Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,212
    16,569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @hannamom:zijn je tepelhoedjes al gearriveerd haha?.
    Uit welke fles en speentje drinkt Kate?.
    Ik heb nu ook een kolfapparaat besteld maar weet nog niet welke speen ik zal gebruiken.De oudste dronk altijd uit een Avent speen en fles en Anouk uit een flesje met een Difrax speentje kers.
    Ik hoop dat Eva straks ook uit een flesje afgekolfde melk kan drinken.
    Hoeveel cc afgekolfde melk geef jij Kate?.
    Ik moet eerst maar eens kijken of het kolven wil lukken.Ik hoop dat mijn kolf ieder geval dit weekend komt(je kan er maar blij mee wezen haha).

Vandaag een lekker dagje gehad.Mijn moeder was er vandaag en na de voeding ben ik direct de stad ingegaan.
    Voor mezelf een superleuke winterjas gekocht(rib uit mijn lijf haha),
    1 wollen jurk met legging en een knalroze trui.Ben er weer blij mee.
    Wel weer lekker om eens een keer iets leuks voor mezelf te kopen ipv alleen maar voor de kinderen.

Eva is weer heel lief geweest vandaag.Vanavond een 1/2 uur met haar op het grote bed gelegen en dan ligt ze maar te kijken en te kraaien en met het armen en benen te maaien.Echt zo ontzettend genieten is dat.Het wordt nu echt steeds leuker omdat je nu echt contact kan maken.Ze ging ook zonder huilen direct in haar wiegje slapen.

Oeps ze begint nu wakker te worden en ik denk dat ze honger heeft.Beetje vroeg maar dan kan ik er straks ook lekker induiken.

Rustige nacht allemaal.

Gr Ingrid.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Met mij gaat het alweer wat beter, ik heb wat geslapen en mijn man heeft gisterenavond wat werk in huis verzet. Dat vind ik zo enorm fijn! Dat er gewoon iets in huis schoon of opgeruimd wordt zonder dat IK dat heb hoeven doen. Dat ik de keuken binnenloop en dat hij helemaal blinkt.
    Ik heb al heel vaak met hem gepraat over hoe ik me voel maar het kwartje lijkt niet te vallen. Nu na deze knallende ruzie hoop ik dat het beter wordt.
    Het is ook zo herkenbaar dat hij altijd zijn eigen ding zit te doen, en dat bij de auto staan terwijl ik alles nog moet verzamelen is ook herkenbaar!
    Laatst gingen we zwemmen en toen heb ik de dag van te voren de tas ingepakt. En die namiddag geklaagd dat hij zoiets nou nooit eens doet. Krijg ik te horen dat hij vindt dat dat ook op de ochtend zelf kan.
    Nou best.. de dag erop zouden we naar mijn ouders gaan en dan moet er ook een tas gepakt worden, nou vijf minuten voor vertrek nog geen tas. Pff.

Vandaag ben ik naar de osteopaat geweest voor mezelf, heerlijk, al was het maar omdat ik even een uur heb mogen liggen en over mezelf heb mogen praten :). Hahaha dat klinkt heel egoïstisch maar dat ben ik niet hoor.

Ummi92, als je wilt weten of je zwanger bent moet je een test doen. Je kunt wel zeggen dat je dat niet durft maar die test bijt niet hoor. Gewoon doen.

Pugga, hier is dat ook zo rond het einde van de middag/begin van de avond. Onrustig zijn, huilen en dat tot hij de rust voor zijn laatste voeding en het begin van de nacht vindt. Meestal is dat rond zeven uur.

Een ritme hebben we hier verder niet echt. Of msischien wel.. ik heb het overzicht niet echt. 's Nachts begint het vaak rond 1 uur, half 2. Dan 3 uur half 4 en dan vindt meneer het 'dag'. Ik probeer hem dan naast me te laten liggen en zelf toch ngo wat te rusten (slapen lukt niet) en na een uurtje gaat hij dan jengelen. Dan draai ik hem op zijn buik en hij valt meteen in slaap. En dan is het voor mij alweer bijna tijd om op te staan dus slapen doe ik dan niet meer.
    Op werkdagen drinkt hij dan om kwart voor acht op het kinderdagverblijf weer.
    Dan 10 uur, half één, drie uur en vijf uur/half zes en dan de laatste voeding rond zeven à acht uur.
    Op thuisdagen drinkt hij gewoon, ik heb geen flauw idee hoe laat precies :).

HannaMom, met vijf weken clusterde Ukkie hier ook nog volop. Nu met drie maanden kan ik me niet eens meer precies herinneren wanneer het opgehouden is.
    En wow, een kindje verloren met 19 weken.. Dat is al een hele baby, jemig, wat erg..

Dat bloed kan nog een nabloeding zijn maar je kunt zeker ook alweer ongesteld zijn! Ik was met 2,5 maanden weer ongesteld dit keer. Vorige keer pas na 10 maanden..

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Ratatosk, kun j niet gewoon j kindje sowieso naast j op buik laten slapen
    Mijn zoontje slaapt standaard op buik maar soms probeer ik hem op z'n rug te leggen wordt gelijk klaarwakker gillen kraaien spelen draai ik hem om hup in dromenland! En dus ook midden in de nacht !
    Fijn dat j man toch even z'n handen uit z'n mouwen heeft gestoken :)

Hanna, Hihi ja k had niks geen scheur hechting oid en super snel hersteld vloeide ook alleen paar dgn!!! Dus ja ... Hihi
    Lijkt me lastig teptlhoedjes ik lees vaak adviezen dat toch proberen af te bouwen .. Maarja klinkt niet simpel dan! Succes met kolven

Madeinusa, haha ff bij getankt dus

@ hier nou hb gedoucht met kleine en 19:15u in bed gelegd hopelijk weer doorslapen k bn Heel moe vandaag ga vroeg slapen

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Nee dat lukt dan echt niet. Hij vindt dan gewoon dat het ochtend is en begint te feesten :). Na een uur wordt hij dan weer moe en wil wel weer slapen en dat kan hij niet op zijn rug.
    Als ik hem eerder op zijn buik leg gaat hij protesteren, zo van "eh eh ehhhhh ehhh" wat zoiets wil zeggen als "Draai me om mama ik zie niiiiiks!". Haha.

5. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Anouk. Nog niet haha, maar ik heb inmiddels maar vast weer wat gekolfd, manlief is al wel onderweg. Ze laat er nu wel lang tussen! Om half 6 gedronken en nu slaapt ze nog...
    Uh, ik heb een chiccoflesje en een speen die wat op een tepel lijkt. Zat in zo'n babydoos geloof ik? Gelukkig!
    Ik had aan beide kanten 50 ml. gekolfd en dat heeft ze allemaal opgedronken (100 dus). Ze leek nog meer honger te hebben, dus nog even geprobeerd en weer 50 gekolfd, maar hier nam ze 2 slokjes van en toen viel ze in slaap. Dus ze was gewoon moe... Nu staat er 150 in de koelkast te wachten, wie weet slaapt ze dan heerlijk door vannacht! Maar even proberen.
    Ik heb er ook zovee zin in wat meer reactie van Kate te krijgen! Ze begint nu wat meer te lachen en iets geluidjes te maken. Wat kun je daar al van genieten zeg!

@Ratatosk. Vervelend dat het met een ruzie moet dan he... Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat mijn man geen tas klaarmaakt ofzo, maar goed, hij maakt dan vaak Emma klaar enzo.
    Oh jee, wat is jouw kindje vroeg wakker dan zeg! Dat je dat op redt...
    Ok, dan wacht ik dat clusteren gewoon maar even af haha. Maar nu, na het flesje gekolfde melk, doet ze het dus niet! Misschien is dat ook een oplossing?
    Ja, dat was vrij heftig. Is nu net een jaar geleden... Het was een jongetje. Gek hoor, stiekem ben ik dus ook mama van een zoon :).
    @Ongesteld. Mijn moeder noemde net dat zij ook altijd snel weer ongesteld werd... Bummer. Nou ja, weet ik in ieder geval dat alles nog goed werkt haha.

@Miis. Kate slaapt hier (overdag) ook op de buik, dus @ratatosk, kun je idd je kindje niet direct op de buik leggen? 's Nachts baker ik haar in, dus dan kan het niet, maar Emma sliep ook altijd op de buik...
    Idd, ik probeer nog regelmatig zonder, dan drinkt ze 2 minuten en dan laat ze los en pakt ze gewoon niet meer. Helemaal overstuur wordt ze dan... Geen idee wat dat is? Het is dat ik ze kan vergeten, maar verder werkt het prima haha.
    Lekker slapen!

6. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Gisteravond lekker beetje babymassage gedaan meneertje ging zonder veel moeite slapen. Maar ik werd om 5 uur wakker van de sabbelgeluidjes. Meneertje probeerde zn hele handje in zn mond te stoppen. Dus nu ligt tie aan de borst.

Zo jammer dat tie niet meer uitslaapt. Maar ja had ik maar niet op moeten scheppen hahaha

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Vanaf kwart over twaalf, ELK UUR!!! Kreun.

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ratatosk
    Regeldag?
    klote vd ruzie maar herken t echt!!!

@hier
    Ohhh ons manneke heeft gister alles opgedronken en nog wakker. Om half 12erin gelegd (wakker). Hij werd om 7:10 wakker!
    We hebben ook echt n standaard avondritueel,sindsdien slaapt ie door

9. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Ratatosk, elk uur? Oeps... daar gaat je ontspannen gevoel na de osteopaat!
    Ik ga vanmiddag weer eens naar de kapper, even lekker een stuk eraf. Had altijd lang en vol haar, maar na de bevalling had ik zo'n last van haaruitval dat ik het nu niet mooi meer vind om los te dragen. Helaas!

@HannaMom, jeetje, een zoontje van 19 weken, wat erg meid. Het was vast een prachtig mannetje!
    Ik had rond de zes weken ook even een nabloedinkje, maar dat was niet echt een ongesteldheid. Die kwam na vijf maanden pas weer. En hoe, haha! Echt een week serieus gebloed, heb ik anders nooit!

@Ingrid, heerlijk zeg, even shoppen voor jezelf. Dat moet ik ook nodig weer eens doen... Denk steeds: "nu koop ik iets voor mezelf!" en dan zie ik weer iets leuks voor de kindjes ;) Gelukkig krijg ik regelmatig iets leuks van mijn moeder, dat is wel heel lief.

@MadeInUSA, vervelend is dat meid, dat je die momentjes mist. Maar ik roep altijd dat het pas telt als ik het met mijn eigen ogen gezien heb.

@Mannen... Tsja, ik heb geloof ik niet te klagen, mijn man doet zowiezo veel met de oudste, doet de boodschappen, kookt regelmatig... Maar verder moet ik wel alles aan hem vragen. En ja, spullen klaarleggen, daar heeft hij nog nooit van gehoord ;)

@Sex, daar heb ik echt heel weinig behoefte aan op het moment. We doen af en toe wel wat hoor, maar weet niet wat het is, maar dat stukje van mijn lijf lijkt even niet meer te werken ;) Helaas voor manlief, die zou het liefste elke dag willen. Daarnaast zitten we ook met het probleem anticonceptie... Ik wil even geen hormonen in mijn lijf nu met de bv, en mijn man heeft echt een hekel aan condooms. En een knipje vind ik ook zo definitief! Denk wel dat ons gezin compleet is zo, maar ik ben pas 27, dus wie weet...

@Hier, we zijn begonnen met de bijvoeding! Zoontje is nu ruim 5,5 maanden en was er geloof ik best aan toe... Hij heeft al een hele banaan gegeten! Geprakt, dat wel, want ik ben niet zo van de Rapley-methode. Ja, als ze wat ouder zijn... maar dat kokhalzen ect vind ik niks, hoewel ik weet dat het erbij hoort.

Nu even boodschapjes doen!

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Zooo, veel geschreven alweer zeg!

@Hannamom: ik zie nu dat we kindjes hebben van bijna precies dezelfde leeftijd! T. is van januari 2009, en R, eind aug. 2012! Kan Emma ook niet wachten tot ze naar school mag? T. heeft het er vaak over en is er echt klaar voor! Ik vind het ook heel fijn dat zij zich al zo goed redt met de dagelijkse dingen. Het lijkt me zo zwaar om nog een jonger kindje erbij te hebben nu!

@Ratatosk: Wat een DRAMA nacht voor jou, sterkte!

Dat van die ruzie herken ik ook. Heeft ook groot deel te maken met oververmoeidheid wat onze mannen volgens mij niet helemaal begrijpen omdat zij voor hun gevoel ook echt moe zijn.. ;) Niet goed voor hun voor te stellen denk ik hoe nachtvoedingen zijn en de hele dag voor die kleintjes klaar te moeten staan.

@Pugga: lekker he, babaymassage? Doe ik ook elke dag, sowieso elke luierwisseling overdag masseer ik zijn benen en liezen; luiers lijken me zo rot zitten! Dat 's avond heel onrustig zijn herken ik zelf niet, maar ik ken genoeg baby's die precies hetzelfde hebben! Misschien kan je draagdoek proberen? R. slaap als ik hem in de middag daarin doe het langst op de hele dag! Pas als ik hem eruit haal wordt hij wakker!

@Anouk: wat heerlijk om te shoppen! Ik had laatst ook heel snel (met kids) een tuniek gekocht (mooi flubberbuik verhullend ;)) en een vest; gelijk helemaal happy omdat ik echt niets meer had om aan te trekken!

Hier: Oudste is nu naar PSZ en jongste ligt heerlijk te tukken in zijn bedje. Dat is wel fijn, 's ochtends slaapt hij altijd zonder problemen gelijk in zijn bedje en ook minstens een uur maar soms anderhalf. Ik probeer dan zoveel mogelijk in het huishouden te doen. Laatst had ik om half elf al de piepers geschild en de boontjes gedopt voor avondeten! haha, toen was ik wel Uber Huisvrouw!
    Ik ga zo T. ophalen en dan gelijk door naar het bos met de hond en de kids lekker wandelen. Ik wil dan wat kastanjes en mooie blaadjes e.d verzamelen en dan kunnen we daarna daarmee gaan knutselen. Nu even googlen om ideetjes op te doen. Ik wil in ieder geval de alom bekende spinnenweb maken van een kastanje en sate prikkers...

@nachtrust: Hier elke 2.5-3 uur gekomen en dochter kwam bij ons liggen om 4:45u en kon niet goed in slaap komen. R. werd 5 uur wakker om gevoed te worden en dus ging ze kijken en kwam toen helemaal moeilijk in slaap. Elke keer als T. net sliep begon R. te mekkeren en andersom.... Zucht, ik ben gebroken wakker geworden, maar nu gaat het eigenlijk wel weer.

Jullie nog leuke plannen vandaag?

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    @ Eefje: wat heerlijk dat je bent gaan bijvoeren. Dan vond ik zo leuk! Veel plezier bij de kapper zo!

@anticonceptie: maandag wordt spiraal geplaatst. (mirena) Ik denk niet dat we nog een kleintje willen en we hebben het ook over sterilisatie gehad maar ik ben 31 en wellicht denk ik er over 5 jaar heel anders over, en mijn vriend ook. Daarom toch voor spiraal gekozen. Sex hebben we na 3 weken weer gehad, ik zou nu ook wel vaker willen maar wil eerst spiraaltje hebben ;)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,212
    16,569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje:wat heerlijk dat je kleintje al doorslaapt.
    Ik kan niet wachten haha maar we hebben niets te klagen.
    Gisteravond om 22.30 gedronken en om 5 uur vanmorgen wakker dus heel erg netjes maar alleen wil ze daarna niet meer lekker slapen.
    Het wordt ook hoog tijd dat ze weer eens gaat poepen want dat zit ook een beetje te rommelen in haar buikje.

@hannamom:heftig meid een kindje verliezen met 19 weken.Is er ooit een oorzaak gevonden of vind je het vervelend om erover te praten?.

Ik ben ieder geval nu een beetje op de hoogte van het aantal cc's wat je moet geven.
    Ik hoop echt dat die kolf snel komt.
    Vanmorgen had ik zo'n volle borst en dan ligt Eva zich te verslikken en moest echt even flink hoesten.Het zou wel fijn zijn om dan vooraf al wat weg te kolven.

Anouk was afgelopen nacht ook wakker om kwart voor 3 pfff.
    Ze had een verstopte neus en kon niet slapen omdat ze steeds aan allerlei dingetjes moest denken van school.Vandaag hebben ze de 1234 show en dan treden de groepen 1 tm 4 voor elkaar op op het podium en dan kan ze zich daar zo druk over maken.Ze zit nu in groep 3 en ze leert nu zoveel bij dat het soms een beetje te druk wordt in d'r koppie.
    's avonds komt zo ook moeilijk in slaap omdat ze steeds aan vanalles ligt te denken,wel leuke dingen ieder geval.Het is gewoon een kind wat alles heel intens beleefd en enorm kan genieten van de kleinste dingetjes.
    De oudste is juist zo nuchter als het maar zijn kan want die slaapt altijd als een blok haha.
    Ik hoop dat het voor Anouk een fase zal zijn.Nu lekker een weekje vrij en kan ze ook een beetje bijtanken.

@ratatosk:vervelend zeg zo'n knallende ruzie met je man.Ik kan me voorstellen dat je je onbegrepen voelt.Mijn man doet gelukkig wel het eea en hebben we daar nooit woorden over.
    Balen hoor!!.

Kleine meid begint wakker te worden in de kinderwagen dus die begint trek te krijgen.

Tot later.

gr Ingrid.

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @leuks doen vandaag
    ik ga zo ff lekker eten met manlief,dan zoon voeden en dan word ik met manlief zijn auto en pinpas op pad gestuurd om te gaan shoppen (WAUW)
    Eerst langs met kleintje bij schoonouders,parkeer ik daar mooi de auto,ff koffie drinkrn,hun ook weer blij

Jullie???

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,212
    16,569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Jamietje:ik wil ook zo'n man die zijn pinpas meegeeft haha.Ik moet het toch echt met mijn eigen pinpas doen en die raakt ook een keertje leeg pfff.Volgende week wordt salaris weer gestort dus nog even geduld hebben maar heb gisteren flink kunnen inslaan.
    Hier geen grote plannen vandaag.Kinderen zijn vanmiddag vrij en ik maak er even een lekker relax dagje van want heb nergens zin in haha.

Ga die kleine meid in haar wiegje leggen want ze ligt ze dreinen.

Gr Ingrid.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Hannamom: Lekker dat jullie er ook tussen uit gaan! Wij zijn van de zomer nog wel 3 weken op vakantie geweest naar Renesse. Ik voelde me verder kei goed en mocht het nodig zijn zaten we dicht bij het zkh dus.
    En Luca sliep niet gelijk door maar kwam al vanaf het moment dat hij geboren is vroeg hij of om 1 nachtvoeding en voor de rest niks. Ik bedoel met doorslapen eigenlijk dat hij in de nacht niet wakker is. Heerlijk!! :) Ik bedoel als hij wakker word plop tiet erin en hij is weer content.
    Fijn dat het intiem zijn weer goed beviel ;) Gek he zo'n eerste keer weer.

@ Pugga: Ik zie niks verkeerds aan je ritme hoor en het is ook vaak dat die kleintjes aan het eind van de dag onrustig zijn. Luca kan dat nu ook wel eens hebben en dan neem ik hem mee naar boven en dat vind hij dan fijn. Lekker samen knuffelen en spelen zonder externe geluiden.

@ Madeinusa: Fijn dat je productie weer op peil is ! :)

@ Nijn84: Gefeliciteerd! Vind het erg bijzonder dat je twee kindjes voed. Mijn respect!

@ Ingrid: Zo je hebt het even tijd voor jezelf genomen even goed opgenomen! Meteen even een rib uit je lijf kwijt heerlijk! :D Ook wij Mama's mogen wel eens wat!

@ Ratatosk: Oeff zwaar nachtje...

@ Eefje: Leuk bijvoeden! Hoe gaat het?

@ Ritme: Kwa tijden is hier niks gelijk wel wakker worden eten, spelen, slapen en of een andere volgorde. Ach ik ben in dienst van ik denk inmiddels 60 cm? Hahaha!

@ Hier past Oma vanavond op en gaan manlief en ik samen met vrienden even de stad in. Even lekker borellen. Dus de afgekolfde melk gaat goed van pas komen ;) Ik heb er zin in!

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Jamietje: Shoppennnnnnn!!!!! :)

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Heb 2 bh's, 1 string, 3 pyama's voor de baby, wat knutselspul, een leuk shirt voor mezelf,klein kadootje voor dochterlief, en 2 fotolijstjes (1 kleinere,1 grotere).

Vlak voor de kerst doen we in het grote lijstje een handafdruk met verf van dochter. in het kleine lijstje een handafdrukje van zoon. Die geven we met kerst aan opa en oma :D:D:D

Nu ga ik lekker crea bea doen.. ff knutselen en greys anatomy kijken :D

18. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Jamietje wat een superleuk idee van die voetjes en handjes in de verf
    Welke verf gebruik je daarvoor? Dat wil ik ook hihi

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @pugga
    Gewoon vingerverf :D
    poets je dr zo weer af

20. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Ingrid, misschien helpt het echt een uitgebreid avondritueel in te gooien, dat helpt vaak goed zodat ze echt rustig worden, zegmaar na het eten uitgebreid in bad of douche ...en tijdens aankleden even flink de dagdoornemen wat er allemala is gebeurd...en dan vervolgens in bed nog even een boek lezen zodat ze helemaal rustig wordt...wellicht met een nog bekertje melk of thee vantevoren...geen tv of drukke spelletjes oid ...( mss doe je dat allemaal al hoor maar denk met je mee)

Jamietje, oh heerlijk geshopt dus !! leuk!

@hier, nou gaat helemaal goed.. ritme vandaag was 08 - 1030- 13 - 17 - 19
    zoals j ziet niet echt standaard om de 3 uur ofzo...

wederom na de voeidng van 17u, wel erg moe, in bed gelegd om 18u dacht mss een hazeslaapje maar nee...uiteindelijk om 1830 eruit gehaald en in de box gelegd, heeft ie rustig liggen spelen..en dus 19u gevoed en gelijk de nacht in...achja als ie gewoon relaxed is ...prima..

Share This Page