Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    @red88: heb de lk al een mail gestuurd. Ze belt mij maandag. Ik ga het zeker met de Gyn bespreken. Bedankt voor het meedenken?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ik wilde eigenlijk ook mee kletsen. Als dat nog kan natuurlijk! ;)

Ik geef DL nu 5 maanden bv en eigenlijk had ik twee weken geleden besloten om te gaan afbouwen. Maar het voelde niet goed, ik kon (niet DL) kon maar niet wennen aan de kv. Had hele tijd het idee dat er iets mis ging. Dus vandaag heb ik besloten gewoon weer verder te gaan met de bv! En ik ben erg blij met de beslissing :D

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @suzzert

Natuurlijk kan dat :D
    Bv is toch ook leuker dan fv ;)

Manneke had gister veeel indrukken op gedaan en was overprikkeld dus zoo onrustig.
    na lekker knuffelen en bv in bed was hij helemaal gelukkig en heeft hij van half 1tot 8 uur ofzo geslapen. Hij slaapt nu dus heb de bijkeuken,keuken,woonkamer en wc gepoetst. Vanmiddag de bovenverdieping is vanmiddag aan de beurt :D

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Suzzert, natuurlijk! Gezellig! Wat goed van je dat je het weer op hebt gepakt!

@Jamietje, wow wat ben je actief! Kleine meid gaat hier gelukkig steeds beter slapen zodat ik langzaam ook weer aan wat poetswerk toe kom. Zo moet m'n vriezer nog steeds ontdooid worden, dat zou ik voor de bevalling nog doen hihi en een paar kasten uitmesten.
    Kan inmiddels wel weer grote schoonmaak houden dus dat binnenkort maar weer 's oppakken.

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Oke nou wonderbaarlijk gister en vandaag :

20u-03u-08u- 1130u en 15u!!!!

Ik weet niet wat k meemaak .. Fv idee is dus in elk geval weer van de baan

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Welkom suzzert

Red, oh fijn dat t steeds beter gaat!!!

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @red
    Ik was toen mijn kraamverzorgster wegging op dag 8 al bezig..maar een week later werd ik echt zwaar poetsactief!
    mijn man vond het erg moeilijk om rekening met ne te houden (bijvoorbeeld te lang plakken bezoek wegsturen) omdat hij t idee had dat ik helemaal niet hoefde te herstellen hahaha

Ik hou gewoon van schoon en doe nu ook alles wat ik deed voor ik beviel.

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @miis

Super fijn!!!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    @suzzert, welkom! Voor jou wordt de bv alleen maar fijner! Lekker doorgaan:p

@nena: dat heb ik ook wel eens, stuwing met pijn en na voeden en kolven nog steeds. Een dag later is het dan weer weg. Ik heb 2x beginnende borstontsteking gehad, geen pretje!

@miis: goedzo! Die baby's zijn nou eenmaal wat onvoorspelbaar ;)

Lekker weer veel gedronken dit weekend, gisteravond voor het slapen gaan alleen niet zoveel. Ik dacht eens zonder BH te gaan slapen, mooi niet, na 10 minuten een lekkende borst, in de vroege ochtend diezelfde borst weer aangeboden, met al gevolg dat de andere om 8 uur proppie vol zat terwijl Hidde lekker bambix kreeg. Dus ik maar weer kolven:p

Het weekend zit er al weer op :( duimen voor weer een rustige nacht!

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik zit nu (hopelijk :p ) mijn laatste voeding te geven op bed. En bedankt allemaal voor het warme welkom!

Ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om toch langer te gaan voeden. Het voelt gewoon beter! En het gaat geloof ik ook steeds makkelijk, al is ze wat onrustig op het moment met drinken maar ze wil alles zien en horen. Lekker nieuwsgierig dus!

Een fijne avond allemaal!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    T manneke gister in bad gedaan,daarna flink geclusterd (ruim voldoende en laat genoeg om tot morgenvroeg door te slapen maar meneet trapte zijn dekbed af en was klaarwakker..vond ie dattie toch wel ff kon eten,nu was hij toch wakker hahahaha
    hij heeft 5 min gegeten en slaapt nu bijna aan de tiet dus zo lekker terugleggen.
    ga zijn dekbed nu in de breedte leggen ipv lengte..anders kan in m aan de zijkant niet instoppen

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Jamietje, ik normaal ook en was ook alweer snel bezig in huis maar helaas hier flink onrustige weken gehad en ze sliep vrijwel alleen maar bij mij. Dus was de hele dag druk met de kids en tussendoor nog zien dat ik iets gedaan kreeg. Nu de hoop dat dat ik er wat meer aan toe kom.

Hier wilde ze gisteren om 20.00u al naar boven en had ik wat te lang gewacht. Was ze overprikkeld en werd krijsen boven. Oudste was ook nog wakker dus die lag bij mij maar moest toch naar haar eigen bed toen papa boven kwam en dat werd ook huilen. Jongste reageerde daar ook weer op. Die heeft uiteindelijk tot een uur of 10 nog wat liggen drinken en heb haar daarna op haar buik gelegd en is ze wel gaan slapen. Durfde haar niet in haar eigen bedje te leggen dus die sliep lekker naast mij.

Ik ga even douchen, jongste blijft als goed is wel even slapen, die geef ik vaak nog even drinken voor ik van bed ga en dan slaapt ze tot een uur of 9-10 verder.

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

Hoe is het hier? Ik ga straks even terug lezen en reageren.

Hier een leuk weekend gehad, gezellig met alle kids uit eten geweest. Boodschapje, terrasje enz. Kortom ontspannen weekend.

Luca ook alles ok, geen bijzonderheden. Die vind alles best :D

Tot zo!

14. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Red, ah de een steekt de ander aan...
    Hier gaat d oudste altijd 1830 naar bed, de jongste doe ik vaak daarna in badje ...die heeft meestal uurtje later de laatste voeding...

Heeft jouw jongste bij d "nachtslaap" ook geluid nodig? K merk altijd bij die laatste voeding dat zoon echt heeeeel moe is, dan wieg ik hem meestal tot z'n ogen bijna dichtvallen en leg hem dan op z'n buik weg en gast ie direct slapen, heel soms een x speentje verloren

Vivian, oh heerlijk!

Jamietje, mijn kindjes hebben nooit geclusterd maar t lijkt me wel heel gezellig hihi

@schoonmaken, nou ik bn zo'n poetsmiep maar tegenwoordig met 2 kids bn ik veel makkelijker, ook omdat j in t begin weer wat meer thuis bent en zon peuter de hele dag speelt hihi...

Wat dat betreft als j niet werkt is j huis echt veel viezer, vaker vies en rommel heel de dag
    Nou speelt m'n oudste gelukkig ook vaak in z'n kamer, maar wij wonen 3 hoog dus dat racet ook met z'n autootje en loopfiets door t huis en laat dat ook gewoon overal slingeren haha, gelukkig hebben we wel een heel ruim huis maar toch!
    Mijn prioriteit ligt nu vooral bij wassen, strijken, keuken, badkamer ...en stofzuigen doe ik ook 2x per dag, nou k vind t mooi Hahaha

@hier, 2e dag dat zoon eindelijk weer minstens 7u ertussen laat pfff
    1930 - 0230 en vanmorgen 0745 ....heel fijn dus bn gelijk wat fitter

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,199
    16,537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onrustige nacht gehad.Om 20 uur gisteravond gedronken en toen zelf ook naar bed gegaan en toen om 1 uur wakker en drinken maar daarna wilde ze dus echt niet meer slapen.Tot zeker 4 uur in de weer geweest pfff en toen werd ze om 7 uur weer wakker.Mijn borsten stonden toch op springen dus kwam goed uit en kon ze ook mee in de kinderwagen naar school waarin ze nu lekker nog ligt te slapen.
    Wschl zat de ontlasting dwars want ze had al 4 dgn niet gepoept maar vanmorgen heeft ze flink kunnen poepen.
    Ik begin die nachtvoeding ondertussen echt wel zat te worden en zal blij zijn wanneer ze straks eens door zal gaan slapen.Ik weet dat ze nog klein is dat je dat helemaal niet mag verwachten maar mijn energie begint op deze manier aardig op te raken en we worden er niet gezelliger op.Ook heb ik last van mijn linker schouder en onderarm.
    Dit is de moeilijke kant om te voeden en soms ligt ze in ene keer goed maar soms zijn we flink aan het worstelen om goed aan te leggen.Mijn onderarm doet zeer omdat ze daar steeds met haar hoofdje op ligt te leunen.

Welke houdingen doen jullie met voeden??.
    Vrnl zittend en krijgen jullie dan ook soms zo'n moeie onderarm van het ondersteunen?.
    Rechts gaat gelukkig wel goed maar is soms ook wel vermoeiend met mijn onderarm.

Komende week wil ik toch gaan kijken voor een kolf zodat ze toch wat vaker uit een flesje kan drinken zodat ik mezelf lichamelijk wat kan ontlasten.
    Ik heb vorig jaar een lichte vorm van een wiplash gehad en ik moet er echt voor waken dat ik niet ga overbelasten want anders ben ik weer helemaal terug bij af.

Voor de rest gaat het harstikke goed.Ze maakt al kraaigeluidjes en gaat steeds meer op je reageren.
    Gisteren voor het eerst bij opa/oma geweest en ze heeft opa al breeduit toegelachen dus opa was helemaal in zijn nopjes haha.

Ze hebben wel zo'n kefhondje rondlopen en dat vind ik toch altijd een beetje eng.Toen mijn schoonmoeder Eva op schoot had werd die ook jaloers en wilde er gelijk bijspringen maar toen heeft Anouk hem vastgezet.Hij zal heus niks doen maar ik krijg er de zenuwen over maar gelukkig zijn mijn schoonouders er wel allert op en nemen mijn ongerustheid wel serieus en doen er niet lacherig over.

Gelukkig vandaag eindelijk een keertje droog buiten.Temperatuur is ook heerlijk dus de winterjassen hangen nog steeds in de kast.Kinderen hebben een vest met een bodywarmer want anders krijgen ze het bloedheet in de loop van de ochtend en ze zijn toch altijd alleen maar in de weer en aan het rennen.

@hannamom:hoe is het nu met de voeding en heb je al een besluit genomen over de BV/FV??.

Ik voelde me er indertijd ook schuldig over dat ik het helemaal niet leuk vond om te doen maar er was achteraf gezien ook niks leuks aan met al dat gehannes met aanleggen en die onzekerheid.
    Het valt me toch wel op dat er steeds minder moeders starten met BV.Ik spreek best veel moeders en de meesten zijn allemaal direct begonnen met FV en ik ben bijna een uitzondering wanneer ik vertel dat ik volledige BV geef.Had ikzelf natuurlijk ook nooit gedacht omdat ik eerst ook FV wilde gaan geven.

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt met jezelf en een juiste beslissing kan nemen en je er zelf ook achterstaat.

Ga nu snel de ontbijtzooi opruimen.Eva ligt nog te slapen en heb ik mijn handen even vrij.

Tot later.

Gr Ingrid.

16. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Ingrid, ik til m'n knie altijd om te ondersteunen Dus zegmaar dan ligt ie op m'n dij met m'n arm onder hem .. Zo belast ik m'n arm nooit

In d nacht doe ik t liggend..

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @miis, zo voed ik ook en op bed liggend. Oudste gaat hier tussen half 8 en 8 op bed, die slaapt s middags nog en R. wordt nu ook rond 20.00-21.00u moe.
    Nee dan heeft ze geen geluid nodig. Ik voed haar dan meestal in slaap (overdag drinkt ze altijd na het slapen) en leg haar dan later op haar buikje in de cosleeper. Soms wordt ze weer wat wakker maar uiteindelijk valt ze dan zelf wel weer in slaap.
    's Nachts is het gewoon voeden en slapen, 's morgens lukt dat vaak ook nog en als ze eenmaal echt wakker was geweest, was het slapen dus drama. Maar gaat echt steeds beter! Ze was net zelfs stil in de auto en terugweg heeft ze geslapen en heb haar nu in de kinderwagen liggen. Straks naar cb.
    Maarre heb haar nu overdag eigenlijk vrijwel ook binnen 5 minuten in slaap. leg haar op haar rug, zodra ze miept, meestal vrijwel gelijk, leg ik haar op haar buik. Even haar hoofdje vast houden, speentje geven, soms leg ik een knuffel wat op haar hoofd en ze slaapt.
    Weet niet wat me overkomt hihi.
    Fijn zeg dat het een stuk beter gaat! Je was ook al ongesteld geweest toch? Ik kreeg ook altijd een dip rond m'n eisprong bij de oudste.

@huishouden, strijken doe ik niet, kom ik voorlopig niet aan toe. Tenzij iets echt moet maar dan ligt het er vaak ook een tijdje. Probeer 1x per week boven te stoffen, zuigen en badkamer te doen.
    Verder de was, dagelijks beneden stoffen + zuigen, dweilen een paar keer per week en wc om de dag, soms dagelijks.
    Laatst 2 ramen gezeemd maar de rest ben ik niet aan toegekomen en inmiddels kan ik dus weer. Heb ook 2 keukenkastjes schoon hihi rest kom ik dan niet aan toe. Maar zal nu wel beter worden nu de jongste beter slaapt.
    Hier ook loopauto en loopfiets in huis + hoop poppenspullen etc dus hier ook vaak rommelig.

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou..na 5 min drinken vanacht ging hij niet slapen... hij is 1,5uur wakker geweest e is na 6x proberen in eigen bed te leggen,in mijn armen tegen me aan liggend in slaap gevallen.
    ik was gebroken vanmorgen :(
    Meneertje heeft nu van 8 tot 12geslapen vanmorgen

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Ingrid ik voed vaak met een voedingskussen. Kei fijn.

@ Jamietje breekt op zulke nachten lijkt me.

@ Schoonmaken toevallig dat het er over gaat ik heb net de ramen achter gezeemd en de keuken gepoetst. Ik kan niet tegen rommel... Mijn man is ook heel opgeruimd en helpt elke dag mee. Maar we hebben ook een hulp dus ik mag niey klagen. Maar ik doe dageloijks de was, strijk, toiletten e.d 1 x pw badkamer enz. mijn man stofzuigt en dweilt:p Nu is Luca natuurlijk heel makkelijk dus kan ik alles makkelijk doen.

Sorry meiden reageer via mijn tel dus als er spelfouten zijn excusie!

20. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Oei, lang niet gereageerd en nu moet ik dus eerst veeel terug gaan lezen!
    Over het huishouden... Ben niet zo'n poetsmiep vind het wel belangrijk dat er gestofzuigd is en dat de boel een beetje is opgeruimd. Verder doe ik elke dag een wasje en verder een beetje hoe het uitkomt... Strijken doe ik zowiezo nooit, alleen weleens een overhemd/bloesje ofzo.

@hier.. nog zeker elke nacht twee a drie voedingen, wat dat betreft hebben we nog absoluut geen ritme. Soms komt zoontje om 21.30 voor zijn laatste voeding, soms pas 00.30 Dag begint de laatste tijd zo rond 7.00, hij houdt net als mijn oudste niet van uitslapen, helaas!

@Vivian, hoe is het met de spruw, al onder controle?

@Ratatosk, hoe is je werkdag bevallen? Moet over ruim twee weken weer.... Vind het wel slikken, hoor! Jongste is hier al naar het kdv geweest en gelukkig gaat het prima. Ga er nu nog naar toe om live te voeden, hoop dat het straks ook goed gaat als hij er twee keer de fles moet drinken!

@Ingrid en Jamietje, vervelend zeg, zo'n nacht! Hopen dat het komende nacht beter gaat.

@Miis, fijn dat jouw zoontje weer wat langer slaapt in de nacht. Het regelen is dus weer voorbij?

Ben alvast een beetje aan het kijken naar cadeaus voor de sint en kerst. Voor mijn oudste heb ik ideeen zat, maar voor de jongste vind ik het erg moeilijk. Hebben jullie tips?

Share This Page