@miis auw lijkt me pijnlijk! Die van mij heeft clusterdagen EN regeldagen. Bij hem merkt je alles zo goed..ook sprongetje(s). Hier gaat t weer lekker alleen moet ik n manier vinden om "lief" met dl dr pre-pubertijd om te gaan. Die loopt echt te klieren.zeg ik nee dan probeert ze t gewoon nog eens en vraagt comtinu naar de bekende weg. Boos worden omdat ik een uitleg geef die haar niet bevalt. Dan tel ik tot 10 en stel de activiteit die we samen zouden doen uit en moet ze zichzelf maar gaan vermaken. Erg vermoeiend
Hier wel een goede nacht gehad. Om 22.30 voor het laatst gedronken en om 4.30 wakker en toen had ze echt ontzettende honger,in ene keer de hele borst leeggedronken. Toen heeft ze tot 6 uur liggen spelen tussen ons in.Echt heel schattig.Ze ligt dan heel de tijd heel enthousiast met haar armen en benen te zwaaien en geluidjes te maken. Toen weer haar wiegje in want tussenin slapen lukte d'r niet want dan blijft ze maar contact zoeken. Nu ligt ze nog steeds te pitten. @clusteren,ik ben blij dat Eva dat niet doet.Ik zou er doodmoe van worden om heel de tijd met haar rond te zeulen of aan mijn borst te hebben,Ik heb daar gewoon de rust en het geduld niet voor haha.Ik wil ook weleens een momentje voor mezelf hoe lief en leuk ik haar ook vind haha. Kinderen nog een paar daagjes naar school en dan lekker een weekje vrij.Even geen gehaast in de vroege ochtend,heerlijk!!. Wat een pokkenweer buiten.Dat wordt geen wandelen vandaag vrees ik.Dan straks maar even met de auto erop uit want ga niet de hele dag thuiszitten.Kinderen blijven over op school dus hoef vandaag niet op de klok te kijken. Kom later weer terug. gr Ingrid.
@jamietje:hier ook een pre-puber van bijna 9 jaar.Wordt er soms ook horendol van,pfff. Kan nog wat worden als die straks echt gaat puberen.Hij was altijd zo'n makkelijk kind maar dit gaat die nu ruimschoots inhalen zucht. Anouk was een moeilijke peuter/kleuter met veel driftbuien en ze zeggen juist dat deze kinderen weinig last zullen hebben in de puberteit,laten we dan maar hopen haha want erger als toen kan haast niet. Nu is het een supervrolijke en creatieve meid die altijd straalt.
Anouk, maar clusteren komt volgens mij alleen eerste 3 mnd t meeste voor, voeden in de eerste 3 mnd is zo anders sls daarna M'n oudste bijv zat al op 5 voedingen met 12 wkn Nu de jongste dan op 6 en op zich.. Hij gast d nacht in tussen 19-20 en dan hb k nog wel paar uur voor mezelf Verder vind k dat de bv wat dat betreft niet anders als de fles Succes dames met de oudsten Hihi
Wat een "piep"weer! Hidde is echt uit zijn humeur door zijn tandjes, dus ik heb niet veel zin om de hele dag binnen de blijven... Ik mis opeens de grote overdekte winkelcentra van Amerika... Iemand nog ideeën?
hallo dames! wat kletsen we toch wat af haha ben weer beetje bijgelezen maar jullie gaan zo snel wel gezellig vind ik beter dan dat je komt kijken en er is nog geen reactie bij haha. @nachtvoedingen dames ik vind het echt knap van jullie ik ben echt zo verschrikkelijk blij dat ik dat niet meer heb. en weet dat ik van geluk mag spreken en dat het elk moment afgelopen kan zijn dus ik geniet er nog maar even van. @lekkages. nou dat heb ik dus bijna iedere morgen haha als ik wakker word is ook het eerste wat ik doe even voelen aan mn borsten hoe erg het is en heel erg soms slaap ik gewoon verder. ja ik ben een vies wijf haha. ik heb gewoon die goedkope voedingsbhs van de hema moet wel want heb er elke dag een schone nodig. @miis maak die laptop toch eens joh dat tepeltrekken ken ik. hier wel geclusterd maar hij werd dan vaak ook heel boos. ik geef gewoon al 4 maanden alleen maar de borst en het is echt met hobbels gegaan maar ben echt zo verschrikkelijk blij dat ik heb doorgezet. van het weekend verjaardag en hij ging huilen want etenstijd. dus ik pak hem op neem een doekje mee ga even afgezonderd zitten hup borst eruit en eten maar. niet eerst flesjes opwarmen en moeilijk doen. al begint nu wel echt het verdedigingstijdperk heb ik het idee. ik had een nieuwe kolf gekocht want die oude (die ik 2ehands al had) deed het gewoon niet goed meer. en dat was toch onzin want ik ging toch zeker binnenkort afbouwen want de hapjes gaan beginnen. ik merk dat er in mijn omgeving niet heel positief gekeken word naar borstvoeding. zeker in mn mans zn familie niet. maar dat komt omdat ik de derde baby heb de andere zijn bijna 2 en bijna 1 (broer en zus) en dan komt er zo', 30 jaar niets zeg maar. en die andere twee zijn met de fles groot gebracht en ja die geven het ook nog het liefst uit handen. lijkt soms wel of ze het vervelend vinden om het zelf te doen. en ja ik niet haha ik doe liever alles zelf en ja sorry ik geef hem nog steeds niet graag af. ik zie e bijna alleen op verjaardagen ze komen niet echt op viste of zo en dan zou hij even heel de kring rond moeten gaan nou ik dacht het niet dat die andere wel zo waren prima maar die van mij houd daar niet van. ik was van het weekend wel even ontiegelijk trots. we waren dus op een vrij drukke verjaardag en die begon pas om 19:00 nou toch maar gegaan onder een paar regels tussen mij en mn man. en hij heeft zich eraan gehouden. alleen we gingen toch weer veel te laat naar huis. maar zoveel complimenten gehad scheelde denk ik dat de andere baby die een half jaartje ouder is de hele avond heeft zitten huilen en die van mij heel rustig beetje om zich heen aan het kijken was en beetje lachen en beetje kijken en geen kik gaf. zo'n heerlijk ventje. toch apart dat je daar zo verliefd op kan zijn he nou ja eigenlijk niet maar echt het is echt mn kereltje. pff ben echt een softie loop ik weer te janken hahaha zo en nu nog even afsluitend lekker opscheppen hij slaapt tegenwoordig van 20:00 tot 8:00 (nu maar hopen dat hij dit niet gaat veranderen nu ik het gezegd heb even afkloppen dus)
mopje babyzwemmen? of heb je meer behoefte aan iets waar je droog bij blijft ik weet niet zo goed wat ze in friesland te doen hebben ook niet een klein winkelcentrum? anders bij iemand op visite
Ik ben ook n softie sinds mn kids..vroeger was ik n uber bitch. Zat laatst barbies baby te kijken...janken! Toen dat kind geboren werd. Als ik naar mijn kereltje kijk en denk aan mn bevalling huil ik
Haaa... hier schijnt de zon inmiddels! Lekker even naar buiten vanmiddag. En... vannacht voor het eerst maar een keer hoeven voeden! Hoezee! Het was 19.00-1.30-6.30 Ben helemaal trots! Hopen dat het doorzet. @Ratatosk, vind mijn werk erg leuk, gelukkig. Alleen thuis bij mijn mannetjes nog leuker... Voeden onder werktijd wordt wel lastig, ik sta voor de klas en ben dus gebonden aan mijn pauze, ook qua kolven. Fijn dat je alweer helemaal in het ritme zit. @Mopje, wat zielig van de katjes. Had je ze anders zelf willen houden? Wij hebben een kat en beide kindjes zijn dol op hem! Daniel wordt altijd helemaal enthousiast en probeert de oude goedzak te aaien (lees: vachttrekken) @Vivian: wat zijn dan jouw spruw-klachten? Want de nystatine zelf geeft ook wel wat witte aanslag op het tongetje. @Melkbed, daar heb ik gelukkig geen last meer van. Heb nu voedingsbh's van de hema, bevallen prima. Zien er niet zo elegant uit, maargoed.... Zag in de reclamefolder dat ze bij de wibra ook voedingsbh's verkopen, voor maar een paar euro! Hebben jullie daar ervaring mee? @Clusteren, heeft mijn zoontje niet echt gedaan... Hij drinkt alleen als hij honger heeft en is binnen een paar minuten klaar. Hij wil ook nooit aan de borst als hij geen trek heeft, zodra er melk komt wordt hij boos. Vind het soms wel eens ongezellig! @Sint, weet nog niet precies hoe wij het vieren. Met mijn familie vieren we alleen kerst, wij zijn de enige met kleintjes. Weet inmiddels wel wat ik voor Daniel ga kopen: zo'n mooie bromtol, met bewegende figuurtjes erin. Julian krijgt spulletjes voor zijn houten treinbaan, daar speelt hij zo leuk mee. @Hormonen, ben ook wel een trut als het om mijn kindjes gaat. Kan soms gewoon in huilen uitbarsten als ze zo lief zijn. En ja, ik ben heel wat minder streng dan ik me van tevoren had voorgenomen. Mijn vriendin belde met een vreselijk verhaal: haar collega was bevallen maar het kindje vlak na de bevalling overleden. Waarom weten ze nog niet. Ben er al de hele dag naar van!
@Miss: Eva clustert niet.Ze is vandaag 7 weken en krijgt 6 voedingen per dag en is daarmee heel tevreden en groeit ontzettend goed.Wschl heb ik gewoon turbo voeding en heeft ze met 6x meer dan genoeg haha. Vanmorgen toch lekker weggeweest met de wandelwagen.Ik had mijn winterjas aangetrokken en had er al spijt van toen halverwege het zonnetje begon door te komen.Ik heb me gek lopen zweten maar zou ook heel goed nog iets hormonaals kunnen zijn. Wel irritant ieder geval.Eva begon het laatste stukje te brullen in de wagen want die begon honger te krijgen.Ik had weer teveel staan kletsen met bekenden er daardoor liep het allemaal een beetje uit.Nu net lekker 2 harde broodjes met rosbief gegeten.De kleine meid ligt lekker te chillen naast me op de bank op haar aankleedkussen en ze ziet iets fascinerends aan de muur waarnaar ze al 10 minuten ligt te staren en te kraaien. Zo lekker in haar wiegje leggen om te slapen en nog even opruimen en dan om half 4 weer de kinderen ophalen. Vinden jullie de dagen ook zo snel gaan?. Ik doe bijna niets op zo'n dag maar voor je het weet is het alweer avond. Kom later nog even terug. Gr Ingrid.
@eefje:dat is zeker vreselijk wanneer zo'n kindje dan komt te overlijden. Bekenden van ons hebben 4 jaar terug een doodgeboren dochter gekregen.Een voldragen meisje van 9 mnd en ze hebben nooit een oorzaak kunnen vinden.Intussen hebben ze wel weer een gezonde zoon gekregen die alweer ruim 1 jaar oud is maar het gemis en het waarom blijft altijd bestaan. Ik kan van zulke verhalen ook helemaal naar worden en ben dan altijd erg dankbaar voor onze 3 gezonde kinderen.
@Eefje Wat erg!!! Oh jee ik kan me zo iets echt niet voorstellen.. thank god zijn mijn kids kerngezond! @Ingrid Nou mijn dagen gaan we snel maar ik doe ook veel. Vandaag alleen al: Baby voeden,man uitzwaaien,ontbijten,wasmachine vullen,wasdroger vullen,was vouwen,stofzuigen,vaatwasser inruimen,aanrecht en meubels poetsen,wc poetsen,was verzamelen uit alle manden,honden uitlaten en voeren,vogels voeren, dochter haar knutselbak gesorteerd (Tussendoor al 3 keer baby gevoed) ennnn mijn woezel en pip muurschildering aanvullen (waar ik heeeeeel trots op ben).. nu ff met een glas ranja en een stuk boterkoek de reclamefolders doorkijken
@ Mopje wat naar dat je katje dood is... @ Weet ff niet meer wie het vroeg maar ja we gaan met familie naar centerparcs! Gezellig! @ Jamietje gaaf joh! Ik ben zo niet crea bea.. Bak er niks van, maar kei gaaf! @ Ingrid hier vliegen indd ook de dagen. En ons ventje groeit ook zo hard, kan mij dagelijks verbazen. @ Eefje verschrikkelijk... Daar zijn echt geen woorden voor. En de spruw ik heb geen klachten meer en ik heb niet het idee dat Luca er last van heeft. Nou ik ben ff shoppen de oudste heeft nog wat spullen nodig.
Gelukkig waren het niet onze katjes, maar van klanten van mijn man (dierenarts), maar het was wel zielig... @jamietje: druk geweest vandaag! Ik ben blij als ik de helft van dat alles heb gedaan op een dag! @pugga: laat maar lekker lullen over stoppen met bv. Ik krijg nu ook wel eens vreemde blikken als ik Hidde ga voeden of het er over heb met familie. Gelukkig vinden mijn ouders en schoonouders het wel echt goed voor hem. En die kolf kun je altijd weer verkopen als het hem niet meer gebruikt! @Eefje: wat een vreselijk nieuws, zo hoorde ik net over een andere klant van mijn man die een kindje hebben even oud met een genetische afwijking, ze zitten elke week een paar keer in het ziekenhuis... Hidde was vandaag net weer een kleine baby, 4 slaapjes gedaan! Om 9:15, 11:30, 14:30 en 17:30... De eerste een uur en de andere maar 45 minuten, maar dit is wel uitzonderlijk. Tandjes... Oja, vandaag heeft hij voor het eerst gebeten! Gelukkig voed ik met tepelhoedje, maar ik voelde het er doorheen!
Sorry als k iemand vergeet Anouk, ja dat had m'n oudste ook toen al 6 voedingen heerlijk! Hij Ja dagen gaan echt snel vind ik ook! Pugga, bij d oudste was dat ook zo, maar k reageer altijd express op zo'n toon dat die persoon zich bijna schaamt dat ie zo'n vraag stelt Dus echt zo van, waaat?! Stoppen!? Natuuuurlijk niet, is toch het beste voor m'n kind... Wat zijn die rot maandjes nou op een mensen leven pfff nee hoor mij niet gezien bv is hartstikke goed en bn er heel trots op! Hahaha en dan vaak vragen ze er nooit meer op zo'n rare manier naar, hooguit vragen en .. Nog steeds lekker bv geven? En dsn antwoord ik weer, ja natuurlijk .. Nu met die 2e vraagt niemand iets iedereen vond t al goed en nu weet iedereen dat ik tot Ern jaar doorga dus bekken dicht hahahahaha grapje Jamietje, ah wat leuk crea Bea ! K bn ook er. Bezig bijtje in huishouden ! Viviane, nog geslaagd met shoppen. @ hier Laatste voeding om 20u gehad... Hopelijk komt ie weer pas uur of 3 ofzo Overdag kwam hij vanaf 14u om d 2 uur maar had wat moeite met slapen dus ach zal wel bn toch binnen gebleven
Nou manneke heeft weer doorgeslapen whoehoeeee Mijn rechtetborst exolodeerde vanmorgen zowat.. Midden in de nacht toch maar bh aan gedaan. Ik was erg bllij dat hij wakker werd want ik had gewoon last je hoorde t ook in sloten tegelijk naar binnen gaan. nu ligt ie tegen me aan.ik ga nog ff slapen denk ik
Hier kwam de kleine pas 04u whoeeehooee 4e avond goed doorslapen En nu net om 09u gedronken, heerlijk geslapen!
Hihihi ik had niet moeten opscheppen over mn mannetje. Wilde gister niet slapen. Ook niet eten was ontroostbaar echt mn hart breekt dan als ik gewoon niet meer weet hoe ik hem kan troosten. En vanmorgen ineens om 6 uur wakker gelukkig vond hij zn speen ook goed en heeft toen weer geslapen tot 8 uur. Hij ligt nu weer in zn bedje ik ook en moet er uit. Maar kheb geen zin!!!!
Pugga ahh zielig is dat heh, wie weet tandjes?? Als hij zich vanavond weer zo rot voelt voor t slapen gaan kun j een zetpilletje geven, als dat werkt weet j dat ie pijn heeft!