Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Suzzert, welkom! Fijn dat je voorlopig nog even doorgaat! Zowel voor je kleine als voor jou.

@Mopje. Slaap jij nog steeds met een bh dan? Ik draag alleen een hemdje 's nachts. Heb eigenlijk geen lekkage, alleen als ik een tsr krijg bij mijn ene borst, doet mijn niet-voedende borst gezellig mee. Maar nou geef ik nog wel de nodige nachtvoedingen, dus heb amper kans op stuwing ;)

@Red, fijn dat je meisje beter slaapt overdag! Dat is toch wel heerlijk als ze wat ouder worden, dat die dingen gewoon wat makkelijker gaan.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Eefje ik heb de ha vanmorgen gebeld ik word vandaag terug gebeld hoe of wat.
    Ik heb de nystatine 3 dgn even niet gebruikt en het is ineens verminderd? :(
    Beetje raar.

@ Sint mijn dochtertje van 4 heeft al allemaal kruisjes staan in het speelgoed boek! :D
    De oudste mogen allebei iets uitkiezen tot max 25 euro. Ze geloven toch niet meer.
    Vorig jaar hadden ze allebei iets van playmobiel a 80 euro. Als ze er 2 keer mee gespeeld hebben is t veel. Dat doen we echt niet meer!

@ Kerst hebben we een 8 persoons huisje kempervennen geboekt! Daar vieren we de kerst. Kei gezellig en voor de rest nog geen plannen.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Vivian leuk, zo'n huisje met kerst! Gaat er ook familie mee?

@Eefje, mijn eerste werkdag ging supergoed. Ik had het een paar pagina's terug al geschreven, lees maar als je zin hebt :). Lief dat je het vraagt.
    Mijn ervaring is dat het de eerste dag inderdaad slikken is en dat je daarna meteen weer in het ritme zit! Vind je je werk wel leuk? En is het ver uit de buurt van het kinderdagverblijf of is het echt niet mogelijk om tussentijds live te gaan voeden?

@Sinterklaascadeau's, voor de jongste hebben we een activitybord voor in de box, zo'n mooie houten zonder herrie en kabaal. En een wipstoel-speelboog, een hangdingetje voor aan de mc, en zo'n ding wat je op het tafeltje van de kinderstoel kunt 'ploppen'. Verder pyamaatjes en kleertjes.
    Het mooie is dat de opa's en oma's eigenlijk alles kopen! Ik heb zelf wat cadeau's voor in de schoen gekocht :p. Dat wil ik één keer doen, de kinderen begrijpen het nog niet maar ik maak elk jaar een fotoboek voor ze en daar zet ik dan de foto's in. Leuk voor later dus eigenlijk.

@Vervelende nachten, ik kan er ook niet goed tegen. Kan heel erg kwaad worden en vloeken tegen manlief. Arme vent. Hij kan er ook niks aan doen.
    Soms zit er hier weleens een goede nacht tussen en dat merk ik dan meteen aan mijn humeur.

@Slaapkleding, ik slaap zonder iets. Volgens mij lek ik ook niet echt, sowieso niet uit mijn rechterborst. De linker wil wel nog eens lekken tijdens mijn tsr, terwijl dat de borst is waar het minst in zit. Ik krijg de hoeveelheid daarin ook niet fatsoenlijk opgekrikt, er komt zelfs geen tsr meer aan die kant. Behalve 's nachts, dan wel. Stom hè?

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Weer even bijgelezen, maar ga niet persoonlijk op iedereen reageren :).

@Nachtkleding. Ik slaap wel met BH, durf niet zo goed zonder haha. Geen zin in een melkbed...

@BV/KV. Iemand vroeg hierna, ik ben er nog niet overuit. Ik ga wel wat meer kolven en over 2 weekjes kijk ik hoe ik erin sta. Dan is Kate 6 weken. Vandaag gaat het alweer super, maar gisteravond weer heel veel willen drinken en dat clusteren vind ik niks... Dan zou ik dus nooit 's avonds weg kunnen. Hoewel ze misschien niet clustert als ze de BV in een flesje krijgt? Iemand enig idee?

@Regelen. Die beebjes van ons houden zich zo te horen niet aan de regeldagen haha. Miis, ben blij voor je dat het nu weer beter gaat! Een beetje een ritme erin is wel fijn he.
    Hier gaat het op zich wel goed, behalve 's avonds komt ze meer dus. Rond 22.00 uur krijgt ze vaak de laatste voeding, dan komt ze ron 4 uur en dan tussen 8 en 9 uur. Best lekker.
    Wanneer gaat die nachtvoeding er wat af? Of verschilt dat erg per beebje?

Nou, ben druk bezig, dus ik ga gauw weer, maar wilde even om het hoekje kijken. Fijne dag nog dames!

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    Sorry al een tijd niet gereageerd! Maar even per onderwerp:

@melkbed: irritant hè! Ik ben er inmiddels wel vanaf (dus er is hoop ;) ) maar heb ook geslapen met beha aan, op een handdoek... Wat nog t beste werkte was slapen op een dubbelgevouwen ledikant-matrasbeschermer die ik ooit heel naïef had aangeschaft. Hoef je alleen die te vervangen, en die zestig graden wasjes draai je toch wel.

@doorslapen: doet ze hier al sinds 1 maand ofzo heel aardig, en nachtvoedingen gaan half slapend. Soms komt ze eind van de nacht, vind ik niet heel erg want dan kan ik t als 1 van de twee voordat-mama-weggaat voedingen rekenen. Ben nog op zoek naar het juiste ritme in de ochtend, maar haar desnoods om half zes zelf wakker maken is een van de opties.

@sinterklaas: zij is t enige kleintje in de familie aan mijn kant, die geen klassieke pakjesavond meer viert maar gewoon een familie-avond, en manliefs familie doet helemaal niet aan Sint. Wat ik graag voor dochterlief wil kopen zijn een paar mooie voorleesboeken. En altijd meer kleertjes natuurlijk!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    @werken: ik zat ook zo weer in t ritme. Alleen de ochtend kost nog erg veel tijd-heb wel een halfuur voor haar nodig en moet haar ook nog wegbrengen. Zijn er zo minstens 3 uur voorbij tussen opstaan en achter m'n bureautje zitten. Dochterlief heeft t helemaal door met de fles en lust ineens alles: melk van 3 dagen oud, half koude melk... Alleen om in slaap te vallen heeft ze nog echt wel een borst nodig. Nadeel is dat t haar zo goed smaakt dat ze wel 3x 150 wegtikt tijdens mijn werkdag (was eerst nog 3x100) terwijl ik ongeveer 300-350 kolf in dezelfde tijd. Kolf me dus ook in de avond een ongeluk! Als er nog tips zijn om de dames in overdrive te zetten...

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @eefje & vivian
    ja ach...komt wel weer goed :D

@nachtkleding
    Ik slaap ook zonder bh,wel elke ochtend n nat shirt hahahaha
    maar met bh slapen vind ik echt k*t

@sint & kerst
    We hebben vandaag voor mijn man een Worlds Greatest Dad mok gekocht. Vooor dochter een aantal ideetjes maar voor de kleine man nog niet.
    Vieren alleen nog kerst tot de kleine man oud genoeg is voor sinterklaas

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Sinterklaas! Wij hebben alweer lootjes getrokken, met mijn ouders en broer en zijn vrouw vieren we dat heel trouw. Dit jaar doet Hidde ook mee ;) heb er zin in!

Ja, ik kan echt niet zonder BH, helemaal omdat Hidde soms wel en soms niet komt voor een voeding. Ik heb erg fijne BH's van Anita (wel heel degelijk) en die slapen ook fijn. Zonder voelt gek.

Schoonmaken is ook niet mijn sterkste kant... In het weekend proberen we altijd wel wat te poetsen en door de week stofzuigen en de was enzo.

Ik zit nu met een heel klein lief poesje van 4 weken op mijn schoot, gevonden met broertje zonder moeder. Alleen hebben ze te veel koemelk gedronken en zijn ze daar erg ziek van. Mijn man is dierenarts en heeft nu even thuis het "ziekenhuis". Hopelijk kunnen ze snel terug naar hun baasje, maar het is wel echt schattig. Ook poesjes hebben moedermelk nodig...

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ach gossie wat schattig! En ja ook die hebben moeder melk nodig.

Ik zit hier met een pretletter naast mij die niet wil slapen, ze is al een paar dagen van de kaart en nu is ze dood moe maar wil niet slapen. Dus dan maar met mama op bed liggen.

Ik slaap ook al een tijdje zonder bh maar wel met shirtje. Ik heb zware borsten en nu helemaal met bv. Dus vind het lekkerder zonder bh te slapen

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hihi pretletter :D. De mijne liggen in bed en op mijn borst . Mopjes <3.

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Een van de twee is dood:( was ook echt heel slecht... Hopelijk redt de andere het wel!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Och wat sneu :'(

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pff ben gaar!
    2e heftige clusterdag!
    Zijn inmiddels van de bank naar bed verkast!
    hij is al vanaf 9uur bezig!
    Maar we liggen hier fijn knus te knuffelen dus komt goed. Hopelijk gaat vanacht beter dan afgelopen nacht!

Vandasg boterkoek gebakken (zooo lekker). Morgen op manneke zijn muur de zon van woezel en pip maken. Schuin boven woezel en pip (hangend aan balonnen

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Pfff.. 01:00, 03:00, 4:00, 05:00.... ik ben er maar uit gegaan, Ukkie ligt lekker op mijn plek in bed te pitten :).
    Straks lekker douchen als iedereen wakker is. Mijn hele bed ruikt naar zure melk dus ik waarschijnlijk ook. En dan moet ik ook het bed verschonen natuurlijk, daar heb ik echt zo'n hekel aan.

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ah dat is inderdaad sneu dat er 1 is dood gegaan, hopelijk redt die andere het.

Ratastok, heel herkenbaar een zuur ruikend bef! Hier heeft ze het een tijdje voor elkaar gehad om elke x in mijn haar terug te geven. Kom ongeveer elke dag mijn haar wassen.

Hier ook een vermoeiende nacht achter de rug, ze wilde veel drinken en dan valt ze bijna in slaap en dan weer wakker worden. Ze laat ook vaak los tijdens het drinken om zich heen te kijken, dus dan laat ik der maar want het word anders een heel gevecht. Maar het is wel vermoeiend

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ook hier een vermoeiende nacht. Hidde sliep redelijk, wel vaak speentje tot een uur of 3. Om half 3 moest het katje een infuus, dus man eruit. Hidde om 3 uur wakker, bv. Weer gaan slapen, maar ik was erg onrustig. Om 6 uur Hidde weer wakker... Maar in eigen bed gelegd tot 7 uur... Man gaat naar beneden, katje dood:(

Bed vol melk ik zo herkenbaar. Het spugen lijkt hier wat over te zijn, maar o, wat heeft hij veel gespuugd... Heel veel hydrofiele doeken overal!

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ratatosk,mopje &suzzert
    Balen van de nacht!:(

Manlief had na t clusteren t manneke in bed gelegd.maar hij ging niet slapen...
    Had ie geen truste gezegd of kusjes gegeven.
    Ik eruit,manneke kusjes gegeven,truste gezegd en over zijn bolleke geaaid...toen deed ie zijn ogen dicht en was vertrokken

Hij heeft van half 12 savonds tot 8uur geslapen (wakker geworden van paps wekker.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Oh dus dat gaat niet alleen hier zo. Mijn man lijkt soms te denken dat onze jongens voorwerpen zijn in plaats van levende wezens.

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mannen zijn zoooo anders dan vrouwen! Vind ik
    Ze kunnen heel zorgzaam zijn maar net dat kleine dingetje zoals n aai ofzo mist dan nog.
    ik zou niet eens kunnen weglopen zonder kusje of aaitje te geven

20. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hoooi

Hier 3e nacht op een rij laatste voeding 19u en vervolgens 3u en 8u
    Bn zo blij eindelijk ook weer Ern echt poepluier...denk bijna een maand maar Herl weinig gepoept en wel steeds stinkende scheetjes

Clusteren, mijn kids doen dat niet, soms lijkt me zo handig om de productie op te krikken maar mijn jongens worden heeeeel boos en trekken en bijten m'n tepel zodra er geen goed slokje melk uit komt
    En als k t na 5/10 min weer probeer zijn ze al zo boos op m'n borst dat ze al gaan huilen bij t aanhappen omdat er niet direct melk komt hahaha

Hoe gaat t verder met iedereen sorry k reageer niet uitgebreid zodra m'n laptop gemaakt is maak ik t goed, lees wel mee hoor

Share This Page