Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi allemaal,

@vivian:die voorkeur voor auto's herken in nog heel goed van Thijs toen die zo klein was.Die stond altijd voor het raam te kijken naar de vuilnismannen.Mijn moeder vertelde weleens dat ze met Thijs toen die dreumes was bij zo'n winkeltje in de etalage stonden te kijken naar van die frustseldingen.Mijn moeder heel enthousiast en toen keek ze naar hem in de kinderwagen en zat die helemaal achterstevoren omdat er een bus aan kwam rijden haha.
    Zijn 1ste woordje was dan ook toet toet,eerlijk waar en toen die 2 jaar was herkende die al merken auto's haha
    Eva heeft ook weleens van die kuren van niet willen slapen.Nu slaapt ze sowieso nog maar 1 keer per dag maar soms wil ze dan ook niet slapen.Erg vermoeiend.
    Ik moet zeggen dat de avonden en nachten nu weer hartstikke goed gaan.Ze slaapt zowat klokje rond.

@arual:gelukkig ben je weer aan het opknappen.
    Leuk idd die ontwikkeling.
    Eva is nu heel erg aan het uit proberen maar het woordje nee lijkt ze soms niet helemaal te willen begrijpen haha.
    Dat zelluf eten herken ik erg goed.
    Wat is het hier soms een puinzooi maar gaat wel iedere dag beter.
    Gisteren had ze spinazie/aardappelen met kipburger en ze heeft keurig zitten eten dus we gaan de goede kant op.Helpen mag ik namelijk niet van madam.

@augustus:alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    hebben jullie nog iets leuks gedaan?

@jamie:alles goed?

@natascha:met jou ook alles goed en met de kindjes?

@hier:hier alles goed.Wel druk.
    ML zit misschien volgende week in buitenland maar is nog niet helemaal zeker.
    Kinderfeestje voor T is ook geregeld.We doen het gezamenlijk.Zijn beste vriend wordt over een aantal weken 10 jaar en nu gaan we met 10 jongens karten en lasergamen.
    Wordt denk ik enorm leuk.
    1 februari is de grote dag haha.
    Vanmorgen wel opgestaan met koppijn pff.Ik slaap zo vast de laatste tijd.Ga zo maar even lekker een stuk lopen met Eva.Even uitwaaien.

Tot later.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Arual: Fijn zulke nachten .. Not! Fijn dat het verder zo goed gaat!

@ Ingrid: Heel herkenbaar wat je schrijft! Luca heeft dat ook als wij gaan wandelen bij elke auto, vrachtauto, tractor of wat dan ook staat hij stil hahaha :D
    Leuk idee dat kinderfeestje! Kei stoer!

@ Hier: Gisteravond met schoonzuster naar de film Stoof geweest, die is echt geweldig! We hebben helemaal dubbel gelegen! Ik rolde vannacht om 00:17 mijn bedje in dus ik kan wel stellen dat het errug gezellig was! :D

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ingrid, lijkt me heel gezellig 3 kids maar wel druk en een hoop geregel als je man ook nog regelmatig een aantal dagen weg is! Pittig hoor als je dan niet zo lekker bent!
    Leuk dat feestje!!!

Vivian, klinkt heeeeeel gezellig! :D

Vannacht ook weer lekker geslapen tot 8.15 vanmorgen. Ik was al wel vroeger op want moest nog even een boodschap doen voor ik op kraambezoek ging dus kon ik vast alles klaar zetten.
    Wat ontzettend klein weer zo'n minibaby!!! Zo lief! Heerlijk! Was ook erg gezellig! Meteen maar afgesproken binnenkort weer eens te gaan shoppen.

Veel zwangeren in de omgeving momenteel, leuk al dat kleine grut bij elkaar.

Nu bezig met de voorbereidingen voor een taart voor de dochter van een vriendin die 2 jaar wordt, hopelijk gaat het allemaal lukken zoals ik het wil hebben!

Regent het bij jullie ook zo? blegh, geen wandelweer.

Slapen

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @arual:klein is dat weer zo'n pasgeboren baby.
    Gisteren op de creche was er een moeder met een baby van 10 dagen.Ze kwam haar dochter ophalen maar wat een klein hoopje.Leek wel een poseleinen poppetje.
    Gaat het slapen nog steeds goed?

@hier:gelukkig weer opgeknapt en niet ziek geworden en geen hoofdpijn meer.
    Gisteren een lekker dagje gewerkt.Lekker druk maar daar houd ik wel van en veel ingreepjes(vind ik altijd het leukst haha)
    Zo met Eva de weekboodschappen doen maar madam is momenteel bezig om haar luier vol te poepen dus ik moet nog even wachten tot ze klaar is haha

Tot later.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ingrid, fijn dat je bent opgeknapt!
    Ik vroeg me nog af, Eva liep toch bij een fysio? Hoe gaat dat nu?

Momof, hoe gaat het met jou???

Natas, en bij jullie, en de nachten?

Augustusmama, en met jou en de kleine man?

Vivian, met jullie? en met je schoonvader, was ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Slapen gaat weer prima (duurde 3 nachten uiteindelijk), leek toch een tand dwars te zitten, er probeert er nu nog 1 door te komen maar heeft ze nu even niet zoveel last van.
    Vanmorgen kwam een vriendin de taart ophalen die ik voor haar dochter heb gemaakt, ze was helemaal blij! Was best een uitdaging met een plakdreumes die het liefst heel de dag op schoot zit/klimt/speelt.
    Ze is nog steeds heel erg knuffelig. Voor het slapen gaan (zowel overdag als savonds) slaat ze haar armpjes helemaal om mijn nek en nestelt ze zich helemaal tegen me aan, zo lief. Gelukkig laat ze zich wel in bed leggen alleen duurt het wat langer omdat ik ook even van dat moment wil genieten.

Bah zeg, ben na 3 weken gewoon weer ongesteld, cyclus is nu ineens van 26 dagen naar 21 gegaan. Zat ik helemaal nog niet op te wachten... Kreeg alweer wat tintelingen in mijn handen en pijnlijke benen (klachten vanuit m s die tijdens menstruatie erger zijn) en dacht nog 'het zal toch niet' en ja hoor weer ongesteld, bluh. Blij dat ik een cyclus heb hoor en dat mijn lichaam het snapt maar zo kort op elkaar is toch niet zo fijn als ik me er zo bluh door voel.

6. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hey meiden,

Ben er ook weer :)
    Was druk met mijn verjaardag en de voorbereidingen ervan!
    Maar heb een gezellige dag gehad zaterdag!
    's Avonds was er nog een vriendin geweest die ik al een jaar niet gezien had. Ze heeft een paar jaar in het buitenland gewoond en woont nu sinds kort weer in Nederland.
    Het was echt zó gezellig! Alsof we elkaar maar 1 dag niet gesproken hadden ipv 1 jaar! Gelijk maar een afspraak gemaakt om binnenkort bij haar en haar man langs te gaan :)

Hoe is het verder met jullie?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi allemaal,

Alles goed met iedereen?
    Hier alles zijn gangetje.
    Wel druk want ML zit voor werk in Duitsland.
    Komt morgenavond thuis want plakt er nog een middagje snowboarden aan vast.
    Is hem gegund.
    Hij zou eigenlijk volgende week met vrienden evt een weekendje gaan snowboarden maar toevallig heb ik op vrijdag al een uitje met collega's staan en zaterdag kinderfeest van Thijs dus dat kwam even niet zo heel goed uit.
    Wel lekker druk met 3 kinderen pff.
    Dinsdag en donderdag wel gewerkt en laat thuis maar gewoon verstand op nul en gaan...
    Morgen wel met T en A naar de voet en handbal.Ze spelen allebei thuis om 9 uur dus dat komt opzich wel goed uit.
    Blijven lekker bezig op deze manier.
    Met Eva gaat het geweldig.Ze heeft haar sprong volgens mij gemaakt.Hoe ze een week geleden nog aan mij zat vastgeplakt hoe eindeloos ze nu zelf kan spelen en kletsen,heerlijk meisje!!

@arual:ik ga inderdaad met Eva naar fysio,1x in de 4-6 weken.
    Ze loopt motorisch iets achter omdat ze hypermobiel in haar heupen is en daarom kosten dingen als staan en lopen haar allemaal net iets meer moeite dan een kind die hier geen last van heeft.Ik doe weleens oefeningen/spelletjes met haar maar uiteindelijk moet ze hetzelf gaan doen.Het geeft mij ook houvast dat een professional zo nu en dan kan meekijken.Ze kan nu sinds 1 week helemaal zelfstandig staan.Zonder houvast kan ze stabiel omhoog komen.Echt geweldig om te zien en iedere keer wanneer ze het doet gaat ze in haar handjes klappen.Anouk heeft gisteren ook een stukje met haar aan het handje gelopen maar dan zwiebert ze alle kanten op haha.

Wil jij met je dochter ook naar de fysio?

@vivian:Krijg je nu komende maandag je operatie?

Ga kleine meid even op bed leggen en de boel opruimen.T en A eten allebei elders dus lekker rustig.

Tot later.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ingrid, flink druk dus!!!
    Nee hoor, wil niet naar een fysio (nouja als het nodig zou zijn natuurlijk wel maar dat idee heb ik niet :) ) maar ik was benieuwd hoe het nu ging. Wat goed zeg dat ze stabiel staat! En ook nog zo trots op zichzelf, leuk! Isa is ook niet zo heel snel op dat gebied (trekt zich nu wel op maar wel zwabberbeentjes, nichtje die 4 maanden jonger is staat steviger) maar zegt wel al veel woordjes, probeert dierengeluiden te doen. Haar interesse ligt nu niet heel erg bij het staan/lopen. Vind het zelf niet zorgwekkend en cb ook niet maar word soms wel een beetje moe van mensen die vreemd reageren als ik antwoord dat ze nog niet loopt.

Zoals jullie misschien wel lazen op fb onder de foto was I. na het zwemmen ineens heel koortsig geworden, heel de dag 39,5 gehad en het grootste gedeelte van de nacht op ons geslapen. Gisteren ook nog niet helemaal lekker (geen koorts meer) en moeite met slapen maar vandaag leek ze zich weer helemaal beter te voelen en heeft weer lekker geslapen, ging net ook lekker slapen terwijl ik me al aan het voorbereiden was op een mama-plak-avond. Net dus maar een lekkere lunch gemaakt voor man die morgen vroeg moet werken. Morgen en overmorgen verjaardagen.
    Daarnet met mijn zusje (en de meisjes) bij mijn ouders gegeten.

Nu lekker mn bedje in, hoor man thuis komen en mag er morgen alweer om half 5 uit!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi Arual,

Ik krijg ook vaak de vraag of ze al loopt.
    Ehhh nee zeg ik dan ze is gewoon niet zo vlot haha.
    T liep met 18 mnd en A met 12 mnd.
    Met ontwikkeling zijn die 2 totaal verschillend.
    A was met alles vlot en snel en terwijl T met alles laat was.Praten,zindelijk worden en noem maar op.Maar is allemaal goed gekomen dus ach denk ik dan.
    Gelukkig is je dochter weer opgeknapt.
    Altijd zo vervelend wanneer ze niet lekker zijn.
    Wat voor werk doet je man dat die zo vroeg moet beginnen?

@hier:eek:ok alweer vroeg eruit vanmorgen.Met 3 kinderen naar de sportclub.Allebei om 9 uur spelen.
    1ste helft bij A gekeken en 2de helft bij T.
    Wat was het enorm koud aan de zijlijn brr maar wel een leuke wedstrijd.Waren lekker fanatiek.Daarna in de kantine even flink zitten opwarmen.Toch eens vaker gaan kijken bij die jongens.
    Nu net met A een kwarktaart (aardbei) gemaakt.
    ML is morgen jarig en morgenochtend wat visite dus even wat lekkers gemaakt.ML komt vanavond laat pas thuis.Kreeg zojuist wat foto's over de app met zijn snowboard haha,Hij liever dan ik...
    Eva was vanancht aan het spoken.Vlgns mij lag ze te dromen.Om 2 uur weer terug in haar bed gelegd maar was wel gebroken vanmorgen toen de wekker ging.Momenteel wordt er in onze wijk ontzettend veel ingebroken.Ik vind dat zo'n eng idee.Vooral tussen 4 en 8 uur in de morgen zijn ze actief.Ik hoorde ook van iemand waarbij er overdag was aangebeld maar het duurde lang voordat er open werd gedaan en toen begonnen ze te rommelen aan het slot,Is niet normaal meer.Sprak vanmorgen iemand bij de sport en die zit bij Buurtpreventie en die had goede tips en adviezen mbt het vervangen van sloten.Misschien toch eens overwegen.Geeft me toch een veiliger gevoel moet ik zeggen.
    Ik hoop dat ze ons huisje maar zullen overslaan brrr
    Ga weer even verder.

Tot later.

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Getsie Ingrid, wat eng!
    Bah, zou het ook eng vinden.

Hopelijk heeft Eva een beter nachtje!

Man werkt bij een winkel en als hij moet openen moet hij als eerste aanwezig zijn om 6.00.

Ieder kind ontwikkelt zich anders. Ik liep met 1,5 maar mijn zusje al los met 10 maanden. Cb vond het prima laatste keer :).
    Net naar de verjaardag van een vriendin geweest, morgen de verjaardag van schoonzusje.

Vanmorgen kwam ik de woonkamer binnen en was de hond snachts ziek geworden maar mijn man had haar per ongeluk opgesloten in de woonkamer dus hondje kon me niet komen waarschuwen. Hele ochtend aan de poets geweest pffff.

Over 2 weken gaat mijn schoonmoeder voor het eerst oppassen en zal haar ook op bed moeten leggen (bij ons thuis) savonds. Zie er een beetje tegenop. Hoop zo dat ze lekker gaat slapen! Normaal leg ik haar bijna altijd savonds op bed maar hebben een feestje voor mijn vader.

Nu filmpje kijken!

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vivian, was het morgen?
    Heeeeeeel veel succes!!! Denk aan je!
    Knuf

12. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Vivian succes morgen met de operatie

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi Vivian,

Veel sterkte vandaag.

Liefs Ingrid.

14. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Sterkte vandaag Vivian!
    Xxx

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    hoi sorry voor de afwezigheid..zit heel veel op mn tel de laatste tijd en die laadt zwpagina niet lekker maar fb wel.

Echo gehad.. alles super.. uitgerekend op 7 augustus maar bij de combinatietest hebben ze de datum aangepast naar 5 augustus hahahaha

Verder alles goed op het drama na van dochter dr pa. blugh

6 Februari wordt onze nieuwe keuken geleverd dus dit weekend gaat de oude eruit.. dan heeft manlief elke avond nog tijd om er wat aan te klussen (stopcontacten verleggen etc).

20 februari weten we het geslacht WHOOOOEEEIII

16. vivianbraak

Hey Meiden wat lief!! :)

Operatie is heel goed gegaan! Resultaat is heel mooi! Maar het valt ook tegen ik kan echt bijna niks... Even een stukje lopen en dan ben ik al moe. Maar even doorbikkelen komt het helemaal goed!

@ Jamie: Leuk om te lezen! Wat was er gebeurt dan?

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jamie, een nieuwe keuken wat gaaf!
    En van je dochter, heel erg rot, zag het vluchtig voorbij komen in de lounge maar weet eigenlijk niet hoe het verder gelopen is.

Vivian, jippie je bent er weer! Fijn dat het goed is gegaan! Rustig aan, hopelijk vliegen de komende weken toch om en kan je snel weer meer!

Natascha, hoe gaat jouw nachten nu?
    Augustusmama, hoe gaat het?

Hier alles prima, vanmorgen even weg geweest en net even geluncht met zn drietjes (man vrij). Zouden op kraambezoek gaan vandaag maar kraamvrouw is tot 2x toe opgenomen in het ziekenhuis dus die houden nu even rust met het gezin.
    Gisteren gezellig een vriendin hier geweest en zijn we na man zijn werk alle boodschappen maar weer eens in huis gaan halen want de voorraadkast bleek bijna leeg.
    Man wordt over 2 weken overgeplaatst naar een andere werkplek, een nieuw concept dus spannend weer voor hem met nieuwe uitdagingen en zal de eerste weken ook weer even wat meer van huis zijn.

Nu een kopje koffie en even op mn kont zitten (achter de computer ;) ).

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    En ik wist dat ik iemand vergat: Ingrid, alles goed?

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou dani werd vorig jaar geslagen door haar vader.. bij confrontatie was het "ja ik laat me niet afslaan door een kind!

en nu is het weer overnieuw begonnen

20. vivianbraak

Hey Meiden! Hoe is het?

@ Jamie: Bij mij is slaan echt een no go! Dus aangezien het zich heeft herhaald wat gaan jullie doen? Heb echt met haar te doen... Germe arm kind haar vader hoort haar te beschermen bah bah!

Share This Page