Pfffff baby wil niet slapen. Af en toe wat drinken maar wil gewoon niet slapen. Terwijl hij echt wel moe is. Ben bang dat er toch nog wat regeldagen aankomen. Wilde vandaag vaker dan normaal drinken. En werd soms wat boos omdat er niks meer kwam. @sex. Wat is dat??? @ mannen. Die van mij kan ik op het moment wel schieten. ( de grote dan he niet de kleine die is lief, meestal dan )
Pugga wie weet hb j ook een 4 mnd dip, heb hem dus nu bij beide kids gehad pfff maar dus proberen zoveel en vaak mogelijk aan te leggen en snachts als j en hoort en normaal speentje zou geven zou k beter direct aanleggen, nachtvoedingen krikken t meestal t snelst op! Succes! Umm, kan ook dat er een eisprong aankomt of ongesteldheid
@miis kben bang van wel. Manneke werd lekker half 6 wakker. Kan misschien ook omdat mn man nu een andere klus heeft. Hij zat eerst vlakbij en hoefde pas 7 uur weg nu moet tie dus om half 6 weg. Ach extra kroelietijd met baby is ook lekker. (Is pas de eerste nacht)
Mijn manneke sliep van 23:15 tot 6:00. Toen ff gegeten en samen verder geslapen van 7 tot net hij slaapt weer,ik sta op
Hoii Hier was ik gisteravond voor het eerst even weg, maar om 21u smsje dat hij haar niet stil kreeg. Nu had ik dacht ook wel verwacht aangezien ze s avonds snel overprikkeld is en ik vaak net daarvoor naar boven ga en haar in slaap voedt. Rond 21.30u laatste voeding en ze kwam om 4.15u. Netjes dus! Daarna wat onrustig, m'n borst zat ook erg vol dus zij flink spugen. Om 7.00u nog even een slokkie gegeven omdat ze nog niet echt diep sliep en ze even moest blijven slapen tot 8u anders kwam ik niet uit met de tijd, oudste moest naar psz. Om 9u weer terug en kon ze gelijk in bed. Paar keer heen geweest maar ze ligt er nog in. @ratatosk, denk goed om jezelf meid en misschien even een keer een goed gesprek aangaan met je man? Herken het wel hoor hoewel ik zelf niet zo moe ben en ik hoef nog niet te werken. Jongste wil vaak rond 20.30u/21.00u de nacht in en dan lig ik er ook gelijk in. Maar komt hier ook vaak op mij neer. Ik erger me hier flink dat hij zodra die thuis komt achter de laptop duikt en als hij even op beide kinderen moet letten, zit ie ondertussen ook nog achter de laptop. Na het eten doet hij wel standaard de oudste in de pyjama en hij vraagt wel of hij de afwas moet doen en als ik 'm dingen vraag doet ie t wel. Maar ik ben ook altijd bezig terwijl hij vaak al op z'n gat zit. Of als we weggaan zit hij al half in de auto terwijl ik nog alles bij elkaar moet zoeken en met van alles loop te zeulen. Jongste slaapt nu meer dus hoef wat minder te rennen en kan nu eindelijk een beetje gaan genieten. Oudste gaat hier 2 dagen naar gastouder en 1 ochtend psz. Dus nu de jongste meer slaapt, kan ik ook rustig het huishouden doen en heb ik ook eens wat tijd voor mezelf.
Red haha zo herkenbaar als we weggaan staat hij al bij d deur of net d oudste mee in d auto en dan moet k nog alles pakken haha Dn dan zeuren dat ie altijd moet wachten wuhaha wat een giller Kon j gister geen flesje achter laten? Hier, jongste lekker 2 uur ochtend dut gedaan en net gevoed
Ja had ik gedaan, 2 flesjes maar ze heeft wel uit de fles gedronken maar wilde die uiteindelijk niet meer. Ik heb even met haar rondgelopen toen ze thuis kwam zodat ze rustig werd, daarna naar boven en snel aangelegd en toen ze sliep ze ook zo. Maar de oudste was de eerste maanden ook altijd onrustig s avonds en ging later wel beter. Van de week geprobeerd om haar om 19u gelijk boven te voeden en slapen ipv een hazeslaapje en later de nacht in. Maar dat werkte niet. Ze viel half in slaap maar later weer wakker. En wilde ik haar uur later weer in slaap voeden wilde ze de borst niet want ze zat vol. Uiteindelijk na huilen toen op m'n borst in slaap gevallen.
Oh heeft dan echt nog wat aanraking nodig ofzo Wilt een badje niet helpen ontspannen? Mijn kindjes worden daar zo week van en slapen echt vast ! Ach t gaat sowieso over Hihi
Nee helpt ook niet. Had haar nog wel even snel in de tummytub gedaan en daarna in de draagzak. Oudste ging s avonds altijd met papa douchen, laatste voeding op bed en dan slapen. Deze dame is echt één met een gebruiksaanwijzing Zolang je die maar volgt heb ik een hele tevreden baby. Stofzuiger is inmiddels uit maar ze slaapt nog! Denk dat ze rond 12u wakker wordt, heeft ze weer van 9-12 geslapen, gisteren ook al. Leg ik haar straks voor het volgende slaapje even in de kinderwagen in de keuken, kan ik boven aan de schoonmaak.
@ Alleen wat naar meiden om te lezen dat sommige van jullie dat zo ervaren... Ik herken het niet. Mijn man heeft een drukke baan maar zodra hij thuis komt gaat hij meteen fulltime mee draaien in het huis. Zoals ik wel eens eerder heb gezegd hij is nogal schoon e.d en daar pluk ik de vruchten van ! En ik pak regelmatig even een uurtje voor mezelf dat bied hij ook zelf aan omdat hij Luca dan ook de hele dag niet heeft gezien en even wil knuffelen. @ Sex ja laat ik het erop houden dat wij hier weer heel snel actief waren.. En de drive zit er momenteel weer aardig in. Balletjes zijn genezen ( ja ja nog met condoom ) over 2 maanden kunnen we testen of hij nog vruchtbaar is of niet. @ Hier verder geen bijzonderheden, ben niet helemaal in een goede bui. Dus what's out.. De heks is gerarriveerd
even een vraagje aan jullie wat betreft ritme. zo ziet onze dag er bijvoorbeeld vandaag uit 6:00 eten, even kroelen, luier verschonen, slapen 10:00 wakker luier verschonen beetje spelen dan eten nog meer spelen kroelen dan rond 12en naar bed ' 14:00 rond deze tijd weer waker dan eten spelen tegen 15:30 weer naar bed voor meestal maar half uurtje dan eten (ontroostbaar zijn vandaag) hopelijk tegen 19:30 eten en dan naar bed tot volgende ochtend nu is het zo dat hij de laatste tijd vaak aan het eind van de middag ontroostbaar is/lijkt doe ik iets niet goed? besteeds ik te weinig aandacht aan hem? hebben jullie ook een beetje dit ritme? sorry voor de vele vragen maar ik heb denk ik gewoon beetje bevestiging nodig. hij ligt nu in zn schommelstoel en hij is wel stil maar is volgens mij zo moe maar wil echt niet slapen en als ik hem op bed leg gaat hij heel haar huilen dus dan maar om zich heen kijken. slaapt hij te weinig? dat ontroostbare komt misschien ook door wat minder melk nu. merk dat er toch wel een dip lijkt te zijn. ik zit ook onder de pukkeltjes had ik normaal meestal wanneer ik ongesteld moest worden maar dat ben ik nog niet. want dan heb je meestal ook even een dip toch? groetjes
Pugga, j doet niks verkeerd hoor.. Het laatste dutje doet hij hier ook altijd 'moeilijk' vaak hazenslaapje Ongeveer; 8u wakker voeden spelen 9/930 slapen 11 wakker voeden spelen 1230 slapen 1430/15 wakker voeden spelen 1630/17slapen met moeite 18u wakker voeden spelen, badje beetje rekken om te voeden (of gewoon op schoot met hem spelen, wassen relaxed insmeren massage) zo rond 1930 laatste voeding Maar bijv nu is t ook anders gelopen, en slaapt ie nu pas voor een klein dutje heeft een na laatste voeding om 1630 gehad dus theoretisch 1930 laatste .. Nou denk k dat ie gewoon half/ 3 kwartier slaapt ( dus wakker rond 19u) en dan geef k hem Ern badje en kom k ongeveer wel 1930 uit Maar herkenbaar van de dip is t einde van de dag dat m'n zoontje echt om de 2 uur wilde drinken echt hongerig aan einde van de dag Gister kwam t ook btj kut uit 18u een na laatste voeding en hb k hem wakker gehouden en 19 Nogmaaks aangelegd en hij is vervolgens de nacht in gegaan
Mijn oudste was met 4 maanden steeds 1,5u wakker en ging dan slapen. Jongste is nu steeds een uur wakker. Hier vanmorgen 8u wakker, bv, oudste op de psz gebracht. 9u weer thuis en op bed. 12u wakker en bv, 1u slapen. 14.30 wakker gemaakt en bv omdat we weg moesten. 15.30-16.00u in auto geslapen. 16.30 beetje bv, 17u-18.15u slapen. Straks misschien nog een hazeslaapje in de draagzak en rond 21u de nacht in.
Blije mama: mijn productie is flink opgelopen deze week, met 2x kolven bijna genoeg melk voor de drie voedingen die ze overdag zonder mij neemt. Dan hoef ik in de avond alleen nog te kolven wanneer het mij uitkomt, voor de vriezer! Vanochtend heeft meisje met perfect gevoel voor timing haar jasje en jurk ondergespuugd net toen we wat haastig probeerden te gaan vertrekken... Gelukkig had ze nog een warm vestje en was t vandaag niet koud.
Nou slaapt dus niet... Helemaal vrolijk en blij doen dus eruit gehaald ga nu met hem douchen ! Zal 19 laatste voeding geven dus
Kom ook gezellig weer eens even binnenvallen. Op 18 sept ben ik bevallen van onze zoon! Inmiddels is alles weer een beetje normaal en heb ik ook weer wat tijd om hier te kijken. Ik geef onze dochter nog 1 keer per dag borstvoeding en onze zoon natuurlijk onbeperkt! Hij hapte in het begin verschrikkelijk beroerd aan en zelfs zo beroerd dat mijn tepels helemaal kapot waren. Maar dankzij een zeer kundige lactatiekundige is het gelukt om alles weer te laten helen en voed ik nu weer compleet pijn en kloofloos
Gefeliciteerd nijn! Ik moet even terugkomen op wat ik net zei over genoeg kolven! Dochterlief drinkt normaal 2x150 bij de Gastouder en nog een x 150 bij papa. Had ze vandaag nog honger bij papa, en heeft ze de laatste vers voorhanden 125 cc er achteraan weggetikt! Als dat een gewoonte wordt, moet ik nog flink aan de bak.
@Anouk. Oh ik wou dat Kate niet clusterde. Ik kan 's avonds bijna niks omdat ze zo vaak komt. Ik wil ook maar 6 keer voeden!!! Kate is nu 5 weken, dus wie weet over 2 weekjes? En ja, de dagen vliegen voorbij. Kom zelfs bijna niet aan het huishouden toe... Erg he! Haha, leuk als je uitgelachen wordt door je kindjes he . @Eefje. Vreselijk! Ik heb dan een kindje verloren met 19 weken, maar dat is toch wel weer anders dan dit verhaal zeg... @Jamietje. Bezige bij zeg en wat een leuke muurschildering! Kom je hier ook even langs? Lekker als ze doorslapen he! Wat vervelend van je ex! Niet leuk voor de kids en dan ook voor jou... @Vivianbraak. Leuk zeg! Wij gaan ook nog op vakantie, zijn (natuurlijk) van 't zomer nog niet geweest. Dus lekker een week ook centerparks of sunparks ofzo. Nu al megaveel zin in! Nog geen 1 nacht opgeweest? Hij sliep toch niet meteen door toch? Mag Kate eigenlijk wel zwemmen dan? Ze is dan 2 maanden. @Mopje. Ik heb er ook respect voor dat jij/jullie 'nog' voeden. Ik zie mezelf dus echt niet 9 maanden voeden... Eerst maar volgende week even kijken hoe het gaat en dan eventueel combineren. Hidde dus niet helemaal fit? @Miis. Haha, dat je zo lekker overdreven reageert. Dan durven ze idd geen commentaar meer te hebben. Dus bij jou ook lekker doorgeslapen? Fijn hoor! @Pugga. Heeft hij niet spruw ofzo, dat hij daarom niet wil drinken? Oh niet dus haha. Zo vervelend als je ze niet kunt troosten he. Dat is niet goed voor een meoderhart... @Vroegslapen. Hier lig ik er ook eigenlijk nooit na 22 uur in. Dan is de voeding van 2 of 3 uur idd prima te doen. @MadeInUSA. Hier klaagt manlief ook regelmatig over dat hij moe is, hij gaat wel later naar bed en eerder eruit dan ik, maar dat doet hij zelf haha. Dus ja, dan is het ook zijn eigen schuld. Nachtvoedingen (en alle verzorging overdag) doe ik dus ja. Emma neemt hij wel vaak op sleeptouw mee. Och ja, dat is niet leuk dat je dat mist he... *knuffel* Goed gekolfd zeg! Wauw. @Intiem. Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst weer intiem geweest, dus na dik 4 weken. Best snel geloof ik, maar was wel erg fijn . Miis. Oh jee, jij bij 2 weken? Toen vloeide ik nog behoorlijk... @Ummi. Als je denkt dat je zwanger bent, gewoon weer testen hoor, anders weet je het nooit zeker! Ik snap dat je dat spannend vindt, maar beter zekerheid toch? @Ongesteld. Wanneer waren jullie weer ongesteld? Ik vloeide nu al een week niet meer (Kate is nu 5 weken) en nu plotseling weer bloed. Eerst helderrood en nu bruin. Ik kan toch niet al ongesteld zijn als ik volledig bv geef? Zou ik niet eerlijk vinden . @Red. Was het wel lekker om even weg te zijn? Heb daar eerlijk gezegd heel veel zin in... @Huishouden. Hier doe ik dus ook het meeste, maar dat vind ik niet erg. Ben toch moeder en wat meer zorgzaam dan hem . Spullen pakken ook, de helft zou hij vergeten joh, dus dan doe ik dat maar. Hij doet wel altijd Emma op bed en 's ochtends kleren aan en eten geven. Erg fijn! @Ritme. Hier nog geen ritme haha. Maar goed, Kate is nog heel jong natuurlijk. @Nijn. Wat fijn dat alles goed loopt! En wat super dat je je oudste ook nog een keer geeft. Geeft het niet dat de samenstelling van de melk verandert is door de kleine? @Hier. Probleem gehad vanavond. Was vandaag bij mijn moeder geweest en daar mijn tepelhoedjes laten liggen... Probeer weleens zonder te voeden en dan drinkt ze 2 tellen en daarna lukt het/wil ze niet meer. Dus ja, geen optie. Ze had direct honger toen we thuis kwamen, helemaal overstuur, gauw gekolfd en manlief maar proberen met de fles. Ging uitstekend! Gelukkig maar. En ik weet dus ook dat ze prima uit een flesje kan drinken haha. Pff. Even drama, maar uiteindelijk ging het goed. Strakjes vooruit maar even kolven, manlief komt vanavond thuis met de tepelhoedjes, eerst mezelf zo maar even redden.