereen die begint heeft wel zulke gevoelens.
    Maar relax ;)
    Komt allemaal goed. De voedingswaarde zal echt wel goed zijn en je zal de kleine goed zien groeien op jouw melk.. En als hij drinkt zul je hem ook echt horen slikken. En je voelt ook je toeschietreflex wel voelen en dan weet je dat hij drinkt ;)

Deel Deze Pagina