@ vitamines ik vergeet ze ook gelukkig hef ik de k niet meer te geven. ik verdedig mezelf dan maar dat hij veel buiten komt en dus ook wat zon meepikt maar moet echt wat consequenter (schrijf ik dat zo goed?) zijn. @bijenkorf daar gaan we dus niet naar toe. kwam er zoiezo al nooit haha. @eefje, Ik heb dat ook gedaan toen we uit eten gingen gewoon flesje meegenomen. ik heb wat geoefend met een doek over zn koppie. B.ruce is namelijk ook onwijs snel afgeleid in het openbaar en doet dan niet alleen moeilijk met drinken maar trekt mn tepel ook alle kanten op (zeer pijnlijk!!! haha) en met een hydrofiel eroverheen gaat het goed. @jamietje inderdaad gewoon lekker verwennen nu hoor. dit verwoord ik natuurlijk verkeerd want dat kan nu nog niet maar je snapt denk ik wat ik bedoel hij wil gewoon lekker zn mamma bij zich @miis wat balen van die nachtvoedingen zeg ik kan me voorstellen dat je hoopt dat dat snel over gaat. en over rapley mij lijkt het dus ook onwijs leuk en jij gaat aan je banner te zien iets eerder ermee beginnen dan mij dus kan ik jou mooi om tips vragen haha eerst maar eens dat boek van kleintjes lezen als baby me er de tijd voor geeft al ligt hij nu heerlijk te slapen maar wilde ook hier even reageren. @anouk2005 ow wat herkenbaar dat geef hier ook wel eens problemen als de ontlasting dwarszit. ik ben nu echt aan het bijhouden hoevaak hij poept en als het weer tijdje geleden is drink ik een beker anijsmelk soms helpt het hem en poept tie de volgende dag en is dan weer een blije baby. kwam mn nicht mee en ik vind het nog lekker ook. ow en gefeliciteerd met de gewonnen wedstrijd!! @vivianbraak wat vervelend van je man ik las ineens iets over blauwe ballen ik dacht echt huh? dus moest even terugleen want dat had ik even compleet gemist. ahhh die mannen he en als die ziek zijn dan is het gelijk het einde van de wereld he. gaat het nu al beter? @hier. baby is al heel de dag poepjes aan het laten en al wat natte scheten ik denk dat er vandaag dus wel lekkere poepexplosie inzit want ja als hij een volle luier heeft zit het meestal tot onder zn oksels. en nu hoop ik toch zo erg dat dit tussen 17:30 en 19:00 gebeurt hihihihi want dan ben ik werken en mijn man heeft nog nooit een poepluier gedaan want dat vind hij zo vies. hij heeft me zelfs een keer ervoor wakker gemaakt. en ach ik vind het ook niet erg hoor (stom he van andere vind ik het wel vies maar die van hem sta ik lachend te verschonen) maar toch lijkt het me leuk als het nu lekker bij hem gebeurd @ritme. hie zit het bij jullie? hebben jullie al een ritme. het enige wat vast is hier is dat hij rond 20:30 naar bed gaat en slaapt tot 6:30 (hallelujah!!!) en dan gaat hij daarna nog even slapen tot ongeveer half 10 maar tussen 10 en 20 is er absoluut geen ritme. het lijkt ook niet echt stuurbaar hoe is dit bij jullie? Groetjes!!
Hoi meiden, sorry ik kan niet echt de tijd vinden om steeds te reageren maar probeer tijdens het voeden wel even mee te lezen. kleine meid doet het goed, alleen slapen overdag niet. Wandelen haar nu in slaap en probeer haar weer in slaap te helpen als ze wakker wordt en sinds gisteren lijkt dat wat te werken. Vorige week midweek weggeweest, jongste deed t prima, oudste was erg pieperig en moe. Nu weer de oude gelukkig. Zijn bezig met zindelijkheid sinds vanmorgen. 5 plasjes en 2 ongelukjes tot nu toe. Ze zal zo wel wakker worden. Jongste net gedronken, die maar even verschonen. @samen slapen, oudste komt meestal halverwege de nacht maar die wordt momenteel wel 3x per nacht wakker. Vanaf morgen gaat papa zonodig bij haar slapen. Jongste slaapt in cosleeper en na nachtvoeding vaak bij mij verder. @pugga, hier rond 21.00 laatste voeding en dan slaapt ze smorgens tot 9-10u (met 2-3 voedingen) en dan drinkt ze meestal om de 3 uur. Ze is steeds precies een uur wakker, s morgens soms 1,5 uur. s Avonds nog even een hazeslaapje in de draagzak. Bij mn oudste hadden we rond 9 maanden vaste tijden maar dat deed ze dus zelf. Gewoon eten en slapen op verzoek gedaan. @rapley, hier straks ook weer. @dip, hier geen last, melk zat @afgeleid, begint hier ook meer te komen
@VivianBraak:mijn man gaat zich ook laten sterilisseren(althans dit is de bedoeling). Ik heb afgelopen vrijdag de huisarts gebeld voor een verwijzing en die ligt klaar.Nu nog een afspraak maken bij de uroloog.Hij is wel van plan het te laten doen maar ziet er wel tegenop.Ik laat het hem maar niet van die blauwe ballen lezen haha want dan wil die helemaal niet meer. Ik heb ook gezegd dat ik geen sex wil voordat die zich heeft laten helpen want ik heb een hekel aan condooms en ga geen pil meer slikken en straks het risico lopen om zwanger te raken.Dat gaat dus niet gebeuren want hier zijn we definitief helemaal klaar met kindjes krijgen.Ik ben nu 37 jaar en vind het welletjes. Ik zal morgen even het briefje ophalen bij de dokter. Eva ligt lekker te slapen.Nu alvast eten want de oudste heeft voetbaltraining.Gelukkig is mijn man thuis en kan hij halen en brengen.Ben vanddag helemaal niet aan opruimen toegekomen.Morgen maar even doen.Morgenavond nog kraamvisite en dan woensdag nog 2 collega's die komen en dan ga ik het afsluiten en alle slingers en kaarten opruimen(snik). Nu snel tafel dekken. Gr Ingrid
Vandaag heeft flo niet zo veel dorst maar had juist afgelopen dagen giga grote regeldagen, kan dit? Ze plast normaal
Hoe nemen jullie een gekolfde fles mee de stad in bijv.? Mbt hoelang gekolfde bv goed blijft in een flesje?. Ik dacht namelijk maar 1 uur!?
nee moedermelk kan vlgens mij 6 uur buiten de koelkast oid.. even vor de zekerheid kijken op borstvoeding.nl
Volgens mij maar 1 uur. Je kan het wel meenemen in een koeltas met ijs ellement. Dat doen wij ook. @ Pugga: Mijn man is gesterilliseerd vandaar. Maar 1 kant is echt blauw en straalt een stuk uit naar de penis.. Het oogt echt pijnlijk en hij heeft er vandaag ook weer last van...
nee alleen ONTDOOIDE moedermelk kan max 1 uur buiten de koelkast VERSE kan 5- 10 uur ff opgezcht : Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
Wat zijn jullie snel zeg, ik kan het niet bijhouden!! Donderdag werk ik weer dan kan ik af en toe vanaf mijn pc reageren hahaha. @verwennen: Dat kan echt niet bij zon klein hompie hoor! Om één of andere reden is het in Nederland de gewoonte om kinderen zo snel mogelijk af te stoten. Als een baby huilt omdat hij bij je wil zijn moet dat toch mogen.. Mijn opa zei al toen ik mijn oudste na vijf lange lange minuten krijsen uit bed haalde "zo, heeft hij gewonnen?" belachelijk toch. Lekker knuffelen die kleine want grote kans dat ze dat volgend jaar al bijna niet meer wil. @in bed slapen: Mijn oudste lag regelmatig bij ons in bed als hij niet kon slapen om welke reden dan ook, maar de laatste maanden ging hij ons dan schoppen en slaan en naar onze trouwfoto wijzen en vertellen dat papa en mama daarop staan. Dus dat doen we eigenlijk nooit meer en hij lijkt er geen behoefte meer aan te hebben. Gaat vanzelf over dus . @Afgeleid: Dat is hier nog niet aan de orde. Ukkie is momenteel allang blij als er wat uit mijn borsten komt . Vreselijk ze lijken wel leeg. @Steriliseren: Dat gaat hier niet gebeuren! Ik blijf altijd de hoop op meer kinderen houden . @Poepluiers: De poepluiers van mijn kinderen ruiken naar verse broodjes! Die van mijn oudste natuurlijk niet meer maar tijdens de borstvoedingsperiode wel. Ik vind het stiekem wel lekker ruiken hahaha. Is dat raar? @Red88: Haha gelukkig nog iemand die het niet bij kan benen . Lekker dat je genoeg melk hebt! Ik lijk compleet droog te staan . @Ingrid: Ik ga morgen ook de versiering weghalen. Ik heb het lang uitgesteld maar nu moet het echt. We hebben zon leuke geboortesticker . @Nena: Ik nam gekolfde bv in een koeltasje mee met koelelementen erbij. Blijft de hele dag goed.
@Ratatosk. En vandaag ben ik helemaal niet fit (alles doet zeer) en echt weinig melk. Arme Kate. Dus vaak aanleggen en dan drinkt ze een beetje. Pff. Hoop dat ze vannacht wel lekker slaapt. Je gaat tijdens je werk af en toe naar het kdv? Is het in de buurt? Fijn dat dat kan zeg! Afgelopen nacht heeft ze trouwens heerlijk geslapen! 22.00 en daarna 3.00! Echt fijn zeg. @Pugga. Vervelend dat je je zelfs tegenover je moeder moet verdedigen! Hier met Emma ook gerapleyd en ja, ze kokhalsde soms, maar dat ging hier altijd goed hoor. Mijn moeder vond dat ook wel eng, maar verder vond ze het wel leuk dat we het zo deden. Manlief heeft hier zelfs nog nooit een luier verschoond dit keer haha. Bij Emma wel, maar bij Kate nog niet. Ach, vind het niet erg. Wat een lange nacht! Oh, wil ik ook . @Miis. Het was zo grappig te zien hoe Emma idd ging eten. Lekker tomaatjes en zelfs appel at ze zo op! Ze eet nu helaas niet goed meer, maar heeft ook dikke amandelen. Binnenkort maar even naar de HA. Het blijft toch wel lastig he, die BV. Hier ook weinig melk, waarschijnlijk doordat ik niet helemaal fit ben. @Jamietje. Dat is echt even bikkelen dan he. En je kunt een kindje nog niet verwennen, alleen gewennen zegt men toch? @Anouk. Wel een slaapkopje die van jou he! Hier vergeet ik ook vaak die vitamines ja. Tis dat je het nu zegt, hier heeft ze vandaag ook nog niet gehad... Yep, nog steeds verkouden. Ik spuit maar door met de neusspray en uitje naast het bed, hopen dat het snel beter gaat! @Mopje. Dat meen je niet van die vrouw in de Bijenkorf! Dat is toch te zot voor woorden. @Vivianbraak. Hij slaapt idd veel! Kate heeft vandaag wel veel geslapen (na het inbakeren gisteren en vannacht) en was denk ik echt wat oververmoeid de afgelopen dagen. Toen sliep ze echt heel weinig. Heb mijn man verteld van de zwarte bal haha. Maar hij wil nog steeds de ingreep . Gelukkig ben ik niet de enige met 'verwarrende' borsten haha. Idd, zolang ze tevreden zijn zal het wel goed zijn. En het huishouden gaat altijd door he... Hier lig ik wel wat achter momenteel, morgen maar even aan de bak. @Agter. Ach, als het goed voelt, is het goed hoor. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is! Kan verder even niet reageren, Kate roept me .
@Hanna mom: Balen dat je niet lekker bent en van de melk natuurlijk. Ik vind dat altijd heel erg en ben dan bang dat het niet meer goedkomt... Wat natuurlijk wel zo is. Het kdv is om de hoek en dat vind ik heerlijk .
Kunnen mama's ook last hebben van een 4 maandendip inplaats van baby? Pfff kzit in een dip geloof ik. Mmm mschen moetik maar eens gaan slapen en ben ik morgen weer het zonnetje in huis
pugga, haha geen van beide, t zijn je borsten wuhahaha ik kom later weer reageren hoor, ben kapot..ga ff douchen! kleine heeft vandaag een fijn strak schema gehad, 0830-1130-1430-1730-2030 ....dus ben beneiuwd! mn melk lijkt echt weer goed, zoon verslikte zich zelfs! haha tis wat ..
Helse nacht! Om 9 uur ofzo samen met manneke gedoucht,daarna gevoed en in bed gelegd.. manlief en ik lagen in bed te praten en knuffelen toe mini manneke wakker werd met krampjes...knuffelen en troosten hielp niet en hij ging ook niet slapen omdat hij zo overstuur was hebben we de reiswieg naast t bed en hem daarin gelegd toen hij sliep ook dat hielp amper,uiteindelijk toch nog een paar uur geslapen en nu voeding Pfff echt dames! Gebroken mama hier
jamietje, aahh wat sneu!!! had hij geen honger?? met 6 weken heb je weer regeldagen, zou kunnen dat hij er wat eerder in komt? klote krampjes heh...mn oudste had ook zo'n pijn..zo zielig!! @hier, Nouuuuu dus 2030 laatste voeding gehad...ikzelf sliep denk ik tegen 1uur...Toen ik die kleine hoorde lag ik mss net een half uurt/uurtje te slapen, (vergat te kijken he laat het was) Heb ik hem gepakt en gewoon tegen me aangehouden, man kreeg ff een hoestaanval..dus kind schot steeds wakker en schrk maarja niks aan de hand, hij was gewon blij met zn speentje...en is op mn borst weer in slaap gevallen ( dus zonder voeding!) Vervolgens ergens vannacht gedronken ( ook niet op klok gekeken) Maar hij werd eerder als ik wakker, toen ik mn ogen (amper) open kreeg lag hij met zn handjes heel zoet te spelen ( 0815u) kon hem nog ff lekker relax knuffelen, verschonen en in de box leggen ( dus niet extreme honger denk ik dan ) En 0830 weer gevoed, lang gedronken...hopelijk houd hij dit schema/ritme aan...wel prettig!!! vraag me nou af hoelaat het vannacht geweest was...mss wel gewoon 0530!!!
@miis Denk dat het een combi is..hij zit nu ook op de piek van zijn krampjes Lig nu in bed,t manneke slaapt maar ik kan niet slapen...pff tis wat
ohja dat is ook nog es zo!!!...houd je vast aan de gedachten dat dit soort dingen alleen in de eerste 3 mnd zo zijn...tis echt iets waar babies door heen moeten als ze er last van hebben... heel gek ook want mn jongste heeft maar 1 week last van krampjes gehad..en daarna nooit meer...vond ik heel gek, aangezien de oudste tot bijna 4 mnd er last van had!
@jamietje:klinkt idd als een helse nacht.Soms weet je gewoon niet wat er nu met zo'n kleintje aan de hand is.Ik blijf het moeilijk vinden deze baby periode.Als ze straks zo'n beetje rond de 3-4 mnd zijn gaat het allemaal net weer iets makkelijker. Die krampjes zijn idd vreselijk. Eva heeft er nu wel aanzienlijk minder last van krampjes maar nu heeft ze weer last van ontlasting die er niet uit wil komen.Ze ligt continue te kreunen en te persen. Later ga ik weer even reageren op iedereen.Ik ga nu even naar buiten met die kleine meid.Even luchten haha. Kids zijn vandaag op de overblijf dus hoef lekker niet te haasten. Gr Ingrid.
anouk, lekker relax dus even! Ja zo'n luiertje wat dwars zit, bij mijn oudste hielp extra aanleggen altijd om het door te smeren! Jongste had toch zo lang niet gepoept, en paar dgn terug eindelijk een poepluier, ik had een mega luier vrwacht msar het wel echt gewoon normaal, best weinig eigenlijk.. maar hij heeft nog steeds stinkende scheetjes, dus niet alles is er uit denk ik, gelukkig geen last van