Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hanna, ik deed al gauw de jongste op bed a de oudste...dus gelijk al 19/20u of soms kwam ie 2030 en dan gelijk...

hij gaat vanaf t begin al dan de nacht in...en anders went ie daar maar aan :p:p...lijkt me niks mis mee gewoon vanaf die voeding doen alsof t nacht is..

@verkouden, ik zou uitje op de kamer leggen en hoofdeinde wat verhogen en volgens mij mag een zoutoplossing spray ook al...
    eventueel samen douchen maar eerst wat laten stomen in de badkamer

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Bellabella:dat wist ik wel hoor dat je het niet zo bedoelde van die voedingen haha.

Vandaag een drukke dag gehad.Eerst vanmorgen naar de thuiszorgwinkel om mijn klossen terug te brengen.Toen de kinderen uit school gehaald en toen kwam Anouk huilend naar buiten omdat ze met haar vinger tussen de deur had gezeten.Gelukkig viel het mee maar het kind was helemaal over haar toeren.Toen snel naar huis en broodje eten en toen moesten we met de oudste voor de 9-jaars prik.Was ontzettend druk maar ging redelijk vlot.Toen direct weer door naar het zwembad want Anouk moest vandaag starten voor haar B-diploma en achteraf bleek dat ze eingelijk een week later had moeten beginnen want nu zat ze bij alleen maar kinderen die komende weekend moeten afzwemmen terwijl ze me afgelopen maandag hadden gebeld dat ze vandaag al kon beginnen terwijl de afspraak stond dat ze 10 oktober zou beginnen.Toen in de file weer naar huis want Thijs moest ook nog naar voetbaltraining.Half 6 thuis waar mijn moeder met een huilende en hongerige Eva zat.Thijs als een gek zijn voetbalkleding aangetrokken en met de buurvrouw meegegeven.Toen Eva aan de borst en ik uitgeput en uitgedroogd op de bank haha.Mijn man was weer eens een gezellig nachtje en dagje met vrienden naar Leidens ontzet geweest en ik maar rennen en vliegen.Gelukkig is mijn moeder gebleven totdat hij thuiskwam om half 8 en kon ze een beetje helpen met eten ed.Ben echt helemaal uitgeput en doodop.Dit soort dagen moet ik echt niet te vaak krijgen de komende tijd.Ook gingen mijn borsten steeds meer pijn doen en begonnen ze ook nogeens te lekken,ieks!!!.

Morgen ook weer het eea op het programma.Morgenochtend eerst met Eva naar CB en morgenmiddag komen hier om beurten 5 groepjes kinderen ivm dierendag naar onze cavia's kijken.In die tussentijd doe ik dus helmaal niks meer.

Vrijdag laat ik de kinderen een keer extra overblijven en ga ikzelf ook maar weer eens slapen overdag wanneer Eva ligt te slapen want die slaapt nu steeds zo heerlijk rustig in haar wiegje.Ik ga haar zo weer voeden en dat gaat ze lekker haar wiegje in en dan ga ik ook alvast een paar uurtjes slapen tot de volgende voeding.Nu nog even relaxen op de bank en straks lekker slapen.

Iedereen alvast een rustige nacht.

gr Ingrid.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    @anouk2005: ik word al moe van het lezen van je dag ;) Liggen de kids nu lekker op bed?

@hannamom: volle borsten, fijn, want je weet zeker dat je genoeg hebt, maar ook irritant! Wij hebben een uitzuigsetje van otrivin in huis gehaald. Dat vinden de baby's niet fijn, maar het helpt wel. En daarbij ook druppelen met zoutoplossing.

@miis: 2 weken niet gepoept! Wauw, spannend wat daar uit komt;) Hidde poepte tot een maand of 5 echt meerdere keren per dag. Toen wat minder en sinds hij brood eet gaat hij weer als een trein:p

@spruw: nooit gehad, waarschijnlijk ook door tepelhoedje, maar het lijkt me echt vervelend!

@hormonen: ik heb de pil in de prullenbak gegooid! Om de 2 weken een soort doorbraakbloeding, heel vervelend. Nu stoppen en eens zien of ik weer een cyclus krijg en dan...

Het leek wel een regeldag hier vandaag! Zal wel door het zwemmen komen, maar meneer had veel honger. Alleen om 7 uur naar bed was niet zijn plan... Een beetje sabbelen aan mama en daarna een uur keten, niet in zijn eigen bed, daar was het huilen... Om 8 uur viel hij eindelijk in slaap! Zijn bedje staat nu op onze kamer, ben benieuwd wat de nacht brengt, mijn wekker gaat om 6:40 morgenvroeg:(

4. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    anouk, wow! dat weerhoudt mij nog wel vor een eventuele derde....die drukte van de andere 2 hahaha...
    rennen vliegen, respect met zo'n kleintje erbij!

@hier, oudste ligt sinds 1830 in bed en jongste 1930...heb net een berg was gestreken pff, dus nu lekker relaxen...
    ben beneiuwd wat de jongste vandaag gaat doen...
    Hij spuugt nu wel meer...dus mn productie is gelukkig snel hersteld...

Komt toch echt dor de nachtvoedingen, want bij mn oudste ben ik tijdens een dip ten hij 5 mnd was ( terwijl hij al vanaf 12 wkn klokje rond sliep)weer nachtvoeding gaan geven en het was binnen no time weer opgekrikt..Dus dat is wel een tip die ik jullie wil geven!! mocht het in de toekomst ff slecht gaan qua dipje/regeldagen...pak je kindje dan als het snachts btj onrustig wordt of wanneer je normaal een speentje zou geven, gewoon bij je en aanleggen...

enige wat ik nog niet "druf" omdat het nog niet echt stabiel is of echt een schema, is kolven voor een voorraad...pas als hij de late avond voeding niet meer pakt, ga ik dat weer doen...

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vanmorgen met Eva op Cb geweest en helemaal goedgekeurd.Ze weegt nu precies 5000 gram dus harstikke netjes gegroeid.Ze was in lengte 5 cm gegroeid.
    Hartje,longen en heupjes allemaal oke.
    Leuke arts dus een leuk begin van de dag.
    Ze heeft geen spruw in haar mondje want daar heeft ze ook direct naar gekeken.
    Het kan wel zijn dat ik spruw heb want de klachten lijken er erg veel op maar ze waarschuwde me ook om allert te zijn op een evt beginnende borstontsteking omdat ik ondanks het goede leegdrinken van de borst toch verstopte melkklieren blijf houden en vorige week voelde ik me er ook gewoon beroerd van.Ik ga nu nog even door met mezelf te behandelen met de Daktarin na iedere voeding op de tepel te smeren.Als het niet beter wordt moet ik even contact hebben met de huisarts omdat Eva dan toch evt behandeld zou moeten worden met Nystatine omdat de spruw bij haar evt wat dieper zou kunnen zitten maar de kans is vrij klein.
    Nu over een maandje terug voor haar eerste prikken.Ze krijgt er dan 2 ipv ééntje omdat nu ook de pneumokokken erbij zit.Wel een beetje sneu maar beter 2 prikken dan ziek worden.

Zo direct komen de kinderen van school naar de cavia's kijken ivm dierendag.Er komen 5-6 groepjes met 5 kinderen.Ik heb de bel maar even uitgezet anders wordt Eva wakker en is niet zo handig want dan willen ze natuurlijk veel liever naar de baby kijken.Heb er weinig zin in maar mijn dochter wilde het zo graag dus dan doe je dat gewoon als moederzijnde haha.

Kom later vandaag weer terug.

Gr Ingrid.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Zo vanacht vond meneer dat hij toch wel om half 3 nog ff honger had...
    Binnen 10 minuten was hij klaar en dat is echt een unicum dus zo'n honger zal hij niet gehad hebben...
    Deze hele ochtend heeft hij maar een half uurtje geslapen en zat hij net lekker bij mij te chillen en viel ie in slaap dus hij ligt nu heerlijk in zijn bedje :D
    Heb het idee dat hij een regeldagje heeft, drinkt niet extreem veel maar wel meer dan normaal.

Dochterlief is mij een beetje aan het testen.. gebeurt ineens zoveel ze mag sinds een week zelfstandig naar school en terug fietsen... (na heeeeeel veeeel oefenen en in kleine stapjes steeds minder mee lopen naar school), we hebben afgesproken dat we geen sinterklaas vieren dit jaar maar wel kerst, ze had huiswerk verzwegen dus nu huisarrest.

Geweldige leeftijd... 9! whahaha
    Zit nog niet in de pubertijd maar je merkt wel dat dat eraan komt.
    Manlief weet dat ik nog heeeeeel graag een horde kinderen wil.. dus hopelijk kan ik komende lente of zomer melden dat ik in verwachting ben :p
    Kan ik weer naar het klaagtopic hahaha

Word wel een beetje gek van mijn man, die kan zijn ogen niet van mijn voorgevel afhouden... "sorry schat maar ze zijn wel... euhmmm... AANWEZIG".

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    Jamietje, haha @je man! Die van mij is een tijd lang bang geweest voor mijn borsten, bij t minste of geringste kreeg hij een melkdouche! Verder vindt hij dat ik niet genoeg afval, lomperd... Ik vind t snel genoeg gaan, heb hem gevraagd een liter volle melk voor zich te zien als hij vindt dat ik teveel eet (denk dat je die direct van mijn intake moet aftrekken jongen), zijn reactie "ga gras eten dan!" grrrr... En als hij wil dat ik ga sporten, moet hij me tijd gunnen om bij thuiskomst lekker te gaan hardlopen, ik wil niet liever, maar hij wil dat ik ga koken...

@ingrid: pfffeeew, wij dromen ook van drie, maar dit is wel heftig!

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @madeinusa

Das ook niet lief!!
    Ik ben gister heel rustig aan begonnen met dansen met de playstation move :D,wil ook weer aan de zumba..roep al de hele werk dat ik zumba ga doen maar t komt er niet van...
    hier zijn de boobs nu gewoon off limits! Hahaha

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Hier ook een boob liefhebber ;) kan het nu eindelijk hebben dat hij er aan zit. Hij heeeeel blij:p

Ja, dat afvallen gaat niet zo snel als je wilt! Maar ik kon vorige week zomaar een broek van voor de zwangerschap aan!

Vannacht weer last van de tandjes... Ben nu zo duf na een een lange dag werken, morgen weer vroeg, dus voeg naar bed en hopen dat het een rustige nacht wordt...

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hoiii

zumbaaa aahh ik mis het, ik gaf het les :D...heerlijk ...zou het zo kunnen doen maarja ...doe je toch niet zo snel hahaha...sowieso ben ik 24/7 met de kids dus ja!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @mopje

Succes!!!

12. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    oh mopje, dentinox smeren, vsm druppeltjes geven gedurende dag, zetpilletje of slokje sinaspril...en tjaa hopen dat het werkt!!
    hier in elk geval wel altijd als ik dit allemaa doe :p:p

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Tsja, die borsten blijven interessant voor mannen he? Ik geloof dat mijn man af en toe wel jaloers is op de kleine ;) Hij zou er graag wat vaker aan willen zitten maar daar heb ik meestal niet zo'n zin in ;)

Afvallen gaat hier als een tierelier.. hoewel mijn gewicht nu wel weer even stil staat. Zit al 5 kg onder het gewicht van voor mijn zwangerschap, leuke bijkomstigheid! BMI is nu geloof ik iets van 21... Ik houd helemaal niet van sporten maar een peuter houd je in beweging :)

@Mopje, succes met de tandjes! Nog geen last van gehad met drinken?

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    Meisje weer lekker bezig vanavond. Toen ik thuiskwam had ze net een flesje gehad van papa (yay! Ze neemt ze! Waar een gastouder al niet goed voor is :) Wat een geld uitgegeven aan flessen en spenen, en nou kiest ze de Etos spenen op een medela flesje...) dus ik had nog even vrijaf, lekker knuffelen en toen koken, uiteraard wilde zij eten toen wij gingen eten. Daarna lekker spelen en doen, nog weer wat buikkrampen, hoe blij kan een baby zijn als ze uiteindelijk haar buikje leegmaakt! Na nog een tijd spelen werd ze wat moe, aangelegd in de luie stoel, daar ontspande ze heerlijk en zoog erop los en viel in slaap. En bleef zuigen. En bleef zuigen. En kwam maar niet echt diep in slaap. Bij even loshalen ook direct weer aanhappen. Uiteindelijk van borst gewisseld: en inderdaad weer verder drinken. Toen ze eindelijk diep sliep haar in haar mandje gelegd, maar dat was niet de bedoeling! Toch maar weer op bed verder sabbelen dan, nou ze heeft m nog minstens een uur stevig beetgehad. Probeerde ik los te halen, pakte zij m net zo hard weer terug! Uiteindelijk kon ik weg en ligt ze nog lekker te knorrelen op mijn plaats in het grote bed. Als ik ga slapen leg ik haar wel weg. Quality time is zo belangrijk nu ik overdag aan het werk ben!

Nu drie dagen weekend, lekker samen :)

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik had meneer gedoucht en na t aankleden lekker op de bank aangelegd. Binnen 15min diep in slaap....geen boertje uit te krijgen!
    3x raden...30min later klaarwakker en boos om een dwarszittende boer die resulteerde in spugen!
    Uiteindelijk ook ruim n uur gedronkrn/getutterd.
    toen hij diep sliep in bed gelegd...werd ik verdorie een uur geleden wakker van een klussende buurman...JA ALWEER!!!! (@#$%&%##@@$$%#&)
    Morgenvroeg schrijf ik een brief dattie onderhand eens kapt!
    Mn kleine man was net krijsend wakker,ik m eten geven... 10min,nu slaapt ie weer en ik heb t idee dat ik gebruikt word voor n nachtelijke snack hahahaha
    weg doorslapen snachts :(

16. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    nou ik heb echt moeten lachen snachts...

in elk geval had baby volgens mij 20/2030 voor het laatst gedronken, ben zelf 2330 gaan slapen...geen idee hoelaat hij nou wakker werd..heb hem gewoon direct bij me in bed genomen...is hij lekker gaan slapen, maar een paar x werd ie chagrijnig wakker!...dan keek ik naar hem, had ie zn oogjes btj open, deed ie zo snik snik weehhh..en ineens hup in slaap hahahaha..nou ik vond het echt grappig..
    maar volgens mij heeft ie alsnog 2x gedronken, wnat speentje werkte maar kort..maar ik kan het me ehct niet meer herinnren!!!
    kan ook zijn dat de laatst x net pas om 0630 was ofzo...dat weet ik dus niet...ik ga wer ff op mn tel kijken vanavond/vannacht, vind het toch wel handig om gewoon te zien hoe of wat!

jamietje, jezus wat erg di ebuurman joh!!! ehct wat van zeggen!!

madeinusa, genieten ervan!!!

17. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Owww balen zeg, zo'n klussende buurman! Helaas weet ik er alles van... Inmiddels (na zo'n twee jaar) is hij wel zo'n beetje uitgeklust, maar mijn kraamtijd van de oudste en de maanden erna waren verre van rustig :x Heb regelmatig bij mijn ouders gezeten omdat ze naast ons tegels aan het uitboren waren enzo.

Was vannacht een beetje dom... had verkeerd op mijn wekker gekeken dus toen zoontje voor de tweede keer wakker werd dacht ik dat het vier uur was... Maar het was dus twee uur eerder. Geen speentje geprobeerd maar meteen aangelegd. Logisch dat meneertje niet echt wilde drinken, de vorige voeding was pas twee uur daarvoor ;)

@MadeInUSA, fijn weekend meid! Heerlijk met zijn drietjes... Verheug me ook alweer op morgen!

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    @jamietje: aaaaaargh! Dat is niet normaal hoor, zeker wat van zeggen, als je huurt desnoods je huisbaas erop af!

Na alle zuigbehoefte van gisteravond heeft meisje doorgeslapen tot bijna half 9! Ikke ondertussen klaptieten, want die zijn gewend om rond middernacht gekolfd te worden en rond half zeven ontbijt te leveren. Wel voor die tijd al wat huishouden gedaan en zelf ontbeten. Toen dus schone luier, melk, poosje spelen, en na een slokje melk samen in slaap gevallen, mama had wat in te halen! Ik ben net wakker gebeld, meisje is nog steeds in dromenland...

19. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    nou aarschijnlijk had zoon rond 0530/0630u gedronken..wnat werd pas na 0930 wakker!!! en ging er 11u weer in...slaapt nu nog! ( 1230)

heb de kledingkast van de oudste helemaal uitgezocht, heerlijk weer netjes allemaal!

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Jamietje:vind ik niet normaal hoor dat je buurman 's nachts aan het klussen is.Ik zou er zeker iets van zeggen.
    Ik zou echt giftig worden.
    Hier ook trouwens een lekkere pre-puberzoon van bijna 9 jaar.Gisteren moest die strafregels overschrijven want ze hadden lopen klieren in de klas.Hij moet dan regeltjes overschtijven mbt het gedrag tov anderen.Nu mocht die dit thuis afmaken maar wat schrijft die knul slordig en zelfs nog met spelfouten terwijl het gewoon voorgedrukt staat.Ik werd er toch wel boos over want hij doet echt totaal zijn best niet op het schrijven en het lijkt wel dat die steeds slordiger gaat werken.Ik krijg dan als weerwoord dat dat niet boeiend is want rekenen haalt die allemaal 10 'en en A+ en of ik vroeger op school niet minder goed was in dingen blablabla.Ik heb hem dus ook verteld dat ik het helemaal niet erg vind dat iemand ergens minder goed in is maar wel dat ik het niet leuk vind wanneer je er met opzet een zooitje van gaat maken.En zo hebben we dagelijks dit soort discussies pfff.

Zit jouw dochter in groep 5 of 6?.
    Die van mij in groep 5 want hij is van eind december en heeft lang gekleuterd.

Vlgns mij zit Eva in haar regeldagen want ze komt nu steeds heel snel voor een voeding.Vanmorgen was het echt krijsen een kwartier nadat ze aan de ene borst had gedronken.Echt een beetje zielig moet ik zeggen.Ik heb haar toen maar weer aan de andere kant verder laten drinken en toen kon ze later zo verder slapen in d'r wiegje.Ze ligt nu nog te slapen.Ik ga d'r zo maar wakker maken.De oudste eet nu alleen thuis en die kan wel alleen naar school lopen.Anouk is bij een vriendinnetje aan het eten dus hoef ik niet weer heen en weer te racen tussen school en huis.

Tot later.

Gr Ingrid.

Share This Page