Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Miis. Ach ja, op zich echt een ritme vind ik ook nog niet nodig, maar iets langer slapen 'snachts en iets minder overdag zou wel fijn zijn! De nachten breken me echt op... Heb het idee dat ze te moe is (omdat ze weinig slaapt) om goed te drinken en daardoor te snel in slaap valt en te snel weer honger heeft. Ik heb haar nu ingebakerd in haar bedje en dat gaat vrij goed. Even kijken of dat werkt.
    Haha, dat flesje klaarmaken 's avonds, nee, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

@Nena. Hier al geregeld dat geregel gehad hihi. Vandaag ook weer, zijn ook beide verkouden, dus dat zal wel niet positief werken voor de productie. Ik geef er maar aan toe en hoop idd ook dat ze vannacht wat beter slaapt, want afgelopen nacht begon het regelen al...

@Agter. Welkom! Ik heb daar nog geen ervaring mee ;), hoop dat 1 van de anderen je vraag kan beantwoorden.

@Miis. Productie gaat naar beneden als je ongesteld wordt? Ok, dat wist ik niet. Ik hoop dat het nog even duurt voor ik weer ongesteld ga worden :D.

@Anouk. Ik vind het zo sneu dat ze zo verkouden is.
    We werken momenteel op een camping. Gister was de afsluiting, dus nu is de receptie officieel niet meer open. Lekker hoor!

@Vivianbraak. Kate begint ook wat geluidjes te maken nu, zo leuk! Kanniet wachten tot ze nog meer gaat doen haha. Hoeveel is Luca nu wakker?
    Hier wil manlief ook naar het zkh om het in orde te maken, maar zal hem dit verhaal maar even besparen haha. Hoe is het nu met hem?

@Visite en baby. Hier was Emma juist heel makkelijk, Kate huilt meer, die haal ik ook niet slapend uit haar bakje/bedje, maar dat kon met Emma prima.

@Mopje. Ik heb het overleefd ;). De avond hadden we een feest in de kantine hier op de camping en daar waren genoeg mensen om Emma te vermaken. Gelukkig luisterde ze ook heel goed toen ik weer weg wilde. Heb af en toe wel even met mijn handen in mijn haar gezeten als Kate weer huilde en ik niet snapte wat ze nou weer wilde. De nacht was ook bagger, maar nu gaat het wat beter. Ze komt wel elke 2 uur, maar slaapt nu wat in haar bedje (ingebakerd), dat deed ze gister bijna niet! En manlief neemt Emma mee op sleeptouw. Zijn nu naar de videotheek om een film en chippies haha. Lekkere relaxed dag vandaag.
    Veel plezier bij je familie!

@Hier. Regeldagje dus en Kate is echt moe. Niet teveel doen dus vandaag en proberen te ontdekken wat ze nodig heeft. Even goed slapen en daarna ook weer goed drinken. Pff. Kan me dit met Emma helemaal niet herinneren. Vanochtend waren mijn borsten ook helemaal niet vol, maar later op de ochtend wel meer. Raar hoor. Gisterochtend was ik enorm gelekt links omdat mijn borst juist zo vol zat. Ik snap er soms echt niks van!
    Minder productie kan ook doordat ik moe en verkouden ben toch?

Nou fijn weekend nog allemaal! Nog een avondje ;).

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hanna mom, ja dat kan zeker, minder productie door moeheid en verkoudheid. Dat had ik bij de oudste ook altijd. Werd ik knettergek van! Dan had ik net mijn productie weer omhoog en dan werd ik weer ziek en kon ik opnieuw beginnen. Ik kolfde fulltime dus dat vond ik al zwaar zat.

Miis, ik geloof dat ik ook ongesteld geworden ben maar ik merk nog niet echt iets aan mijn productie. Ik bloed ook maar heeel weinig! Helemaal geen menstruatie zoals ik gewend ben. Ik hoop dat het hierna toch weer lang weg blijft. De pil ga ik namelijk niet meer slikken dus die kan ik ook niet doorslikken en met een volgende zwangerschap willen we nog zeker een jaar wachten ivm de thuiswerkdag van mijn man. Hij heeft een hoge werkdruk en is nu al bang voor komende vrijdag wanneer ik dus voor het eerst aan het werk zal zijn.

@ritme: hier wordt meestal tussen zeven en acht savonds de laatste voeding gedronken voor ukkie de nacht ingaat.
    Dan komt hij weer rond één uur, half vijf, zeven uur. Ongeveer.
    Op de dag is er geen peil op te trekken en dat vind ik lastig aangezien ik vanaf donderdag dus weer werk..
    Ik ga zelf voeden op het kdv en thuis maar moet dan wel ongeveer weten hoe laat. Dat wordt de eerste weken veel heen en weer bellen denk ik.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zat trouwens net in het winkelcentrum te voeden toen er drie jongetjes voorbij fietsten en me toegilden: tietenzuiger! Tietenzuiger!
    Nou ja...

4. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ratatosk die hebben vast vroeger niet gehad en zijn nu jaloers :p

Even alles lezennog zo is zoveel bij hihi

Hier ben ik hele dag bezig geweest om mijn keuze voor langvoeden te verdedigen ( het is toch immers allang tijd om af te bouwen nu hij hapjes mag) en dat hij pas met 6 maanden bijvoeding krijgt want wil gaan rapley-en gister boek van stefan kleintjes binnen gekregen dus kan me in gaan lezen. Heb de hele dag van mn moeder moeten horen dat ik gek ben, of ik de heimlich al geoefend heb, of ik al een ehbo cursus gevolgd heb, dat ik gek ben en dat hij van haar gewoon gepureerd krijgt pffff

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Pugga, rapley is zo leuk en werpt zoveel vruchten af op langere termijn!
    Helaas was k met 7,5 mnd volledig gestopt met bv ivm zwanger raken en hb vanaf 5,5/6 mnd kv gecombineerd .. Zoon zat al snel aan de max van kv en erge honger.. Dus hb heel even eerste maandje rapley en grof geprakt gedaan

Maar ti's super belangrijk om vooral zelf heel rustig te blijven
    en dat ook uitstraalt naar j kind en vertrouwen in je kindje hebt.

Mijn omgeving was ook steeds sceptisch en kritisch maar als ze zagen hoe hij hele courgettes en wortels weg werkte met zoveel smaak en plezier. Zo gaaf om te zien hoe ze zelf ontdekken wat ze nou precies eten.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wanneer een baby bijvoeding krijgt heeft hij toch ook nog melk nodig?? Jezelf niet verdedigen hoor dan blijf je bezig. Gewoon zeggen dat jullie het zo doen en klaar.
    Hier had ik overigens wel een EHBO cursus nodig want zoonlief heeft me meerdere malen flink laten schrikken!

Pff hier is het sinds zeven uur hommeles. ELK UUR wordt ukkie wakker om te drinken. Halloooo wallen.

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pff ik ben kapot!
    Gister wilde meneer de hele dag wakker zijn,savonds met manlief film gekeken en kleine man op mijn buik geslapen. Na de film t manneke gebadderd en gevoed.
    om 11uur te bed gelegd...om 2uur huilen, hem bij me in bed genomen want t klonkt als buikkramphuiltje
    Super lekker geslapen samen..toen hij diep sliep heb ik m teruv gelegd. Kon welgeteld 10 min slapen toen hij weer huilde..heb hem gevoed,geboerd,teruggelegd in zijn bedje
    Hij heeft me via de babyfoon nog wakker gehouden met vreemde geluidjes. Ga ik kijken,ligt meneer me mega breed glimlachend aan te kijken *smelt*

Hij slaapt nu maar ik ben kapot!
    Manlief zegt dat ik ons manneke gewoon leer dat als hij zo huilt,ik eraan kom en hij bij me in bed mag slapen
    Dat beseft een kind van 6 weken toch niet???

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jamietje, een baby van 6 weken huilt niet om jou te pesten..en als die huilt, is het mss idd voor mama en de warmte...dat is het enige at hij kent...
    je kan hem echt niet verpesten of verwennen hoor. dit heeft een baby nou eenmaal nodig..natuurlijk kun je wel zorgen dat je niet iets als ritueel laat verkomen.. wnat dan leer je em wel aan dat dat nou eenmaal de gang van zaken is..
    Ik denk dat je kindje geowon echt jowu aanwezigheid en warmte nodig had, mss juist omdat ie wat krampjes had, dan wilt een baby helemaal niet koud en alleen liggen..

Ratatosk, met 3 mnd heb ik last van regeldagen gehad joh, ehct vervelend, duurde wel 2 weken en gign over in 4 mnd dip...daarna weer goed..en weer wat mindere productie door ongesteldheid..en zo blijf je aan de gnag :p:p..

@hier, nou 20u, 0130 en 0530 was het vannacht, en 0830 nu slapat ie alweer...
    Heel jammer hor 2 nachtvoedingen, mn oudste had alleen de eerste weken 2 nachtvoeidng, daarna al gelijk 1 en pas om 3, 4 of 5 uur ...pfff
    Maar voelt alsof er overdag ook ehct minder melk in me zit...heb em gister maar extra aangeboden anders had ie maar 4 voedingen overdag..

Maar zn luier was vanmorgen wel veel voller als andere nachten, dus het gaat wel beter!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier was Eva gisteravond ook erg onrustig en is behoorlijk aan het krijsen geweest.Ik heb d'r maar een keertje extra aangelegd terwijl ze nog harstikke vol zat van de vorige voeding.Daarna wilde ze wel slapen.Ze lag er om half 11 in en werd om 4 uur wakker.Toen weer voeden en niet willen slapen pfff.Vlgns mij zit er ontlasting dwars wan ze ligt steeds te persen en te kreunen.
    Momenteel ligt ze nog te slapen.Ben even snel op en neer gereden om de kinderen naar school te brengen.

@Jamietje:een baby van 6 weken kun je echt nog niet verwennen.Huilen doen ze puur uit instinct om te overleven.Ze hebben honger of een lichamelijk ongemak maar ze denken echt niet van als ik nu ga huilen dan word ik opgepakt haha.
    Dit zou ook een opmerking van mijn man kunnen zijn haha.

De handbal was leuk gisteren.11-5 gewonnen en Eva lag heerlijk in de kinderwagen te slapen.

@Vivianbraak:ik word idd ook weleens moe van het geren en gevlieg wat ik doe.Ik kan gewoon niet stilzitten op de een of andere manier.Ik vind het lekker om bezig te zijn en ik vind het dan ook een wonder dat ik tot nu toe nog steeds met zoveel geduld de BV kan geven haha.Op de één of andere manier word ik daar dan gelukkig wel rustig van.
    Stilzitten met 2 kinderen in de basisschoolleeftijd is dan ook haast onmogelijk.
    Speelafspraakjes hier thuis heb ik wel tot een minimum beperkt omdat ik daar helemaal onrustig van wordt wanneer ik dan met Eva bezig ben en ze in ene keer besluit om niet meer te willen slapen en het op een gillen zet.

Vergeten jullie ook steeds om de vit K en vit D te geven?..Ik vergeet het dus continue,zucht.Ik heb het nu op de salontafel neergezet met een lepeltje erbij en als ik dan zo met Eva ga zitten dan zie ik het gelijk staan en zou ik het niet moeten kunnen vergeten.

@hannamom:is je kleintje nog steeds zo verkouden?.
    Vervelend is dat en vooral wanneer ze zo'n vol neusje hebben.

Ik ga nu die kleine herrieschopper uit bed halen.

Tot later.

gr Ingrid.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    anouk, ja at lijtk me ok druk hoor, die playdates thuis...dat kun je weer wat opbuwen als de jongste al ouder is en wat minder afhankelijk..

Ik heb vernomen van mn kraamzrg bij de jongste dat wij als bv gevende moeder k extra vit d moeten, dus die neem ik standaard elke avnd samen met de oudste in, zo'n kauwtabletje..
    En de jongste geef ik ook iedere avond als ie bij mij ligt voor z laatste voeding, dan zijn we altijd alleen en ligt oudste al op bed...
    maar vergeet het ook wel es hoor!

bij mn oudste deed ik het zo, sochtends legde ik hem bij het opstaan eerst in de ox, maakte koffie/thee voor mezelf en dan gaf ik hem druppeltjes en dan pas de eerste voeding..maar goe dhij kreeg ok medicijnen voor zn reflux en dan vergeet je dat ook niet zo gauw, 1 pakket aan dingen die hij in moest nemen hihi

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nee precies...ik vind ook dat hij gewoon n klein manneke is dat warmte,liefde en aandacht nodig heeft!
    S-moeder had t laatst ookal over "je kunt een baby ook verwennen he".
    nou sorry. Moet je mij toch eens vertellen hoe?!?
    Kind is 6 weken oud..laat mij lekker mijn kindje knuffelen en troosten als dat nodig is!
    Haar zoon is verwend hahaha welliswaarook door mij maar ja,die is 28 hahaha

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jamietje hahaha jaa...nee maar ongeveer vanaf 6 mnd ga je merken dat je kindje dan snel went aan dingen..dus bijv ze kunnen wennen dat als ze weh weh doen...jij al direct er bent bijv..

of als je idd standaard na het eerste huiltje in de nacht kind bij je in bed neemt, weet een kind op den duur dat er weinig voor nodig is om in je bed te kunnen slapen. Terwijl snel reageren op je kind is niet erg....dan laat je gewoon merken dat je er altijd voor ze bent...alleen zou je dan kunnen kiezen om gewoon op de kamer te blijven en niet direct oppakken.
    Daar kunnen kindjes ook aan wennen, het snel oppakken, je kan ook kiezen eerst 2x proberen te trosten naast het ed.. ( maar dus als ze een stuk ouder zijn)

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Die kleintje moet je echt troosten hoor! Wij zijn nu nog steeds niet "streng" en Hidde mag bij ons in bed als hij zich niet lekker voelt.

Ik geef de vit D nu bij de pap, de eerste maanden vegat ik ook alles, hij kreeg, ijzer 2x per dag, vit D en K, iets om te poepen, later ook reflux medicijnen... Nu de reflux medicijnen na het badje al een paar maanden, we gaan nu afbouwen, dus vanavond een het medicijnflesje met water vullen ;)

Hebben jullie ook gelezen over de vrouw die vorige week bij de Bijenkorf uit het restaurant werd gezet omdat ze borstvoeding gaf:x Ze moest maar in het verschoonhok gaan voeden:$

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@Hannamom: Luca slaapt veel, tenminste dat vind ik. Hij is in de ochtend zo'n 1,5 uur wakker de rest verslaapt hij. In de middag is hij vaak nog een uurtje wakker en de rest verslaapt hij ook. In de avond zo vanaf een uurtje of 19:00 uur is hij wakker met nog een klein slaapje tussendoor is hij wakker tot ongeveer 22:00 tot 23:00 uur en dan gaat hij de nacht in waar hij weer als een blok slaapt.
    En met mijn man gaat het al beter. Op blauwe ballen na kan hij weer alles !

En wat betreft de productie is snap mijn borsten soms ook niet? Ene moment spuit het eruit en zijn ze naar mijn idee mega vol en de andere keer denk ik zit er wel wat in..? Maar zolang Luca tevreden is zal het wel goed zijn.

@Ratatosk: Slaat indd nergens op, rotjong ;) Moest wel lachen hallo wallen haha! Gaat het nu wat beter?

@Pugga: Doe gewoon waar jij je goed bijvoelt. Iedereen weet het toch altijd beter.

@Jamietje: Nee kindjes tot een half jaar kun je niet verwennen zeggen ze. En ik zeg altijd maar zo eerst mogen ze 9 maanden non stop bij mama zijn en dan moeten ze ineens alleen zijn. Ik denk dat hij gewoon mama wil zijn! Als Luca dat heeft leg ik hem mooi bij me. Maar hij slaapt bij ons in zijn wiegje en nog niet op zijn eigen kamer. Ik begrijp uit jou tekst dat de kleine al wel op zijn eigen kamer ligt?

@Ingrid: Zielig als ze zo overstuur zijn! Misschien dat er indd wat dwars zit. Ik vergeet de vitamine ook wel is, meer dan eens zeg maar... ;) Hier heb ik ze ook al in het zicht gezet! Vergeet mijn eigen vitamine d ook regelmatig.

@ Hier: Alles rustig gisteren lekker weg geweest nog naar het bos daarna even wat gedronken op een verwarmd terras. Was super lekker met het zonnetje erbij! Ben met de was bezig van het weekend niks aan gedaan, nu ligt er meteen een hele berg. Heb al 3 wassen gedraaid nog 3 te gaan en dan ben ik weer bij! :D Dan natuurlijk de strijk nog.... ;)

Meiden fijne dag!

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat meen je niet!! Doe even normaal!! Aan mij hadden ze een goede gehad had er meteen werk van gemaakt! Belachelijk!!

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    NIET WAAR ????? meen je dat nou wat erg zeg!!!..ik doe het daar altijd, of v&d of hema....sjeezus ik zou me er niet uit laten zetten...ik zou echt stennis schoppen, reken maar wat een debielen zeg

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @mopje
    Belachelijk zeg!!!!

@vivian
    Ja eerste week bij ons op de kamer en daarna in zijn eigen kamer.

Ik vind het net als hem heerlijk om te knuffelen en heb ik ook altijd bij dochter gedaan gedaan trouwens!

18. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Oei, loop een beetje achter, er wordt hier ook zo veel gekletst :)

Even snel, wil dadelijk nog even de dagboekjes van mijn kindjes bijwerken...

Wat vreselijk van de Bijenkorf! Kom, we gaan ze boycotten, haha! Gisteren met familie gegeten in Hotel New York, was geen succes met de jongste. Ging helemaal over de rooie! Voeden lukte daardoor ook niet goed, natuurlijk. Ging uit mezelf een beetje achteraf zitten, kwamen ze vragen of ik misschien gebruik wilde maken van een van hun kamers. Erg aardig!
    Denk dat ik de volgende keer bij zoiets maar van tevoren een flesje kolf, want in het openbaar voeden, daar werkt Daniel niet meer aan mee ;) Zo snel afgeleid!

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Oeh, moet zeggen dat mijn dochter met 10 maanden nog steeds op onze kamer slaapt. En regelmatig ook in ons bed.
    Vind het heerlijk! En zij ook.
    Ik weet eiegnlijk niet of het 'slecht' is. Het voelt gewoon goed. :)

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nee als je dat zelf wilt wat makat het dan nog uit!! hihi moet je toch zelf weten!

enige uit mijn ervaring is...je kunt alles doen wat je wilt, alleen he ouder ze wrden, hoe lastiger af te leren..maar als je gewon consequent bent en iets echt niet meer wilt, lukt het altijd wel..

mijn jongste slaapt ook nog in mn bed snachts...udste amper gedaan, hij kon dan de slaap niet vatten, erg gehecht aan zn eigen bedje

Deel Deze Pagina