Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Wat leuk weer een kletstopic, kom ook proberen mee te kletsen.
    Ik heb een dochter die in mei grote zus is geworden van een klein zusje en een klein broertje. Alledrie bv gegeven. De oudste is zelf gestopt met 13mnd. Er kwam helaas toen niet zoveel meer uit. Mijn eerste doel is weer 6 mnd volledig voor de twee kleintjes, maar het liefst zo langs als we het alledrie willen ;):D.

Ben me nu alweer aan het voorbereiden op mijn eerste werkdagen, volgende week is het helaas alweer zo ver. Dus flesjes oefenen en kolven. De twee kleintjes vinden de fles echter niet zo leuk, er gaat wel iets in, maar niet heel veel. Ben benieuwd hoe dat gaat straks ;)

Verder al veel herkenning. De lachjes tijdens het drinken, hier ook :D. Daar word ik ook zo blij van :).
    Het hectische avondritueel. Ben heel blij dat mijn man eigenlijk altijd thuis is. De laatste keer dat ik het in mijn eentje moest doen ivm cursus van mijn man was niet zo succesvol. Alledrie huilen om aandacht. Maar vooral kleine zus was helemaal overstuur geraakt. Toen grote zus eindelijk rustig in bed lag te slapen, ben ik twee uur bezig geweest om haar weer rustig te krijgen. Ze was gaan overgeven doordat ze zo overstuur was geraakt. Zo zielig :(. Nu ontfermd een van ons zich meestal over de tweeling en een stopt grote zus in bed ;).

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Haha, zie het al voor me ;) Ik geef ook les, maar ik "moet" gelukkig pas in oktober weer beginnen en dan twee dagen. Lang leve het ouderschapsverlof!
    Vraag me alleen af hoe ik het dan moet doen met kolven... Kan moeilijk op mijn normale voedtijdstip mijn klas met kinderen achterlaten ;) Misschien in de pauze twee borsten leegkolven? (Zoontje drinkt een borst per voeding...)

@Miis... Dat ken ik wel, die postnatale opvliegers. Werd helemaal gestoord van de hitte van vorig weekend!

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    afrola, welkom! wauw 2 kleintjes aan de borst...vertel es ben beniuewd hoe deel jij je dag in en de voeidngen ens?

eefjuh, ik denk dat je gewoon kan kolven en voeden voordat je van huis gaat..en zodra je kan alle kolft ( hoeft niet per se op de uren dat je voedt volgens mij)

@hier, nou mn kleintje kwam 2 x!! ( snachts, geen idee hoe laat) en toen schrok ik wakker met hem op mijn borst slapen :p...legde hem terug in bed 6u..maar wilde weer!

9u bleek een goede poepluier, lijkt nog steeds of ik weinig melk heb, maar toch is hij wel tevreden alleen aan het eind van het drinken doet ie wel geirriteerd en moet ik hem er maar afhalen want er komt niks meer..1 min is hij toch voldaan, lijkt...en blijft om de 3u komen..maarja niet ehct veel melk...

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Dat lijkt me een hele uitdaging, een tweeling voeden! Hoe vindt je oudste het?

@ Miis... Denk dat ik het zo inderdaad maar ga doen, merk vanzelf wel hoe het loopt! En tegen die tijd is hij natuurlijk al 6 maanden en mag hij dus ook groente en fruit. Dan kom ik hopelijk uit met wat ik kolf!

Hier vannacht ook twee keer. Hij drinkt dan echt veel, twee borsten, terwijl hij overdag meestal aan een borst genoeg heeft.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik merk dat van de avond/nacht voedingen er 1 van de 2 tegenwoordig minder is. Dan is hij wel wakker, zoals vanacht om half 6, maar niet van de honger, want de borst is dan het minst interessant in zijn omgeving... Het duurde tot half 7 totdat hij weer sliep. Uiteindelijk toch maar weer lekker warm naast mama;)

@afrola: een tweeling aan de borst, bijzonder hoor! Geef je ze tegelijkertijd voeding?

@onderwijs: ik kolf ook in de pauzes, en dan 2 borsten terwijl Hidde er normaal maar 1 drinkt, dus met 2x op een dag kolven, om 10 en 2 uur heb ik genoeg voor 3 voedingen. Ik werk op het HBO en wij hebben vrij gunstige roosters hiervoor, dat scheelt dan weer.

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mijn kids drinken en dronken altijd 2 borsten!
    is het niet onprettig gevoel steeds 1 zware borst, of valt dat mee?
    bijv ik voel duidelijk 1 zware en 1 iets minder zware...als het "tijd" is...

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik begin eind november/begin december weer. R. is dan 5 maanden.
    Nog even uit laten rekenen hoe ver ik kom met m'n vakantieuren en overuren. Ben flink aan het sparen geweest vanaf vorig jaar dus heb mooi wat staan.

Vindt het hier ook best pittig nu met 2 kids maar als R. wat makkelijker slaapt, is het prima te doen denk ik.
    De momenten dat ik alleen ben en R. is onrustig kijkt D. extra tv en filmpjes en we lopen regelmatig naar de speeltuin.
    Over een paar maandjes zal alles vast een stuk makkelijker zijn.

R. wordt hier ook al helemaal enthousiast als ik haar op m'n schoot neerleg, hydro luier erbij en m'n borst bloot maak, begint ze helemaal te trappelen en te lachen. Grappig hoe snel dat al zo gaat!

@DM, lijkt mij ook lastig om dan niks te zeggen. Ik vind het altijd zo zonde dat de bv vaak de schuld krijgt als je kindje onrustig is.

Ik vind dieet niet zoveel gedoe hoor, zeker nu bij de 2e na een jaar lang. Vergeet alleen soms ei te laten staan omdat D. daar wel tegen kon. Als R. helemaal rustig is maar eens provoceren, kan best zijn dat ze geen allergieën heeft, het verbeterde maar iets en nu we bij de osteopaat geweest zijn gaat het een stuk beter.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Miis, D. dronk altijd 2 borsten, R. 1 borst. D. dronk grotere hoeveelheden en R. spuugt nog flink na 1 borst maar groeit nog harder dan D. groeide. Hele vette melk denk ik haha.
    Je borsten passen zich daar op aan. Ze heeft vanmorgen om half 10 links gedronken, rechts is nu vol en links voelt nog vrij leeg.
    Rechts heeft ze om 7 uur gehad en krijg meestal als het bijna voedingstijd is een TSR en voel ze dan voller lopen, met name dus de borst die aan de beurt is.
    Als ik kolf, kolf ik ze beide leeg, heeft ze de voeding erna ook wat minder last van teveel melk.

9. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    red, nee precies...bijv jij bent 1 van de mensen van wie ik het hier altijd heb gevolgd en gelezen ver dieten...nou heb jij er ok ng es langer voor gekozen...
    maar stel je wilt wel bv geven, niet zo lang maar bijv de eerste 6 mnd ( zals de meeste)...nou wat si dan 6 mnd op een mensenleven? denk ik, ach daar kom je toch ook wel overheen, eerst 9 mnd ioo opletten, nu dan kunnen er heius wel paar mnd bij!

Zal vast straks beter gaan met je dchtertje hoor, maar ik heb oook wel es dgn, dat oudste lekker slaapt ( wat ie niet meer elke dag doet) en dan is juist de jongste nrustig hihih, daar gaat mn rust :p:p

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ohja wat grappig heh!

nee ik zit echt in de regeldagen, wnat na de 2e borst zijn zo weinig slokjes...

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoontje gaat gelukkig nog graag even slapen, tussen de middag. Hij vraagt er zelf om! Ik probeer het zo te sturen dat de jongste rond dezelfde tijd slaapt, maar dat lukt natuurlijk niet elke dag. Heb ik even tijd voor het huishouden en mezelf en kunnen we 's middags even naar de speeltuin (jongste slaapt dan in de doek).

@een borst per voeding... Ik loop wel vaak met een lege en een volle borst. Staat een beetje vreemd met een strak shirt aan ;) 's Ochtends is het erger dan 's middags, dan heb ik minder melk.

@werken.... Ik zie er al best tegenop, hoewel het nog twee maanden duurt! Red, wel fijn dat je ook langer verlof hebt. Het lijkt me vreselijk, met 10 of 12 weken weer aan het werk!

12. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Leuk een kletstopic! Ik kom mij ook even melden :)

Geef mijn kleine vanaf de geboorte bv, tot op heden gaat het goed

Ik herken het verhaal van een volle en een lege borst hihi, aan de ene kant pamela aan de andere kant een lege borst. Moet ook wel zeggen dat sinds ik borstvoeding geef mijn cupmaat van E naar G is gegroeid...dat vind ik wel vrij indrukwekkend. Een voedingsbh kopen is bijna onbegonnen werk, Anita heeft ze, maar moeten altijd besteld worden (en duuhuurr!)

Ik hoef pas 1 oktober te gaan werken, ben benieuwd hoe dat gaat met kolven straks. Werk op een afdeling waarbij ik van collega's heb gezien dat kolven niet altijd even makkelijk gaat...

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hoi, ik meld me ook! Lijkt me leuk om een beetje mee te kletsen.

Ik heb mijn oudste 8 maanden BV gegeven (6 maanden full time), maar toen moest ik een aantal weekenden weg en ze kon echt niet mee, dus helaas afgebouwd.
    Nu geef ik mijn jongste alweer 5 maanden full time BV en dat gaat prima. Nooit ergens last van, meisje drinkt lekker vaak, alleen wel KMA en fles weigeraar, dus dat bij elkaar maakt het soms wel zwaar. Ik ben op een streng dieet en ik heb haar altijd bij me omdat ze alleen live wil drinken. We zijn vorige week voor het eerst met een rijstebloem papje begonnen (een paar hapjes), om over een poosje te proberen of we hiermee een voeding kunnen vervangen als ik wel een keer weg moet.

Werken, ik werk thuis, dus geen probleem met voeden gelukkig. Ik ben ook geen kolf held en mijn dochter dus geen fles held, dus tis goed zo!

Ik voed ook 1 borst per keer als ze daar genoeg aan heeft. Meestal wel. Ik ben alleen niet heel groot geschapen van voren, dus je ziet niet echt een groot verschil, alleen 's ochtends na de eerste voeding.

Mijn oudste is 3 en die slaapt al heel lang niet meer tussen de middag, maar dat gaat ook best. Ik kan gerust even op de bank liggen terwijl zij speelt. Meestal is het niet nodig, 's avonds slapen ze allebei op tijd en heb ik m'n rust.

14. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Dat lijkt me wel heerlijk...thuis kunnen werken en je kleine tot 8 maanden kunnen voeden. Wel respect voor het strenge dieet enz hoor! En dat ze de fles weigert maakt het voor jou niet makkelijk!

Mijn kleine is geboren als hongerlapje, waar haar eten uitkomt en wie het geeft, dat maakt haar tot op heden niet uit. De fles moest ze vooral even aan wennen, maar gaat nu prima.

Mijn doel is minimaal 6 maanden bv geven, alles wat er bij komt is mooi.

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Kattekit, dat is ook echt heel fijn! Anders had ik misschien wel moeten stoppen met voeden, of was het echt een drama geworden (als ze dan nog stellig de fles had geweigerd). We hebben vanaf 6/7 weken regelmatig geoefend, maar helaas... Gelukkig gaat het zo goed, maar ik kijk wel uit naar de komende maanden, als ze mij iets minder nodig zal hebben!

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is de fles ook geen probleem (tot nu toe). Hier praktisch geen rust momenteel. Had vanmiddag de jongste bijna in slaap in de kinderwagen maar oudste wilde niet slapen dus papa had haar naar beneden gehaald net voor hij weg ging. Jongste weer wakker... zucht...
    Oudste is wel moe dus ook niet de gezelligste hoewel t nu wel weer gaat. Jongste net overgelegd in kinderwagen vanuit draagzak, hopelijk blijft die even slapen. In de draagzak slaapt ze ook niet diep en gaat ze op een gegeven moment zitten wurmen.
    Zo maar even wat eten kunnen we straks nog even naar de speeltuin wandelen als de jongste gevoed is. Kan de oudste daarna op bed en heeft de jongste haar onrustigste uurtjes.
    Blij als m'n man volgende week s avonds weer thuis is, is toch een stukje rustiger voor mij.

17. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik ben ook nog blij dat de oudste nog wel haar middag dutjes doet. En die heeft ze ook nog hard nodig hoor. Als ze meerdere dagen geen dutje doet is er geen land meer mee te bezeilen en zit ze zichzelf heel erg in de weg. En de jongste doet maar 2 slaapjes. Ze slaapt een stuk minder als de oudste op die leeftijd. Ik geef ook altijd 1 borst en op het werk kolf ik beide borsten.

18. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Zoooo, even een dagje gewerkt er er zijn meteen heeeel wat reacties bijgekomen, gezellig :D Ik weet alleen niet of ik het allemaal ga bijhouden zo haha.

2 kindjes: ik vind het reuze meevallen (tot nu toe dan he!). De jongste is heel makkelijk. Die kun je rustig even wegleggen als dat nodig is. De oudste vraagt wel veel aandacht, maar dat kan ik haar ook geven, omdat de jongste nu nog vrij veel slaapt en zo'n rustig meisje is. Ik had me het in ieder geval een stuk pittiger voorgesteld.
    Het enige "moeilijke" aan ons kleine meisje is dat ze de fles weigert. Gelukkig kunnen we haar nu door de bijvoeding meer aanbieden dan alleen melk, zodat ze toch nog iets binnenkrijgt. Vooral voor de oppas fijn ;). Maar ik maak me er niet druk meer om hoor. Ze heeft me toch lekkere spekbeentjes :D Die komt niets te kort!

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De oudste slaapt hier normaal nog wel hoor. Alleen was er vanmorgen iemand geweest van de psz waar ze volgende week heen mag en daar was ze druk mee bezig. Ze wilde naar school toe zei ze tegen papa haha.

20. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Ik ben ook erg blij dat mijn oudste nog s' middags slaapt! Als de jongste dan ook slaapt heb ik lekker even voor mezelf. En als de jongste weer wakker word, kan ik even lekker lang met haar knuffelen in alle rust.

Share This Page