Leuk om te lezen allemaal! Maar ik ga me niet inhoudelijk met jullie bemoeien hoor; ik ben een ouwe langvoedster en wil niet overkomen als betweterig zeikwijf, haha!
Zo... Zoontjes liggen op bed! Altijd een flinke klus als man niet thuis is. Oudste ligt gezellig te kletsen en baby slaapt al. Ben benieuwd wanneer hij zich weer meldt! Afgaande op afgelopen nachten zo rond middennacht en dan weer rond 5.00... Leuk dat al zo veel meiden meekletsen! En leuk alle verhalen te lezen. Hopelijk kunnen we elkaar van veel tips voorzien
Ahhh leuk weer een borstvoedingsmama's kletstopic! Heel veel klets en bv plezier dames! Liefs Hanneke.
Hier een brullend meisje op schoot en oudste slaapt. Papa heeft late dienst dus sta er ook alleen voor.
@Red... Ach, wat naar... Is best zwaar he, die late diensten? Mijn man heeft ze ook om de week. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt dus die komen rond bad-bedtijd regelmatig even helpen
Hier ook om de week. Nu alleen toevallig 2 weken achter elkaar. Vindt dat ook pittige weken. R. is weer rustig gelukkig en zit lief te lachen.
Hoi Ja man hier werkt 4 dgn in de week van 8 tot 1u snachts ( komt wel 2 uurtjes tussendoor terug) Maar dan bn ik ook helemaal alleen. MOet zeggen als j tevreden kindjes hebt valt t erg mee maar als 1 onrustig is dan is t balen, kan me voorstellen Red! Hier d oudste ligt te roepen en jengelig te doen ( aandacht) en kleintje probeert de slaap t vatten
Hier nu al ruim een jaar aan het voeden van de 2e. De oudste heb ik tot de dag af 15 maanden gevoed en toen wou ze zelf niet meer. Zelf had ik er ook vrede mee. DE jongste krijgt meestal nog 2 keer per dag, elke ochtend en avond. Soms nog een keer in de nacht en een hele enkele keer overdag als ze heel onrustig is ofzo. Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren. Is meestal toch wel genieten, behalve als ze nieuwe tandjes krijgt dan doet ze me af en toe pijn. Mondje gaat al helemaal over als ze het in de gaten krijgt dat ze weer mag drinken bij mij, zo lief.
Lief is dat panda ! Ja ik vind tandjes krijgen ook erg spannend, m'n oudste had z'n eerste pas na 1 jaar dus zou zo maar kunnen dat deze wel eerder tandjes krijgt!
Ik ben vandaag weer eens leeggezogen... Hele dag hongerig, om 4 uur lekker vol, schreeuwt hij om half 6 weer alles bij elkaar om de borst Lekker gedronken, om 6 uur avond eten en om half 8 viel hij gelukkig aan de borst in slaap Diensten van manlief, hij is dierenarts en als er weer eens een koe of hond ziek is zit ik ook alleen, gelukkig heb ik nog maar 1 kleintje
Mooi is dat inderdaad, die reacties als ze merken dat er een borst aan zit te komen Mijn dochter grijpt mijn borst altijd met twee handjes (en vaak ook nageltjes) stevig vast, en duwt mijn borst als het ware haar mond in en uit. Ik vind het ook altijd zo mooi als ze even los laat, mij aankijkt, een grote lach laat zien, en weer verder drinkt, heerlijk! Tandjes: hier gelukkig nog niets. Ben een beetje bang geworden door verhalen over het krijgen van tandjes en bloederige toestanden. Vaak met stoppen als gevolg. Moet er niet aan denken..
Mijn man zit ook regelmatig in het buitenland. Vond en vind dat ook best pittig hoor. Zou me niet voor kunnen stellen hoe dat zou zijn met twee kleintjes! Wat als de oudste niet zo makkelijk is? Mijn zoontje is al 3 jaar en 4 maanden oud en vanwege gezondheidsproblemen ben ik daar heel druk mee. Zoals vanavond was hij op de bank in slaap gevallen om 18.00 uur. Wakker gemaakt om 19.15 en na eten, poepen, douchen en boezuh lag hij er om 21.45 uur in. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met een baby; respect hoor!
Hoi dames ik kom ook gezellig mee kletsen. Heb 2 meiden. De oudste heb ik gevoed tot 14 maanden. Dat was op het laatst eigenlijk nog alleen een slokje om weer in slaap te komen midden in de nacht dus tot 14 maanden gebroken nachten. En nu de jongste 6 maanden op alleen borstvoeding en pas begonnen met de rapley methode voor de bijvoeding. Heb bij de oudste meer problemen gehad met opstarten dan bij de jongste en ik begon bij de oudste van we zien wel maar na 3 dagen had ik al van hier wil ik voor vechten om dit langer te doen. Ik vind het ook leuk om te zien hoe verschillend ze groeien. De oudste was rond de 6 maanden 6,5 kilo en de jongste is nu al 8,5 kilo
Mopje, Hihi ja hier ook flink getankt volgend mij is m'n productie alweer wat opgekrikt Miron, welkom! Ja echt leuk die verschillen heh! Zo zat de oudste vanaf 10/12 wkn pas in maat 62 en de jongste al vanaf 6 wkn ofzo haha echt gek! Zg, nou maar dat zou ik ook niet kunnen hoor! Logisch dat hè dsn echt ook niet snel aan een 2e zou denken. Denk over t algemeen als de eerste makkelijk is, dan zie je geen obstakels en kun j er voor gaan. Maar aan de andere kant, stel dat ik een huilbaby zou hebben nu ... Weet je ik Moet en zal t toch moeten doen allemaal .. Denk dat j als mama je weg er wel in vind en in t begin is alles lastig en bn j veel moe en lijken dingen soms nooit meer goed te komen. Masr dat komt t wel, in elke moeder schuilt een sterke vrouw Soms vanaf de kelder lopend naar mn portiek en die 3 trappen omhoog plus 2 kids beide dragend plus boodschappen Plus een hitte aanval van hormonen kan ik soms ook wel janken. Maar dan zeg ik streng tegen mezelf Dit is wat je wilde huppa go for It en dan komt er soms zo'n kracht en ga ik sls ik bOven bn als Ern wervelwind door m'n huis zonder uit te rusten. Achteraf denk ik dan Jezus waar haal ik m'n kracht vandaan! Haha
Hee wat leuk, een bv-kletstopic! Heb ook ervaring met man in buitenland, toen de kinders baby waren zat hij op rotatie, 6 weken weg, 3 weken thuis. Heerlijke van die 3 weken was dat hij dan ook helemaal thuis was, geen verplichtingen. En 6 weken was kort genoeg voor de kinderen om hem meteen te herkennen als hij thuis was. Even serieus, ik heb zelf met plezier lang bv gegeven. In de familie is een nieuw lief babietje, 8 weken oud nu. Moeder bouwt al af om alle 'verkeerde' redenen die je maar kunt bedenken (doorslapen, huilen, de hele riedel). Ik zeg er niets van, ik moet het respecteren, maar ik heb het er ZO moeilijk mee!
Wanneer ben je eigenlijk een langvoedster? Ennuh DM, ik zou het daar ook moeilijk mee hebben. Zou toch wel een opmerking of twee die kant op laten vallen, zo langs neus en lippen heen.
Volgens mij is de definitie van langvoedster in Nederland zodra de meerderheid van je omgeving gaat zeggen 'nu nog?' of als ze niks meer zeggen omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat je het nog doet En nee, meer dan even wat vaker dan normaal pro-bv dingen op mijn FB zetten doe ik niet. Ik vind het oerstom wat ze aan het doen zijn, maar het is hun kind, hun verantwoordelijkheid (en hun schuld als kind er last van krijgt, daar moeten ze dn maar mee leven).
dirksmama, ja ik vind dat ook altijd heel moeilijk!! en dan ben ik niet eens een langvoedtser! maar ben wel zoo pro bv.. ik houd me dan altijd voor, dat zij dan sowieso al heel ander soort mensen zijn ( andere visie en kijk op het leven ofzoiets)...ik weet nie maar daardoor vind ik het dan weer makkelijk het van me af te zetten en niet met adviezen f tips te komen, wnat ze willen het toch niet.. zo stm. dus een nichtje van me wilde eerste instantie fv geven, maar einde van dr zwangerschap toch dr zinnen p bv gezet, haar kindje had wel grote kans p kma, maar dat wilde ze eigenlijk nie geloven.. met als gevlg dat steeds de bv overal de schuld van kreeg ( kind had dus duidelijk allemaal ongemakken wat dus de kma bleek te zijn) maargoed uiteindelijk, kreeg het kind neocate en ondertussen bleef te kolven om de melk uit haar systeem te krijgen en was van plan door te voeden met dieet... na 1 week was ze alles al zat en sowiso een dieet vond ze maar onzin blabla en hoe vaak ik ook al hier op zp wel es geschreven heb, "weet niet of ik dieeten zou kunnen blabla"... ik zou het dus nu zo gedaan hebben...maar vind het dan weer zo jammer allemaal als bv dus zo de schuld krijgt. maar nu denk ik ook echt, ach zij is ok echt een fv type person ( haar zoontje heeft ook kma en gelijk neocate, gaf ze ook eerst bv, maar was natuurlijk ook allemaal drama)
Toen Dirk klein was, stond je toch ft voor de klas en had je 's avonds nog cursus? Die verhalen dat je man zelfs in de winter met de MC achterop de fiets langskwam zodat jij live kon voeden, vergeet ik niet meer hoor!