Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Miss: Ok zolang ja buiten de koelkast om? Ik heb gewoon een koeltas met ijs element. Grappig om te lezen dat je niet wist hoelaat het was haha! Ik zei vanmorgen tegen mijn ik kan mij niet herinneren dat ik hem uit zijn wiegje heb gepakt om hem te voeden...? Maar goed hij lag mooi rustig naast Mama te pitten. Maar kan toch ook niet goed zijn dat ik het niet meer weet...;)

@ Ingrid: Begrijp ik nou trouwens goed aan je tekst dat je helemaal geen sex hebt voor dat hij gesteriliseerd is? Want dan kan je, je lol op want na 3 maanden na de ingreep kijken ze pas of je onvruchtbaar bent.. Dan hebben jullie nog even hahah!

@ Jamietje: Balen zo'n nacht!

@ Pugga: Hahahaha hoe is het met je dip?? :D

@ Hier: Ik begin steeds meer weer in het oude ritme hier te komen. De was alles is bij , huis op orde, eten is al klaar voor vanavond. HEERLIJK!

Verder niks bijzonders te melden hier. Alleen die rot SPRUW even serieus het gaat echt niet weg!! Wat doe ik verkeerd??? Even alles op een rijtje:
    * Ik was elke dag mijn voedings bh's op 60 graden! ( Kei zonde overgens zijn die mooie van noppie's en e beginnen te krimpen..)
    * Ik verwissel de pads tijdens elke voeding.
    * Ik behandel mezelf met die nystatine.
    * Ik behandel Luca.
    * Ik kook 1x daags alles uit.

Wat mis ik? Wat doen ik niet goed.Ik word er eerlijk gezegd moedeloos van! Hij heeft het al vanaf de tweede week, kijk mijn banner en dn zie je al hoelang we er last van hebben. ZUCHT!

2. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    vivian, oh echt wat vreselijk!!!! ik heb er totaal geen ervaring mee..maar zijn er mss meerdere soorten medicijnen tegen?? dat je even wat anders kan proberen?
    eet je verder geneg, vor je weerstand..anders even vlierbessensap drinken of ander soort weerstandverhogende dingen, zou het verder ook ehct niet weten!

ja gek heh, wij doen alle sop de automatische piloot, moederschap haha tis wat!

ja koeltasje lijkt me ook prima..maar ik heb dat niet en eigenlijk als ik afgekolfde melk ergens mee geef gaat het eigenlijk snel weer de koelkast in..

maar bijv soms kolf ik..om het na een paar uur te geven, ik do ehet dan niet in d ekoelkast..anders wordt het weer zo koud..ik laat het gewoon afkoelen op het aanrecht en hoef het dan maar kort te verwarmen als ik het moet geven..maarja is maar ene paar uurtjes..wat dus volgens de site mag!

3. vivianbraak

Heb maar even gegoogeld maar als het niet weg gaat kan je ook iets van pillen gebruiken. Hij heeft er verder geen last van ik ook nie hij heeft alleen wat aanslag in zijn mond wat niet weg gaat.

En schoner worden kan niet meer, kan niks anders doen.. Bel morgen de h.a wel weer..

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wat wordt er veel gekletst hiero! Haha.

Hier nog niet zoveel ervaring met gekolfde melk, dus dat weet ik niet, maar als je zelf bij je kindje bent, kun je toch ook gewoon voeden? Of begrijp ik het verkeerd?

Spruw ook geen ervaring mee gelukkig, vervelend meis! Misschien naar die pillen kijken die iemand noemde?

Kate ingebakerd gisteren en ze heeft om 22.00 gedronken, vervolgens om 3 uur en toen om half 9! Het zijn fijn zijn als ze dit gewoon volhoudt! Nu overdag ook een lekker ritme, ze is tot 10 uur wakker gebleven en heeft om half 1 weer gegeten, half 2 is ze weer gaan slapen en dat doet ze nu nog. Netjes hoor. Dit klinkt als een makkelijk kind nu haha. Zo rustig is ze ook nog nooit geweest (alleen de 1e week). Ik denk dat ze oververmoeid was en nu lekker haar rust (en ritme) aan het vinden is. Mama vindt het prima ;).

Sorry als ik verder niet meer reageer op iedereen, was me wat teveel gedoe nu haha.
    Voel me trouwens veel beter, kon vanmorgen zelfs douchen voordat ook maar 1 van mijn kids wakker was. Heerlijk! Nog wel keelpijn, maar bleek dus wel voldoende melk gewoon te hebben. Erg fijn. Ben benieuwd wat Kate weer gegroeid is, volgende week moeten naar het cb.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @VivianBraak:je zou ipv de Nystatine na iedere voeding daktarin op je tepels kunnen smeren.Deze wordt ook voor voetschimmel gebruikt.Ik gebruik het hier ook en ik heb al aanzienlijk minder klachten.Deze daktarin(miconazolnitraat)kun je gewoon kopen want wordt niet vergoedt.
    Voor je baby zou je evt daktarin orale gel kunnen gebruiken maar deze moet wel op recept en dan na iedere voeding een klein beetje in zijn mondje uitsmeren en niet zoals in de bijsluiten een maatlepel want baby's kunnen zich daarin verslikken.
    Vlgns mij is Nystatine redelijk resistent tegen deze schimmels want ik hoor er vaker negatieve geluiden over.

3 mnd niet vrijen is idd een hele tijd dus daar moeten we nog maar even over nadenken haha al heb ik momenteel totaal geen behoefte aan seks.Mijn borsten lekken en ik ruik de hele dag naar zure melk haha
    Lekker aantrekkelijk maar niet heus.

Wat een heerlijk weertje vandaag.Lekker gewandeld met Eva en nog een leuk setje voor Anouk bij de Hema gescoord.

@Hannamom:fijn dat je weer wat bent opgeknapt en dat je melk ook goed blijft lopen.Dat heeft de natuur allemaal maar mooi geregeld.
    Eva ligt ook ingebakerd.Wij zijn hiermee al begonnen toen ze krap 1 week oud was en het was direct een heel verschil.Ze lag continue met haar armen te maaien en kon gewoon niet slapen.
    We hebben nu een inbakerzakje van Swaddle Me.Ik bestel ƩƩn dezer dagen een fleece variant voor als het straks echt koud gaat worden en dan krijgt ze ook een groter maatje want ze ligt nu wel erg stevig ingesnoerd want deze wordt al aan de krappe kant haha.

Ik ga nu nog even stofzuigen en half 4 kinderen uit school halen.Eva ligt heerlijk te slapen in haar wiegje(voorbeeldig kind haha).

Kom later weer terug om verder te reageren.

gr Ingrid.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat k*t van die spruw!!!

Ik kom ff melden dat we lekker zijn wezem stadten en ik n warme trappelzak gekocht heb en dadelijk met de kids boodschappies ga doen! Ben weer debiel vrolijk (kan door mn slaapgebrek komen whaha)

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vroeg me ineens af of jullie allemaal werkende moeders zijn en zoja hoelang hebben jullie nog verlof?.

Ik werk 2 hele dgn per week als dokters-assistente in een gezondheidscentrum en ik ga pas februari volgend jaar weer starten.Eva gaat dan naar de creche.Mijn andere kinderen hebben indertijd ook op deze creche gezeten en sindsdien is er qua bezetting ed weinig veranderd dus allemaal vertrouwd.
    Mijn verlof loopt officieel af op 7 november en daarachter heb ik nog wat vakantie opgenomen en voor de rest ouderschapsverlof.Ik vind het wel een lekker idee dat ik voorlopig nog niet hoef te starten.

Ben nieuwsgierig naar jullie.

Gr.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Vivianbraak, gentiaan violet schijnt goed te werken tegen spruw!
    Waar je dat kunt krijgen zou je even moeten googlen..

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Spruw, gentiaan violet hielp hier niet. Wel na elke voeding nystatine geven (gaf 0,5 ml per keer) en bij mij miconazol smeren na elke voeding.

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zit fulltime thuis,manlief werkt fulltime.
    we kiezen er bewust voor om het zo te doen :D
    Heb in juni mijn diploma paraveterinair behaald

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik moet donderdag weer werken :(. Drie dagen per week waarvan ukkie er twee naar het kdv gaat en ƩƩn bij papa blijft wie thuiswerkt op vrijdag. Gelukkig geef ik bv en mag ik drie keer per dag komen voeden :).

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Vivian, vervelend he, die spruw.. weet er alles van. Nystatine slaat hier wel aan, maar de spruw komt na verloop van tijd toch weer terug. Als we er nu weer last van krijgen ga ik vragen om dactarin orale gel.
    Je zou ook Gentiaan Violet kunnen proberen (www.eurolac.net)
    Smeer je de nystatine bij Luca na elke voeding? Dat is beter dan 4x per dag. Ook de miconazol na elke voeding op je tepels smeren. Je wasgoed/beddengoed strijken. Eventueel probiotica slikken voor je weerstand en minderen met suikers... Meer dan dit kan ik even niet bedenken!

@Werken... Over een paar weken weer, Daniel is dan 6 maanden. Werk in het basisonderwijs en heb na mijn zwangerschapsverlof ouderschapsverlof opgenomen. Begin met 2 dagen per week. Kindjes gaan dan 1 dag naar de creche en 1 dag is mijn man thuis. Heb eerlijk gezegd nog helemaaaaal geen zin, blegh.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik begin 1 december weer. R. is dan 5 maanden. Neem m'n vakantieuren en overuren op, die heb ik vanaf vorig jaar gespaard.
    Ik werk in de kraamzorg en moet altijd 8 dagen achter elkaar werken. Papa werkt in ploegendiensten, dus die combi is niet erg handig.

D. geen ongelukjes met plassen gehad, ik=trots! Ze geeft het zelf ook goed aan en pakt zelf het potje.

Vanmiddag bespreking van 't werk geweest, papa was thuis en ging goed gelukkig!
    Kruip er zo lekker met R. in.

@Spruw, idd alles goed wassen op 60 graden. Wat niet kan, strijken. Had hier ook geen tijd om alles te strijken.
    Speentjes, flesjes etc elke keer uitkoken.

14. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Even een tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen; soms de handen gewoon niet vrij om te typen ;)

@werken: ik moet 5 november weer starten. Heb op zich wel zin omdat ik R. naar mijn moeder en schoonmoeder kan brengen en vriend ook een ochtend thuis blijf. Verder heb ik al mijn overuren en vakantiedagen gespaard om een dag in de week een extra mamadag te hebben voor de komende 3 maanden dus dat is ook fijn. Maar ik kan me voorstellen dat als je meer uren werkt dan ik je er minder zin in hebt!

@ red: wat goed dat ze zindelijk wordt!

@ jamietje: leuk paraveterinair! :D Ga je in de toekomst wel werken? Lijkt me ook wel fijn om fulltime voor de kids te kunnen zorgen!

@Anouk: ook al zo lekker geregeld kwa verlof! Goed zeg! Wij gebruiken hier de puckababy en kunnen 's nachts ook echt niet zonder! Koude handjes die gaan maaien en hem wakker maken in de nacht anders!

Hier gaat eigenlijk alles z'n gangetje. R. is ontzettend zoet en zijn gezichtje wordt eindelijk wat beter; bijna geen acne meer. (ik was ook bang dat het eczeem was want op gegeven moment was zijn hele linkerwang vuurrood en warm en voelde enorm droog aan. Maar volgende dag helemaal weg :()
    Hij slaapt nu meestal van 9 tot 2 en dan komt hij elke 3 uur. Meestal rond 5-en een poepbroek en die voeding duurt dus het langst. Ik ben wel behoorlijk moe moet ik zeggen maar om om 9 uur te gaan slapen lukt me niet omdat ik verslaafd ben aan game of thrones momenteel. Dus heb ik eindelijk momentje voor mezelf op de dag dan wil ik daar even naar kijken!

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Bella

Ja als paraveterinair ga ik alleen aan de slag als ik n leuke baan tegenkom

Maar in principe ga ik pas werken als t nodig is of als je kids groter zijn, maar ja ik wil nog wel een horde kids dus de komende jaren nog niet

@nacht
    jeeeeeejjjj van 22:00(ongeveer) tot half 6 geslapen!!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ah jamietje wat lijkt me dat geweldig, om te kunnen kiezen om thuis te blijven en dan ook nog een horde kids (haha) te kunnen betalen!
    Hier blijft het om financiƫle redenen waarschijnlijk bij drie..
    ik ben een beetje jaloers :).

17. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hoi!

M'n laptop snoer is kapot dus zal wat korter reageren of meer mee lezen ..vind op een touchscreen toch vervelend!

@werken, bn heeeel blij dat ik lekker bij de kindjes kan blijven, werk dus al sinds ergens in de zwangerschap van de oudste niet meer en het hoeft voorlopig nog lang niet, man heeft thankgod een heerlijk salaris! En als k weer aan t werk ga, ga k eerst mss maar 2 daagjes ofzo...wil namelijk ook graag tussen de middag thuis zijn als ze op de basisschool zitten, dus Nouja alles maar ff aankijken!!

Maar lijkt me altijd heel moeilijk als j MOET werken en dan j kindje zo jong al moet wegbrengen maar meestal is t van korte duur en wen j er wel snel aan...
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu die oudste 2 is het veel fijner en makkelijker vind hem nu bijv bij oma te brengen, omdat hij het nu ook echt graag zelf wilt...
    Daarvoor hb k eigenlijk niet vaak oppas nodig gehad en tot nu toe alleen mijn moeder. Maar bijv logeren is nog nooit gebeurd dat vind k nog niet nodig Hihi wat een muts heh

@hier, gister heeft die kleine heel weinig geslapen en daardoor ook rommelig gedronken! Hij had 1830 gedronken en doodmoe tot 00u geslapen en gedronken
    Nog ergens in de nacht een x gedronken en om 8u
    Nu weer in bed!

18. vivianbraak

@ Spruw: Thanks meiden voor de tips! Zal is kijken wat ik ermee kan. Beddengoed e.d word hier altijd gestreken.

@ Ingrid: Mijn ontslag gaat in na het verlof. Hebben ook wij bewust voor gekozen. Ik vind het heerlijk, niet iets wat moet. Zodra Luca wat ouder is en ik krijg de kriebels dan ga ik gewoon weer aan de slag voor 1 a 2 dagen. Maar voor de financieen hoef ik niet te werken mijn man verdiend genoeg om gewoon royaal te kunnen leven. Mag dus niet klagen.

@ Jamietje: Fijn je hebt dus kunnen slapen! :)

@ Bellabella: Fijn dat het menneke zo zoet is!

@ Red: Fijn dat D geen ongelukjes meer heeft gehad!

@ Werken: Meiden die moeten gaan werken, respect hoor meiden! Ik zou het echt niet meer willen voor nu iig. Het idee dat ik Luca weg moet brengen... Heb het bij de meiden wel gedaan maar vond het verschrikkelijk!! Ik ben dan ook heel blij dat ik nu andere keuzes kan maken.

@ Hier: Wij zijn net uit bed, menneke zit in het wipsteoltje naast mij en wij hebben zo'n boog met een zonnetje die muziek maakt en lacht. Hij vind het geweldig en zit er naar te lachen en kraaien. Zo cute!!

Tot later!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ratatosk

Ja ik wil dr eigenlijk nog wel 3!

@vivian

Jaaaaa whoeii! :D

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier een goede nacht gehad.Eva heeft van 22.30 tot 5.30 geslapen dus helemaal super.

@werken:al zou ik mogen kiezen tussen thuisblijven of werken dan zou ik toch blijven werken.
    Ik vind mijn werk veel te leuk en heb leuke collega's en ik zou knettergek worden als ik altijd thuis zou moeten zitten(erg he')
    Ik moet er natuurlijk nog niet aan denken om Eva in februari naar de creche te brengen maar dat duurt gelukkig nog wel eventjes.

Vlgns mij begint Eva nu wel berg op haar koppie te krijgen.Heeft Anouk indertijd ook gehad dus binnenkort maar weer aan de Zarqua lotion.

@Bellabella:Met Eva haar baby acne gaat het ook steeds beter.Zij had ook van die vuurrode plekken en ik was ook bang ook eczeem omdat de oudste rond die tijd ook dauwworm begon te krijgen.

Eva heeft zojuist eindelijk een mooie poepbroek geproduceerd tot in haar nek blehh.Gelijk in bad gedaan en ze ligt nu heerlijk in haar wiegje te slapen.Nu even de kinderen ophalen.Mijn moeder is hier momenteel dus ik hoef die kleine niet mee te slepen.

Tot later.

Gr Ingrid.

Share This Page