Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ingrid,

Groep 6!
    Vandaag een 10gehaald voor geschiedenis...Whoeiiii

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Miis. Ok, misschien ook een idee voor hier. Ik gooi haar nu in de kinderwagenbak tot 22.00/23.00 uur en daarna in de wieg op onze slaapkamer.
    Heb idd nu een ui naast het bed en ben bij de HA geweest, hij heeft idd ook zoutoplossing aangeraden. Nu sinds gisteren gebruikt, hopelijk wordt het snel beter.
    Goh, dat een nachtvoeding zo goed je productie weer op gang helpt. Bedankt voor de tip!
    Waarom durf je niet te kolven? Ben je bang voor overproductie ofzo?
    Haha, jij was dus ver weg afgelopen nacht als je het niet eens meer weet. Lekker toch!
    Lekker slaapkopje had je vandaag, kun je idd lekker even wat doen. Ik was vandaag voor het eerst echt alleen de hele dag thuis met beide kids (ook 's avonds) en Kate lag tussen de middag zo lekker te slapen dat ik heerlijk pannenkoeken voor de oudste en mijzelf heb lopen bakken. Had de laatste op en toen werd Kate wakker. Was lekker even quality tijd met Emma.

@Anouk. Wat een gevlieg zeg!!! Respect.
    Wat zijn de symptomen van spruw dan? Ik heb hier wel zere/gevoelige plekken op/in mijn borsten, maar er zitten geen harde plekken zeg maar. Ook branden mijn tepels soms. Bij Kate is niks te zien, ik dacht dat het sowieso dan ook altijd bij het kindje was?
    Ook al zo'n ouder kind in huis dus. Op zich wel fijn dat ze in principe zichzelf redden al, maar voorpuberen lijkt me ook al wel pittig. En nu al strafwerk, kan me niet herrinneren dat wij dat toen al hadden?

@Mopje. Dus geen pil meer? Ga je wat anders doen nu dan? Ik zit hier aan een spiraaltje (mirena) te denken.

@Jamietje. Oh jee, 1 van 9 ook. Dus echt al aan het voorpuberen he. Succes! En een 10 gehaald? Super!
    En we horen vanzelf wanneer je weer zwanger bent haha. Wat doet zoiets voor je productie eigenlijk?
    Zumba lijkt me ook echt heel leuk. Misschien over een paar weekjes toch ook ergens beginnen.
    Oh zo'n buurman is verschrikkelijk! Vandaag nog wat ervan gezegd?

@MIUSA. Echt waar? Wat een lomperd idd haha. Die van mij vraag ik wel regelmatig of het er nog goed uitziet ;), maar hij is tevreden. Ik moet nog wel 5 kilo van de zwangerschap eraf, maar waar die zitten? Het is niet echt te zien.
    Misschien idd in mijn borsten haha, want ook die zijn behoorlijk groter dan normaal en manlief mag er ook niet aanzitten! Die mannen ook allemaal :p.
    Ze had echt even mamahonger he. Je laat haar wel sabbelen dan? Geen speentje? Quality time is wel belangrijk, maar je tepels moeten daar ook tegen kunnen ;).
    Oh half 9!!! Dat wil ik ook wel... Hoe oud is jouw beebje? Ik wil ook snel haha, ze is nog maar 3 weken.

@Mopje. Dat is een fijn gevoel he, je oude kleren waar aanpassen!
    Ook tijdens het drinken last van die tandjes?

@Eefje. Jee, lekker aan het afvallen dus! Dat is wel fijn ja.
    Ook jij was dus nog lekker aan het dommelen vannacht. Ach, extra drinken kan geen kwaad natuurlijk, maar anders had je lekker kunnen doorslapen.

Emma ligt inmiddels op bed, heb de hele dag gered zonder manlief! Morgen gaat hij om 10/11 uur weg en komt weer 's nachts laat pas thuis. Zondagochtend gaan we naar de kerk (een uur rijden ivm omstandigheden) en manlief gaat direct daarnaartoe. Dat betekent dat ik zelf in mijn eentje ons alledrie klaar moet hebben om 9 uur en wegrijden. Pff, hoop dat dit weekend snel voorbij gaat haha. Het is me toch wat, 2 kindjes en dan een weekend alleen. Ach, het zal wel wennen :). Straks the voice en Kate af en toe voeden. Ze ligt nu in haar wiegje. Ben wel moe, misschien the voice maar niet uitkijken... Ik zie wel. Fijne avond en fijn weekend iedereen!

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hanna, oh dat is zeker gezlelig dan zo samen genieten, is ook ehct leuk voor d oudste..ik doe ook wel es zo met wat lekekrs als de jongste op bed ligt, zo van kom schat broertje slaapt en dan kunnen wij even lekker samen *chippies, koekje etc* eten..vind ie dan zo leuk en gezellig :)
    Ja ik bedoel ik durf niet te kolven omdat ik dan bang ben als hij dan net toevallig weer voor een late avodnvoeding komt...ik niet genoeg heb, ik wil namelijk voorraad maken. Bij de oudste ben ik elke avond gaan kolven, maarja hij had al geen late voeidng meer om 23u...slie al va 21 tot 9 klokje rond!
    Dus ik wahct op het moment dat ik zeker weet dat jongste van 19/20uslaapt tot in de nacht, dan kan ik bijv elke avond 22u kolven ofzo..
    Hopelijk helpt de neusspray, vervelend heh als ze zo jong zijn...ik gebruik ook Luuf, maar volgens mij mag dat nog niet zo jong als jouw kindje!!

Spannend heh zo alleen alles doen, maar je zal je verbazen hoe handig je daarin wordt...
    Als ik zo vroeg klaar moet staan, dan sta ik zelf eerder op als de kids, (heb dan de avond ervoor gedoucht) wa sme aan de kraan en ga me direct opmaken , meestal wordt de oudste eerst wakker, gelijk wassen en aankleden en dan zet ik hem aan een ontbijtje, lekker onverantwoord voor de buis, dan kleed ik me aan en pak de spullen in..en daarna baby aankleden wassen en als laatst voeden! en dan kunnen we gaan!

@hier, nou jongste heeft veel geslapen vadaag, 11u gign ie slapen tot 1315!...daarna nog ene x lange slaap..en een hazeslaapje rond 17u...en sinds 19u ligt ie in bed!

ik ga vanavond es kijken hoelaat hij nou precies wilt drinken, ga mn truucje met speentje wel weer probern...gewoon ben beneiuwd!

fijne avond allemaal!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @hanna

Ja grote meid al!
    enneuh qua productie weet niet.. t schijnt dar je baby gewoon kan blijven drinken en als de kleine "nieuwe baby" er is...je melkaanmaak word afgestemd op het jongste kind

@hier
    Manneke zit al n paar daagjes niet lekker in zn velletje...
    veeeeeeeeeeeeeel wakker..ienie mienie slaapjes op mij maar in bed of box wil hij echt niet. Soms echt panisch huilen en drinkt elke keer vrij kort voor zijn doen.
    net met hem gedoucht en slaap zacht van zwitzal gesmeerd
    hij slaapt afgelopen nachten ook niet door...

Manlief grapte: misschien een sprongetje
    t zou me niet verbazen

Bij papa issie ook niet echt rustig en bij mij wel

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Opgezocht..komt inderdaad overeen met t 5 wekensprongetje!(zondag is hij ook alweer 6 weken).
    vanacht heeft hij heerlijk van 23uur tot half 8 geslapen! (Wauw)
    Ben benieuwd hoe hij het vanavond doet!

6. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Jamietje. Hier ook een meisje die veel wakker is, lastig in slaap komt en kort drinkt. Maar goed, zij is verkouden natuurlijk. Hierdoor ook echt korte nachten, ben behoorlijk moe en heb een drukke dag, maar goed. Ff doorzetten.

Als ze minder drinkt, is het dan ook verstandig na te kolven om de productie ok te houden? Iemand ideeën hierover?

7. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Miis. Hoe is het vannacht gegaan met het speentje?
    Idd, quality tijd voor de oudste vind ik ook erg belangrijk en helaas schiet het er vaak bij in. Nu ook, de hele ochtend is Kate al aan het mopperen, wil alleen in mijn armen slapen, slokjes drinken en wordt wakker zodra ik haar weg leg. Ook al 2 keer de luier helemaal volgepoept. Ook beman ik de receptie hier vandaag op het werk en natuurlijk komen mensen net als ik voed of verschoon. Heel fijn en dat allemaal terwijl ik vandaag alleen ben. Pff. Nou ja, even doorbijten. Oudste is nu ff weg met iemand anders en jongste slaapt eindelijk, dus ik ga op de bank liggen en niks doen tenzij iemand op de receptie komt haha.

Ik snap dat je dan bang bent dat je niks meer hebt, maar je kunt nooit zoveel kolven als dat je kindje kan drinken heb ik weleens gehoord, dus er zit toch altijd nog wat in en anders geef je iets van wat je gekolfd heb toch?

Geen luuf? Heb het bij de HA genoemd dat ik dat gebruikte en die zei er niks van...
    Heb het idee dat ze vannacht alleen maar erger verkouden is geworden. Bah, hoop zo dat het gauw over is en we een beetje normale dagen en nachten (en een ritme!!) gaan krijgen.

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hanna, aahhh jouw kindje is nog zo jong, ritme komt wel hoor..oh van luuf ja wist niet zeker hoor..je smeert het toch nooit dik!
    balen zeg zul je dan netz ien heh, net vandaag wanneer je alleen bent!! maargoed de dag zit er al bijna op toch :)

mss clustert je dochtertje nu of toch een regeldagje..zou kunnen! niet ieder kind doet het volgens de gemiddelde weekjes

nakolven kan je doen, of gewoon ehct super vaak aanleggen...meestal krik het wel snel omhoog, zeker als ze op zo'n dag al niet veel slapen

Nou in elk geval had hij om 19u volgens mij voor het laatst gedornken, ben 2330 naar bed gegaan...werd kort erna wakker, volgens mij 0030! en had ie echt honger...en toen om 0515 ook echt honger!!
    Dus nou goed ga gewoon vanavond weer ff kijken..

hier een ritme qus tijden ook niet echt vast hoor..want bijv vandaag kwam hij 0815 daarna weer...en kon niet slapen tot ik hem weer om 11u voedde..daarna tot 1330 geslapen...Op zich zit die grote ochtend dut er wel in, denk dat die langzamerhand over zal gaan op zo'n grote middag dut...als ie wat ouder is..

Dat kolven kan ik idd wel dan geven mocht hij toch komen, maar als er iets is wat ik haat is, als ik in bed lig en een flesje moet opwarmen wuhahaha, lang leve borstvoeding :p
    Ik ga morgen weer even een voeding vantevoren kolven om firect uit fles te geven, zodat ie het niet afleert...

9. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag voor het eerst echt eeen regeldag meegemaakt, jeej eat vermoeiend! Pfff nu slaapt ze eindelijk langer dan twee uur aan 1 stuk... Hoop dat vanacht haar mooie ritme weer terug is.. Maar het is ook fijn dat ze zo goed groeit

10. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik kom even inbreken met een vraag.
    Dochter is 10 maanden en eet de laatste tijd haar 'gewone' eten niet meer zo goed. Boterham neemt ze maar twee hapjes van, avondeten maar zo zo, gewoon drinken wil ze al helemaal niet meer..mss 2 slokjes met mazzel. En fruit was ze al geen liefhebster van.
    Nu gaat ze dit weer aanvullen met borstvoeding. Want dat wil ze altijd wel.
    Ik hoop natuurlijk dat dit een fase is, en dat ze binnenkort wel weer gewoon mee eet. Maar voorlopig blijft het bij borstvoeding waar ze haar energie vandaan haalt. Terwijl de bijvoeding eerst zo goed ging! De bv was in de tussentijd al een heel stuk minder geworden. Die wordt nu weer opgekrikt.
    Nu mijn vragen:
    Is dit herkenbaar?
    Is het een probleem dat ze opeens weer meer bv wil en minder vast eten?
    Het lijkt wel alsof ze meer gefixeerd is op de borst de laatste tijd.
    Is het slecht dat ze weet dat ze naast haar gewone eten altijd nog de borst kan vragen?

11. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    agter, zouden t tandjes kunnen zijn??? mss heeft z een griepje onder de leden?? bij dit soort dingen willen ze ineens vaak drinken!
    Zolang j de ormale eetmometen gewoon blijft aanbieden komt t wel goed hoor..
    kan ook zijn dat jij weer ongesteld ordt? of griepje? dat j productie keldert en ze dat weer omhoog probeert te krijgen??..

jamietje, ja sprongetje heh gaat zo over gewoon in mee gaan !

@hier, nou kleine heeft snachts echt 2x voeding nodig, vind z luier sochtends niet extreem vol dus ja..

sliep wel van 2030 tot 01 ofzo, en kwam daarrna weer om 0415 en 08
    ik bn nu ook wer ongesteld dus weet zeker dat dat het is!! balen grr

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Hannamom:bij de spruw in de borsten heb ik direct bij het aanleggen al een brandende en stekende pijn en ook na het voeden blijft dit toch zeker ruim een uur aanhouden.Tot nu toe is het alleen mijn linkerborst en rechts gaat zonder problemen.Op het Cb hebben ze in het mondje van Eva gekeken en zagen bij haar geen spruw maar dat zou niet alleszeggend zijn.Morgen toch maar even naar huisarts bellen om ook haar mee te behandelen.Ik gebruik nu daktarin voor mijn tepels en het lijkt iets beter te gaan maar als Eva het toch zou hebben blijven we elkaar besmetten.
    Houdt je eigen klachten goed in de gaten en ook mbt een beginnende borstontsteking want vlgns de Cb arts zouden mijn klachten daar ook op kunnen wijzen omdat ik me vorige week ook wat grieperig voelde.
    Vervelend dat je kleintje verkouden is.Baby Luuf mag je wel gebruiken maar ik zou het dan bijvoorbeeld op het dekentje smeren of op de bekleding van het wiegje.Ik ben zelf altijd terughoudend met dit soort smeersels omdat de oudste hier altijd enorm veel eczeem heeft gehad en je dan niet zomaar alles kan smeren.
    Anouk was indertijd al vanaf dag 1 na de geboorte verkouden.We hebben de 1ste maanden echt met een zagend en pruttelend kind naast ons gelegen en regelmatig bij de HAP gezeten omdat we bang waren voor RS virus.Was echt geen leuke kraamtijd temeer omdat ikzelf een longontsteking erbij kreeg en mijn man ziek werd en onze zoon werd ook ziek.Die was net 2 jaar en ging naar het KDV dus echt een bron van bacillen en lag ook continue zagend en pruttelend in zijn bed.Anouk was toen ze net 3 mnd was ook dusdanig ziek met koorts ed dat een dokter zelfs thuis moest komen en ze een flinke antibiotica kuur heeft gekregen.Als ik nu terugkijk op die tijd was dat echt een zwarte bladzijde en ook nogeens midden in de winter.Een wereld van verschil met hoe het nu met Eva gaat.
    Je kunt idd een uitje neerleggen en ook een bak water bij haar bedje zetten en goed ventileren en zoutwateroplossing voor het neusje mag je onbeperkt gebruiken.

Wat voor zaak hebben jullie aan huis dat je het hebt over de receptie?.

@Jamietje:ik heb het boek Oei ik groei even opgezocht en daar staat inderdaad het sprongetje van 5 weken in.Ik vind het boek een beetje zweverig maar sommige dingen zijn wel herkenbaar.
    Eva zit er vlgns mij ook middenin met zo nu en dan die huil(lees krijs)buien haha en dan helemaal nasnikkend tegen mijn borst aanliggen.

Ga nu even opschieten.Moeten zo naar de handbal.Mijn man is net weggeroepen voor een klus en hoop maar dat die op tijd terug is.We zouden al met zijn allen gaan maar dit vind ik dan weer iets te heftig om alleen te doen op de zondagochtend.

Kom later vandaag nog even terug.

Gr Ingrid.

13. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    anouk, kan het niet zijn dat je kids allergisch zijn? ik ben ook verkouden geboren zegmaar, en hb ook astamatische bronchitus, eczeem etc etc/...
    maar mn ouders wisten niet dat allergieen blijven ontwikkelen zegmaar en haddne bijv hun kat pas na 1 jaar weg gedaan...terwijl als ze dat eerder hadden gedana wa smn allergie niet zo sterk verder ontwikkelt, wnat ik ben nu ehct allergisch voor alles wat los en vast zit, van huisstofmijt, katten, nikkel, hooikoorts, huisdierne in t algemeen, stof, verder super gevoelige huid etc etc

succes vandaag!

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden!

@ Ingrid: Wat ben jij toch altijd druk in de weer! Wij hier ook bedenk ik mij , maar zodra jij het op schrift zet klinkt het toch weer anders! :D Jij hebt wel erg veel last van die spruw naar hoor!

@ Agter: Sorry daar heb ik helaas geen ervaringen mee, dus ook geen advies..

@ Hier: Luca lacht al gericht en kiert ook de mobiel in de box vind hij het einde, heerlijk om te zien! Hij doet het al een week maar omdat iedereen tegen mij zegt o wat is hij snel enz enz.. Ik kan het mij van de meiden niet meer herinneren wanneer ze wat gingen doen.. Dus mij valt het niet zo op.

Luca is sinds vandaag wel verkouden, lekker een snot neusje. Hij slaapt er nog niet minder van gelukkig. Hier begint er nu een duidelijk ritme in de dag te komen dat is wel fijn. De nacht hadden we al een ritme dan slaapt hij gewoon en vraagt om 1 nachtvoeding. Maar op de dag is het nu echt wakker worden, spelen, voeden, slapen. Of het voeden eerst dan spelen en dan slapen etc. Wel fijn om daar nu iets meer ritme in te krijgen.

Gisteren op visite geweest bij vrienden dan valt ie net zo makkelijk mee in slaap, kijkt gewoon rustig om zich heen. Hij is echt zo'n onwijs LIEFE baby!! :D:D:D Het is echt genieten!! Ik weet dat het ook anders kan de oudste van mij was niet zo makkelijk..

Nou verder is mijn man afgelopen vrijdag gesterilliseerd. Hij kwam lijkbleek naar buiten de arts liep zelfs met hem mee en zei, het ging niet vanzelf dus verwen hem maar flink vandaag.. Had echt met hem te doen.. Zijn li-bal is niet blauw maar zwart maar hij heeft nu niet zoveel last meer en wilde vanmorgen zelfs alweer vrijen!! Ik zeg wat denk je ervan hahahaha! Heb het even gegoogeld maar het mag gewoon! :D Nou hij wacht nog maar even ik vind het een beetje eng. ;)

Vandaag houden we denk ik een lekker rustig dagje. Tot later!

15. vivianbraak

Liefe ja dat is ook!! Lieve natuurlijk sorry meiden!! Hahaha!

16. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    vivian hahahaha moet even lachen om je man !! gelukkig viel het dan toch mee qua gevoel..hij wilt zeker gelijk ff testen of alles het nog goed doet hihih

Ohh nou idd wel snel als je mannetje al zo lacht enz! dat kierne dee dmn zoontje ook snel ..alleen toen hield ie er ene paar weken mee op..en nu sinds paar weken weer ehct keihard!
    Ik kan ook zo genieten van die tevredneheid op bezoek..idd ook anders als bij mn oudste...wnat die had last avn krampjes en verorgen reflux en kon niet tegen te harde geluiden of rumoerigheid...dus altijd bij mij...teriwjl ik dit kind vaak kwijt ben aan visite oid...en dan zoek ik em, zit ie gewoon heerlijk te chillen bij iemand op schoot..

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    @vivian: lijkt me geen fijn gezicht zo'n zwarte bal ;) Deed het pijn??? Fijn dat jullie makkelijk met de kleine weg kunnen, ik kon dat pas na 5-6 maanden, daarvoor was alles heel snel te veel voor Hidde. Nu is hij meestal het middelpunt van belangstelling met zijn mooie koppie en aandacht vindt hij zo leuk!

@anouk: konden jullie nog op tijd weg? Vervelend is dat, om het weekend heeft mijn man dienst en kan dan ook elk moment weg moeten.

@miis: ook nog ongesteld... Lekker vaak aanleggen vandaag, mooi weer, dat maakt je dag vast weer wat beter! Ritme's komen en gaan, wij hebben nu pas een beetje een ritme en eigenlijk ook niet...

@agter: zolang ze nog goed bij jou drinkt lijkt het me geen probleem. Heb je wel eens pap gegeven? Ik ben daar mee begonnen toen Hidde in de ochtend weinig dronk. Hij krijgt nu na de ochtend borst een bordje bambix van ~100 cc bv. Hij eet verder wel goed, maar ik merk dat hij sinds een paar dagen ook weer meer bv wil. Tandjes denk ik.

@hannamom: heb je het allemaal gered met de kleintjes? Ik vind 1 alleen doen al een opgave soms (huilen, wil geen jasje aan etc), laat staan 2! Dat went vast. Over de anticonceptie, ik wil even geen hormonen. Dus dat wordt een tijdje condoom en dan kijken of ik mijn cyclus weer krijg, hebben we ook zo gedaan toen we 2 jaar geleden voor de eerste gingen. We willen volgend jaar een keer een tweede, dus wel spannend!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Oja, ik heb de nachtvoeding weer terug! Zo rond een uur of 4. Wakker werd bij toch wel, maar nu 2 nachten een paracetamol voor de tandjes pijn en een nachtvoeding en 2x tot half 8 geslapen. (wel naast mij natuurlijk...)

Nu een dagje bij mijn ouders, gezellig, net op de koffie bij oma en straks naar mijn nichtje, haar kindje scheelt een paar weken met Hidde, gezellig!

19. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    #479 miis, Oct 7, 2012
    Last edited: Oct 7, 2012
    mopje, veel plezier, leuk is dat heh met andere kindjes!

@hier, nou het ritme wat wij hier lijken te hebben, is zijn Grote middagutje, afgelopen dagen rond 11/11.15u...en dan ruim 2 uur slapen...hij zal zo wel wakker worden!
    oh ik ga ff snel kolven

20. vivianbraak

@ Miis: Hahahaha ! Dat was indd precies de reden, hij wilde even weten of alles het nog doet! :p Ja herkenbaar wat je schrijft dat ie vaak bij iemand ligt op visite wel fijn. Met mijn oudste kon ik dat ook niet doen. Fijn dat je ritme weer terug komt.

@ Mopje: Jij hij heeft echt pijn gehad maar he het blijven wel mannen hé! ;)

Share This Page