Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Nena, krampjes waren hier overduidelijk dat hij echt zn knietjes op trk
    verborgen reflux, was vooral na een ber, oprisping of melk terug geven, keihard krijsen...dus ehct van het zuur weg moeten slikken of dat omhog kwam..
    Ze treden wel vaak samen p, je zit zo snel in het cirkeltje van, voeden-kramp-maagzuur-willen drinken om pijn te verzachten- weer kramp door teveel melk- meer last van verb relfux door extra melk
    Hier hielp het om gewoon echt pas na minimaal 2/2,5 uur pas te voeden omdat hij eerder dan dat echt alleen wilde drinken om de pijn te verzachten
    Medicatie was hier direct de oplossing, kramp bleef wel en tijdje..maar dat is nooit zo hartverscheurend geweest als huilen om de maagzuur..

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    #382 ratatosk, Sep 30, 2012
    Last edited: Sep 30, 2012
    Oh kreun wat een nacht. Het begon goed, kleintje voeden om kwart voor één nadat hij voor het laatst rond half acht gedronken had. Niks mis mee.

Toen werd rond twee uur mijn oudste wakker. Man en ik hebben de stille afspraak dat hij dan uit bed gaat. Hij kan immers de jongste niet borstvoeden maar de oudste kan hij wel troosten.
    Wat doet die ***? Nadat hij hem een schone broek en een glas melk gegeven heeft vind hij dat het goed geweest is en kruipt weer naast mij met de legendarische woorden "Ik weet het ook niet meer hoor, laat maar janken". WAAT??
    Mijn jongste begon inmiddels ook al te rommelen want de oudste kan flink krijsen. Maar dat krijsen doet hij eigenlijk nooit zomaar, dus ik maar mijn bed uit. Samen met het jochie op de stoel in zijn kamer gaan zitten en eventjes een kwartiertje lekker geknuffeld. Heerlijk die armpjes zo stevig om mijn nek <3. Toen weer in bed gelegd en lekker ingestopt. Hij bleef stil liggen dus ik hoop maar dat hij niet ziek wordt..

Terug naar mijn eigen bed en zowaar nog een anderhalf uur kunnen slapen voordat de jongste weer kwam. Zoals altijd bood ik eerst mijn linkerborst aan maar de tsr komt de laatste tijd niet zo snel daar. Dat had ik even niet in de gaten en toen ik mijn rechterborst aanbood lekte de linkse mijn halve bed onder :(. Ik lig altijd op mijn linkerzij en voed vanuit die houding met beide borsten, voor de bovenste houd ik dan mijn onderarm onder ukkie zijn hoofdje zodat hij er goed bij kan. Mijn linkertepel ligt dan tegen het bed aan gedrukt dus ik kwam er ook pas laat achter.
    Daarna besloot ukkie dat het tijd was om met mama te spelen. Hahaha dat heerlijke koppie met dat geweldige scheve lachje kan ik toch niet weerstaan?
    Hij wilde niet boeren dus even later kwam er een slootje melk terug. Natuurlijk NAAST de hydrofiel die ik over de lek-plek gelegd had..

Nu slaapt hij weer en ik lag te verkleumen dus ben maar uit bed gegaan. Ik voel me wel vies nu ik de halve ochtend in de melk heb liggen rollen bahbah. Straks maar eens lekker het bed verschonen en uitgebreid douchen terwijl manlief de kinderen entertaint. Dat heb ik wel verdiend denk ik :).
    Manlief (die ik nu even niet zo lief vind) ligt namelijk nog steeds keihard te knorren. Grrrr.

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ratatosk, hahaha ohh dat soort nachten zijn zo killing....wij hebbe dus geen stille afspraak, dus ik vlieg soms heen en weer..
    maar man hier kan echt maar 5/6 uurtjes per nacht slapen, voor hij weer van 8 tot 01 op de zaak moet zijn ( wel pauze in de middag)

Maar ik voed trouwens nu ook elke nacht op mn zij beide borsten, ehct super handig...!
    Zoon komt ook nog 2x per nacht, pff, mn productie lijkt wel weer te stijgen! dus hopelijk is het nog maar tijdelijk...want ik kan gewoon letterlijk bij het dicht doen van mn ogen in slaap vallen!

Maar dat lachen zo schattig heh, soms sluit ik mn ogen weer, en kijk ik even later lacht ie zo lief naar me en wilt ie spelen haha..tja dan moet je wel heh :)

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ratatosk.... ohhh grom!

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ratatosk: arrrg wat een nacht! En mannen, soms kun je ze wel achter het behang plakken!

Miis: hopelijk krijg je snel wat langere nachtrust want het breekt inderdaad op zo veel wakker zijn. Alhoewel het op je zij voeden wel lekker is hè?

Jamientje: ik moest een van je vorige post echt wen paar keer lezen voor ik door had dat je het over jouw menneke had toen je het had over Quinn. Mijn meisje heet ook Quinn, hihi :)

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @chocochick hahahaha
    grappig :D

Herkent iemand dit?
    t manneke gromt aan de tepel...en trekt soms haast mn tepel eraf.
    als hij zo gromt beweegt ie ook armen en benen.. daarna issie weer rustig

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden!

Hier alles helemaal goed. Vrijdag de bruiloft van mijn schoonzus gehad het was geweldig!! Luca is de hele dag lief geweest het was echt *genieten!* !!

In de avond is hij naar vrienden van ons gegaan en ook daar heeft hij zich beeldig gedragen! :D Me erugggg *trots*!!

Tot zover een lekker rustig weekendje, nichtjes zijn hier te spelen allemaal erg gezellig!

@ Ik lees straks even terug want er komt visite aan.

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    choco, ja ehct super handig!! haha

jamietje, maar heeftd at niet te maken met het niet komen van de tsr?? zo doet mijn zoontje namelijk altijd als het te lang duurt allemaal...

vivian, oh wat goed!! heerlijk genoten van het weekend dus en vandaga ook nog gezellige dag! veel plezier!

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Zo afgelopen nacht lekker wat langer kunnen slapen, tot half 8 vanmorgen zelfs. Toen werden beide kids pas wakker, normaal is het rond een uur of 6. Heerlijk voor ons uitslapen.
    Gisterenavond heeft de jongste wel wat meer liggen rommelen, maar goed lekker aanleggen en het is weer goed. Heerlijk dat slapende koppie langs me wat toch drinkt.

10. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Ow wat heb ik dan toch een lieve man. Soms heb ik gewoon echt op zaterdag f zondagochtend heel veel slaap nodig en dit lijkt hij aan te voelen neemt dan beeb mee naar beneden en komt me dan pas wakker maken als hij echt moet eten.

Misschien toch maar eens wat liever zijn.

11. vivianbraak

@ Miis: Dank je is nog helemaal gelukt!

@ Panda: Dat is heerlijk he! Maar zijn ze bij jou elke dag al om 6 uur uit de veren joh, poeh lekker vroeg! :D

@ Pugga: Kei lief toch!

@ Jamietje: Ja ik herken het wel alleen beschrijf ik het niet als grommen haha!! :D Duurt hier vaak maar heel even.

@ Hier: Gisteren een gezellige fam dag met allemaal visite was leuk! Luca doet het goed. Vandaag maar wat poetsen boven.. Niet echt zin in..

12. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Zo alweer een halve dag erop zitten haha net bij het cb geweest voor derde prikje meneertje weegt alweer 6,5 kilo goed op de middellijn alleen zn lengte zit nog op de onderlijn.

Hij mag al gaan beginnen met hapjes! Alleen ik vind het eigenlijk nog te vroeg. En wil eigenlijk gaan rapleyen.

Hebben jullie hier al over nagedacht? Of al ergens mee begonnen?

Groetjes

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou hij doet t ook als ie slaapt.. heb t geluid opgenomen zodat ik t op t cb kan laten horen want hij houd zich zelf er nu.mee wakker.

14. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    panda en pugga, lekker geslapen dus! :)

jamietje, vermoed je iets lichamelijks dan? mijn oudste had verborgen reflux en maakte ook erge rare geluiden ..maar zag ook dat ie echt pijn had...

@bijvoeding, hb de oudste bv 6 mnd exc gegeven en toen begonnen met rapley is ons super goed bevallen..
    ga t weer zo doen..
    heel mss als hij echt vaak blijft komen iets eerder beginnen met biobi m papje ofzo

15. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Pugga... Fijn, zo'n lieve man! Die van mij is ook een schat, heeft alleen wel wat meer aanmoediging nodig ;) Fijn ook dat de kleine goed gegroeid is! Ik vind 3,5 maand wel wat vroeg voor bijvoeding... Je hebt dan natuurlijk ook kans dat je bv terugloopt. Toevallig vandaag voor het eerst wat rijstebloem toegevoegd aan gekolfde melk en dat met een lepeltje gegeven, maar mijn zoontje kon het niet echt waarderen! Hopelijk komt dat nog, want uit de fles drinkt hij slecht, helaas.

@Ratatosk, beter geslapen vannacht?

@Vivian... Goed zeg, dat jullie zo'n leuk weekend gehad hebben. Heerlijk he, zo kunnen pronken met je kleintje! En borstvoeding is ideaal tijdens een dagje weg!

@Jamietje, komt het grommen in zijn slaap niet door de krampjes? Allebei mijn kindjes deden dat ook toen ze zo klein waren, dan kreunden ze als het ware hun krampjes weg.

Hier: ik snap er soms helemaal niks meer van! Mijn zoontje komt nu al weken zo'n drie keer per nacht... Langer dan vier uur slaapt hij niet en bovendien moet ik tussendoor ook nog regelmatig zijn speentje geven. Voor regeldagen duurt het nu wel heel lang en daarnaast wil hij overdag niet vaker drinken. Integendeel: in een paar minuten is hij klaar en als ik hem op mijn verzoek aan wil leggen is het brullen geblazen ;)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje:Eva lag gisteren en vanmorgen ook aan de borst te grommen en liet de tepel los.Ik heb dan het idee dat er dan mosschien niet genoeg melk uitkomt terwijl haar plasluiers behoorlijk vol zijn.
    Ik zou er maar niets achter zoeken.
    Ik houd het wel in de gaten want de melkproduktie moet natuurlijk niet minder gaan worden.

Moeten jullie kleintjes ook zo hikken na de voeding??

Eva heeft ondertussen na iedere voeding behoorlijk de hik.

Donderdag sowieso naar het Cb en zal het dan ook eens vragen.

Kom later weer terug vandaag.

Gr Ingrid.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja maakte me wat zorgen maar veel kids schijnen t te hebben...
    Hij doet t ook als ie moet poepen

18. vivianbraak

Sorry meis, ik wist niet dat jij je zorgen maakte!

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hapjes: Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley. Is er serieus een cb waar ze dit vanaf 3,5 maand aanraden?

@hik: hier ook regelmatig. Schijnt er bij te horen, toch?

20. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Ik mocht vanaf vandaag beginnen met bijvoeden max 2 eetlepels groente en 2 eetlepels fruit. Dus ik neem aan gepureerd want ze had het over van een lepeltje eten. Maar ik vind hem dus nog wat jong vandaar dat ik het hier vroeg

Share This Page